quote:Hoe is dit afgelopen?Op zondag 26 september 2010 21:39 schreef clumsy_clown het volgende:
Vorig jaar heb ik welgeteld 1 poging gedaan om een stoofpot te maken. Rook héérlijk. Ik had de pot op balkon gezet, omdat ik geen ruimte had in de koelkast. Geen rekening gehouden met het feit dat het die nacht kéihard ging regenen, en de pan bleek niet waterdicht te zijn. Nu ga ik zondag een nieuwe poging doen
.
quote:Appelkaneelcrumble met een bolletje ijs?Op zaterdag 30 oktober 2010 11:13 schreef Aventura het volgende:
*help*
Ik wil binnenkort voor 6 man als hoofdgerecht een boeuf bourguignon maken. Maar heb geen inspiratie voor een voor- of nagerecht. Tips anyone? Het is op zich al een zwaar gerecht, dus het moeten imo wat lichtere gerechtjes zijn. Ik dach voor na iets appel-kaneligs, voor iets met een portobello ofzo. Verder kom ik niet..
quote:Waarom niet gewoon een schaal met hapjes als voorgerecht?Op zaterdag 30 oktober 2010 11:13 schreef Aventura het volgende:
*help*
Ik wil binnenkort voor 6 man als hoofdgerecht een boeuf bourguignon maken. Maar heb geen inspiratie voor een voor- of nagerecht. Tips anyone? Het is op zich al een zwaar gerecht, dus het moeten imo wat lichtere gerechtjes zijn. Ik dach voor na iets appel-kaneligs, voor iets met een portobello ofzo. Verder kom ik niet..
quote:The mother all stews
quote:Dat klinkt als een irish stew zonder wortelOp donderdag 21 oktober 2010 22:43 schreef Perruche het volgende:
Vandaag weer een stoofpotje gemaakt. In mijn kookboek bekend als "Vlaamsche Stoofschotel" (Wannée)
500 gr riblappen (rund) in blokjes
1 of 2 flesjes bruin bier
2 uien, gesneden
2 tenen knoflook
eetlepel bloem
Riblappen in stukjes, zout en peper erop, 10 minuten laten intrekken. Daarna aanbraden in boter. Als ze bruin zijn eruit (opzij leggen) en in het vet uien aanbakken. Na paar minuten geperste knoflook erbij. Als de ui en knof gaar zijn: bloem erbij en even meebakken. Bier in de pan, aan de kook brengen en vlees terug in de pan. Dan doe je erbij:
- 2 takjes thijm
- beetje extra peper en zout
- eetlepel mosterd
- 2 eetlepels azijn
- paar snufjes nootmuskaat
Dit alles minstens 2 uur laten pruttelen.![]()
Ik mis ook nog de aardappels en de bleekselderij...quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 13:33 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dat klinkt als een irish stew zonder wortel
en de guinessquote:Op zaterdag 30 oktober 2010 13:58 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik mis ook nog de aardappels en de bleekselderij...
Ik ben geen taalnazi maar wel tegen heiligschennis!!! JAH!!!quote:
Die maak ik zo (geen eigen recept, ooit een keer ergens opgescharreld)quote:Irish Stew
Er zit al bruin bier in, en er hoort geen bleekselderij in irish stewquote:
euhm, gewoon en braadpan?quote:Op donderdag 18 november 2010 14:13 schreef -Miauw- het volgende:
Ohh ik wil ook een stoofpotje maken, heerlijkIk heb alleen geen stoofpotpot en ik ben nu ook echt even te blut om een goede aan te schaffen. Iemand een alternatief?
ik maak altijd prima stoofpotten e.d. in mijn braadpanquote:Op donderdag 18 november 2010 14:15 schreef -Miauw- het volgende:
[..]
Zijn die bodems niet aanzienlijk dunner?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |