lezen is een vakquote:Op maandag 8 maart 2010 16:12 schreef trui het volgende:
[..]
ik zou toch wel eens willen zien waar je dit soort argumenten dan allemaal tegen bent gekomen. ik zie ze niet hoor. wat een arrogantie zeg, om maar aan te nemen dat de keuzes hier allemaal ondoordacht zijn of slechts op een ander topic gebaseerd.over ondoordacht gesproken!
quote:Op maandag 8 maart 2010 16:15 schreef Tinkepink het volgende:
En toch he, vind ik de TT erg in tegenspraak met wat je eigenlijk wil zeggen teamlead. Voor mij is "gewoon" opvoeden namelijk vooral "go with the flow" in plaats van alles 100x doordenken en overwegen. Waar het m.i. namelijk vaak fout gaat met kinderen is dat ze teveel als een succesvol af te sluiten project worden gezien in plaats van iets natuurlijks.
Niet dat ik een expert hierin ben maar dit klinkt mij erg goed in de oren!quote:Op maandag 8 maart 2010 16:15 schreef Troel het volgende:
[..] het zal mij dan worst wezen of hij naar de mooiheid van een shirt kijkt of dat hij voor een shirt kiest dat lekker zit. Door op deze manier met zoiets kleins keuzes te moeten maken, leert hij ook dat het consequenties heeft. Als je vandaag iets aandoet, kan je het de dag erna niet meer aan.
Gelukkig welquote:Op maandag 8 maart 2010 16:16 schreef RichardDawkins het volgende:
Je hebt nog veel te leren kerel.
Waarom zou je dan met een Afrikaans apenkleed wat blijkbaar stress veroorzaakt bij jezelf over straat gaan? Terwijl er niets bewezen is?quote:Gezien de ingewikkeldheid van de menselijke psychologie is het juist om zulke theorieën filosofisch te beschouwen. Het is namelijk nog steeds een te moeilijk iets om keiharde duidelijke bewijzen te hebben.
Met een hype meegaan = gezond verstand?quote:Maar kuddos sowieso, je laat je klaarblijkelijk niet zomaar door gezond verstand uit het veld slaan.
Helemaal mee eens, toevallig vanmorgen nog een gesprek over gehad. Een kind heeft grenzen nodig, richtlijnen...quote:Op maandag 8 maart 2010 16:16 schreef Pietverdriet het volgende:
Belangrijker dan HOE je je kinderen opvoed, is dat je ze opvoed.
Aha, de bekende single pittige korte kapsel vrouwen met 300 kattenquote:Op maandag 8 maart 2010 16:17 schreef VaderVanJezus het volgende:
Dit soort mensen heb je in veel subforums hier, kijk maar eens in F&F
Ik denk dat ik dat zou laten afhangen van een aantal factoren.quote:Op maandag 8 maart 2010 16:08 schreef droomvrouwtje het volgende:
Maar een ander iets, de keuzes voor school, hoe ga je daar mee om?? Ik vind het veel belangrijker dat een school aansluit op mijn visie en normen en waarden dan dat ik de dichtsbij zijnde school pak omdat ze dan kunnen spelen met buurtgenootjes en dat het gezelliger is. De opleiding gaat dan toch echt voor... overzie je hier dan de consequenties in je keuze??
Oke, ik herzie mijn mening, je bent inderdaad geen Troll.quote:Op maandag 8 maart 2010 16:18 schreef L3IPO het volgende:
[..]
Gelukkig wel
[..]
Waarom zou je dan met een Afrikaans apenkleed wat blijkbaar stress veroorzaakt bij jezelf over straat gaan? Terwijl er niets bewezen is?
[..]
Met een hype meegaan = gezond verstand?
kijk... dit soort opmerkingen kan ik dus héél slecht tegen. Of ik wel of geen kinderen heb, heeft niet heel veel invloed op mijn geestelijke vermogens. Ik kan príma nadenken over wel soort opvoeding mijnquote:
Zal vragen of ze eens een bloemetje voor je wilt makenquote:Op maandag 8 maart 2010 16:13 schreef teamlead het volgende:
[..]
Isa is een schatjeop 1 opmerking over haren na dan
![]()
Nou, ik haal een heleboel overal vandaan... Boeken, tv, internet, maar vooral ook uit eigen opvoeding en ervaringen met anderen waarbij ik me bedenk hoe ik het vooral niet zou doenquote:Maar, lieve Sjeen.. jullie klooien niet maar wat aan met jullie opvoeding... jullie baseren jullie opvoeding niet (merkbaar) op FOK en Google, maar op jullie eigen overtuigingen en visie....
