abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf donderdag 4 maart 2010 @ 17:29:59 #1
145146 Andyy
pi_78738159
En weer een nieuw deeltje hondenfoto's .

Welkom in het Hondentopic!

Foto's maken een groot deel uit van deze reeks, maar schroom ook niet om je vragen te stellen of om je verhaal te vertellen.

http://www.hondenplaza.nl/
http://hondenfokkers.startkabel.nl/

Puppycursus
Bij puppycursus leer je op een speelse manier met je hond omgaan. Je zult wat basisoefeningen leren en alledaagse handelingen zoals: aangelijnd wandelen zonder trekken, zitten, liggen, terugkomen bij roepen, etc.
Maar niet minder belangrijk is het sociale aspect van de cursus. Je puppy leert gelijk dat andere mensen en honden niet eng zijn, maar juist hartstikke leuk.
Puppycursus heb je in alle soorten en maten, je moet zelf even uitzoeken welke manier het best bij jou en je puppy past.

Agility
Agility (ook wel behendigheid genoemd) is een discipline van de hondensport vergelijkbaar met jumping bij paardensport. Het parcours omvat een aantal hindernissen die de hond moet nemen, geleid door zijn begeleider, in een minimum van tijd, op de juiste wijze en in een bepaalde volgorde.
Agility laat toe de fysieke toestand van een hond te beoordelen en geeft hem de mogelijkheid om een groot zelfvertrouwen te krijgen.
Gebruikte toestellen zijn: de hoogtesprong, de breedtesprong, de borstelsprong, de tunnel, de slurf, de band, de katteloop, de A-schutting, de wip en de slalom.
Informatie Agility

Flyball
Flyball is een teamsport, waarbij 2 teams in estafettevorm tegen elkaar strijden.
Per race lopen er altijd 4 honden. D.w.z. dat ieder team bestaat uit minimaal 4 honden en maximaal 2 reservehonden.
Een hond mag beslist geen slipketting dragen!
Elke hond van een team moet over 4 lage hindernissen springen om bij het flyballapparaat te komen.
Het team dat het eerst 4 honden reglementair over de finish heeft, is winnaar van de race.
Een wedstrijd wordt gewonnen door het team, dat als eerste 2 races gewonnen heeft (best of three).
Informatie Flyball

Ringtraining
De doelstelling van ringtraining is om de hond optimaal te leren voorbrengen op een tentoonstelling, ter beoordeling door de keurmeester. Het oefenen is er op gericht dat de hond zich goed presenteert aan de keurmeester. Een goed geshowde hond is altijd een voordeel bij de beoordeling. Iedere hond kan succesvol deelnemen aan ringtraining. Uiteraard speelt de "will to please" van de hond mee. Maar elke hond vindt aandacht leuk. En bij ringtraining krijgt en draait alle aandacht om de hond. Het strekt verder tot aanbeveling aan ringtraining deel te nemen als de hond volledig is ingeënt.
Informatie ringtraining

Het vorige topic:
[centraal] Honden met foto's #27

[ Bericht 13% gewijzigd door Harajuku. op 08-03-2010 08:58:50 ]
  FOK!fotograaf donderdag 4 maart 2010 @ 17:30:17 #2
145146 Andyy
pi_78738175

FOK!fotograaf donderdag 4 maart 2010 @ 17:32:21 #3
145146 Andyy
pi_78738257
Kan de mod misschien de OP aanpassen?
Met die foto's enzo. ik krijg ze er alleen groot in ipv kleine plaatjes
pi_78739390
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 17:30 schreef Andyy het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Awwwwwwwww wat een schatje en zó mooi
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  donderdag 4 maart 2010 @ 18:08:14 #5
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_78739645
Ik lees ook weer mee .
KuikenGuppy
  donderdag 4 maart 2010 @ 21:39:17 #6
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_78749243
Wij zijn er ook weer:

Binnenkort staan we ook bovenaan met onze Carnibest review.
Ik heb Harajuku zojuist ge-PM-d met de bevindingen van deze eerste week.
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
  donderdag 4 maart 2010 @ 22:23:02 #7
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_78751369
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 21:39 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:
Wij zijn er ook weer:
[ afbeelding ]

Wat doet ze er lang over zeg!
Magic schrokt altijd alles zo snel mogelijk naar binnen .

Laatst gaf ik 'm een half pakje smuldier, gewoon zo door midden gechopped, niet kleiner, zodat hij wel moest kauwen erop. Nee hoor, een half pakje smuldier past klaarblijkelijk met één hap-slik-weg in mijn hond .
KuikenGuppy
  donderdag 4 maart 2010 @ 22:24:43 #8
291663 Amooma
It's my TURN
pi_78751464
Ooh echt superlieve pup Andyy
It's so FLUFFY I'm gonna DIE!!
  donderdag 4 maart 2010 @ 22:48:55 #9
44200 Sjeekie_Beekie
pi_78752799
Toen Lara nog een pupje was [ook tijdens het wisselen] schrokte ze ook alles gewoon zonder te kauwen naar binnen. Voor ik weer bij de achterdeur was, kwam ze vaak al achter me aan met alle brokjes opgegeten.

Ik denk dat we trouwens over 2 maanden een nieuwe voerbak nodig hebben. Lara probeert de bodem er uit te likken iedere keer. Zelfs als ze heeft gezien dat ik hem heb afgewassen en hij schoon op het aanrecht staat, gaat ze terug de kennel in om te kijken of ze nog wat lekkers kan oplikken.

@Andyy: is het een Shiba of Akita?
Laatst kwam ik hier 's avonds tijdens het laatste rondje een Shiba tegen. Echt zo'n leuk ding en Lara kon er ook zo leuk mee spelen. Haar baasje was onder de indruk dat ik twijfelde tussen een Akita of een Shiba. Zijn hond was nu ruim twee en hij was nog nooit iemand tegen gekomen die in een keer zag wat het was.

Dat herkende ik dan weer van hem. Lara is ook al voor van alles en nog wat uitgemaakt. Een Labrador die te hoog op z'n poten staat, een bruine Golden Retriever , maar het vaakst toch wel een Ierse Setter.
Oudste, Jongste en Lara
pi_78763931
ik lees ook weer gezellig mee! dee aww enn de owww zijn al uitgesporken wat een lekker vosje
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
  vrijdag 5 maart 2010 @ 12:06:18 #11
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_78768408
Andyy, vertel es wat leuk over het hondje, het is echt zo een leukerd
Ik ben zo benieuwd hoe Lara het doet op de CB Sjeek
Hier gaat alles zn gangetje, Sjon begint eindelijk wat rustiger te worden en weegt inmiddels 3360 gram alweer .
De kleertjes van Frits passen hem nu echt niet meer
Frits woog dan ook 2300 op zn hoogtepunt
Hij draagt nu kleertjes van Bambam, het overleden chineesje van mn beste vrienden
En met dit weer natuurlijk gewoon lekker niks!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 5 maart 2010 @ 12:18:00 #12
168232 Maes
ikke pikke porretje
pi_78768848
Ik kijk ook weer mee. Al die leuke, grote en kleine honden
Op vrijdag 7 januari 2011 19:22 schreef Greys het volgende:[/b]
Ow O+
Jaaaaaaaaaaaaaaaa, ik wil! :* *O*
  vrijdag 5 maart 2010 @ 12:18:34 #13
176471 oh-oh
pi_78768870
Ik zie dat ik helemaal nog geen foto's van onze heerlijke wandeling zaterdag gepost heb hier !
Het was voor het eerst weer eens echt lekker wandelweer voor de naakten, dus we gingen naar het veld.
Lekker de hele bende los, en rennen dat ze deden!
We kwamen een kennis van me tegen met haar twee honden en ze hadden de grootste lol samen!
Zonder sneeuw stapte Sjon wel lekker stoer door:

Mijn hele bende:

Samen met Angel en Lilly:

Billy en Angel waren echt wild aan het spelen samen:

Die twee leken elkaar al jaaaaaaaaaaren te kennen, terwijl we ze pas 1 keer eerder tegenkwamen en dat is al minstens een jaar geleden, ze klikken echt leuk met die honden!
Karel is altijd helemaal in zijn element als ie buiten is:

Sjonneke heeft ook 2 uur meegedraafd:

Chico vond het na 2 uur wel weer mooi geweest, maar die heeft ook heerlijk meegestapt:

En ook nog eentje waar Kees op staat dan maar
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_78769114
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 17:30 schreef Andyy het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Is een tuigje niet beter dan dat hangen/trekken aan die nek ?
Deze maand artikel in Hondenleven over beter in balans door het dragen van een tuig
  FOK!fotograaf vrijdag 5 maart 2010 @ 12:55:36 #15
145146 Andyy
pi_78770182
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 12:24 schreef zeeeend het volgende:

[..]

