abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 maart 2010 @ 16:17:53 #76
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_78893924
quote:
Op maandag 8 maart 2010 16:12 schreef trui het volgende:

[..]

ik zou toch wel eens willen zien waar je dit soort argumenten dan allemaal tegen bent gekomen. ik zie ze niet hoor. wat een arrogantie zeg, om maar aan te nemen dat de keuzes hier allemaal ondoordacht zijn of slechts op een ander topic gebaseerd. over ondoordacht gesproken!
lezen is een vak ik heb niet gezegd dat de keuzes hier allemaal ondoordacht zijn.
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_78893955
quote:
Op maandag 8 maart 2010 16:15 schreef Tinkepink het volgende:
En toch he, vind ik de TT erg in tegenspraak met wat je eigenlijk wil zeggen teamlead. Voor mij is "gewoon" opvoeden namelijk vooral "go with the flow" in plaats van alles 100x doordenken en overwegen. Waar het m.i. namelijk vaak fout gaat met kinderen is dat ze teveel als een succesvol af te sluiten project worden gezien in plaats van iets natuurlijks.

Mooie theorieën, die had ik ook heel veel toen ik nog een van die stuurlui was aan wal. En toen kwam de praktijk
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_78893962
quote:
Op maandag 8 maart 2010 16:15 schreef Troel het volgende:

[..] het zal mij dan worst wezen of hij naar de mooiheid van een shirt kijkt of dat hij voor een shirt kiest dat lekker zit. Door op deze manier met zoiets kleins keuzes te moeten maken, leert hij ook dat het consequenties heeft. Als je vandaag iets aandoet, kan je het de dag erna niet meer aan.
Niet dat ik een expert hierin ben maar dit klinkt mij erg goed in de oren!
  maandag 8 maart 2010 @ 16:18:48 #79
16845 L3IPO
I am...MEGATRON!
pi_78893970
quote:
Op maandag 8 maart 2010 16:16 schreef RichardDawkins het volgende:
Je hebt nog veel te leren kerel.
Gelukkig wel
quote:
Gezien de ingewikkeldheid van de menselijke psychologie is het juist om zulke theorieën filosofisch te beschouwen. Het is namelijk nog steeds een te moeilijk iets om keiharde duidelijke bewijzen te hebben.
Waarom zou je dan met een Afrikaans apenkleed wat blijkbaar stress veroorzaakt bij jezelf over straat gaan? Terwijl er niets bewezen is?
quote:
Maar kuddos sowieso, je laat je klaarblijkelijk niet zomaar door gezond verstand uit het veld slaan.
Met een hype meegaan = gezond verstand?
Humans dont deserve to live...
  Licht Ontvlambaar maandag 8 maart 2010 @ 16:19:08 #80
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_78893988
quote:
Op maandag 8 maart 2010 16:16 schreef Pietverdriet het volgende:
Belangrijker dan HOE je je kinderen opvoed, is dat je ze opvoed.
Helemaal mee eens, toevallig vanmorgen nog een gesprek over gehad. Een kind heeft grenzen nodig, richtlijnen...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 8 maart 2010 @ 16:19:23 #81
16845 L3IPO
I am...MEGATRON!
pi_78894000
quote:
Op maandag 8 maart 2010 16:17 schreef VaderVanJezus het volgende:
Dit soort mensen heb je in veel subforums hier, kijk maar eens in F&F
Aha, de bekende single pittige korte kapsel vrouwen met 300 katten
  maandag 8 maart 2010 @ 16:20:00 #82
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_78894038
quote:
Op maandag 8 maart 2010 16:08 schreef droomvrouwtje het volgende:
Maar een ander iets, de keuzes voor school, hoe ga je daar mee om?? Ik vind het veel belangrijker dat een school aansluit op mijn visie en normen en waarden dan dat ik de dichtsbij zijnde school pak omdat ze dan kunnen spelen met buurtgenootjes en dat het gezelliger is. De opleiding gaat dan toch echt voor... overzie je hier dan de consequenties in je keuze??
Ik denk dat ik dat zou laten afhangen van een aantal factoren.

Als het een vinexwijk is waar sowieso vrijwel geen ouders meer thuis zijn en dus weinig kinderen na schooltijd buitenspelen, dan zou ik waarschijnlijk ook voor de beste school kiezen, ongeacht hoe onmogelijk dat is qua zelf naar school gaan enz. zeker als ik dat zou kunnen combineren met het onderweg zijn van en naar werk.

Mocht ik echter in een dorp wonen waar het gros van de moeders nog thuis is en de kinderen dus ook bijna allemaal na school buitenspelen, en mijn kind dat ook kan omdat ik thuis ben, dan wordt de afweging een andere. En is de dorpsschool wellicht toch een logischere keuze.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_78894123
quote:
Op maandag 8 maart 2010 16:18 schreef L3IPO het volgende:

[..]

Gelukkig wel
[..]

Waarom zou je dan met een Afrikaans apenkleed wat blijkbaar stress veroorzaakt bij jezelf over straat gaan? Terwijl er niets bewezen is?
[..]

Met een hype meegaan = gezond verstand?
Oke, ik herzie mijn mening, je bent inderdaad geen Troll.
Je hebt alleen wat meer info nodig om het goed te begrijpen. Je ziet het nogal kort door de bocht.
Geen probleem natuurlijk, waar ik niet veel van weet zie ik ook erg kort door de bocht.
  maandag 8 maart 2010 @ 16:21:50 #84
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_78894128
quote:
Op maandag 8 maart 2010 16:14 schreef Cantare het volgende:
Ach ja, de beste stuurlui staan aan wal.
kijk... dit soort opmerkingen kan ik dus héél slecht tegen. Of ik wel of geen kinderen heb, heeft niet heel veel invloed op mijn geestelijke vermogens. Ik kan príma nadenken over wel soort opvoeding mijn en ik voor onze toekomstige kinderen voor ogen hebben. De insinuatie dat je, zodra je eenmaal een kind hebt, dit allemaal over boord zou moeten gooien is ridicuul.

en als je de OP gelezen zou hebben, zou je misschien kunnen verzinnen hoe ongepast deze opmerking is
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
  Licht Ontvlambaar maandag 8 maart 2010 @ 16:22:00 #85
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_78894137
quote:
Op maandag 8 maart 2010 16:13 schreef teamlead het volgende:

[..]

Isa is een schatje op 1 opmerking over haren na dan
Zal vragen of ze eens een bloemetje voor je wilt maken
quote:
Maar, lieve Sjeen.. jullie klooien niet maar wat aan met jullie opvoeding... jullie baseren jullie opvoeding niet (merkbaar) op FOK en Google, maar op jullie eigen overtuigingen en visie....
Nou, ik haal een heleboel overal vandaan... Boeken, tv, internet, maar vooral ook uit eigen opvoeding en ervaringen met anderen waarbij ik me bedenk hoe ik het vooral niet zou doen Het is juist die mix van alles waar we eruitpikken wat wij belangrijk vinden om mee te geven.
  maandag 8 maart 2010 @ 16:23:41 #86
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_78894202
quote:
Op maandag 8 maart 2010 16:19 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, toevallig vanmorgen nog een gesprek over gehad. Een kind heeft grenzen nodig, richtlijnen...
Nou die krijgt ze ook voor haar kiezen hoor...