Nou die krijgt ze ook voor haar kiezen hoor...quote:Op maandag 8 maart 2010 16:19 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, toevallig vanmorgen nog een gesprek over gehad. Een kind heeft grenzen nodig, richtlijnen...
de TT dekt de lading niet geheel nee, al ben ik het ook niet met je eens dat het maar "go with the flow is". Althans: dat komt bij mij over als "we zien wel", terwijl het volgens mij voor iedere ouder toch ook wel handig zou zijn om een soort van visie te ontwikkelen op wat jou voor ogen staat bij de opvoedingquote:Op maandag 8 maart 2010 16:15 schreef Tinkepink het volgende:
En toch he, vind ik de TT erg in tegenspraak met wat je eigenlijk wil zeggen teamlead. Voor mij is "gewoon" opvoeden namelijk vooral "go with the flow" in plaats van alles 100x doordenken en overwegen. Waar het m.i. namelijk vaak fout gaat met kinderen is dat ze teveel als een succesvol af te sluiten project worden gezien in plaats van iets natuurlijks.
Thanksquote:Op maandag 8 maart 2010 16:21 schreef RichardDawkins het volgende:
Oke, ik herzie mijn mening, je bent inderdaad geen Troll.
Enlighten me...ik erger me namelijk altijd dood aan hypes...één of andere wonderdokter roept iets over een kleed, et voila alle huismoeders sprinten naar de winkel om er eentje aan te schaffen. Net alsof je dat nodig hebt voor een goede opvoeding. Dat geloof jij toch zelf ook niet?quote:Je hebt alleen wat meer info nodig om het goed te begrijpen. Je ziet het nogal kort door de bocht.
En da's heel verstandig, een kind ontwikkelt zich door een combinatie van liefde, goede voeding en de vrijheid om zich binnen grenzen te uitenquote:Op maandag 8 maart 2010 16:23 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nou die krijgt ze ook voor haar kiezen hoor...![]()
Dat ik ideeen overneem van een zweverige theorie wil nog niet zeggen dat Jen alles mag en kan.... Madam staat ook wel eens op de gang.... (Ok tegenwoordig loopt ze er zelf al heen als ze stout is.)
Precies, een kind geef je liefde, richtlijnen, kaders wat wel en niet mag, aandacht, kennis, omgangsvormen en manieren, rust, te eten en te drinken, een veilig thuis en bescherming.quote:Op maandag 8 maart 2010 16:19 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, toevallig vanmorgen nog een gesprek over gehad. Een kind heeft grenzen nodig, richtlijnen...
nou het is maar hoe ver je wil inleverenquote:Op maandag 8 maart 2010 16:11 schreef Troel het volgende:
[..]
Je moet wel kunnen inleveren
En ondanks je whiplash zit jij wel in een luxe positie, ik neem tenminste aan dat jij vanwege je whiplash een uitkering krijgt
don't get me wrong now... Natuurlijk is het handig om zo af en toe eens iets te kunnen checken. "Is deze gebeurtenis een normale ontwikkeling of niet" is ongetwijfeld een vraag van alle ouders van alle tijden. En of je dan op internet of in een boek kijkt, of aan je ouders of schoonouders vraagt, maakt niet zo heel veel meer uit.quote:Op maandag 8 maart 2010 16:24 schreef Leandra het volgende:
TL?? Heb je eigenlijk het idee dat ouders beter opvoedden toen er nog geen google en internet was om de ideeën vandaan te halen en te toetsen??
gek genoeg: niet eensquote:
Nou, definieer 'beter'. Wel anders.quote:Op maandag 8 maart 2010 16:24 schreef Leandra het volgende:
TL?? Heb je eigenlijk het idee dat ouders beter opvoedden toen er nog geen google en internet was om de ideeën vandaan te halen en te toetsen??
Heb je voorbeelden want ik zie dat eigenlijk nooit meer gebeuren. Zowel hier niet als FOK! breed niet. Wel eens dat er iemand wat advies inwint maar ik zie maar weinig (lees: geen) mensen zelf gaan dokteren nav advies op FOK!quote:Op maandag 8 maart 2010 16:28 schreef teamlead het volgende:
En dat is een ontwikkeling die ik in de topics die ik hier gelezen heb wel heel vaak voorbij komt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |