abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 maart 2010 @ 14:42:43 #101
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_78930445
miss, wat fijn en wat een opluchting

sindell, succes

Davinia, wat fijn dat het goed gaat!
pi_78931140
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 13:05 schreef DaviniaHR het volgende:
miss, wat fijn!

Sindell, mss heeft ze dan wel voldoende aan een pink?

Ben gister bij de lk geweest, en ze was erg tevreden! Waar ik niet zeker was dat het goed ging, verzekerde zij me dat het wel goed ging. Kheb we nog wat tips gekregen over hoe ik beter kon hamburgeren, maar verder was het eigenlijk wel prima! dat had ik ff nodig
ze heeft ook geprobeerd die afsluiting van de melkuitgang open te pulken, maar dat is neit helemaal gelukt. al denk ik dat hij nu wel 'lek' is. hoef ik zelf niet aan de gang met een naald
Hamburgeren? Heb ik iets gemist?
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  dinsdag 9 maart 2010 @ 15:04:32 #103
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_78931172
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 15:03 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Hamburgeren? Heb ik iets gemist?
Bigmac schijnt goed te zijn!

(je tepel een soort samenknijpen zodat de kleine een goede hap er van kan nemen)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 15:07:41 #104
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_78931292
Bij hamburgeren knijp je je borst wat platter(evenwijdig aan het mondje van het kind) zodat deze makkelijker aan kan happen. Handig bij bijvoorbeeld vlakke tepels (zoals ik ze heb dus).
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_78943086
Hier megatepels
De kraamverzorgster: ' wat een prachtige bv-tepels!' Ik heb maar gezegd dat ik ze niet zo charmant vind

Maar ik heb een gaatje Er zat bloed op mijn zoogcompres en bij een nadere bestudering heb ik dus een gaatje in mijn tepel. Is dat nu een kloofje? Nooit eerder gehad en ik heb niet het idee dat Florian slechter hapt dan Leander?
Doet wel een beetje pijn
pi_78968250
Ja, spruw
Au
En au voor Florian ook...

Meteen even Gentiaan besteld.
  woensdag 10 maart 2010 @ 13:11:37 #107
12913 GreatWhiteSilence
pi_78968312
Ow, vervelend freecell
Ik hoop dat jullie er snel vanaf zijn.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_78968503
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 13:11 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ow, vervelend freecell
Ik hoop dat jullie er snel vanaf zijn.
Mja, ik ook. Ik krijg er gaatjes van in m'n tepels en tepelhof Had gisteren al gezien dat het was schilferig was en het deed flink pijn, dus toen hij vandaag echt beroerd aanhapte steeds even weer goed in zijn mondje gekeken.
Het is bij hem gelukkig nog niet heel erg
pi_78968692
Muh spruw goed dat je direct GV gaat gebruiken, wij hebben weken aan zitten modderen met Nystatine en Daktarin. Hopelijk werkt het snel!!

Super dat Senna weer drinkt Miss Sly!!

Wij zijn net naar het CB geweest.

Die uitschieters naar boven zijn de metingen die in het ziekenhuis gedaan zijn.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_78968739
Ziet er goed uit twinkly... (Ik denk dat het vorige meetpunt niet helemaal goed gemeten is bij de lengte)

Ah, andere meetlat...
pi_78968971
Ze meten zowel bij het CB als in het ziekenhuis door een been uit te strekken, maar in het ziekenhuis trekken ze waarschijnlijk net wat harder
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_78969014
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 13:27 schreef Twinkly het volgende:
Ze meten zowel bij het CB als in het ziekenhuis door een been uit te strekken, maar in het ziekenhuis trekken ze waarschijnlijk net wat harder
Ach arm ding...
pi_78969096
of gewoon iets te heet gewassen natuurlijk
pi_78969144
bleh spruw. krijgen we wel een paars-bekkie-foto?
pi_78969152
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 13:31 schreef WupWup het volgende:
Of had ik hem niet in de droger moeten doen? vindt ie juist zo leuk, draaien draaien draaien!
pi_78969303
Even een kleine update, sinds al jullie tips heb ik neusspray gekregen en dat werkte redelijk, ik kolfde ietsjes makkelijker en alle kleine beetjes helpen
Ik heb nu ook op het kdv een pakje kunstvoeding gezet als reservevoeding, dat scheelt me per keer toch een keer kolven en ik heb afgesproken dat ze me bellen voordat ze dat geven zodat ik zelf daar heen kan komen om live te voeden als ik in de buurt ben, wat bijna altijd zo is
Afgelopen maandag hield mijn kolf er ineens mee op en ben ik direct een kolf gaan huren en ik denk dat ik nu weet waarom het kolven voor geen meter ging, mijn kolf werkt gewoon niet goed.. Want nu kolf ik zonder problemen in een kwartiertje (2 borsten tegelijk) meer dan 1 voeding.. In plaats van in een uur een halve voeding..
Al met al gaat het dus een stuk beter hier, dank voor alle tips

edit: huh, ik drukte te vroeg op invoeren geloof ik?
pi_78969317
Oh, is dat hamburgeren Nou, dat doe ik ook wel eens als ie weer beroerd aanhapt

Twinkly, raar hoor, dat dat meten zo'n eind verschilt. Klinkt bijna zielig

Goddank heb ik geen kloven, spruw of andere enge dingen.. Vond dat puistje al stom genoeg
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  woensdag 10 maart 2010 @ 13:47:31 #118
12913 GreatWhiteSilence
pi_78969657
Ik merk zelf ook best veel verschil bij kolven als ik verschillende kolven gebruik. Enkelzijdig kolven met een handkolf(Avent) werkt voor mij veel beter dan dubbelzijdig met een elektrische.(Ameda) Dat komt denk ik doordat ik met mijn duim in mijn borst kan duwen, waardoor ik er meer melk uitkrijg.
Misschien zou dat ook wel kunnen met die elektrische, maar ik ben te lui om te oefenen...
En de elektrische is minder krachtig, vind ik.
pi_78969784
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 13:32 schreef WupWup het volgende:
bleh spruw. krijgen we wel een paars-bekkie-foto?
jo
En ik heb het vandaag besteld, dus met héél veel mazzel morgen of overmorgen binnen. Dus ik begin zelf alvast bij mij met de Daktarin
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 13:31 schreef WupWup het volgende:
Aan zijn oortjes door het bad, anders fik je je vingers

Over kolven gesproken: ik heb nog helemaal niet gekolfd, maar ik wil wel graag wat in de vriezer hebben. Ik weet alleen geen handige momenten te vinden... En nu zou een handig moment zijn, maar nu laat ik écht geen kolf los op mn tepels
pi_78969845
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 13:50 schreef freecell het volgende:

[..]

jo
En ik heb het vandaag besteld, dus met héél veel mazzel morgen of overmorgen binnen. Dus ik begin zelf alvast bij mij met de Daktarin
[..]

Aan zijn oortjes door het bad, anders fik je je vingers

Over kolven gesproken: ik heb nog helemaal niet gekolfd, maar ik wil wel graag wat in de vriezer hebben. Ik weet alleen geen handige momenten te vinden... En nu zou een handig moment zijn, maar nu laat ik écht geen kolf los op mn tepels
In de ochtend na een voeding heb je meestal wel over voor een bekertje in de vriezer.
  woensdag 10 maart 2010 @ 13:53:39 #121
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_78969903
Wij zijn vandaag ook weer op het cb geweest .

R heeft weer (nog steeds?) spruw . We mogen weer aan de nystatine (of hoe heet dat spul)

En verder is hij groot, maar licht in verhouding. Zelfde als mijn dochter steeds was.
pi_78969956
Arme R Heeft hij er last van?

En qua formaat... als ik hier mijn ventje zo eens bekijk is het ook een spriet, net als zijn broer
  woensdag 10 maart 2010 @ 13:56:27 #123
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_78970044
Ik vind dat moeilijk te zeggen. Hij trekt soms wel aan mijn tepels, maar of hij echt last, als in pijn, heeft. Geen idee eigenlijk. Niet overdreven in ieder geval, want hij huilt niet bij het drinken, wordt ook niet boos ofzo.

En ja groot en licht zou ook sprieterig moeten zijn hè ? Toch vind ik mijn kinderen helemaal niet zo dun/ sprieterig lijken .
pi_78970118
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 13:53 schreef Groofsken het volgende:
Wij zijn vandaag ook weer op het cb geweest .

R heeft weer (nog steeds?) spruw . We mogen weer aan de nystatine (of hoe heet dat spul)

En verder is hij groot, maar licht in verhouding. Zelfde als mijn dochter steeds was.
Misschien moet je eens een ander middel proberen, zoals daktarin of ander gv.
  woensdag 10 maart 2010 @ 13:58:23 #125
12913 GreatWhiteSilence
pi_78970140
Is het wel handig om te kolven met spruw? Dat je misschien weer een herbesmetting krijgt door de melk?
pi_78970182
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 13:58 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Is het wel handig om te kolven met spruw? Dat je misschien weer een herbesmetting krijgt door de melk?
Gewoon niet invriezen...
  woensdag 10 maart 2010 @ 14:01:12 #127
12913 GreatWhiteSilence
pi_78970273
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 13:59 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Gewoon niet invriezen...
Ja, maar ze zegt dat ze graag een voorraadje in de vriezer heeft, vandaar.
pi_78970308
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 14:01 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Ja, maar ze zegt dat ze graag een voorraadje in de vriezer heeft, vandaar.
Oh, niet doen dus.
  woensdag 10 maart 2010 @ 14:02:23 #129
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_78970321
Ik gooi de gekolfde melk steeds weg eigenlijk . (Ik hoef maar drie keer in de week te kolven. Verder krijgt hij om en om kv en bv. Op mijn werkdagen heeft hij gewoon een extra kv en kolf ik één keer. Dat gooi ik dus weg daarna, dus daaraan kan het niet liggen.
  woensdag 10 maart 2010 @ 14:02:59 #130
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_78970354
Oh sorry, dat was een reactie op iemand aders zie ik.
pi_78970402
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 14:02 schreef Groofsken het volgende:
Ik gooi de gekolfde melk steeds weg eigenlijk . (Ik hoef maar drie keer in de week te kolven. Verder krijgt hij om en om kv en bv. Op mijn werkdagen heeft hij gewoon een extra kv en kolf ik één keer. Dat gooi ik dus weg daarna, dus daaraan kan het niet liggen.
Hoelang heb je behandeld? En soms werkt nystalnogwattus niet goed tegen de spruw.

Je behandeld spruw nog minimaal een week nadat de klachten zijn verdwenen.

En behandel jezelf en je kindje tegelijk. Niet alleen jezelf of alleen je kind, dat heeft geen zin.
  woensdag 10 maart 2010 @ 14:06:50 #132
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_78970529
Ik heb ons allebei behandeld, en dat heeft ook echt een wereld van verschil gemaakt. Mijn tepels waren echt tot bloedens toe kapot, die zien er nu perfect uit weer . En R zijn mondje zat heelmaal vol blaasjes, nu heeft hij er alleen nog wat in zijn wangetjes. Maar dat laatste beetje moet wel weg dus .
pi_78970646
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 14:02 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Oh, niet doen dus.
warhoofd

ik kon gisteren aan de telefoon met schoonmoeders met geen enkele mogelijheid op het woord 'lint' komen. 'zo'n ding op een rol... voor een cadeau... met glittertjes... voor een strik... HELP ME NOUOUOUUUU' (dat laatste tegen vriend die helemaal dubbel lag)
pi_78970658
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 13:58 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Owja, goed punt
Dank je wel, haha
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 14:04 schreef Ticootje het volgende:

En behandel jezelf en je kindje tegelijk. Niet alleen jezelf of alleen je kind, dat heeft geen zin.
Tot ik Florian ook kan behandelen doe ik toch echt mezelf alvast met Daktarin hoor. Misschien helpt het wat en alle hulp is welkom nu
  woensdag 10 maart 2010 @ 14:12:09 #135
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_78970740
is daktarin ook op recept?
pi_78970755
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 14:09 schreef WupWup het volgende:

[..]

warhoofd

ik kon gisteren aan de telefoon met schoonmoeders met geen enkele mogelijheid op het woord 'lint' komen. 'zo'n ding op een rol... voor een cadeau... met glittertjes... voor een strik... HELP ME NOUOUOUUUU' (dat laatste tegen vriend die helemaal dubbel lag)

Toen ik de eerste keer bij TARA thuis kwam was hij ook wat van z'n apropos volgens mij.
Hoi, kom er in, hang je jas maar op de... de.....:? Dat ding met die haakjes daar aan de muur!
  woensdag 10 maart 2010 @ 14:13:16 #137
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_78970784
en we gaan weer minder hier...
ik word helemaal knettergestoord van mezelf, soms
madam hapt prima, en gaat dan liggen tutten, met als gevolg dat eea alsnog niet goed uit de strijd komt en... jaja, Raynauds spasmes ik ben het zooooo zat, die pijn! ben al 25 weken thuis, en min of meer dagelijks pijn. das volgende week een half jaar! (+ 10 wk part time arbeidsongeschikt, we zitten dus al bijna op 9 mnd )
Maar ja, ik kan ook niet de hele tijd naar haar kijken als ik hier een peuter rond heb springen, die ook aandacht behoeft.
morgen zal het vast weer beter gaan, dan is eli op de opvang.
dan heb ik weer genoeg ruimte in mijn hoofd om tegen de muren op te lopen van verveling, dat scheelt

nog een vraagje: tegen het eind van een voeding gaat ze liggen rukken en vechten, maar dan heb ik niet altijd het idee dat de borst echt leeg is. toch afkoppelen en andere borst aanbieden?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_78970785
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 14:12 schreef Groofsken het volgende:
Yep, voor jezelf kun je micanazolcreme gebruiken dat is receptvrij.
  woensdag 10 maart 2010 @ 14:14:22 #139
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_78970819
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 14:13 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Yep, voor jezelf kun je micanazolcreme gebruiken dat is receptvrij.
Ja, die heb ik.
pi_78970850
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 14:12 schreef Groofsken het volgende:
nee
Is gewoon bij elke drogist.
En Daktarin is de merknaam van miconazol, huismerk-miconazol is vaak veel goedkoper. En dat er dan voeten op de verpakking staan boeit niet
  woensdag 10 maart 2010 @ 14:15:53 #141
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_78970881
Oh . Oké.
pi_78970915
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 14:13 schreef DaviniaHR het volgende:

nog een vraagje: tegen het eind van een voeding gaat ze liggen rukken en vechten, maar dan heb ik niet altijd het idee dat de borst echt leeg is. toch afkoppelen en andere borst aanbieden?
Dat is hier ook zo en dat doe ik wel Helpt.

Wel balen zeg dat het weer niet wil
pi_78970951
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 14:15 schreef freecell het volgende:

[..]

nee
Is gewoon bij elke drogist.
En Daktarin is de merknaam van miconazol, huismerk-miconazol is vaak veel goedkoper. En dat er dan voeten op de verpakking staan boeit niet
HE? Ik moest het wel op recept halen.... nou ja zeg.
  woensdag 10 maart 2010 @ 14:18:06 #144
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_78970971
Davinia, pffff, dat klinkt zwaar .
pi_78971090
De Daktarin die je in de mond van je baby doet is op recept en die je op je voeten doet tegen schimmel gewoon vrij verkrijgbaar.
Ik zou zelf niet met de voetenvariant in de mond van je baby gaan smeren.

Bah, Davinia wat een gevecht. Hopelijk is morgen een betere dag.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_78971158
Even meegenomen vanuit Z&G, omdat hier veel ervaren mensen zitten
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 14:20 schreef Orea het volgende:
*check* wel een goeie, moet ook nog een afspraak maken voor een voorlichtingsavond
Ik heb begrepen (maargoed, kan net zo goed weer één van de blabla verhalen zijn) dat het met grote borsten (zegge nu al cup G inmiddels ) lastiger kan zijn met bv. Klopt dat?

En ik heb een tepelpiercing gehad. Heb begrepen dat dat geen probleem hoeft te zijn? Hij is destijds wel laag gezet, de piercer zei dat dat beter was als ik ooit nog borstvoeding wilde geven (maargoed, die piercing heb ik 13 jaar terug laten zetten....)

ik verkas de vraag wel even naar het borstvoedingstopic overigens
pi_78971261
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 14:21 schreef oeke het volgende:
De Daktarin die je in de mond van je baby doet is op recept en die je op je voeten doet tegen schimmel gewoon vrij verkrijgbaar.
Ik zou zelf niet met de voetenvariant in de mond van je baby gaan smeren.

Bah, Davinia wat een gevecht. Hopelijk is morgen een betere dag.
ja, idd alleen de creme is receptloos
maar die kan wel op je tepels
  woensdag 10 maart 2010 @ 14:30:22 #148
12913 GreatWhiteSilence
pi_78971488
Orea: dat kan inderdaad wat lastiger zijn, ik heb even een linkje voor je opgezocht van borstvoeding.com die het onderwerp behandeld.

linkje
pi_78971540
Davinia wat rot dat die spasmes toch nog op komen zetten
Misschien helpt het wanneer je aan het einde van de voeding borstcompressie toepast? Er komt dan meer melk en soms krijg je dan ook weer een nieuw toeschietreflex.
pi_78971639
Orea met grotere borsten moet je soms je borst ondersteunen tijdens het voeden. Dat kan het aanleggen wat bemoeilijken, dus laat je dat goed aanleren. Een hydrofiel ter ondersteuning wil ook wel helpen.

Met die piercing kunnen er melkkanaaltjes beschadigd zijn met littekenvorming, maar of dat zo is en of het ook nog eens relevant is weet je alleen door straks te gaan voeden.
  woensdag 10 maart 2010 @ 14:34:04 #151
12913 GreatWhiteSilence
pi_78971640
Davinia, balen zeg. Hopelijk gaat het morgen beter.
pi_78971798
Super bedankt, ik ga het linkje even bekijken
  woensdag 10 maart 2010 @ 15:58:41 #153
12913 GreatWhiteSilence
pi_78975452
Wel heel goed van die piercer, dat hij (of zij) rekening heeft gehouden met de borstvoeding.
pi_78975616
Nou ja, heel stom.. Ik was 16 (...) en gaf al direct aan dat ik graag die piercing wilde, maar ook dat ik graag later (als ik groot ben ) borstvoeding wilde gaan geven. Hij is dus lager gezet. Maar, ik begrijp dat de melkkanaaltjes niet alleen in het midden van de tepel lopen, maar in de hele tepel.
pi_78975656
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 16:02 schreef Orea het volgende:
Nou ja, heel stom.. Ik was 16 (...) en gaf al direct aan dat ik graag die piercing wilde, maar ook dat ik graag later (als ik groot ben ) borstvoeding wilde gaan geven. Hij is dus lager gezet. Maar, ik begrijp dat de melkkanaaltjes niet alleen in het midden van de tepel lopen, maar in de hele tepel.
Yep en dat kunnen wel iets van 8 uitgangen zijn ofzo...
  woensdag 10 maart 2010 @ 16:09:18 #156
12913 GreatWhiteSilence
pi_78975910
Je hebt er ééntje gehad, zei je? Dus in één borst? Meestal is het ook mogelijk om met één borst te voeden, mocht het toch onverhoopte schade hebben gedaan.

Echt heel goed van je, dat je daar op je 16de al aan denkt.
pi_78976258
Inderdaad, alleen aan de linkerkant
  woensdag 10 maart 2010 @ 16:23:46 #158
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_78976600
Orea, ik heb cup H. Zolang je tepels niet vlak zijn, gaat het best wel volgens mij. Ik moet wel wat beter kijken met aanleggen want als ik mijn borst vast houd en dan Harry aanleg en ik laat mijn borst los dan kan het zijn dat die soms nog wat zakt. Dus ik moet er zo min mogelijk aan tillen.
Verder is mij geleerd om zoveel mogelijk van mijn borst af te blijven tijdens het voeden omdat je met je vingers altijd druk uitoefent op de melkkanaaltjes en die dan dicht drukt.

Overigens hebben grote borsten ook voordelen. Bij mij verdeelde de stuwing zich over de buitenkant en werden ze wel wat harder maar niet keihard. Mijn kraamverzorgster zei dat je dat vaker zag bij grote borsten.

Over kolven: ik heb een elektrische kolf (Medela Swing) maar ik help ook altijd door op volle melkklieren te drukken. Als de kolf zelf niks meer eruit krijgt, komen er wel vaak nog straaltjes als ik op mijn borsten druk/masseer. Ik kolf 1x per dag na een voeding mijn borsten volledig leeg. Hiermee heb ik inmiddels al een flinke voorraad opgebouwd.

Davinia
pi_78979133
Hoe lang kunnen de regeldagen duren bij 3 maanden? Zijn hier al zo'n 5 dagen bezig ermee :s
pi_78993999
Gemiddeld tot een week voordat de 6-maanden-regeldagen beginnen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_79003154
Vannacht eindelijk weer eens gewoon om de 3 uren gevoed, dat is een stuk beter te doen. Maar ze krijgt het vacuum niet meer goed ofzo ik hoor dat ze veel lucht binnen krijgt en ze boert dus ook enorm daarna. En het komt haar natuurlijk op. Is daar wat aan te doen verder? Dat is ook iets van de laatste dagen trouwens.
(ze is wel een luie drinker hoor, ze moet al heel overstuur zijn voordat ze echt fanatiek aanhapt, zo ver laat ik het dan liever weer niet komen)
  Moderator donderdag 11 maart 2010 @ 09:47:01 #162
5428 crew  miss_sly
pi_79003837
Senna drinkt gelukkig weer erg goed. Dat wil zeggen: live. De flesjes gekolfde melk gaan steeds minder goed, zelfs op het kdv krijgen ze er niet heel veel meer in, terwijl ze het daar toch vanaf het begin het beste voor elkaar kregen. Ik vrees dus dat het met die flesjes zo afgelopen is. Nu is Senna bijna 8 maanden en heb ik een vrij stabiele produktie inmiddels, dus ik hoop dat met een onderhoudsbeurt kolven op het werk ik mijn produktie voldoende op peil kan houden om haar iig een ochtend- en avondvoeding te kunnen blijven geven. En een nachtvoeding, als ze daar om komt natuurlijk. Afgelopen nacht heeft ze doorgeslapen Ik verwacht niet dat dat de nieuwe trend is, maar ik schrok gewoon toen ik vancohtend wakker werd van haar en ontdekte dat het al kwart voor 7 was

sindell, misschien toch even afkoppelen als je merkt dat ze veel lucht binnenkrijgt en weer opnieuw aan laten happen? Ik merkte bij Senna ook dat ze soms weer wat slordiger ging happen en drinken. Dan probeerde ik weer even beter op te letten met aanleggen en met een paar dagen ging het dan weer beter.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_79007401
Wat een interessante topicreeks

Ik geef zelf ook borstvoeding en dat lukt vrij goed. Een half uur na de geboorte lag Thomas al goed te drinken en na 2 dagen in het ziekenhuis waren alle vroedvrouwen helemaal onder de indruk van onze zoon dat hij het zo goed deed.
Maar ik vraag me eigenlijk af of jullie in het begin ook zoveel last hebben gehad van een te hoge productie? Ik denk toch dat het daaraan ligt. 's Ochtends is mijn pyjama doorweekt en als Thomas aan de ene borst ligt te drinken, gebeurt het vaak dat mijn buik nat is van het vocht dat uit mijn andere borst loopt (dit op het moment dat ik geen bh aan heb natuurlijk als ik net wakker ben, anders zitten de compressen in mijn bh vrij vol).
Is dit normaal en zal dit zichzelf allemaal nog regelen? Hij is natuurlijk morgen pas 1 week, dus ik ben me ervan bewust dat er nog zaken moeten aangepast worden, ik vraag me gewoon af of ik daar zelf iets moet voor doen of dat het komt omdat vraag/aanbod nog niet helemaal juist zit.
pi_79007471
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 11:21 schreef leonieke het volgende:
Wat een interessante topicreeks

Ik geef zelf ook borstvoeding en dat lukt vrij goed. Een half uur na de geboorte lag Thomas al goed te drinken en na 2 dagen in het ziekenhuis waren alle vroedvrouwen helemaal onder de indruk van onze zoon dat hij het zo goed deed.
Maar ik vraag me eigenlijk af of jullie in het begin ook zoveel last hebben gehad van een te hoge productie? Ik denk toch dat het daaraan ligt. 's Ochtends is mijn pyjama doorweekt en als Thomas aan de ene borst ligt te drinken, gebeurt het vaak dat mijn buik nat is van het vocht dat uit mijn andere borst loopt (dit op het moment dat ik geen bh aan heb natuurlijk als ik net wakker ben, anders zitten de compressen in mijn bh vrij vol).
Is dit normaal en zal dit zichzelf allemaal nog regelen? Hij is natuurlijk morgen pas 1 week, dus ik ben me ervan bewust dat er nog zaken moeten aangepast worden, ik vraag me gewoon af of ik daar zelf iets moet voor doen of dat het komt omdat vraag/aanbod nog niet helemaal juist zit.
Is normaal... Als het goed is regelt het zich vanzelf en worden je borsten ook zinnelijk met de tijd... Dat de ene borst begint te stromen als er aan de andere wordt gedronken, heb ik nooit iets tegen kunnen doen, ja een hydrofieldoek.
pi_79007612
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 11:23 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Is normaal... Als het goed is regelt het zich vanzelf en worden je borsten ook zinnelijk met de tijd... Dat de ene borst begint te stromen als er aan de andere wordt gedronken, heb ik nooit iets tegen kunnen doen, ja een hydrofieldoek.
Ah oké, een geruststelling dus Thx

Maar nu weet ik dus ook waarom je na een bevalling zo veel wasjes moet draaien. Voor de mama alleen al elke dag een andere pyjama
pi_79007646
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 11:26 schreef leonieke het volgende:

[..]

Ah oké, een geruststelling dus Thx

Maar nu weet ik dus ook waarom je na een bevalling zo veel wasjes moet draaien. Voor de mama alleen al elke dag een andere pyjama
Jep en met een beetje pech je bed ook
  donderdag 11 maart 2010 @ 11:29:47 #167
12913 GreatWhiteSilence
pi_79007714
Dat het aan de andere kant gaat stromen bij het drinken gebeurt bij mij ook inderdaad nog. En dan geef ik dus iets van 14 maanden bv. Van spontane tsr's heb ik volgens mij geen last meer, en dat vind ik heerlijk want ik werd nogal onpasselijk van zo'n spontane tsr...
pi_79008130
GWS werd je dan echt misselijk? Bij mij doet het alleen pijn.

Ik heb nu dit ding voor 's nachts, ik vind het ideaal Met de Lillypads moest ik toch nog steeds de andere tepel in blijven drukken namelijk.

pi_79008372
Ik verslijt zelf die zoogcompressen, na een paar uur moet ik em vervangen omdat hij vol is.
Zo'n tsr voel ik trouwens helemaal niet, kan dat?

En ik slaap dus met een beha om nu, anders blijf ik verschonen

Heb wel eens dat als ik onder de douche weg kom, dat er dan 1 borst wat lekt. Heel stom, ik dacht waar komt dat water nou vandaan, ik had me toch goed afgedroogd? Ohw wacht, het is geen water

MissSly, loskoppelen had ik al geprobeerd, maar ze rukt zich gewoon weer zo dat het niet goed meer zit, gepaard met een hoop gekreun en gedoe. Het is dat ik er weinig last van heb dat ik haar wel eens laat zitten, maar voor haar is het natuurlijk wel vervelend al die lucht....
  donderdag 11 maart 2010 @ 11:55:22 #170
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79008677
Leonie, mijn ene borst begint ook (flink!) te lekken als ik de andere geef. Ik geef 2 borsten per voeding.
Ik stop dan in mijn bh aan de kant waar Harry niet drinkt een spuugdoekje dat ik zo gevouwen heb dat er 6 lagen zijn. Als ik geluk heb, is dat voldoende. Soms lekt het er doorheen.
Als ik wissel van borst is dat trucje niet meer nodig en volstaat een lilypad.

Ik gebruikte eerst ook tig zoogcompressen per dag. En toen bedacht ik me dat ik lilypadz had. Nu gebruik ik die en echt, behalve tijdens de voedingmomenten blijft het droog!
Maar dat hielden de zoogcompressen ook niet tijdens de voeding.

Ik slaap trouwens nog met bh omdat mijn borsten nog niet helemaal zindelijk zijn
  donderdag 11 maart 2010 @ 11:56:13 #171
12913 GreatWhiteSilence
pi_79008713
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 11:40 schreef Twinkly het volgende:
GWS werd je dan echt misselijk? Bij mij doet het alleen pijn.
Ik werd eerst misselijk (dus dan wist ik wat er ging komen) en daarna kreeg ik een brandend gevoel in mijn tepels. Ligt Annicka te drinken, is het alleen een brandend gevoel. Wel handig, want ik ben slechthorend en kan haar niet horen drinken. Als ik dat brandende gevoel krijg, dan weet ik iig dat er wat uitkomt...
pi_79008910
GWS hihi handig, en je ziet het ook aan de bewegingen van de kaak toch, dat die rustiger worden.

Ik moest in het begin echt een hydrofiel in mijn bh stoppen, zo opgevouwen dat het erin paste, dat zijn heel veel lagen en dan nog lekte ik soms door
  donderdag 11 maart 2010 @ 12:01:24 #173
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79008922
tsr doet hier best wel pijn (stekend) en komt ook altijd aan 2 kanten bij het aanbieden van de eerste borst. Bij het aanbieden van de tweede borst gelukkig alleen de borst die gebruikt wordt
Ik heb nu 2x een spontane tsr gehad, maar dan sta ik dus echt even op mijn tanden te bijten
Soms is de tsr zo sterk dat ik me inderdaad even niet zo lekker voel, maar ik dacht dat dat aan mij lag!
IK heb het ook wel eens als mijn borsten heel erg vol zijn en Harry drinkt de harde plekken weg. Dan voel ik het zo hard trekken dat ik me even niet lekker voel...
  donderdag 11 maart 2010 @ 12:05:29 #174
12913 GreatWhiteSilence
pi_79009095
Liggend in het donker zie je geen kaakbewegingen...
pi_79009307
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 12:05 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Liggend in het donker zie je geen kaakbewegingen...
Owja ik kan niet in het donker voeden, lijkt me ook best moeilijk om de tepel dan goed te richten Maar jouw kindje kan het misschien al helemaal zelf?
Ik moet nog steeds rechtop gaan zitten: steun rechtop zetten enzo, want als ik liggend probeer te voeden wordt Niels heel ongeduldig.
  donderdag 11 maart 2010 @ 12:29:19 #176
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_79010001
miss sly, wat fijn dat ze weer vanouds drinkt!
mss kunnen ze op het kdv de flesjes wel met de lepel en een flinke scheut rijstebloem geven? pap, dus

leo, fijn dat de bv zo goed gaat!

orea, ik heb zowel een grote cup, als vlakke tepels, naja, links, en aviva doet het er prima op. ik wat minder, maar das mn eigen schuld, heeft niks met de omvang en vorm van mn borst te maken, en alles met mijn aanlegtechniek en eigenwijsheid om pas na 8 wk en 2 bo's een lk in te schakelen.

asy, die stekende tsr schijnt een teken te zijn dat je veel melk hebt. heb ik ook. veel melk en stekende tsr.
ben vanochtend door zowel lilypad als dubbelgevouwen hydrofiel heen gelekt.

en excuses voor de klaagpost van gister, hoor, maar ik loop hier tegen de muren op na bijna een half jaar thuis. ik had er niet aan moeten denken om volgende week weer te beginnen met werk. ben ik fysiek nog helemaal niet toe in staat!

en dan soms schiet de gedachte aan fv met door het hoofd, en dat vind ik eigenlijk heel erg naar. maar ja, met brandende tepels is het wel een aanlokkelijke gedachte naja, goed aanleggen en dan trekt het weg... nu maar hopen dat ik er ECHT handigheid in krijg, zodat eea kan echt herstellen. Andere optie is een dagje alles kolven, maar daar heb ik ook het geduld niet voor

net weer gewogen op het cb, en aviva is 205g aangekomen in een week! helemaal prima, dus.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_79011279
TSR is hier ook goed pijnlijk Asy Vervelend als Florian piept en urmelt in zijn slaap zo tegen voedingstijd

Hier twijfelmomentje... De gentiaan is binnen, maar ik zie niks meer in zijn mondje... En gisteren was het echt zo'n niet weg te poetsen wit laagje...
Mijn tepels voelen nog wel naar maar ook veel minder...

Gentiaan of even aanzien... hmmm.
  donderdag 11 maart 2010 @ 13:03:02 #178
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79011399
Davinia, fijn dat Aviva in elk geval gewoon goed groeit...
En als jij denkt dat het prettiger is om fv te geven, dan moet je dat gewoon doen hoor!
Maar aan de andere kant: je bent nu zover gekomen en je hebt er zoveel voor doorstaan. Nog even perfectioneren en dan kun je er misschien nog een hele tijd tegen! En een dagje kolven is zo voorbij en je tepels hebben even een extra kans om bij te komen...
Hè woonde ik maar wat dichterbij, dan kwam ik je een hart onder de riem steken

btw ik lek dus ook langs de lilypad vandaar nu dat 6 lagen badstoffen spuugdoekje
  donderdag 11 maart 2010 @ 13:07:40 #179
12913 GreatWhiteSilence
pi_79011599
Twinkly: ik ben pas liggend gaan voeden op het moment dat Annicka zelfstandig op haar zij kon gaan liggen. Daarna heb ik zelfs een periode gehad dat ze alleen maar liggend op bed wilde drinken.

Davinia, op een gegeven moment krijgt ook zij er handigheid in. Vandaag de dag hoef ik echt niet meer op te letten of ze goed aangelegd ligt, dat regelt ze zelf heel goed. Hap en klaar.
  donderdag 11 maart 2010 @ 13:08:01 #180
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79011617
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 13:00 schreef freecell het volgende:
TSR is hier ook goed pijnlijk Asy Vervelend als Florian piept en urmelt in zijn slaap zo tegen voedingstijd

Hier twijfelmomentje... De gentiaan is binnen, maar ik zie niks meer in zijn mondje... En gisteren was het echt zo'n niet weg te poetsen wit laagje...

ik heb het gelukkig pas als Harry aanhapt en begint te zuigen
pas 2x echt spontaan: 1x was ik zijn luier aan het verschonen 1 uur na voeding en 1x zat ik met hem op de bank ook ca. 1 uur na voeding...

ik zou toch beginnen als ik jou was..
pi_79011618
Ik heb wel eens een lilypad vol gehad zonder dat ik het door had. Trek je dat ding er af: *plens*
pi_79011640
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 13:00 schreef freecell het volgende:

Niet aanzien, gewoon beginnen.
pi_79011657
Ohw wacht...

Ik er naar aanleiding van de reacties hier over tsr even op te letten en nu merk ik ineens op dat mijn borsten wat aanspannen bij een tsr en dat het een beetje prikt in de tepels.... (kijk net namelijk in beha als dat gebeurt en zie het druppelen...)
Gewoon uit het niets dus....
Worden ze ooit nog zindelijk? Of zit dat er niet meer in?
pi_79011675
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 13:08 schreef freecell het volgende:
Ik heb wel eens een lilypad vol gehad zonder dat ik het door had. Trek je dat ding er af: *plens*
Check..

Daarom vond ik het ondingen. Ik vind de wegwerppads van natusan heel erg fijn.
pi_79011695
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 13:09 schreef sindell het volgende:
Ohw wacht...

Ik er naar aanleiding van de reacties hier over tsr even op te letten en nu merk ik ineens op dat mijn borsten wat aanspannen bij een tsr en dat het een beetje prikt in de tepels.... (kijk net namelijk in beha als dat gebeurt en zie het druppelen...)
Gewoon uit het niets dus....
Worden ze ooit nog zindelijk? Of zit dat er niet meer in?
Ooit
pi_79012025
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 13:09 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ooit

Nou ja er zijn ergere dingen, maar nu snap ik dat trekkende gevoel ook gelijk. Had ik nog niet bedacht ben dan ook geen bv expert, ik probeer gewoon mijn best te doen
pi_79012065
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 13:17 schreef sindell het volgende:

[..]

Nou ja er zijn ergere dingen, maar nu snap ik dat trekkende gevoel ook gelijk. Had ik nog niet bedacht ben dan ook geen bv expert, ik probeer gewoon mijn best te doen
Dat doen we gewoon allemaal hoor.
pi_79012575
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 22:34 schreef Mammietje het volgende:
Gemiddeld tot een week voordat de 6-maanden-regeldagen beginnen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

We zijn dag 6 ingegaan Vannacht ook iedere 2 uur. Ze begon de nacht om half 1, toen kwam ze om 1 uur, 3 uur, 5 uur, 7 uur (ja dat is ook nog een beetje nacht ) en om half 8 zetten de bouwvakkers de kango in de gevel
pi_79012860
TSR doet zeer ja. Het prikt, brandt, niet echt goed te omschrijven. Minder fijn iig. Zowel spontaan als tijdens de voeding. En dan vooral de borst waaraan niet gedronken wordt.

Over dat lekken: ik las laatst bij de buren dat de truc om zindelijk te worden juist géén bh en pads dragen meer is. Dus een paar dagen tot een week natte plekken en dan moet het over zijn. Geen idee of het echt werkt, maar als ik terugredeneer is het hier eigenlijk ook zo gegaan. Wie wil de uitdaging aan?

Freecell gewoon beginnen met de GV. Spruw kan ook onzichtbaar aanwezig zijn en gaat eigenlijk vrijwel niet vanzelf over.
pi_79014205
Kan iemand mij de afkorting TSR uitleggen? (ik voel me trouwens zo'n idioot dat ik dat hier moet vragen )

Op heel veel websites lees ik ook dat je 's nachts geen bh mag dragen bij het slapen. Dus dat zullen nog veel natte pyjama's worden, vrees ik. Ik hoop gewoon dat het vanzelf zal ophouden (toch 's nachts). Als ik eten aan het geven ben, kan ik idd iets extra in mijn bh steken, dan heb ik dat ook onder controle.
pi_79014384
toeschietreflex

En het houdt vanzelf op, echt waar
pi_79014633
Ah ja nu je het zegt ik zat de hele tijd met teaser in mijn hoofd, maar zag de link niet met bv
pi_79014719
Hier heeft dat continue lekken nog heel erg lang geduurd en nu is het eigenlijk nog steeds niet helemaal weg, ik gebruik nog steeds zoogcompressen.. Maar in het begin heb ik met handdoeken in bed geslapen en kon ik halverwege de nacht de handdoeken gaan vervangen omdat ze doorweekt waren.. Gelukkig heeft dat niet zo heel erg lang geduurd.. Het gaat dus (bijna helemaal in mijn geval) over
  Moderator donderdag 11 maart 2010 @ 14:12:11 #194
5428 crew  miss_sly
pi_79014785
Wij zijn naar het cb geweest. Ons kleine meisje blijft klein, maar volgt een keurig lijntje van zichzelf. Op de curves van het cb zit ze niet eens in het groen, maar op de bv-curves wel!

Nu ging het over de bv: volgens hun dient een kindje van Senna's leeftijd (bijna 8 maanden) 500 cc melkprodukten te krijgen. Hieronder valt dus ook een papfles, maar ook yoghurt (wat ze volgens Kleintjes wel al mogen met 7 maanden, maar volgens ons cb pas met 9 maanden) en uiteraard de bv.
Dus zou ik eigenlijk nog maar 2 keer moeten voeden, als ze ook voor het slapen een fles met nutrilon en rijstebloem krijgt. De rijstebloem zou ik moeten stoppen, want daar zit verder niets in aan voedingsstoffen.

Telt de bv ook echt mee voor de 500 cc? Een kindje kan toch ook als het wat ouder is niet te veel bv binnenkrijgen? Daar wordt ze toch ook niet dik van?
pi_79014830
Ik sliep ook altijd zonder bh en lekte tussendoor niet, ik heb nu alleen een slaap-bh aan omdat dat handiger is tijdens het voeden zodat ik de andere tepel niet in hoef te drukken.
Leonieke een gewone BH knelt idd teveel waardoor je een borstontsteking kunt krijgen, maar dat ding dat ik postte is er speciaal voor gemaakt. Het lijkt op een netbroekje maar dan in de vorm van een bh

Free ik zou gewoon beginnen met de GV hoor, better safe than sorry!!
En ik heb dat ook al een paar keer gehad met een Lilypad en ook heel vaak dat hij er zelf afviel

Oh GWS, dan ga ik het weer proberen als hij zelf kan liggen Nu valt ie nog om naar achteren Lijkt me heel relaxed, zo uit de co-sleeper aan de borst schuiven!
pi_79015002
Ik vind het een beetje een gek advies Miss Sly Het lijkt mij dat een mensenbaby beter mensenmelk kan drinken en dus geen koemelk nodig heeft. Sowieso is bijvoeding tot het eerste jaar echt bijvoeding naast de melk. En ik denk ook niet dat je bang hoeft te zijn haar teveel borstvoeding te geven, ze regelt zelf wel hoeveel ze nodig heeft door op haar eigen gevoel van verzadiging te reageren.
  donderdag 11 maart 2010 @ 14:18:30 #197
12913 GreatWhiteSilence
pi_79015073
BV zit geen maximum aan, ook niet op oudere leeftijd. Het geldt voor koemelk en afgeleide producten, omdat dit volgens mij nog steeds een (te) zware belasting voor een kinderlichaampje kan zijn.
pi_79015108
Moet je trouwens op een gegeven moment pap gaan geven? De KA begint er hier ook steeds over en ik zeg braaf ja en amen en leg d'r thuis gewoon weer lekker aan. Of doe ik nou iets heel erg fout?

Volgens mij kan Senna nooit te veel drinken hoor Miss, van jouw melk! Lekker doorgaan
Lotte!
Noah!
  Moderator donderdag 11 maart 2010 @ 14:20:08 #199
5428 crew  miss_sly
pi_79015143
Dat dacht ik dus ook, idd. Ik ga dus ook maar gewoon verder met bv op verzoek. Ze geniet er nog te veel van, en ik ook

De papfles doen we omdat we denken dat ze toch wat onvoldaan blijft. We maken 200 cc met wat rijstebloem aan, en ze drinkt daarvan ongeveer 80-140 cc op, scheelt per avond. Als ze stopt met drinken, krijgt ze als toetje nog net zoveel bv als ze wil en dan gaat ze heerlijk voldaan slapen
  donderdag 11 maart 2010 @ 14:20:26 #200
12913 GreatWhiteSilence
pi_79015154
Twinkly, misschien helpt het als je een kussentje achter zijn rug legt? Dan kan ie niet meer omvallen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')