abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79112097
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 22:11 schreef Marie79 het volgende:
Idd wat Geppie zegt, wat rot dat ze zo lang moeten wachten. Wat is eigenlijk de reden dat jullie pas vanavond zijn gegaan? En niet bijv. vanmiddag? (is toch makkelijker voor zo'n kleintje als Tyler)

Maarten had vandaag een 'bunker' dagje: bordje pap, paar happen krentenbol, peer, half krentenbolletje, 1 broodje pindakaas (wel zonder (harde) korst), paar hapjes broodje chocopasta, schuimpje, plakje cake, paar kroepoekjes, bordje warm eten, paar happen van ons warme eten (rijst met kouseband), 2 plakjes komkommer en 1 bakje kwark... Als jullie plof horen,dan was dat Maarten!
God, daar mag die van ons wel een voorbeeld aan nemen! Die doet momenteel aan een kattenbrokken en knakworsten dieet

Gelukkig dat ze terug zijn Ingrid, hopelijk slaat het aan!
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_79112277
Kattenbrokken, jaaaah! Die schijnen echt heerlijk te zijn!
Die 3 van mij hebben allemaal zo'n fase gehad, met handenvol tegelijk als ze de kans kregen!
pi_79112413
Ja ze zit ze echt met heel veel smaak op te kanen en ik krijg er écht bijna niks in aan normaal mensen-voedsel

Zal wel een fase zijn maar ik word er af en toe knap wanhopig van!
pi_79112633
Zo krijg ik in Bink (22 maanden) echt geen brood. Krentebolletjes, croissantjes of soepstengel van de bakker gaat prima, maar gewoon een broodje met beleg, ho maar. Toen ie jonger was dan een jaar kreeg ik er nog wel sporadisch een broodje leverpastei in, maar ik kan nu op mijn kop gaan staan. Alleen als er een kroketje op gesmeerd wordt, dan pikt hij het! (Maar dat doen we hooguit eens per 2 weken, hij kan me wat!!
  zondag 14 maart 2010 @ 08:38:29 #205
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_79118693
wauw maarten jij hebt een goede eetlust! Daar mag Danique nog een voorbeeld aan nemen die eet lang niet zoveel! Fuente, Danique krijgt soms ook nog melk voor het slapen gaan, meestal als ze slecht gegeten heeft op de dag.
  zondag 14 maart 2010 @ 09:01:56 #206
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_79118804
Kattenbrokken
Hopelijk knapt Tyler op met die AB

Het was gisteren ook wel abnormaal veel hoor, wat Maarten at... Hij eet regelmatig een STUK minder...
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_79118952
Dana eet de hele dag door als je dr de kans geeft
Op het cb zei de arts eerst dat dat veel te veel was en dat ze vast te zwaar zou zijn. Maar toen we naar t gewicht gingen kijken bleek dat ze zelfs nog steeds onder het lijntje zat ghehe
En toen was het: Naja dan zal ze t wel nodig hebben

Achja, meestal is het vooral fruit, yoghurt, groenten, rijstwafels of boterhammen (liefst met kaas)
Behalve als ze bij 1 van de oma's is die denkt dat kindjes altijd liever koek en snoep en chips hebben

Beterschap voor Tyler!
  zondag 14 maart 2010 @ 09:38:02 #208
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_79119064
Ingrid, hopelijk slaat deze AB wel aan... en is Tyler weer zichzelf.

Zo Maarten, jij hebt lekker gegeten zeg!!

Lennon eet ook redelijk veel, zo heerlijk en zo anders dan zn grote broer. Ook Lennon is erg licht, op de een of andere manier blijft het bij hem niet zitten. Hij kan net als Dana ook bijna de hele dag eten. Het liefst wat hartigs dan, hij vindt chocolade niet zo lekker. Hij poept trouwens ook wel minstens 3x per dag...
Lennon krijgt vorodat ie gaat slapen nog een klein bordje met pap en een stuk fruit.
Make love, not war ☮
  zondag 14 maart 2010 @ 10:18:29 #209
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_79119432
Chocola is Maarten ook niet gek op... we hadden laatst visite en er stonden paaschocolaatjes op tafel, hij pakt er één, neemt een hapje, trekt een vies gezicht en legt het chocolaatje weer terug

de lekkere dingen uit het rijtje, waar waren we? juist... bij oma (en dan ben ik er wat makkelijker in)
pi_79119556
Guus kan ook echt veel eten als ie wil...hij krijgt ook nog best veel melk ('s morgens, 's middags en voor het naar bed gaan), wanneer kan zoiets minder worden?? Hij is nu 13 maanden.
Gebruiken jullie trouwens van die opvolgmelk of gewone halfvolle melk? Ik mix het nu.
pi_79119649
quote:
Op zondag 14 maart 2010 10:29 schreef Koningin het volgende:
Guus kan ook echt veel eten als ie wil...hij krijgt ook nog best veel melk ('s morgens, 's middags en voor het naar bed gaan), wanneer kan zoiets minder worden?? Hij is nu 13 maanden.
Gebruiken jullie trouwens van die opvolgmelk of gewone halfvolle melk? Ik mix het nu.
Ik gebruik al een flinke poos halfvolle melk en Mila krijgt 's ochtends wat melk door de pap en 's avonds nog wat zuivel (yoghurt, kwark o.i.d.). Heel af en toe krijgt ze 's middags nog een bekertje melk.
  zondag 14 maart 2010 @ 10:55:08 #212
114177 Diaan73
pi_79119955
Wij gebruiken ook gewoon halfvolle melk. Lennon krijgt 's morgens een bord pap met melk, na het warme eten een toetje en voor het slapen gaan nog een klein bordje met pap en dus melk. Ik doe wel 1x per dag vitamine D in de melk.
Make love, not war ☮
pi_79120154
Tyler heeft nog steeds de pepti junior, die gaan we straks mengen met bambix nr 2. En dan mag hij hopelijk snel "gewone" melk.
Hij krijgt 's morgens een fles pap van 200, 's middags een fles melk en met mazzel een broodje, anders een krentenbol of cracker. En voor het slapen gaan ook een papfles van meestal zo'n 100/150cc.
Ligt eraan of hij avondeten en turkse yoghurt goed op heeft. Tussendoor krijgt hij fruit, soepstengel/cracker/krentenbol/biscuit/rozijn/plakje kaas/plakje worst ed.
Nog steeds drinkt hij amper iets anders dan melk.
pi_79123289
Leander lust geen melk echt het énige drinken dat hij weigert.
Gelukkig dus wel karnemelk 1 of 2 grote bekers op een dag Soms 3 als hij om nog een extra vraagt.

