quote:At the urging of the International Monetary Fund (IMF), the government cut government spending and raised interest rates, which only served to exacerbate the economic situation. In 1998, Mahathir reversed this policy course in defiance of the IMF and his own deputy, Anwar. He increased government spending and fixed the ringgit to the US dollar. The result confounded his international critics and the IMF. Malaysia recovered from the crisis faster than its Southeast Asian neighbours. In the domestic sphere, it was a political triumph.
Dat maakt het natuurlijk nog minder ethisch aanvaardbaar om de Ieren er voor op te laten draaien. En de obligatiehouders wrijven in hun handen.quote:Op zondag 10 april 2011 16:56 schreef tjoptjop het volgende:
De bail-out is in het geval van Ierland ook niet voor Ierland. Maar gewoon een bail-out voor de Europese banken, op kosten van Ierland
Daarom dus ook de middelvinger van de IJslanders (hoe zeg je dat?quote:Op zondag 10 april 2011 16:59 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat maakt het natuurlijk nog minder ethisch aanvaardbaar om de Ieren er voor op te laten draaien. En de obligatiehouders wrijven in hun handen.
Kölluð langastöng.quote:Op zondag 10 april 2011 17:02 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Daarom dus ook de middelvinger van de IJslanders (hoe zeg je dat?)
Ja, en de Ieren zelf hebben ook helemaal niets verdient aan al het geld dat ze aantrokken met die gekke banken en die onhoudbare lage belastingen.quote:Op zondag 10 april 2011 16:56 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
De bail-out is in het geval van Ierland ook niet voor Ierland. Maar gewoon een bail-out voor de Europese banken, op kosten van Ierland
Wij straks ook niet meer, nu kan het nog...quote:Op zondag 7 maart 2010 01:13 schreef donthate het volgende:
ijsland heeft niet eens een leger toch?
Beetje laf als je dat aavalt en waarom?
Het probleem is dat het risico niet wordt gelegd bij de partijen die dat risico horen te dragen nl o.a. de obligatiehouders. De reden dat die er massaal in zaten is omdat er grof geld mee te verdienen was (hoge yields) en we weten allemaal dat winsten altijd samen hangen met risico (vergelijk bijv de yields tussen Nederlandse en Griekse staatsobligaties). En door die bail-out dragen dus niet o.a. de obligatiehouders die risico's, maar de Ierse bevolking. Dat is krom, en wekt (imho terecht) woedequote:Op zondag 10 april 2011 17:42 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ja, en de Ieren zelf hebben ook helemaal niets verdient aan al het geld dat ze aantrokken met die gekke banken en die onhoudbare lage belastingen.![]()
De Ieren hebben net zoveel boter op hun hoofd als de IJslanders.
En mooie dames ook naar het schijntquote:Op zondag 10 april 2011 20:12 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik zou best mee willen helpen om dat land binnen te vallen om de centjens op te halen maar dan stel ik ook voor dat we er blijven, Ijsland is immers best een mooi land
Haha, inderdaad. Des te meer reden om het nu nog even te gebruikenquote:Op zondag 10 april 2011 20:16 schreef OreO het volgende:
[..]
Wij straks ook niet meer, nu kan het nog...
Terugbetalen moeten ze het toch.quote:Op zondag 10 april 2011 20:22 schreef superpiet het volgende:
Ijsland heeft groot gelijk. 3.8 miljard is voor Ijsland hetzelfde als 100 miljard voor nederland. Als ING bank omvalt en nederland 100 miljard euro aan extra staatsschuld krijgen, zou redelijkerwijs niemand erover nadenken uberhaupt terug te betalen.
Of gewoon achter de ramen laten werken.quote:Op zondag 10 april 2011 20:17 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
En mooie dames ook naar het schijnt![]()
Misschien kunnen we die claimen als onderpand
Zeg dan niets sukkel...quote:Op zondag 10 april 2011 20:33 schreef Halcon het volgende:
[..]
Of gewoon achter de ramen laten werken.
Waarom?quote:
Ik denk het niet, mensen hadden gewoon hun geld niet aan de IJslandse banksters moeten uitlenenquote:
Inderdaad, waarom zou de gewone man en vrouw moeten bloeden voor de misdaden van bankstersquote:Op zondag 10 april 2011 20:42 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Ik geef die Ijslanders groot gelijk![]()
Als ik een gewone burger was dan zou ik het dus echt vertikken om verantwoordelijkheid te nemen voor de puinzooi van een paar rijke elitaire egoistische klootzakken.
Burgers moeten nu eenmaal bloeden voor schulden die hun overheid maakt. Er is wel een oplossing en dat is emigreren.quote:Op zondag 10 april 2011 21:07 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Inderdaad, waarom zou de gewone man en vrouw moeten bloeden voor de misdaden van banksters
Hebben ze daar wettelijk gezien gewoon geen recht op?quote:Op zondag 10 april 2011 21:09 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nederland en Engeland willen geld zien.
Volgens mij ook. Vandaar de opmerking: linksom of rechtsom, betalen zullen ze.quote:Op zondag 10 april 2011 21:10 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hebben ze daar wettelijk gezien gewoon geen recht op?
Of gewoon niet betalenquote:Op zondag 10 april 2011 21:10 schreef Halcon het volgende:
[..]
Burgers moeten nu eenmaal bloeden voor schulden die hun overheid maakt. Er is wel een oplossing en dat is emigreren.
Dan worden ze een paria.quote:
Daar moet Nederland eens een referendum over organiseren. Babyboomers mogen niet meedoen, want die zijn niet objectief.quote:Op zondag 10 april 2011 21:17 schreef SeLang het volgende:
Volgens dezelfde redenering weiger ik voortaan om nog mee te betalen aan de staatsschuld die de babyboomers hebben veroorzaakt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |