We zitten wel op één lijn geloof ik, ik neig ook naar het idee dat MJ toch afhankelijk was van medicijnen, ook al had hij een hekel aan drugs. Misschien had 'ie ook wel veel pijn, geen idee. Maar hij gebruikte ook dingen als anti-depressiva en Ritalin (speed/amfetamine achtig). Ik denk toch dat hij veel pijnbestrijdingsmiddelen gebruikte, in hoge doseringen. Hier is hij wel door vrienden voor gewaarschuwd, hebben zij zelf verklaard (Susan Etok, Uri Geller (:'), en nog iemand).
Maar ik denk dat hij inderdaad middelen gebruikte, waaronder propofol (de gek) om zijn chronische slaapproblemen in de hand te houden. Heel fout dat dat door Murray gegeven werd (maar goed, wat zou jij doen als een bekendheid als MJ jou dit vraagt), en ik denk dat het inmiddels voor Murray en MJ dat propofol zo normaal is geworden, dat dat dagelijkse kost was, dat ze er daardoor slordig mee om gingen en dat Murray MJ inderdaad alleen gelaten heeft na het geven van propofol, ook al was het midden op de dag. Een toch iets te hoge dosis, misschien in combinatie met andere factoren (stress, schade aan lichaam etc etc).
Dat hij zijn dood in scene gezet zou hebben kan plausibel zijn, maar dat lijkt mij te lastig om te realiseren: hij wordt toch altijd herkend. Dan zou hij een complete metamorfose moeten ondergaan

Toch niet geheel ondenkbaar, als je kijkt hoe weinig vrijheid hij heeft in z'n leven door alle pers, fans e.d. Tegen die 50 concerten zag hij misschien ook wat op, of misschien totaal niet. Hij zou immers hierna ermee stoppen en deed het vooral voor z'n fans. Het blijft gissen allemaal.
Jij ook de verschillende reportages over hem gezien? Zoals Oprah meets Jacko, Living with Michael Jackson (Martin Bashir

) en nog leuker: Living with MJ part two (the footage you were never meant to see). Daarnaast gisteren "Who killed the King of Pop" gezien, maar was aantal weken geleden ook al op SBS6, wordt je niet veel wijzer van.
[ Bericht 2% gewijzigd door BlackRhino op 10-03-2010 19:23:24 ]