Is een tuigje niet beter dan dat hangen/trekken aan die nek ?
Deze maand artikel in Hondenleven over beter in balans door het dragen van een tuig
Geprobeerd, maar dan loopt ze paniekerig rondjes en probeert dat ding eraf te bijten
  FOK!fotograaf vrijdag 5 maart 2010 @ 12:58:09 #16
145146 Andyy
pi_78770266
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 22:48 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:
@Andyy: is het een Shiba of Akita?
Laatst kwam ik hier 's avonds tijdens het laatste rondje een Shiba tegen. Echt zo'n leuk ding en Lara kon er ook zo leuk mee spelen. Haar baasje was onder de indruk dat ik twijfelde tussen een Akita of een Shiba. Zijn hond was nu ruim twee en hij was nog nooit iemand tegen gekomen die in een keer zag wat het was.

Dat herkende ik dan weer van hem. Lara is ook al voor van alles en nog wat uitgemaakt. Een Labrador die te hoog op z'n poten staat, een bruine Golden Retriever , maar het vaakst toch wel een Ierse Setter.
Het is een Shiba
Ik ben tot nu toe ook maar 1 persoon tegen gekomen die wist wat voor ras ze is :p
Maar ook leken die dachten dat ze een vos was
  vrijdag 5 maart 2010 @ 13:56:13 #17
176471 oh-oh
pi_78772794
Ik heb er dus echt de afgelopen maand wel 3 irl gezien , allemaal pups
Jij woont niet in Maastricht toevallig?
( Groucho Marx )
pi_78783714
vosjes? nou er lopen er zat in cappelle aan de ijssel west
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
pi_78808637
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 12:58 schreef Andyy het volgende:

Maar ook leken die dachten dat ze een vos was
Als ik niet wist dat het een Shiba was zou ik ook zeggen "wow het lijkt net een vosje", positief bedoelt Zo mooi
  FOK!fotograaf zaterdag 6 maart 2010 @ 12:09:52 #20
145146 Andyy
pi_78809849
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 11:20 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Als ik niet wist dat het een Shiba was zou ik ook zeggen "wow het lijkt net een vosje", positief bedoelt Zo mooi
Ja, ik weet het
Maar er waren mensen die serieus dachten dat het een vos was en niet zeiden dat ze er op 1 leek
pi_78809981
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 12:09 schreef Andyy het volgende:

[..]

Ja, ik weet het
Maar er waren mensen die serieus dachten dat het een vos was en niet zeiden dat ze er op 1 leek

Nou dat is toch ook niet erg? Je kan toch niet verwachten dat iedereen elk ras ooit wel eens gezien heeft?
  zaterdag 6 maart 2010 @ 19:57:52 #22
44200 Sjeekie_Beekie
pi_78824604
@oh-oh: Lara's updates staan hier.

Vandaag weer training gehad en mijn broer was mee om te helpen met opgooien, schieten en wild sjouwen.

Bij het kort apport [konijn] was Lara allemaal aan het rommelen, maar voor de rest deed ze het helemaal geweldig ... volgen, vooruitsturen, afliggen allemaal goed.

Toen moesten we met z'n allen op de heuvel gaan staan en onze juf en mijn broer stonden zo'n 100 meter verder op een andere heuvel, maar daartussen een flinke vijver. Daar bovenop werd geschoten en gooiden ze een dummy op. Lara was als vijfde [van de zes honden] en alle honden voor haar renden naar het water toe, omdat dat de kortste weg is, maar vonden het te koud om te zwemmen.

Lara niet, die plonsde er vol enthousiasme gewoon in, zwom naar de overkant, rende de heuvel op en aan de andere kant weer er af om de dummy op te halen. Even leek het of ze ook weer over het water terug zou komen, maar ze liep toch om de vijver heen naar me terug. Echt helemaal super was dat. Iedereen vond het wel stoer dat ze gewoon ging zwemmen.

Toen gingen we een verloren zoek doen in het bos met een dummy waar ze een bospad moesten oversteken om bij de dummy te komen. Ook dat deed ze in één keer goed en ze kwam supersnel al weer terug. