quote:Op maandag 8 maart 2010 15:58 schreef Ticootje het volgende:
Het is niet zo dat ik ondoordacht maar iets aanklooi.
het zou prima kunnen hoor als je ook wilt inleveren.quote:Op maandag 8 maart 2010 15:42 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
en uhhh vrijheid van keuze hebben niet alle ouders in dit opzicht; financieel gezien kunnen veel ouders het niet veroorloven dat 1 van de 2 thuis zou blijven.
Mijn kind van twee krijgt al dagelijks keuzes voor zijn kiezen.quote:Op maandag 8 maart 2010 15:54 schreef teamlead het volgende:
[..]
juist... je geeft je kind van een jaar of 3 (toch) een keuzemogelijkheid. Dát begrijp ik dus niet. En nee, ik ga jou daar niet in overtuigen en jij mij niet... maar ik vind dat een kind van die leeftijd de consequenties van keuzes niet kan overzien en de opvoeder/ouder daarin dus de leidende rol moet hebben
Top!quote:Op maandag 8 maart 2010 16:03 schreef Ticootje het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Attachment_parenting
Ten eerste wil ik zeggen petje af, ik weet niet of ik dat zou kunnen. Ik zou het heerlijk vinden maar ik ken mezelf een beetje ik zou het ook heerlijk vinden om lekker te kunnen werken... ik vind mijn werk namelijk heel leuk om te doenquote:Op maandag 8 maart 2010 15:39 schreef Leandra het volgende:
Hoewel ik wel een fan ben van zelf opvoeden, maar als een ander dat liever met een KDV of gastouder deelt dan moet hij/zij dat zelf weten, zolang ik maar de vrijheid heb dat niet te doen.
Maar misschien komt dat verlangen vooral voort uit het feit dat ik die vrijheid in het verleden niet had.
Trying to turn him gay are ya?quote:Op maandag 8 maart 2010 16:07 schreef Troel het volgende:
[..]
Mijn kind van twee krijgt al dagelijks keuzes voor zijn kiezen.
Wil hij het ene setje kleding aan of wil jij het andere setje kleding aan.
Hoezo zou een kind van 3 geen keuzes kunnen maken?quote:Op maandag 8 maart 2010 15:54 schreef teamlead het volgende:
[..]
juist... je geeft je kind van een jaar of 3 (toch) een keuzemogelijkheid. Dát begrijp ik dus niet. En nee, ik ga jou daar niet in overtuigen en jij mij niet... maar ik vind dat een kind van die leeftijd de consequenties van keuzes niet kan overzien en de opvoeder/ouder daarin dus de leidende rol moet hebben
quote:Op maandag 8 maart 2010 15:31 schreef RichardDawkins het volgende:
Haha, de meeste ouders hebben inderdaad een niet al te heldere blik op opvoeding. Denk niet dat dit topic veel zal helpen maar ik snap de irritatie compleet. Als je ze ooit uitlegt hoe groot en waardevol de verantwoordelijkheid over de enigste basis van een nieuw uniek leven is dan zijn ze niet thuis om daar over na te gaan denken. Stel je voor, opvoeden zou eens moeite kosten.
Je moet wel kunnen inleverenquote:Op maandag 8 maart 2010 16:06 schreef Popples het volgende:
[..]
het zou prima kunnen hoor als je ook wilt inleveren.
quote:Op maandag 8 maart 2010 16:03 schreef Ticootje het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Attachment_parenting
Hier stopte ik met lezenquote:Attachment parenting, a phrase coined by pediatrician William Sears,[1] is a parenting philosophy based on the principles of the attachment theory in developmental psychology.
ik zou toch wel eens willen zien waar je dit soort argumenten dan allemaal tegen bent gekomen. ik zie ze niet hoor. wat een arrogantie zeg, om maar aan te nemen dat de keuzes hier allemaal ondoordacht zijn of slechts op een ander topic gebaseerd.quote:Op maandag 8 maart 2010 16:04 schreef teamlead het volgende:
precies de zin die ik bedoelde
![]()
Het gaat mij er niet om welke keuzes die mensen maken, hoe vreemd ik die keuzes in sommige gevallen ook vind.
Het gaat mij er om dat die keuzes doordacht gemaakt worden. Met het oog op het belang van het kind nú en op de langere termijn.
En dat is precies wat ik zo vaak mis in OUD en vergelijkbare internetverzamelplaatsen. Er wordt om het hardst geschreeuwd en veroordeeld, maar zonder nu echt die gevolgen in te gaan.
Ik erger mij dood en mensen die keuzes maken "omdat het in topic xyz zo staat", of "als je even googlet", of "het consultatiebureau zegt dat... ", dit blind overnemen en vervolgens anderen virtueel de strot doorbijten bij een ándere keuze
Isa is een schatjequote:Op maandag 8 maart 2010 16:10 schreef Sjeen het volgende:
[..]Echt...
Maar goed, ik ben van mening dat wij Isa goed opvoeden (TL, je kent haar, als je het er niet mee eens bent, hoor ik het graag). En dat doen we op onze manier... Dat anderen er andere denkbeelden op na houden over hoe het zou moeten, prima, daar wil ik zelfs best naar luisteren ook. Maar of ik vervolgens iets met die andere denkbeelden doe? Misschien, als ik er het nuttige van inzie... En anders gewoon lekker niet
de hechtingstheorie is anders een heel invloedrijke stroming in de ontwikkelingspsychologie. juist omdat er vrij veel ondersteuning voor gevonden is in onderzoek. daar kan toch best een filosofie op gebaseerd zijn?quote:
Een kind van die leeftijd de keuze geven uit twee mogelijkheden, waarvan het eigenlijk helemaal niet uitmaakt wat het kind nu kiest, is de ideale situatie om het te leren omgaan met keuzes maken en de consequenties van die keuzes.quote:Op maandag 8 maart 2010 15:54 schreef teamlead het volgende:
[..]
Pseudowetenschappers moeten zich toch ergens mee bezighouden hequote:Op maandag 8 maart 2010 16:14 schreef trui het volgende:
de hechtingstheorie is anders een heel invloedrijke stroming in de ontwikkelingspsychologie. juist omdat er vrij veel ondersteuning voor gevonden is in onderzoek. daar kan toch best een filosofie op gebaseerd zijn?
Nee, dan had ik hem wel gewoon uit zijn kast laten kiezenquote:Op maandag 8 maart 2010 16:08 schreef RichardDawkins het volgende:
[..]
Trying to turn him gay are ya?![]()
Je hebt nog veel te leren kerel.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |