Eerst en vooral: heel erg bedankt voor de vele, vele felicitaties

Webkim, ook een dikke proficiat (de naam is nog niet gepasseerd zeker?)
En ik heb een mooie positieve test zien passeren en leuke echofoto's
We hebben ontdekt dat er internet is op de kamer
dus ik kom me hier ook maar even melden 
Met Thomas gaat alles heel goed

Hij is zo mooi trouwens
(maar dat zegt natuurlijk elke mama
) Borstvoeding lukt goed, al valt hij nog regelmatig in slaap aan de borst. Eten is zo vermoeiend

Alleen wil hij 's avonds om de één of andere reden niet in zijn bedje liggen na het eten (dus heb ik hem al elke nacht bij mij in bed gehouden

moeten we natuurlijk wel iets op vinden thuis).
De bevalling is vrij goed meegevallen. Eventjes een hele korte versie: om 22u hebben ze een ballonnetje ingebracht met medicatie en een gel om te zorgen dat ik wat ontsluiting ging hebben. Op dat moment was er denk ik al 1mm ontsluiting ofzo

Anderhalf uur aan de monitor gehangen en toen begonnen de weeën eigenlijk al op te komen. Vanuit het verloskwartier terug naar de kamer om de weeën te laten komen. 's Nachts heel veel last gehad (godzijdank lig ik in een eenpersoonskamer en kon ik dus heel de nacht vrij rondwandelen in de kamer). Rond 8u mocht ik dan terug naar het verloskwartier en hebben ze het ballonnetje verwijderd. Ik had toen 3 cm ontsluiting (wat ook het doel van dat ballonnetje was, dus het ging vrij goed). Vliezen gebroken, antibiotica gekregen en dan wachten en weeën wegpuffen. 2 uur later check-up: nog steeds 3cm ontsluiting en toen heb ik voor een epidurale gekozen (echt, zalig

). Ik was moe, het ging niet meer vooruit en ze gingen om de 20minuten de dosis van de medicatie verhogen om de weeën vlugger te laten komen. De beslissing om voor epidurale te gaan was vlug genomen.
Om 12 uur: 10cm ontsluiting!
Toen zei de vroedvrouw (wat een leuke vrouw!) dat ze de baby nog eventjes ging laten indalen en dat ze binnen een uurtje ging langskomen om te zien hoe het ging. Na een half uur leek het echt of ik naar het toilet moest gaan dus heb ik eventjes gebeld. Verscheen er een glimlach op haar gezicht: "oké, mevrouw, klaar om te persen? Je wordt mama!"
Om 12.38u eerste keer geperst en om 12.54u was Thomas geboren
De navelstreng zat rond hem, hij zag helemaal blauw (zei mijn man me gelukkig maar achteraf) dus moest het van de gynaecoloog echt vlug gaan (zonder epidurale ging me dat gewoon niet zo vlot gelukt zijn). Omdat de hartslag blijkbaar heel erg naar beneden ging, kwam opeens mijn gynaecologe aan de deur en deed ze teken dat hij moest knippen omdat het te riskant aan het worden was.
Nadat hij een halve minuut op mij lag hebben ze hem wel direct weggenomen om hem te controleren, maar al vrij vlug begon hij te krijsen, dus dat was wel goed. Kortom: dankzij de epidurale een vrij vlotte bevalling en alle paniek is eigenlijk aan mij voorbij gegaan. En nog een klein scheurtje omdat het echt opeens heel rap moest gaan.
(en die préparé? vrijdagavond stonden er 2 pistolets met préparé op het menu
)