Hij lijkt trouwens niet tegen sinaasappelsap te kunnen? Hij vindt het heerlijk, maar binnen 2 uur komt alles er weer uit En niet met andere dingen met sinaasappel er in?
pi_79123629
Heeft Lotte ook hoor Freecell, een slokje sinaasappelsap en even later komt het er weer uit
Is misschien nog te zuur voor ze?
  zondag 14 maart 2010 @ 13:20:20 #216
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_79123876
Maarten lust ook geen melk (wel als het in de pap zit), en drinkt net als Leander karnemelk (dan wel met een smaakje=beetje roosvicee) bij zijn broodje.

En wat mrien zegt, ms is het idd nog wel te zuur... als drinkt Maarten het graag en kan hij er wel tegen.
pi_79125708
karnemelk nog nooit geprobeerd hier. Eens testen of hij dat lekker vind.
pi_79125810
Wicky orange gaat wel goed trouwens, verse jus niet
  zondag 14 maart 2010 @ 14:30:10 #219
114177 Diaan73
pi_79126192
Karnemelk dat zou ik nou nooit kopen omdat ik het zelf ontzettend vies vind en ook nog vind stinken.. Peace lust het ook niet

Volgens de wvk is 's morgens pap en 's middags een toetje voldoende zuivel. Meestal krijgt Lennon tussen de middag thee bij het brood. Lennon vindt appelsap trouwens erg lekker.
Vandaag wilde hij geen brood eten trouwens, hij was er mee aan het pieren en uit elkaar trekken... nou dan maar niet. Ik heb het idee dat hij last heeft van de tanden/mond en dat het brood daar niet goed bij past. Gisterenavond wilde hij ook al geen banaan.
Make love, not war ☮
pi_79126346
Volgens de dieetist is dat wel heel weinig Diaan. Maar de wvk en de dieetist zeggen hier ook verschillende dingen. wvk zegt 300 melkproducten per dag. Dieetist zegt minimaal 500
  zondag 14 maart 2010 @ 14:36:45 #221
114177 Diaan73
pi_79126445
Lennon krijgt ook wel wat meer hoor, ik denk tegen de 400... hij krijgt tegenwoordig 's avonds ook weer pap. En op kdv doen ze tussen de middag ook melk.. Maar het is inmiddels wel bekend dat melk minder goed is dan altijd gedacht. Melk na het eten, is bijv. heel slecht voor het opnemen van de vitamines uit het eten.
Vreemd dat de meningen van diëtist en wvk zo uit elkaar liggen trouwens!!
Make love, not war ☮
pi_79126561
Ja stom he. Ik hou me nu maar aan de dieetist, anders krijg ik daar weer gezeur mee.
Als Tyler nou eens wat anders zou willen drinken zou dat wel makkelijk zijn. Dat doet hij dus echt zelden.
  zondag 14 maart 2010 @ 14:40:25 #223
114177 Diaan73
pi_79126565
Even opgezocht:
quote:
Hoeveel melk heeft mijn kind nodig?
Melk is nodig voor de groei, maar als het al wat groter is heeft het kind niet meer zoveel melk nodig als in zijn eerste levensjaar. Kinderen tot vier jaar krijgen met 2 tot 3 bekertjes (3 dl) per dag voldoende melk binnen. Voor oudere kinderen is 3 tot 4,5 dl per dag genoeg.

Vla, yoghurt en yoghurtdranken zijn ook melkproducten! Als het veel meer melk(producten) eet of drinkt, is de kans groot dat de voeding onevenwichtig wordt. De voeding bevat dan onnodig veel eiwit en kalk en waardoor het kind mogelijk relatief weinig levensmiddelen met vezels en ijzer eet.
BRON Voedingscentrum

Dit betekent dus dat de diëtist ongelijk heeft....
Make love, not war ☮
pi_79132050
Wij zijn ook al een tijd geleden begonnen gewone melk te geven ondanks dat ik nog bv geef. Ik heb het idee dat de bv gewoon nog leuk is om erbij te doen, maar dat die zeker niet het vochtgehalte dekt en waarschijnlijk ook niet het melkgehalte. Alleen heb ik het idee dat Jair gewone melk niet zo heel erg lekker vind. Op het kv krijgt die s'middags nog een fles bv uit voorraad dus ik weet niet hoeveel melk hij daar krijgt/ drinkt en hoe dat gaat. Dat zal ik eens vragen. Gewone yoghurt vind die wel heel erg lekker en eet die zelfs zonder iets zoets erin zoals fruit of diksap. Dus dat hij de melk niet lust ligt dan denk ik niet aan de smaak/ zuurheid. Maar misschien heeft het toch met de smaak of structuur te maken. Heb net wat diksap met melk gemend om te kijken of dat wel goed gaat. Hij heeft de fles niet eens aangeraakt. Ik zal ook karnemelk nog eens proberen misschien dat het meer op yoghurt lijkt en hij dat lekkerder vindt. Als wij yoghurt geven krijgt hij meestal s'middags ervan. Hij eet nou niet zo geweldig, dat hij nog toetje zou gaan eten en als vervanger voor zijn avondeten vind ik het dan opvoedtechnisch niet zo verantwoord. Ik denk wel dat kinderen ook voelen of en hoeveel ze van iets nodig hebben en zich dat dan halen iig vanaf een bepaalde leeftijd. Zo at mijn zus margarine met een lepel en later bleek, dat er iets in zat waar haar lichaam een tekort van had. Dat vind ik echt slom

Jair vind sinaasappel als fruit wel heerlijk maar ben een beetje gestopt het te geven want hij spuugt alle stukken waar nog een huidje aan zit ook al haal ik het zoveel mogelijk weg. Sinaasappelsap heeft hij weleens slokkengewijs uit onze gewone glazen mee gedronken. Dan maak ik hele grote slokken en drink tussen zijn slokken door zodat ik ook nog wat af krijg

Diaan Lennon zou toch karnemelk wel lekker kunnen vinden en is daarin misschien anders dan jullie? Wij geven Jair ook dingen die wij zelf niet lekker vinden. Zo kan hij zelf een eigen smaak ontwikkelen. Gisteren zat hij hier olijven een voor een op te eten. Wij hebben maar niet te veel gegeven omdat ik niet wist of het niet te zuur is of heel erg zout (ingemaakte olijven uit een glas). Maf kind. Als ik iets heb wat ik echt niet aan hem wil geven en ik moet het dan aanraken laat ik het mijn man geven zoals Avocado. Maar dat gebeurt haast nooit. Jair lustte bijvoorbeeld spinazie wel hoewel ik het niet lekker vind. Alleen met de pot mee eten is dan weer in de realiteit zo dat hij dingen niet of heel zelden krijgt als een van ons het niet lekker vind. Dan staat het gewoon zelden op het menu.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_79132167
Aha! Dus de 300ml melk (producten) is wel genoeg! En de rest van het vocht nog binnen zien te krijgen ... Daarom dus soms een extra fles melk als er niks anders naar binnen gaat.
  zondag 14 maart 2010 @ 17:04:08 #226
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_79132518
Isis drinkt ook geen gewone melk meer... in het begin deed ze dat wel. Op het kdv drinkt ze een klein beetje van de gewone melk, maar thuis alleen als het pap is. Ik laat het maar en zal van de week eens karnemelk proberen. Yoghurt etc vind ze heerlijk.

In Wicky zit ook bijna geen sinaasappelsap geloof ik Ik kan zelf ook echt slecht tegen verse jus dus geef het Isis ook niet. Mandarijntjes gaan nu wel goed bij Isis maar de eerste paar keer kon een half uur na een mandarijntje in bad met vieze romper
pi_79132614
TARA en ik drinken ook beiden geen karnemelk, maar hij kreeg het een keer van mijn ouders en vond het fantastisch.
Dus nu koop ik het wel
pi_79132679
Net heb ik de melk met diksap gegeven laat die het weer uit z'n mond lopen.

Doen jullie kinderen dat ook weleens. Moet ik eruit sluiten, dat hij het niet lekker vind of op dit moment niet wil? Helaas doet hij het juist op dagen als ik denk dat hij al zo weinig gedronken heeft. Dan vind ik de fles afpakken en hem dus een tijdje niet laten drinken ook weer averechts.

Hij heeft ook weer sinds een aantal dagen vuurrode wangen. Meestal aan zijn rechterkant maar soms ook links. Tand nummer drie was net door. Ik vraag me af wat er nu aankomt. Hij heeft er ook veel last van. Vaak houd hij zijn handje op zijn wang of steekt de vinger in zijn mond en hij is hangeriger en huileriger. Hoewel dat ook door zijn verkoudheid/ griepje kan komen maar dat is waarschijnlijk ook weer verbonden met die tanden. Had moeder natuur dit niet beter kunnen bedenken dan dat kinderen op zo pijnvolle wijze hun tanden moeten verzamelen
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_79135915
quote:
Op zondag 14 maart 2010 13:02 schreef freecell het volgende:
Leander lust geen melk echt het énige drinken dat hij weigert.
Gelukkig dus wel karnemelk 1 of 2 grote bekers op een dag Soms 3 als hij om nog een extra vraagt.

Hij lijkt trouwens niet tegen sinaasappelsap te kunnen? Hij vindt het heerlijk, maar binnen 2 uur komt alles er weer uit En niet met andere dingen met sinaasappel er in?
Misschien niet heel verwonderlijk gezien jouw allergie voor citrusfruit?
Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel.
pi_79139989
quote:
Op zondag 14 maart 2010 18:18 schreef Kimbell het volgende:

[..]

Misschien niet heel verwonderlijk gezien jouw allergie voor citrusfruit?
Ik ben niet echt allergisch, het tintelt alleen En alleen als het vers is. Dus sap doet dat niet bij mij.
En verder kan hij wel tegen citrus...

Zal de zuurgraad wel zijn inderdaad
  zondag 14 maart 2010 @ 20:13:47 #231
114177 Diaan73
pi_79140861
Tja, ik vind het lastig ook omdat hij al genoeg zuivel krijgt overdag om nog eens extra karnemelk erbij te gaan kopen alleen voor hem. Maar ik kan het natuurlijk wel een keertje proberen. Hij eet/drinkt trouwens bijna alles, dus dat is op het moment ook geen probleem. Dan is het alleen om hem kennis te laten maken met weer iets anders.

Tinuviel, herkenbaar mbt de problemen met de tanden... dat heeft Lennon ook... zo vervelend en sneu voor die jochies. Ik hoop ook zo dat ze nu toch echt een keer gaan doorkomen, hij heeft er nog steeds maar 2.
Wat betreft die vraag over leeg laten lopen uit de mond, dat deed Lennon alleen als hij genoeg had gehad en niet meer wilde...
Make love, not war ☮
pi_79141093
En een kies die maar niet goed doorkomt is ook irritant en pijnlijk. Zit er al weken en nu is er eindelijk een mini puntje door.
pi_79151436
Ingrid, hoe is het met Tyler? Knapt ie nu wel een beetje op met de sterkere AB?
pi_79157913
Hier een goede nacht achter de rug, Jair's temperatuur is nog wat aan de hoge kant maar hij is weer vrolijk
  maandag 15 maart 2010 @ 08:41:15 #235
114177 Diaan73
pi_79158233
Fijn dat Jair weer vrolijk is!!

Lennon moest vanmorgen weer huilen op de fiets... alleen nu wat later dan de vorige keer. Er is vooruitgang!! positive thinking . Hij hield me bij kdv ook helemaal vast, heb hem toch maar aan de leidster gegeven, toen moest hij huilen.... ben maar weggegaan. Komt wel weer goed.

Maar ik moet meer met hem gaan fietsen, nu alleen nog beter weer dan kunnen we dat ook echt gaan doen!!
Make love, not war ☮
pi_79159319
Guus krijgt 's morgens een fles van 150cc met een boterham (pap vindt ie niets)
's middags fles van 120cc en dan 's avonds weer ongeveer 150cc.
Soms drinkt ie alles op, soms ook niet. Ik maak het wel nog warm iedere keer.
pi_79167586
quote:
Op zondag 14 maart 2010 22:56 schreef Mammietje het volgende:
Ingrid, hoe is het met Tyler? Knapt ie nu wel een beetje op met de sterkere AB?
Hij krijgt meer praatjes en heeft wel 1 cracker op. 1e x iets anders dan de fles sinds een dikke week.
pi_79167737
Nou, dan is die cracker ook meer dan welkom dus, die heeft nog wat in te halen! Lijkt dus de goede kant op te gaan? Koorts verdwijnt ook nu?
pi_79167815
Hij voelt niet meer zo bloedje heet aan. De ab slaat dus gelukkig aan!
  maandag 15 maart 2010 @ 14:04:40 #240
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_79167860
Ah gossie Lennon je moet echt wennen aan het fietsen he!
Dat huilen bij de opvang doet Danique tegenwoordig ook weer, hardverscheurend! Maar zodra ik weg ben is ze stil!

Danique haar pestbui is gelukkig weer overgewaaid, heeft al met al dik een week geduurd dus ben blij dat het nu weer goed gaat!
Ze heeft afgelopen nacht bij mijn ouders geslapen zodat ik ook even goed kon slapen, was erg lekker
  maandag 15 maart 2010 @ 14:05:03 #241
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_79167877
Wat fijn Ingrid dat de AB aan lijkt te slaan, arm ventje!
pi_79185324
quote:
Op maandag 15 maart 2010 14:04 schreef Fruppel het volgende:
Ah gossie Lennon je moet echt wennen aan het fietsen he!
Dat huilen bij de opvang doet Danique tegenwoordig ook weer, hardverscheurend! Maar zodra ik weg ben is ze stil!

Danique haar pestbui is gelukkig weer overgewaaid, heeft al met al dik een week geduurd dus ben blij dat het nu weer goed gaat!
Ze heeft afgelopen nacht bij mijn ouders geslapen zodat ik ook even goed kon slapen, was erg lekker
Ik wil ook even een nacht lekker slapen. Maar dat ligt niet aan mijn zoontje maar aan mijn eigen verkoudheid.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_79186435
quote:
Op maandag 15 maart 2010 14:05 schreef Fruppel het volgende:
Wat fijn Ingrid dat de AB aan lijkt te slaan, arm ventje!
Hij knapt langzaam maar zeker wat op! Heeft lang geduurd allemaal.
De hele dag was het bwuh, ghihihih, diediedie en dan lachen en zwaaien.
pi_79190988
quote:
Op maandag 15 maart 2010 21:22 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]

Gelukkig maar!
pi_79198547
quote:
Op maandag 15 maart 2010 21:22 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]

Yay
  dinsdag 16 maart 2010 @ 09:06:53 #246
114177 Diaan73
pi_79198931
voor Danique en Tyler met wie het nu beter gaat

Lennon was nadat ik weg was gegaan gestopt met huilen en was verder de hele dag vrolijk geweest.

Vanmorgen was het droog, dus maar weer op de fiets naar mn ouders gebracht, dit keer zonder huilen maar wel met een biscuitje in de handen...
Make love, not war ☮
pi_79215062
Hier ook zomaar een bunkerdagje, ongelofelijk wat er af en toe allemaal naar binnen gaat
bordje pap - krentenbol - 1 lange vinger 2 rijstwafels met kaas - boterham met smeerworst - een halve appel en een banaan en dan moeten we ook nog avond eten
Ach hij kan het hebben he?
pi_79217311
Fijn dat jullie kindjes zo veel kunnen opeten. Ik ben blij als ik dat bij mijn zoontje ook weer zie gebeuren. Ik heb een beetje dezelfde situatie gehad de laatste tijd als Ingrid. Hoewel mijn zoon dan vandaag bijvoorbeeld nog beter eet dan die drinkt . Drinken is toch wat belangrijker.

Yeah voor een babbelende Tyler die aan de beterende hand is

Ik wil ook graag met mijn kleine zoon gaan fietsen. Is het weer er eindelijk een beetje naar, zit ik hier ziek thuis op de bank. Waarom is dat dat je altijd samen met je kind of kort daarna zelf ziek wordt.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  woensdag 17 maart 2010 @ 20:40:03 #249
114177 Diaan73
pi_79269586
Lekker LL dat ie zo goed eet... Lennon eet momenteel een stuk minder goed als dat we gewend zijn van hem. Zal wel weer goedkomen!!

Vandaag heb ik meerdere keren gefietst met Lennon en het ging zowaar alle keren goed, jippie

En hij heeft vandaag voor het eerst een toren gebouwd met 5 blokjes ipv 4 blokjes. Zo leuk om te zien hoe geconcentreerd hij dat doet.

Make love, not war ☮
pi_79290428
Leuke fotos Diaan.

Ik wil ook fietsen. Als ik mijn man over kan halen om het fietszitje vanavond terug te zetten, kan ik misschien morgen even met hem fietsen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_79292778
Leuk die toren
Leander bouwt hier inderdaad ook torens! Van Duplo Uno, heel leuk om te zien

En ik heb hem vandaag een tekening laten maken met vingerverf voor TARA. Die is morgen jarig (en leest hier in dit topic niet mee gelukkig )
Alleen hij haat vieze handen De volgende keer maar met potlood oid.

Ik had wel lol En hij op een gegeven moment ook wel, maar dat duurde wel even...
pi_79292849
En qua eten... 's morgens 2 broodjes (en dan het liefst ook nog een broodje van TARA stelen, die zijn lekkerder ) 's morgens tussendoor wat fruit, en een koekje/rozijntjes oid. 's middags één of 2 broodjes en als hij uit bed komt een plak koek.
Avondeten varieert nogal. Soms (bijna) niks, soms heel veel.

En drinken doet hij altijd veel
pi_79294690
elin

nouja bv dus

2 broodjes, yoghurt, stuk fruit ,avondeten soms een koekje of toetje, pap
pi_79296783
Leuk, torens bouwen
Dana vind blokken niet zo interessant. Puzzelen wel en dat gaat echt in een sneltreinvaart. Dan komst ze op je schoot zitten met puzzel, goout alle stukjes naast je neer op de bank en dan moet je steeds een nieuw stukje aangeven als er eentje op zn plek zit. En dat gaat zo snel...stond er echt van te kijken
  donderdag 18 maart 2010 @ 15:22:45 #255
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_79297213
Heiho!

Ik en dochterlief komen ons hier melden, wij zijn baby-af sinds gisteren!
Niet veel bijzonders gedaan, gewandeld en genoten van het weer! 18 graden hier! Woehoe! Ook bij de dokter geweest, maar 't kind is een beetje te licht dus dat wordt vetmesten (ze is 8,7 Kilo, maar dat was ze 1,5 maand geleden ook al )

Hoe lang ze is, vergeten te vragen, maar het is een redelijk kleintje. Denk zo'n 75 cm? Iets minder misschien?

Enniewee, het loopt, het klimt, het babbelt en het heeft heldere ogen (volgens de dokter), dus verder lijkt er weinig aan te mankeren.

Beisan zegt: Ha!
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_79297275
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 15:22 schreef Basboussa het volgende:
Heiho!

Niet veel bijzonders gedaan, gewandeld en genoten van het weer! 18 graden hier! Woehoe! Ook bij de dokter geweest, maar 't kind is een beetje te licht dus dat wordt vetmesten (ze is 8,7 Kilo, maar dat was ze 1,5 maand geleden ook al )

Hoe lang ze is, vergeten te vragen, maar het is een redelijk kleintje. Denk zo'n 75 cm? Iets minder misschien?

Enniewee, het loopt, het klimt, het babbelt en het heeft heldere ogen (volgens de dokter), dus verder lijkt er weinig aan te mankeren.

Welkom!
Nog gefeliciteerd!
pi_79302407
Welkom Basboussa en Beisan en gefeliciteerd (grote meid en grote dochter).
Carpe Diem- Pluk de Dag
  donderdag 18 maart 2010 @ 18:05:03 #258
251975 kissaa
fka: kissa
pi_79304254
Verkeerde topic
  donderdag 18 maart 2010 @ 18:11:35 #259
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_79304488
quote:
Heiho!

Gefelicteerd

Annicka was rond die tijd even lang (75 cm is trouwens bovengemiddeld, volgens de bv-curve), maar een kilo lichter. Vetmesten heb ik geprobeerd, maar ze doet haar mond gewoon niet open en om haar nu de hele tijd chocolade te gaan voeren...

Bovendien, de chocolade is voor mama...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_79304729
quote:
Heiho!

Hoi!

Zolang ze het verder goed doen geen zorgen over maken
  donderdag 18 maart 2010 @ 18:22:51 #261
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_79304837
Ik maak me verder geen zorgen, hoor! Maar de man wel, die heeft nu een plan opgezet, wat 80 maaltijden per dag inhoudt, en hij kwam al met een pak koekjes aanzetten.. Is ie morgen vast vergeten, en de koekjes, die eet ik wel op

Maar als het kind eens wat op brood zou gaan eten, en geen droge bammetjes, of gewoon de tijd eens zou nemen om WAT te eten, dat zou al een verschil maken
pi_79305631
Dreumesen leven val lucht en liefde ook wel

En zie hier het gefilmde vingerverven...
  donderdag 18 maart 2010 @ 18:52:57 #263
12913 GreatWhiteSilence
pi_79305824
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 18:22 schreef Basboussa het volgende:
Ik maak me verder geen zorgen, hoor! Maar de man wel, die heeft nu een plan opgezet, wat 80 maaltijden per dag inhoudt, en hij kwam al met een pak koekjes aanzetten.. Is ie morgen vast vergeten, en de koekjes, die eet ik wel op

Maar als het kind eens wat op brood zou gaan eten, en geen droge bammetjes, of gewoon de tijd eens zou nemen om WAT te eten, dat zou al een verschil maken
Koekjes...

