abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 maart 2010 @ 21:59:58 #126
593 sjak
Juffie Bloem
pi_78865461
Leonieke, gefeliciteerd met Thomas!
En Webkim ook al een zoon, gefeliciteerd met de geboorte van Morris!
Lekker douchen!
pi_78866075
Webkim! Van harte met je zoon, wat heb je er hard voor gewerkt ook. mooie naam ook proficiat voor je man en Thomas natuurlijk.
pi_78867289
Webkim en Leonieke gefelciteerd met jullie zoontjes!

Ondertussen weet ik wel dat ik zwanger ben... ontzettend moe. Echt lusteloos als ik thuis kom van het werk. En 's ochtends nu en dan goed misselijk met overgeven. 17 maart mogen we naar de verloskundige, spannend. Ik ben echt al aan het aftellen wil nu wel eens precies weten hoe lang ik zwanger ben. Tot nu toe uitgerekende datum 25 oktober (kan het in het lijstje?).
pi_78867438
Ja ik lees over November dan ben ik allang weer aan het werk.. Ben dan ook in Juli uitgerekend.

Heb ook even gegluurd op de Twitter van Webkim en zag een leuk ventje voorbij komen

Goed ga zo mijn bed in.. Wij krijgen morgen kijkers voor ons huis!!!!!! :D:D:D:D Het staat nog maar net 2 weekjes te koop en nu al kijkers erg spannend!

Slaap lekker!
Altijd blijven lachen... :)
  maandag 8 maart 2010 @ 06:43:18 #130
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_78876603
Mogge allemaal!

Nacht een beetje goed doorgekomen? De LLM's zijn 'op' volgens mij nu... Geen wonder dat het hier steeds rustiger wordt.

Hier ook vannacht weer briljant geslapen Ben alleen opgestaan met een naar gevoel linksonder in m'n buik. Zal wel iets van bandenpijn zijn want het is aan de zijkant. Verder ook zo'n beetje begonnen met de babykamer, tenminste de meubeltjes zitten in elkaar. Nu kunnen we de meubels gaan schilderen... Ben erg benieuwd hoe het er allemaal uit gaat komen

Fijne dag allemaal
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  maandag 8 maart 2010 @ 08:49:57 #131
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_78877515
Goedemorgen iedereen. Het is hier inderdaad rustig. Ach, het wordt vanzelf weer druk. Hier goed geslapen maar net opgestaan met barstende hoofdpijn. Straks maar even een paracetamolletje ertegenaan gooien, ga in ieder geval niet weer mn bed in, heb genoeg te doen vandaag!
Ik herken die pijn linksonder ook, gisteravond was het zo erg dat ik het niet eens meer zag zitten om mn huispak-broek+sokken uit te doen, nou ja, daar heb je mannen voor! Gisteren schoot mn baarmoeder ook weer in een kramp, terwijl ik alleen even naar het toilet ging. Zat weer zuchtend en pijnlijdend op het toilet...
pi_78877589
Gefeliciteerd met alle nieuwe baby's!

Ik schrok me net rot van het lijstje... Ik sta ineens tweede , en mijn verlof moet nog beginnen! Weliswaar hoef ik nog maar 4 dagen te werken, maar de tijd lijkt nu ineens toch wel heel snel te gaan... Ik kan me nog echt niet voorstellen dat ik over uiterlijk 9 weken ook zo'n prachtig hummeltje in mijn armen heb...
  maandag 8 maart 2010 @ 09:19:56 #133
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_78878113
Voor alle vrouwen die voor de tweede keer zwanger zijn en bij de eerste bekkeninstabiliteit hadden, kregen jullie snel klachten in de tweede zwangershap? Ik ben nu 5 a 6 weken zwanger en heb nu alweer pijn in mijn onderrug, bij mijn stuitje, trekkend naar mijn billen, maar dat is toch enorm vroeg al?
pi_78878133
Sil, ik had er bij Tess veel minder last van dan bij Amber.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_78878307
Webkim gefeliciteerd
Hopelijk ben je snel weer helemaal in orde

Silmarwen, ik ben zwanger van mijn eerste en had na ook al vrij vroeg van pijn bij m'n stuitje. Ik wist toen alleen nog niet dat dat met m'n zwangerschap te maken had. Dacht gewoon dat ik verkeerd had gezeten ofzo
Ik weet niet meer precies wanneer ik er last van had, maar wel ergens in het eerste trimester al.
  maandag 8 maart 2010 @ 09:31:52 #136
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_78878393
*slik* Derde op het lijstje....

Webkim en Leonieke gefeliciteerd met jullie kinders! Leuke namen hoor, Morris en Thomas!

Pessie, hoofdpijn is niet leuk, denk je dat je het red met een paracetamolletje?

Flugel, leuk zeg, jullie schieten al op met het kamertje dus! Fijn dat je zo goed geslapen hebt.

We hebben afgelopen maandag de sleutel van ons huis gekregen en zijn megadruk aan de klus (tussen het werken door). Over twee weken moeten we erin wonen, kan me nog niets bij voorstellen gezien de stucadoors nu nog bezig zijn. Ik merk wel dat ik echt niet meer alles kan doen qua klussen en dat valt me vies tegen, ben niet het type om alleen maar koffie te zetten zeg maar.
Voordeel van het klussen is dat ik zo diep slaap dat ik na 6 a 7 uurtjes doorslapen ook echt uitgerust wakker wordt.
  maandag 8 maart 2010 @ 09:41:20 #137
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_78878590
quote:
Op zondag 7 maart 2010 22:27 schreef Veerle1982 het volgende:
(kan het in het lijstje?).
Ik kon de post nog editten, dus je staat erbij!
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
  maandag 8 maart 2010 @ 10:48:14 #138
259886 pessie
pi_78880508
quote:
Op maandag 8 maart 2010 08:54 schreef Shandaly het volgende:
Gefeliciteerd met alle nieuwe baby's!

Ik schrok me net rot van het lijstje... Ik sta ineens tweede , en mijn verlof moet nog beginnen! Weliswaar hoef ik nog maar 4 dagen te werken, maar de tijd lijkt nu ineens toch wel heel snel te gaan... Ik kan me nog echt niet voorstellen dat ik over uiterlijk 9 weken ook zo'n prachtig hummeltje in mijn armen heb...
Ja volgens mij wachten we nu geduldig op april baby's
Succes met de laatste daagjes werken!

En wat betreft de hoofdpijn, die is over gegaan na wat gegeten te hebben... Nou ja, scheelt weer een paracetamolletje!

Ik vind mezelf maar raar sinds ik zwanger ben
pi_78881621
Mijlpaal hier, 12 weken vandaag!
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  maandag 8 maart 2010 @ 11:39:24 #140
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_78882430
Oh 16 weken

Tussen de 18 en 20 weken mag ik voor de 20 weken echo...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_78884541
12 weken voor Tessie

Hier ook 16 dus

8 april 20-weken echo, dan ben ik ruim 20 weken.

Verder ben ik snípverkouden, en dat is op zich niet noemenswaardig, maar soms als ik nies.... auau! Net of er een spier scheurt in mijn onderbuik. Maar ach, merk ik er nog wat van dat ik zwanger ben.

En ik denk dat ik de beeb heb gevoeld een paar keer wat geschuif, en pas een echt plokje
pi_78884751
Ohjee, ik vergeet de nieuwe zwangeren! Van harte gefeliciteerd en welkom hier!

Ik zat wel even zo: toen ik de uitgerekende data zag. Eind oktober/november, dan is onze kleine alweer een paar maanden... wow, de tijd gaat snel
pi_78884761
Tessie, gefeliciteerd met je 12 weken mijlpaal! En Ticootje en Cantara met jullie 16 weken mijlpaal.

Ik heb eigenlijk nergens last van, alleen doodmoe en veeel plassen maar verder geen problemen! Rond welke maand zijn jullie begonnen met het babykamertje? En ik zit even op de prenatal website te kijken. wat is het verschil tussen hydrofielluiers en flanelenluiers? Enne heb je die ook daadwerkelijk nodig?
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_78884940
quote:
Op maandag 8 maart 2010 12:41 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Ik heb eigenlijk nergens last van, alleen doodmoe en veeel plassen maar verder geen problemen!

Bij mij begon het zo rond de 7 weken Maar niks geen horrorverhalen hoor, alleen _MOE_ en wat misselijk.
quote:
Rond welke maand zijn jullie begonnen met het babykamertje?
Wij gaan volgende maand beginnen, dan ben ik ongeveer 20 weken. Er hoeven bij ons geen verbouwingen te gebeuren, alleen behang- en verfwerk e.d., dus we verwachten wel snel klaar te zijn.
quote:
En ik zit even op de prenatal website te kijken. wat is het verschil tussen hydrofielluiers en flanelenluiers? Enne heb je die ook daadwerkelijk nodig?
Geen idee Ik loop t.z.t. zo'n baby-uitzetlijst langs en vraag de moeders om me heen ook nog wel om raad.
  maandag 8 maart 2010 @ 12:46:47 #145
61183 leonieke
Dan toch?
pi_78884953
Eerst en vooral: heel erg bedankt voor de vele, vele felicitaties Webkim, ook een dikke proficiat (de naam is nog niet gepasseerd zeker?)
En ik heb een mooie positieve test zien passeren en leuke echofoto's

We hebben ontdekt dat er internet is op de kamer dus ik kom me hier ook maar even melden

Met Thomas gaat alles heel goed Hij is zo mooi trouwens (maar dat zegt natuurlijk elke mama ) Borstvoeding lukt goed, al valt hij nog regelmatig in slaap aan de borst. Eten is zo vermoeiend Alleen wil hij 's avonds om de één of andere reden niet in zijn bedje liggen na het eten (dus heb ik hem al elke nacht bij mij in bed gehouden moeten we natuurlijk wel iets op vinden thuis).

De bevalling is vrij goed meegevallen. Eventjes een hele korte versie: om 22u hebben ze een ballonnetje ingebracht met medicatie en een gel om te zorgen dat ik wat ontsluiting ging hebben. Op dat moment was er denk ik al 1mm ontsluiting ofzo Anderhalf uur aan de monitor gehangen en toen begonnen de weeën eigenlijk al op te komen. Vanuit het verloskwartier terug naar de kamer om de weeën te laten komen. 's Nachts heel veel last gehad (godzijdank lig ik in een eenpersoonskamer en kon ik dus heel de nacht vrij rondwandelen in de kamer). Rond 8u mocht ik dan terug naar het verloskwartier en hebben ze het ballonnetje verwijderd. Ik had toen 3 cm ontsluiting (wat ook het doel van dat ballonnetje was, dus het ging vrij goed). Vliezen gebroken, antibiotica gekregen en dan wachten en weeën wegpuffen. 2 uur later check-up: nog steeds 3cm ontsluiting en toen heb ik voor een epidurale gekozen (echt, zalig ). Ik was moe, het ging niet meer vooruit en ze gingen om de 20minuten de dosis van de medicatie verhogen om de weeën vlugger te laten komen. De beslissing om voor epidurale te gaan was vlug genomen.
Om 12 uur: 10cm ontsluiting!
Toen zei de vroedvrouw (wat een leuke vrouw!) dat ze de baby nog eventjes ging laten indalen en dat ze binnen een uurtje ging langskomen om te zien hoe het ging. Na een half uur leek het echt of ik naar het toilet moest gaan dus heb ik eventjes gebeld. Verscheen er een glimlach op haar gezicht: "oké, mevrouw, klaar om te persen? Je wordt mama!"
Om 12.38u eerste keer geperst en om 12.54u was Thomas geboren
De navelstreng zat rond hem, hij zag helemaal blauw (zei mijn man me gelukkig maar achteraf) dus moest het van de gynaecoloog echt vlug gaan (zonder epidurale ging me dat gewoon niet zo vlot gelukt zijn). Omdat de hartslag blijkbaar heel erg naar beneden ging, kwam opeens mijn gynaecologe aan de deur en deed ze teken dat hij moest knippen omdat het te riskant aan het worden was.
Nadat hij een halve minuut op mij lag hebben ze hem wel direct weggenomen om hem te controleren, maar al vrij vlug begon hij te krijsen, dus dat was wel goed. Kortom: dankzij de epidurale een vrij vlotte bevalling en alle paniek is eigenlijk aan mij voorbij gegaan. En nog een klein scheurtje omdat het echt opeens heel rap moest gaan.

(en die préparé? vrijdagavond stonden er 2 pistolets met préparé op het menu )
pi_78885045
Wat klinkt dat positief, Leonieke! Heerlijk voor je dat het toch zo vlot is gegaan. En met Thomas ook alles goed hoera!

Foto?
pi_78885503
Leonieke wat klink je gelukkig! Wat fijn dat het zo goed is gegaan! En de zoon van Webkim heet Morris ! Maarre inderdaad foto's willen we zien!

Cantara thanks voor je antwoord!
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_78885689
Leo, wat eng van die navelstreng, maar verder klinkt het als best wel een goede bevalling! En je klinkt idd erg gelukkig!

Oh en die flanellen luiers, die heb ik nooit gekocht en dus ook nooit gebruikt
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  maandag 8 maart 2010 @ 15:47:01 #149
259886 pessie
pi_78892360
Leo wat ben je in korte veel centimeters opgeschoten ! Fijn dat het allemaal goed is gekomen, ook al klinkt dat van die navelstreng wel heel eng. Gefeliciteerd met je zoon!
pi_78893727
@ Silmarwen, bij de 1e geen last van mijn bekken maar nu bij de 2e wel.. Ik begon ook al vroeg zo rond de 11 weken had ik ineens ondragelijke pijn.. Ben nu bijna 23 weken zwanger en zit 50% in de ziekte wet en loop bij de fysio.. Heb er lichtelijk wel baat bij inmiddels!

@ Barbabientje, flanllenluiers ken ik niet eens Hydrofiele luiers wel en heb ze volop gebruikt. De 1e tijd kun je je baby daarmee afdrogen namelijk want dat is beter voor het huidje en het absobeert goed het vocht. Iemand zei het al je hebt zo'n lijstje wat je in huis moet hebben als de baby komt en dat lijstje klopt toch wel aardig moet ik zeggen!!

@ Leo, wat fijn dat je zo heerlijk geniet van Thomas en de borstvoeding ook wil!!

Wij hebben vandaag de kijkers gehad op onze flat en de makelaar had het idee dat het niks zou worden.. Deze mensen bekijken meerdere appartementen in heel apeldoorn dus dan moeten ze dit maar net wat vinden..
Ach ja, het staat nog maar pas te koop dus we hebben nog wel even voordat het serieuser word.. Wij hebben iig ons andere huisje waar we voor de bevalling willen gaan wonen!
Altijd blijven lachen... :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')