Die ervaring had ik bij een kennis, toen ik mijn Bestron al had. Hij gewoon in de oven, op een bakplaat.quote:Op vrijdag 2 april 2010 21:17 schreef LieLie het volgende:
Hij was echt goed gelukt! Krokante bodem ook, en dat zonder pizza-oven of steen
quote:Op vrijdag 2 april 2010 21:26 schreef Yvesss het volgende:
[..]
Die ervaring had ik bij een kennis, toen ik mijn Bestron al had. Hij gewoon in de oven, op een bakplaat.
Maar die pizza's waren lekker!!! Het kan dus wel in een normale oven zonder steen.
Die van ons kan tot 250 graden, en ik laat hem ook als ie piept dat ie op temperatuur is nog even flink voorverwarmen. Dan maak ik de pizza op bakpapier en die leg ik op een groot bord, en dan mik ik hem zo op de plaat!quote:Op vrijdag 2 april 2010 21:26 schreef Yvesss het volgende:
[..]
Die ervaring had ik bij een kennis, toen ik mijn Bestron al had. Hij gewoon in de oven, op een bakplaat.
Maar die pizza's waren lekker!!! Het kan dus wel in een normale oven zonder steen.
Als dat goed gaat, en dat gaat het, zo te horen, zou ik een eventuele pizzasteen gewoon laten voor wat hij is.quote:Op vrijdag 2 april 2010 21:27 schreef LieLie het volgende:
[..]
Die van ons kan tot 250 graden, en ik laat hem ook als ie piept dat ie op temperatuur is nog even flink voorverwarmen. Dan maak ik de pizza op bakpapier en die leg ik op een groot bord, en dan mik ik hem zo op de plaat!
Gebruiken jullie hetelucht of conventioneel?quote:Op vrijdag 2 april 2010 21:27 schreef LieLie het volgende:
[..]
Die van ons kan tot 250 graden, en ik laat hem ook als ie piept dat ie op temperatuur is nog even flink voorverwarmen. Dan maak ik de pizza op bakpapier en die leg ik op een groot bord, en dan mik ik hem zo op de plaat!
Hetelucht.quote:Op zaterdag 3 april 2010 11:25 schreef Redcoon het volgende:
[..]
Gebruiken jullie hetelucht of conventioneel?
Ik kan niks over de bodem zeggen als ik er niet in gebeten heb..quote:
Het is in ieder geval beter dan die Koopmans zooi kan ik uit eigen ervaring melden.quote:Op donderdag 8 april 2010 22:30 schreef Yvesss het volgende:
Bedoel je dan deze?
Die heb ik weleens zien liggen in de XL, het leek me zo'n standaardmix. Maar er staat met gist.
Je hele omschrijving kan ik niet op het etiket ontwaren. Zoals je het beschrijft, klinkt wel OK, een buil kun je niet vallen voor die euro, probeer het eens. En keep us posted.
Ik moet vaak bij pizza zaken ook apart paprika op de pizza bestellenquote:Op maandag 5 april 2010 16:35 schreef Yvesss het volgende:
Dat kan niet anders. Ik zie dat paprika op de pizza behoorlijk populair is, ik doe het zelf ook vaak.
Maar ik meen ergens gelezen te hebben dat dat in Napels taboe is. Net als bijvoorbeeld ananas.
Gelukkig zijn we niet in Italië.
Dat kant-en klare pakje stond ernaastquote:Op donderdag 8 april 2010 22:30 schreef Yvesss het volgende:
Bedoel je dan deze?
Die heb ik weleens zien liggen in de XL, het leek me zo'n standaardmix. Maar er staat met gist.
Je hele omschrijving kan ik niet op het etiket ontwaren. Zoals je het beschrijft, klinkt wel OK, een buil kun je niet vallen voor die euro, probeer het eens. En keep us posted.
Bij de XL in Tilburg hadden ze alleen die standaard mix met gistquote:Op vrijdag 9 april 2010 22:02 schreef Redcoon het volgende:
Mijn allereerste zelfgemaakte pizza, ik ben er best trots op!
[ afbeelding ]
Dit is trouwens de bloem die ik bij de AH XL heb gekocht;
[ afbeelding ]
Die houd je nog even tegoed. Ik had namelijk kort daarvoor 8 bodems gemaakt met normale gist. Die zijn nog niet op. Ach, ik maak morgen wel even een nieuwe batch met de biergist. Ik ben zelf ook wel benieuwd.quote:Op zondag 11 april 2010 21:09 schreef mjan het volgende:
Yvesss: Proefde je het verschil tussen biergist en 'normale' gist?
Ik snap AH's inkoopbeleid sowieso niet...quote:Op maandag 12 april 2010 08:20 schreef DrukVout het volgende:
Bij de AH XL in Hoofddorp wel die Tipo 00 gevonden. Meteen 3 pakjes meegenomen.
Bij de AH XL in Leiden verkopen ze het niet. En daar woon in 2min vandaag.....
Vorige keren had ik patentbloem van de Hoogvliet.quote:Op dinsdag 13 april 2010 09:02 schreef Redcoon het volgende:
[..]
Ik snap AH's inkoopbeleid sowieso niet...
In het geval het AH bloem onderdoet voor wat je normaal gebruikt, kan je het dan laten weten?
Wat ik vaak doe:quote:Op dinsdag 13 april 2010 12:28 schreef Mixende_match het volgende:
Vanavond weer pizzatje maken! Iemand nog tips voot de saus?:)
Een potje.... zomgquote:Op dinsdag 13 april 2010 15:37 schreef Mixende_match het volgende:
Haha,, zoveel heb ik niet nodig;) bedoel eigeblijk uit een potje;)
Ik denk dat hoe meer je de saus inkookt hoe minder je nodig hebt/verdampt in de oven. Ik hou zelf niet van veel tomatensaus op mijn pizza. Meestal neem ik gezeefde tomaten uit een pak zonder kruiden en dan ongeveer een soepopscheplepel. Een schep in het midden en dan uitwaaieren naar de zijkanten.quote:Op dinsdag 13 april 2010 17:16 schreef Redcoon het volgende:
Hoeveel saus gebruiken jullie normaal gesproken? Die van mij valt een beetje weg onder het geweld van al de kaas en het vlees/vis. Laatst had ik ook een beetje het gevoel dat het aardig verdampt in de oven.
Tomatenpuree is ranzig erop.quote:Op dinsdag 13 april 2010 18:26 schreef Parlay het volgende:
[..]
Ik denk dat hoe meer je de saus inkookt hoe minder je nodig hebt/verdampt in de oven. Ik hou zelf niet van veel tomatensaus op mijn pizza. Meestal neem ik gezeefde tomaten uit een pak zonder kruiden en dan ongeveer een soepopscheplepel. Een schep in het midden en dan uitwaaieren naar de zijkanten.
Misschien kan je ook wat tomatenpuree aan je saus toevoegen, dat versterkt de smaak?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |