Om met het laatste te beginnen, niets, die missen niets, je vult namelijk je leven in zodat het voor jou lekker past en er is niet maar 1 pasvorm voor iedereen.quote:Op maandag 8 maart 2010 01:56 schreef Pulzzar het volgende:
De die-hard believers verwijten de sceptici dat ze kortzichtig zijn. Andersom verwijten de sceptici dat zij juist kortzichtig zijn. Als het dan gaat over mensen die bijvoorbeeld geloven dat ze zijn ontvoerd door een UFO en dat dolfijnen telepathisch met elkaar communiceren, dan ben ik het zeker met die sceptici eens. Die mensen blijven zo ontzettend hangen aan hun geloof, dat ze niet zien hoe interessant de 'echte wereld' is en wat die allemaal te bieden heeft.
Maar zo zwart-wit hoeft het niet. Je kan met beide benen op de grond staan en toch spiritueel zijn. Maar wat levert het je op? Voel je je rijker erdoor? Zie je daardoor sneller wat belangrijker is? Wat missen de mensen die enkel in de feitelijke wetenschap geloven?
Voor de 1 is dat World of Warcraft. Voor de ander is dat een wereld met meerdere dimensies, waaronder geesten en shit. En voor weer een ander is dat alleen wat je kan zien en voelen.quote:Op maandag 8 maart 2010 09:36 schreef Summers het volgende:
ongeacht wat we geloven , ervaren we allemaal dat we in " de echte wereld " leven .
Dit denk ik ook en tevens een tvpquote:Op maandag 8 maart 2010 11:39 schreef Northside het volgende:
Ik denk dat spiritualiteit voor veel mensen zin aan het leven geeft. Het idee dat er meer is. Als dit het is zou het leven voor veel mensen zinloos worden.
Wat ik al zei: spiritualiteit is een breed begrip.quote:Op maandag 8 maart 2010 11:39 schreef Northside het volgende:
Ik denk dat spiritualiteit voor veel mensen zin aan het leven geeft. Het idee dat er meer is. Als dit het is zou het leven voor veel mensen zinloos worden.
Nu kan ik alleen voor mezelf spreken uiteraard maar in mijn geval was dat dus niet zo. Mijn leven was pre zweefteef (quote:Op maandag 8 maart 2010 11:39 schreef Northside het volgende:
Goden, geesten... spritualiteit komt er uiteindelijk op neer dat er meer is dan het oog kan zien. Want als er meer is, dan is er misschien ook leven na de dood. En dan heeft het leven dus zin.quote:Op maandag 8 maart 2010 11:50 schreef Darkwolf het volgende:
Wat ik al zei: spiritualiteit is een breed begrip.
Doel je dan op zaken zoals Goden en dat soort dingen?
Tot welke leeftijd was je pre-zweefteef en kun je een specifiek concreet voorbeeld geven (wat je dus niet kon verklaren in een Newtoniaans universum) wat echt de zweefteef in jou losgemaakt heeft?quote:Op maandag 8 maart 2010 12:01 schreef jogy het volgende:
Mijn leven was pre zweefteef () ook al interessant genoeg om mij niet te hoeven vervelen
Dat hokjesgeneuzel ontsiert je topic enorm.quote:Op maandag 8 maart 2010 01:56 schreef Pulzzar het volgende:
De die-hard believers verwijten de sceptici dat ze kortzichtig zijn. Andersom verwijten de sceptici dat zij juist kortzichtig zijn. Als het dan gaat over mensen die bijvoorbeeld geloven dat ze zijn ontvoerd door een UFO en dat dolfijnen telepathisch met elkaar communiceren, dan ben ik het zeker met die sceptici eens. Die mensen blijven zo ontzettend hangen aan hun geloof, dat ze niet zien hoe interessant de 'echte wereld' is en wat die allemaal te bieden heeft.
Maar zo zwart-wit hoeft het niet. Je kan met beide benen op de grond staan en toch spiritueel zijn. Maar wat levert het je op? Voel je je rijker erdoor? Zie je daardoor sneller wat belangrijker is? Wat missen de mensen die enkel in de feitelijke wetenschap geloven?
Oeh, hoe zit het dan allemaal ?quote:Op maandag 8 maart 2010 11:08 schreef jogy het volgende:
En verder is het een soort van vrijblijvende diepgang, leuk om over te nijmeren en uit te zoeken hoe het nou echt zit allemaal.
Ik denk niet dat hij het bedoelt als hokjesgeneuzel, maar soms moet je even een duidelijke scheidslijn plaatsen om een stelling te poneren en een daaruit voortvloeiende vraag te stellen, omdat anders je stelling en vraag nergens op slaan.quote:Op maandag 8 maart 2010 13:06 schreef mediaconsument het volgende:
Dat hokjesgeneuzel ontsiert je topic enorm.
Wat zijn die-hard believers eigenlijk? Mensen die in alles geloven? Waarom geloven ze dan niet in de formele wetenschap? Het zijn dan ook zulke rare, gestoorde en slechte mensen allemaal.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wel een leuk topic.. Ik stick met het volgende tot nu toeHet idee vanuit mijn kant is dat ik het leven zoals het nu is (ik leef niet spiritueel) ook erg zinvol vind waarin erg veel te doen is. IK verveel me geen moment en zie mooie dingenquote:Ik denk dat spiritualiteit voor veel mensen zin aan het leven geeft. Het idee dat er meer is. Als dit het is zou het leven voor veel mensen zinloos worden.Voor mij geeft het niet meer betekenis aan mijn leven want dat is niet nodig. Misschien dat andere spiritueel leven om wel meer betekenis aan hun leven te geven?
Daarom had hij het mijns inziens beter kunnen houden bij de vraag die hij in de TT stelde, die is namelijk erg goed. Een vraag die daaraan toegevoegd zou kunnen worden is dan ook waarom mensen met spiritualiteit bezig zijn.quote:Op maandag 8 maart 2010 13:20 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Ik denk niet dat hij het bedoelt als hokjesgeneuzel, maar soms moet je even een duidelijke scheidslijn plaatsen om een stelling te poneren en een daaruit voortvloeiende vraag te stellen, omdat anders je stelling en vraag nergens op slaan.
En wat ik er ook uit begrijp is dat Pulzzar zichzelf nog niet eens ziet als sceptisch, danwel believer, maar dat hij nog zoekende is en er daardoor een beetje tussenin hangt. Maar dat is wat ik ervan begrijp hoor, misschien zit ik er wel helemaal naast, ik ben Pulzzar tenslotte niet.
Jouws inziens ja, maar zijns inziens blijkbaar niet. Jij bent dan ook de eerste en de enige tot nu toe die daarover valt.quote:Op maandag 8 maart 2010 13:23 schreef mediaconsument het volgende:
Daarom had hij het mijns inziens beter kunnen houden bij de vraag die hij in de TT stelde, die is namelijk erg goed. Een vraag die daaraan toegevoegd zou kunnen worden is dan ook waarom mensen met spiritualiteit bezig zijn.
Voor het gemak vergeten we dan ook maar dat we allemaal in hetzelfde schip zitten. Oftewel is het slap gezever zolang er geen respect getoond word voor andermans ideeën en gedachten, voor het gemak plaats je dan iemand die ook maar iets zegt en denkt in een hokje, waarna de vooroordelen hun werk gaan doen. Daar komen we ergens mee!quote:Op maandag 8 maart 2010 13:29 schreef _Led_ het volgende:
Maar zoals je zelf ook wel weet (en dat je dat de hele tijd ontkent ontsiert je posts enorm),
maken we hier in TRU soms voor het gemak maar even onderscheid tussen sceptici en believers, om even simpel aan te geven waar we het over hebben.
Dat wil dus niet zeggen dat elke scepticus absoluut helemaal niks gelooft en elke 'believer' dus in ALLES gelooft wat hem verteld wordt.
Ik vind het compleet onnodig om hier telkens zo moeilijk over te doen en te doen alsof het iemand opeens tot een compleet slecht mens maakt, ik denk dat je wel zult begrijpen waarom.
Ik vind de openingspost niet respectloos. Jij bent op dit moment de enige die zich eraan stoort hoor.quote:Op maandag 8 maart 2010 13:35 schreef mediaconsument het volgende:
Voor het gemak vergeten we dan ook maar dat we allemaal in hetzelfde schip zitten. Oftewel is het slap gezever zolang er geen respect getoond word voor andermans ideeën en gedachten, voor het gemak plaats je dan iemand die ook maar iets zegt en denkt in een hokje, waarna de vooroordelen hun werk gaan doen. Daar komen we ergens mee!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |