abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79133532
quote:
Op zondag 14 maart 2010 17:23 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik zeg dat ik het niet exact weet en volgens mij weet geen enkel usertje het hier. Er zijn weleens onderzoeken naar gedaan en zelfs daar blijkt al uit dat een significant deel van de vrouwen de hoofddoek niet uit vrije wil draagt. Daar zit ook nog een effect bij van mensen onder dwang die tegen een onderzoeker iets anders dan de waarheid vertellen. Dat is een normaal verschijnsel als je mensen onder dwang iets vraagt over hetgeen waar die dwang een grote rol in speelt.
Natuurlijk weet je nooit van elke moslima waarom ze een hoofddoekje dragen, maar ik denk dat je wel kan weten dat een hoofddoekje niet in alle gevallen een symbool van onderdrukking is. En die onderzoeken zou ik wel eens willen zien.
pi_79133568
quote:
Op zondag 14 maart 2010 17:25 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Natuurlijk weet je nooit van elke moslima waarom ze een hoofddoekje dragen, maar ik denk dat je wel kan weten dat een hoofddoekje niet in alle gevallen een symbool van onderdrukking is. En die onderzoeken zou ik wel eens willen zien.
keiharde vrouwenonderdrukking. dat vink zo mooi van sommige praktiserende moslims.

zondag 14 maart 2010 @ 17:27:55 #253
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_79133648
Een hoofddoekjesverbod gaat te ver, maar een burka verbod, daar ben ik groot voorstander van. Of men moet het toestaan dat ik met gezichtbedekkende kleding mag lopen. Overigens horen hoofddoekjes niet thuis op een pasfoto, als ik niet met pet op een pasfoto mag. Gelijke behandeling van gelovigen en ongelovigen.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_79133649
quote:
Op zondag 14 maart 2010 17:26 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

keiharde vrouwenonderdrukking. dat vink zo mooi van sommige praktiserende moslims.

Trolletje.
pi_79133777
quote:
Op zondag 14 maart 2010 17:27 schreef slacker_nl het volgende:
Een hoofddoekjesverbod gaat te ver, maar een burka verbod, daar ben ik groot voorstander van. Of men moet het toestaan dat ik met gezichtbedekkende kleding mag lopen. Overigens horen hoofddoekjes niet thuis op een pasfoto, als ik niet met pet op een pasfoto mag. Gelijke behandeling van gelovigen en ongelovigen.
Het verschil is wel dat jij niet altijd een pet draagt, en zij dragen wel altijd een hoofddoekje. Als je dus zonder hoofddoekje op de foto gaat, ben je juist niet herkenbaar. Ik vind het ook onzin dat je geen bril mag dragen op zo'n pasfoto, want dat hoort gewoon bij die persoon z'n uiterlijk en is juist ook een deel van herkenbaarheid. Mijn moeder ziet er op de pasfoto helemaal niet als haarzelf uit zonder bril, maar het is toch juist de bedoeling dat je erg op die foto lijkt?
pi_79133817
quote:
Op zondag 14 maart 2010 17:25 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

In niet alle gevallen kan ook betekenen dat het in 99,5% van de gevallen wel een vorm van onderdrukking is. Ik vind het te vaag.
  zondag 14 maart 2010 @ 17:38:26 #257
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_79134152
quote:
Op zondag 14 maart 2010 17:30 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Het verschil is wel dat jij niet altijd een pet draagt, en zij dragen wel altijd een hoofddoekje. Als je dus zonder hoofddoekje op de foto gaat, ben je juist niet herkenbaar.
Ik draag elke dag een pet. En net zoals een pet kan een hoofddoek afgedaan worden om de identiteit vast te stellen.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_79134227
quote:
Op zondag 14 maart 2010 17:31 schreef Halcon het volgende:

[..]

In niet alle gevallen kan ook betekenen dat het in 99,5% van de gevallen wel een vorm van onderdrukking is. Ik vind het te vaag.
Daar heb je gelijk in. Maar goed, ik ken verder geen moslims en ik ben niet erg op de hoogte van wat er in de Koran staat, dus ik vind het moeilijk om erover te oordelen. Helemaal na het horen van het verweer in dat andere topic, waaruit bleek dat er ook een hoop andere redenen zijn om een hoofddoekje te dragen waar ik nog niet aan gedacht had. Ik dacht dat het ten alle tijde een vorm van vrouwenonderdrukking was, maar nu dus niet meer.

Maar Wilders legt naar mijn mening teveel de focus op die hoofddoekjes, terwijl er veel belangrijke dingen spelen en de Islam echt niet het enige geloof is dat in sommige gevallen de vrouw achtersteld. En een verbod in openbare gebouwen vind ik ergens voor nodig. Op scholen zou nog wel kunnen, als petjes daar ook verboden zijn. Als het maar consequent is.
pi_79134374
quote:
Op zondag 14 maart 2010 17:38 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Ik draag elke dag een pet. En net zoals een pet kan een hoofddoek afgedaan worden om de identiteit vast te stellen.
Ik vraag me af wat je dan nog aan zo'n pasfoto hebt als je er in het dagelijks leven niet eens op lijkt. Dan snap ik ook niet waarom ze om de zoveel jaar een nieuwe foto maken, omdat je er dan mogelijk anders uitziet.
  zondag 14 maart 2010 @ 18:06:57 #260
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_79135420
Mijn pasfoto lijkt soieso niet op me. Ik zie eruit als een 3de rangs zwerver op die foto. Maar dat was ook enigsinds de bedoeling om eerlijk te zijn. Tis niet een foto zoals mensen mij normaal gesproken zouden zien.

Je moet gewoon herkenbaar op een foto. En als men dan vind dat ik geen pet op mag hebben op zo'n foto vind ik het niet meer dan logisch dat andere hoofd bedekkende zaken ook afmoeten. Geloof is geen vrijbrief voor uitzonderingen.
  zondag 14 maart 2010 @ 18:18:00 #261
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_79135897
Overigens heeft deze discussie niks met de politieke voorkeur van je partner te maken. Ik vind hoofddoekmeisjes (om het even zo oneerbiedig te zeggen) vaak enorm aantrekkelijk, maar ik vind wel dat de wetten voor iedereen gelijk moeten zijn. Uitzonderingen maken voor een of meerdere geloven daar ben ik geen groot tegenstander van.

[ Bericht 0% gewijzigd door slacker_nl op 15-03-2010 01:39:27 (een -> GEEN) ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')