@oh-oh: Lara's updates staan
hier.
Vandaag weer training gehad en mijn broer was mee om te helpen met opgooien, schieten en wild sjouwen.
Bij het kort apport [konijn] was Lara allemaal aan het rommelen, maar voor de rest deed ze het helemaal geweldig

... volgen, vooruitsturen, afliggen allemaal goed.
Toen moesten we met z'n allen op de heuvel gaan staan en onze juf en mijn broer stonden zo'n 100 meter verder op een andere heuvel, maar daartussen een flinke vijver. Daar bovenop werd geschoten en gooiden ze een dummy op. Lara was als vijfde [van de zes honden] en alle honden voor haar renden naar het water toe, omdat dat de kortste weg is, maar vonden het te koud om te zwemmen.
Lara niet, die plonsde er vol enthousiasme gewoon in, zwom naar de overkant, rende de heuvel op en aan de andere kant weer er af om de dummy op te halen. Even leek het of ze ook weer over het water terug zou komen, maar ze liep toch om de vijver heen naar me terug. Echt helemaal super was dat. Iedereen vond het wel stoer dat ze gewoon ging zwemmen.
Toen gingen we een verloren zoek doen in het bos met een dummy waar ze een bospad moesten oversteken om bij de dummy te komen. Ook dat deed ze in één keer goed en ze kwam supersnel al weer terug. Daarna verloren zoek in het bos met wild en ook dat had ze snel gevonden. Al denk ik wel dat ze gespiekt had bij één van de Labradors, zodat ze wist welke kant ze op moest.
Vervolgens deden we nog een markeer met een kraai, gewoon op het grasveld. Die kraai vond ze niet zo lekker, maar uiteindelijk kwam ze hem toch netjes brengen. Als laatste deden we een sleep, maar Lara was zo slim om mijn broer in de gaten te houden, die met een konijn en twee muskusratten het bos in ging. Ze volgde de sleep dus niet, maar ging meer op haar geheugen dwars door het bos heen [kortste weg] om een rat te halen.
En nu ligt ze al de hele middag en avond voor pampus op haar kussen te slapen.
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste,
Jongste en
LaraMijn
mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.