Dat ik ideeen overneem van een zweverige theorie wil nog niet zeggen dat Jen alles mag en kan.... Madam staat ook wel eens op de gang.... (Ok tegenwoordig loopt ze er zelf al heen als ze stout is.)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 8 maart 2010 @ 16:24:07 #87
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_78894223
TL?? Heb je eigenlijk het idee dat ouders beter opvoedden toen er nog geen google en internet was om de ideeën vandaan te halen en te toetsen??
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 8 maart 2010 @ 16:24:07 #88
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_78894224
quote:
Op maandag 8 maart 2010 16:15 schreef Tinkepink het volgende:
En toch he, vind ik de TT erg in tegenspraak met wat je eigenlijk wil zeggen teamlead. Voor mij is "gewoon" opvoeden namelijk vooral "go with the flow" in plaats van alles 100x doordenken en overwegen. Waar het m.i. namelijk vaak fout gaat met kinderen is dat ze teveel als een succesvol af te sluiten project worden gezien in plaats van iets natuurlijks.
de TT dekt de lading niet geheel nee, al ben ik het ook niet met je eens dat het maar "go with the flow is". Althans: dat komt bij mij over als "we zien wel", terwijl het volgens mij voor iedere ouder toch ook wel handig zou zijn om een soort van visie te ontwikkelen op wat jou voor ogen staat bij de opvoeding
  maandag 8 maart 2010 @ 16:25:22 #89
16845 L3IPO
I am...MEGATRON!
pi_78894273
quote:
Op maandag 8 maart 2010 16:21 schreef RichardDawkins het volgende:
Oke, ik herzie mijn mening, je bent inderdaad geen Troll.
Thanks
quote:
Je hebt alleen wat meer info nodig om het goed te begrijpen. Je ziet het nogal kort door de bocht.
Enlighten me...ik erger me namelijk altijd dood aan hypes...één of andere wonderdokter roept iets over een kleed, et voila alle huismoeders sprinten naar de winkel om er eentje aan te schaffen. Net alsof je dat nodig hebt voor een goede opvoeding. Dat geloof jij toch zelf ook niet?
pi_78894280
Opvoeden hier in huis is kijken naar je kind. Wat kan ie en wat heeft ie nodig. De oudste heeft een veel lossere opvoeding dan de jongste zal krijgen denk ik. Gemeen? Misschien vinden hun later van wel maar wij weten nu wat het beste voor ze is. En ja hier mag de oudste ook kiezen uit een paar setjes kleren wat ie aan doet. En ja hij weet ook dat als ie vandaag zijn bv cars trui aan doet dat dat dan morgen niet kan. En ja hij weet als ie smorgens een dvd wil kijken dat ie de rest van de dag niet meer mag. Zo krijg hij naarmate hij ouder word steeds meer dingen waar ie zelf zijn mening over mag geven en waar we dan serieus naar luisteren. En hoe ze daar later van worden? Wie zal het zeggen.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_78894293
Er is toch ook een boek met een dergelijke titel...?

Ahja. http://www.bol.com/nl/p/n(...)001837462/index.html

Niet gelezen btw.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  Licht Ontvlambaar maandag 8 maart 2010 @ 16:26:00 #92
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_78894306
quote:
Op maandag 8 maart 2010 16:23 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nou die krijgt ze ook voor haar kiezen hoor...

Dat ik ideeen overneem van een zweverige theorie wil nog niet zeggen dat Jen alles mag en kan.... Madam staat ook wel eens op de gang.... (Ok tegenwoordig loopt ze er zelf al heen als ze stout is.)
En da's heel verstandig, een kind ontwikkelt zich door een combinatie van liefde, goede voeding en de vrijheid om zich binnen grenzen te uiten
  maandag 8 maart 2010 @ 16:26:34 #93
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_78894327
quote:
Op maandag 8 maart 2010 16:19 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Precies, een kind geef je liefde, richtlijnen, kaders wat wel en niet mag, aandacht, kennis, omgangsvormen en manieren, rust, te eten en te drinken, een veilig thuis en bescherming.
Hoe je dat doet, doet er niet zoveel toe, belangrijk is dat je dat doet.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_78894381
quote:
Op maandag 8 maart 2010 16:11 schreef Troel het volgende:

[..]

Je moet wel kunnen inleveren

En ondanks je whiplash zit jij wel in een luxe positie, ik neem tenminste aan dat jij vanwege je whiplash een uitkering krijgt
nou het is maar hoe ver je wil inleveren

nee ik krijg niks ik ben al 7 jaar aan het vechten voor een schadevergoeding en er zit nog niks in het vooruitzicht. dus echt luxe is het niet. ik had ook liever gewerkt hoor. maar dan was er wel een papa dag ofzo. ik ben totaal geen thuis zitter maar ik moet wel. anders ben ik over een bepaalde tijd helemaal niks meer waard dan kun je mij net zo goed een spuit geven.

maar moet ik er ook echt niet aan denken om mijn kind zoals schoonfamilie 5 dagen in de week naar het kdv te brengen. maar goed met hun opvoeding en doen ben ik al helemaal niet eens, maarja dat is mijn visie.
voorbeeld kind in de box laten slapen en dan zeuren dat het kind niet goed slaapt en veel huilt als de box tegen over de tv staat. mijn visie is om het kind in bed te leggen zodat het rust heeft.

hun oudste dochter van 11 jaar slaapt nog bij papa en mama nou mijn kinderen hebben altijd in hun eigen bed geslapen geen een nacht in het ouderlijk bed. overdag ben ik 100% voor hun aanwezig maar mijn bed is van mij en mijn partner. daarbij ben ik altijd bang geweest dat ik dan op mijn kind ging liggen of dat ze onder de deken kwam ofzo. nee dan zou ik echt niet slapen.
mama van 3 kids!
pi_78894403
Mooi reltopic gaat dit worden
  maandag 8 maart 2010 @ 16:28:54 #96
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_78894439
quote:
Op maandag 8 maart 2010 16:24 schreef Leandra het volgende:
TL?? Heb je eigenlijk het idee dat ouders beter opvoedden toen er nog geen google en internet was om de ideeën vandaan te halen en te toetsen??
don't get me wrong now... Natuurlijk is het handig om zo af en toe eens iets te kunnen checken. "Is deze gebeurtenis een normale ontwikkeling of niet" is ongetwijfeld een vraag van alle ouders van alle tijden. En of je dan op internet of in een boek kijkt, of aan je ouders of schoonouders vraagt, maakt niet zo heel veel meer uit.

Alleen: door internet gaan meningen opeens als feiten gezien worden en worden daar keuzes op gebaseerd. En dat is imho geen gezonde ontwikkeling. Beetje als wanneer mensen symptomen gaan googlen en dan hun huisarts bellen voor een receptje.
En dat is een ontwikkeling die ik in de topics die ik hier gelezen heb wel heel vaak voorbij komt.
  maandag 8 maart 2010 @ 16:29:42 #97
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_78894485
quote:
Op maandag 8 maart 2010 16:28 schreef Scorpie het volgende:
Mooi reltopic gaat dit worden
gek genoeg: niet eens . Het is best een rustig topic. Ik aarzelde nog even bij het openen, omdat ik een rel vreesde, maarja.. vrijheid van meningsuiting enzo
pi_78894492
quote:
Op maandag 8 maart 2010 16:24 schreef Leandra het volgende:
Nou, definieer 'beter'. Wel anders.
pi_78894512
quote:
Op maandag 8 maart 2010 16:28 schreef teamlead het volgende:

En dat is een ontwikkeling die ik in de topics die ik hier gelezen heb wel heel vaak voorbij komt.
Heb je voorbeelden want ik zie dat eigenlijk nooit meer gebeuren. Zowel hier niet als FOK! breed niet. Wel eens dat er iemand wat advies inwint maar ik zie maar weinig (lees: geen) mensen zelf gaan dokteren nav advies op FOK!
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  maandag 8 maart 2010 @ 16:30:20 #100
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_78894515
*ouders die hun kinderen behandelen alsof het breekbare poppetjes zijn en ze eeuwig lang bij de ouders in bed laten slapen, in plaats van het gewoon in eigen bed te leggen

Haal die er even uit.
Ik denk dat je in zekere zin beetje kennis vergaren via boeken/onderzoeken/internet niet heel slecht is, en zelfs ook wel een beetje gezond verstand gebruiken is.
Blind vertrouwen op een arts is ook niet helemaal wijs, ook zij zijn mensen en kunnen ook fouten maken.
Het gaat er om dat je het in balans blijft houden imho.

En die balans mis ik persoonlijk soms ook wel bij anderen, maar ook bij mij zal die balans niet even goed aanwezig zijn.
Opvoeding gebeurt imho met vallen en opstaan, en teveel voorbereiden heeft ook niet altijd zin, het kan je bepaalde richtlijnen geven, maar kinderen zijn geen producten die met een vaste handleiding werken.
Engaging Infinite Improbability Drive..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')