Mijn man is ook zo'n slanke spriet trouwens en hij zegt altijd: Nattuurlijk kan ik me gaan volproppen met dikmakers. Dan heb ik eindelijk een normaal gewicht, en val ik dood neer door een hartaanval door al dat junkfood...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  donderdag 18 maart 2010 @ 18:55:51 #264
12913 GreatWhiteSilence
pi_79305911
Annicka kan trouwens haar neus snuiten als ik een doekje voor haar neus houd. Mijn moeder vond dit zeer vlot, maar is dat ook zo? Wanneer kunnen kindjes dit gemiddeld gezien?
pi_79306882
Srsly?
  donderdag 18 maart 2010 @ 19:55:14 #266
12913 GreatWhiteSilence
pi_79308375
Yes, srsly...
pi_79309098
Nouja elin doet het ook, en stopt zelfs 1 vinger in het neusgat om r daad wat kracht bij tezetten.
Maar een gemiddelde bij neussnuiten zal je denk ik op moeten vragen bij t bureau van statistiek
pi_79309183
Lieuwe kan het ook Wonderkind! En kuchen met z'n hand voor z'n mond. Geen gezicht.
En wat nog veel hilarischer is: als mijn moeder fluit gaat hij heel hoog piepen, ongeveer dezelfde toontjes En vanmorgen om zes uur was hij wakker en duwde hij op mijn neus: "teee" (tuut)
pi_79309229
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 19:21 schreef Kleurdoos het volgende:
Srsly?
Eh wat?

Jair pakte vandaag ook een zakdoek en hield hem tegen zijn neus. Maar snuiten doet die nog niet ondanks vaak voordoen. Hij gaat nu wel telefoneren met Mama's mobiele telefoon. De houding is perfect ergens aan de zijkant van zijn gezicht gehouden niet per se naast zijn oor Af en toe zegt die ook iets in de telefoon. Het klinkt ongeveer zo (oleoleoleo), moet haast "hallo" zijn.

Hij probeert nu ook zijn sokken en schoenen aan te trekken. Maar veel meer als het naast zijn voet houden of eroverheen leggen stelt het nog niet voor. Wel zo schattig
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_79309634
hallo

ik heb ene dreumes van net 1 jaar en kom sinds vandaag hier
geen idee hoe alles nog werkt dus ben nog zoekende.
mn zoontje heet mikey-joshua en is van 25-02-2009 en heb nog een dochter van 9,5 sarah-michelle van 2000
pi_79309731
Lotte kijkt momenteel regelmatig de teletubbies en ik zing ook vaak de liedjes van tv series mee.
Als we dus nu zingen, Tinky winky, Dipsy, Lala, Po, hoor je nu af en toe Dippy, Lala en Bo
Zo lief, ze is er zelf erg trots op
En als ik zeg teletubbies zegt ze hajo
Lekker ding
  donderdag 18 maart 2010 @ 20:28:02 #272
12913 GreatWhiteSilence
pi_79309797
Welkom!

Misschien kan ik een gemiddelde vragen bij het CB. Daar hadden ze hele lijsten met van die mijlpalen geloof ik, misschien staat ie ertussen...
  donderdag 18 maart 2010 @ 20:55:22 #273
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_79311094
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 20:16 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Eh wat?

Jair pakte vandaag ook een zakdoek en hield hem tegen zijn neus. Maar snuiten doet die nog niet ondanks vaak voordoen. Hij gaat nu wel telefoneren met Mama's mobiele telefoon. De houding is perfect ergens aan de zijkant van zijn gezicht gehouden niet per se naast zijn oor Af en toe zegt die ook iets in de telefoon. Het klinkt ongeveer zo (oleoleoleo), moet haast "hallo" zijn.

Hij probeert nu ook zijn sokken en schoenen aan te trekken. Maar veel meer als het naast zijn voet houden of eroverheen leggen stelt het nog niet voor. Wel zo schattig
Dat van de zakdoek doet mijn hoogbegaafde, hoogsensitieve, heldervoelende, linksdraaiende, macrobiotische kind niet, maar de rest wel Hallo is overigens Ha, en dat bellen doet ze al heeeeeeeeeeeeel lang (ik zei toch, hoogbegaafd ). Stokjes, boekjes, doekjes gaan aan het oor, en kletsen maar... En ook het sokjes aantrekken heeft ze een beetje door. Sokje uit, en dan naast je voet leggen, en dan heel ernstig kijken, anders neerleggen, nog moeilijker kijken ed

Hoe leuk!

Man belde net: geef je haar wel eten.... Nee, ik laat haar verhongeren. Kind ligt te slapen in de wandelwagen.....
  donderdag 18 maart 2010 @ 21:10:43 #274
12913 GreatWhiteSilence
pi_79311944
Heeft die arts dat gezegd dan, dat er wat meer gewicht bij moet? Hier krijgen we alleen maar te horen dat ze liever een lichtgewicht hebben dan een zwaargewicht.
  donderdag 18 maart 2010 @ 21:12:53 #275
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_79312059
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 21:10 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Heeft die arts dat gezegd dan, dat er wat meer gewicht bij moet? Hier krijgen we alleen maar te horen dat ze liever een lichtgewicht hebben dan een zwaargewicht.
Oh, nee hoor! ze is heel relaxed, maar we moetne het een beetje in de gaten houden, want ze kon het wel een beetje gaan zien... 't was meer om te tsjekken dat we haar wel voldoende gaven, maar de man is zo overbezorgd die maakt daar meteen een heel actieplan van...
  donderdag 18 maart 2010 @ 21:13:14 #276
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_79312076
Welkom Basboussa en Beisan

Neus snuiten doet Isis ook niet (die rent eerder weg voor de zakdoek dan dat ze lief blijft staan zodat ik de zoveelste snottebel weg kan halen ) De sokjes doet ze hetzelfde als Beisan en Jair. Zo'n lief gezicht ook doet ze haar sjaal de hele dag om en die wordt overal mee naartoe gesleept

Lennon op de fiets! Leuk dat hij nu wel leuk gaat vinden. en die toren vind ik ook knap gemaakt!

Mrien, dat klinkt lief
pi_79312648
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 21:13 schreef Grasjes het volgende:
Welkom Basboussa en Beisan

Neus snuiten doet Isis ook niet (die rent eerder weg voor de zakdoek dan dat ze lief blijft staan zodat ik de zoveelste snottebel weg kan halen ) De sokjes doet ze hetzelfde als Beisan en Jair. Zo'n lief gezicht ook doet ze haar sjaal de hele dag om en die wordt overal mee naartoe gesleept

Lennon op de fiets! Leuk dat hij nu wel leuk gaat vinden. en die toren vind ik ook knap gemaakt!

Mrien, dat klinkt lief
Mila zet het op een gillen als je dr neus schoon wil maken, fijn als ze verkouden is
pi_79312997
elin zet alles op haar hoofd (komt waarschijnlijk omdat ze al vanaf haar geboorte testkind is voor mn haakmutsen ) maar ook bekers, knuffels e.d) en ze gebruikt ook alles als stoel, poppenhuis, mijn schoenen etc)
  donderdag 18 maart 2010 @ 21:31:49 #279
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_79313163
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 21:23 schreef Raissa het volgende:

[..]

Mila zet het op een gillen als je dr neus schoon wil maken, fijn als ze verkouden is
Handig ja! Ook fijn als ze lekker met haar hoofd gaat draaien terwijl je de neus nog niet goed vast hebt met de zakdoek.. snot over haar hele gezicht
  donderdag 18 maart 2010 @ 21:34:05 #280
12913 GreatWhiteSilence
pi_79313311
Handig, zo'n overbezorgde man...

Annicka is momenteel heel hangerig, aan de spreekwoordelijke rokken. Een leuke afleidingsmanoeuvre: alle deurtjes en kastjes in de keuken openzetten, dan gaat zij ze dichtdoen.
pi_79313313
Neus echt snuiten kan ze nog niet, maar wel dr neusje schoonvegen en dan zegt ze altijd poetse poetse poetse

En ik liep dinsdag met dr door de stad en er liep een oudere mevrouw langs die haar neus aan t snuiten wads dus Dana riep poetse poetse poetse
pi_79313661
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 21:31 schreef Grasjes het volgende:

[..]

Handig ja! Ook fijn als ze lekker met haar hoofd gaat draaien terwijl je de neus nog niet goed vast hebt met de zakdoek.. snot over haar hele gezicht
Of net nadat ze geniest hebben en de snot al van neus tot mond hangt met de handjes erdoorheen en dan door het gezicht.

De dames zijn natuurlijk weer eens sneller Ik vind wel dat mijn jochie al vroeg kletste en dat ook vaak doet. Mama's goede invloed

KD Jair doet ook vaak dingen op zijn hoofd: schoenen, sokken speeltjes e.d. Als ik Jair uitkleed en ik heb het t-shirt of romper over zijn hoofd getrokken maar hij ligt er nog op trekt die het vaak weer terug over zijn hoof (dus aan).

Bij ons gaat het sokken/ schoenen proberen aandoen erder zo: 1. Beentjes/ voetjes in de lucht, 2. sok/ schoen pakken, 3. over voet proberen te doen, 4. wild eraan trekken, 5. weggooien/ neerleggen en 6. eventueel gefrustreerd raken.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_79324758
Of niezen, verbaasd kijken en nét als je het wilt afvegen krijg je een knuffel van ze
Sinds ik mama ben, ben ik nooit meer helemaal schoon

En sokken aantrekken is hier ongeveer hetzelfde inderdaad
pi_79325103
Hebben jullie kindjes ook een 'ding ' waar ze zich erg op richten?

dus de 1 bouwt graag met zijn blokkies of speelt graag met zijn vormenstoof, weer een ander kletst al veel enzo?

Bij elin denk ik dat ze vooral gericht is op muziek en dansen.. ik vind het heel erg knap hoe ze zo 'hard' kan dansen en niet kan vallen bij elk deuntje, toontje, melodietje gaat ze los (ook op reclamemuziek) ze speelt graag met de gitaar of slaat op de tafel als er maar geluid vanaf komt En dat begon echt al hel vroeg bij r, geloof dat ze net kon zitten en toen al meewiebelde
  vrijdag 19 maart 2010 @ 09:57:11 #285
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_79325799
Leuke foto's Diaan! Fijn dat het fietsen ook beter ging!
Wij hebben dezelfde fiets

Danique is ook steeds aan het bouwen, en dan het liefst met kleine blokjes :S
pi_79325844
elin stapelt heel af en toe, op mijn schoot, dan legt ze er steeds iets meer bovenop (kussens enzo) maar kleine dingen niet
pi_79326532
Hier dansen, zingen en dingen met geluid. En buiten spelen
Bouwen een beetje.
Puzzelen niet
pi_79326607
puzzelen kan elin erg goed..in reverse

er liggen overal stukken afgekloven puzzelstukkies
  vrijdag 19 maart 2010 @ 10:23:31 #289
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_79326750
Puzzelen gaat hier ook niet, de stukjes worden verplaatst en weggegooid.
Dansen en "zingen" doet ze wel de hele dag door, net als Elin ook op alles wat maar een muziekje is
pi_79327177
Hier is het vooral eten
Koen houdt ook van dansen, ik heb af en toe voor de noodopvang een meisje die 2 maanden ouder is en die 2 kunnen zo leuk samen spelen. Hele verhalen. En samen dansen op K3
Koen had laatst een vliegtuig van Fisherprice gekregen met poppetjes echt hij kan zich daar prima mee vermaken
En gister de hele middag buiten gespeeld, in het speelhuisje, met de ballen het was zoo lekker, buurmeisje kwam ook even bij ons in de tuin (4maand ouder) en toen ze weg moest gaf ze Koen een knuffel en gingen ze zoenen *smelt*
  vrijdag 19 maart 2010 @ 10:57:20 #291
114177 Diaan73
pi_79328111
Lennon vindt het heel leuk om ergens dingen uit te halen en er dan weer in doen... dat doet hij ook met de rozijntjes. Uit het doosje en weer terug en af en toe 1 in de mond. Puzzelen probeert hij wel en legt ze ook weer netjes terug maar niet in het juist vormpje maar er boven op.

Lennon deint ook mee met muziek
Make love, not war ☮
pi_79328342
Hier wisselt het nogal
Momenteel zijn er verschillende dingen waar ze echt heel druk mee bezig kan zijn
Dansen (als de muziek stopt roept ze ook "Meer dansen!")
Heel druk bezig met de pop de fles geven/ troosten en een schone luier omdoen
Koken en thee inschenken voor al het bezoek met dr nieuwe pannensetje/theerservies
Puzzelen
Tekenen
En racen op dr wheelybug

Maar lopen Ho! maar
Gister 3 stapjes op het KDV maar verder heeft ze nog steeds geen zin
  vrijdag 19 maart 2010 @ 11:04:42 #293
12913 GreatWhiteSilence
pi_79328464
Muziek, dan gaat ze mee dansen en rondjes draaien. En ze vindt het leuk te apporteren, dan gooi je de bal (of iets anders, maakt niet zoveel uit) weg en dan komt zij het weer brengen.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 11:15:00 #294
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_79328973
Maarten vindt lopen achter de loopwagen erg leuk om te doen.
Verder van die vormenstoven zijn erg in trek (alle stukjes in hetzelfde gaatje proberen te proppen )
Houten puzzels vindt ie leuk.
Wat Diaan zegt, iets ergens uithalen, en dan er weer in doen...

En verder... knopje van de tv aan- en uitdoen, op knopjes drukken van het antwoordapparaat, snoertje van de boxjes eruit trekken, oud papier uit de doos halen (zie ook: iets ergens uithalen, en dan er weer in doen...), aan het hdmi-kabeltje trekken, zoals NU! dat krijg je hè? als mamma even fok!t

O ja, gisteren heeft hij voor het eerst 1 stapje los gedaan, om van het ene tafeltje naar het andere te komen. Heeft hij 2x gedaan, was op het kdv (toen ik hem kwam halen). Maar nu doet hij het niet (meer). Komt wel... Je ziet hem echt denken als hij los staat: zal ik gaan lopen of toch maar (sneller) kruipen? En dan doet ie het laatste...

Edit: muziek vindt hij ook helemaal geweldig! Lekker dansen en schudden met die billen
  vrijdag 19 maart 2010 @ 11:17:36 #295
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_79329092
En dan vergeet ik ook nog Basboussa en Beissan te verwelkomen: helleu!
pi_79329155
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 11:04 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Muziek, dan gaat ze mee dansen en rondjes draaien. En ze vindt het leuk te apporteren, dan gooi je de bal (of iets anders, maakt niet zoveel uit) weg en dan komt zij het weer brengen.
hahah ja idd, dat doen wij ook, als ze met iets aan komt zetten dan zeg ik bedankt en dan gooi ik het weer weg.. alleen nu denkt ze dat ze met dingen mag gooien

ookhier trouwens alle vormen in hetzelfde gat, logisch, de andere gaten maken geen geluid als je er iets insmijt..dus dat snap ik wel

hier is het aan en uit knopje van de tv ook in trek, en zappen doet ze ook tot grote ergenis van mn vriend
en stekkertjes ook, de vuilnisbak papierbak, koekje uitsmeren op het raam.....
pi_79329237
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 11:02 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Hier wisselt het nogal
Momenteel zijn er verschillende dingen waar ze echt heel druk mee bezig kan zijn
Dansen (als de muziek stopt roept ze ook "Meer dansen!")
Heel druk bezig met de pop de fles geven/ troosten en een schone luier omdoen
Koken en thee inschenken voor al het bezoek met dr nieuwe pannensetje/theerservies
Puzzelen
Tekenen
En racen op dr wheelybug

Maar lopen Ho! maar
Gister 3 stapjes op het KDV maar verder heeft ze nog steeds geen zin
zo apart is dat dat sommige kindje gewoon al heeeeeel erg veel kunnen en bewust met iets bezig kunnen zijn maar dan niet willen stappen, terwijl er kindjes zijn die nog helemaal niets 'kunnen' verder maar al wel lopen.

de mens is een maf wezen
pi_79329481
ik vind het ook apart, maar volgens mij is het gewoon een soort van desinteresse. Ze kan lopen, dat heeft ze laten zien..maar ze heeft er gewoon geen zin in/ vind kruipen net zo makkelijk.
En al die andere dingen vind ze veel interessanter

denk ik dan he, ik weet t ook niet
  vrijdag 19 maart 2010 @ 11:26:46 #299
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_79329524
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 11:19 schreef Kleurdoos het volgende:

hier is het aan en uit knopje van de tv ook in trek, en zappen doet ze ook tot grote ergenis van mn vriend
en stekkertjes ook, de vuilnisbak papierbak, koekje uitsmeren op het raam.....
O ja, de vuilnisbak is hier ook in trek (gelukkig kan hij niet meer in de keuken komen, staat een hekje voor).
Wat hier ook een hit is, is de wc, als we boven zijn en de badkamerdeur is open, dan kruipt hij heel snel naar de wc, doet de klep open en gaat dus met zijn handen in het water wroeten Je snapt, de badkamerdeur is bijna altijd dicht!
En hij heeft net het mandarijntje een beetje ontleedt, voordat hij het opat ik deed het wel een beetje voor, zat een pitje in een partje, dat zal het wel wezen dan
  vrijdag 19 maart 2010 @ 11:27:59 #300
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_79329587
Bla, dat gevoel heb ik met Maarten ook hoor, kruipen gaat gewoon sneller voor hem, dus waarom zou je dan lopen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')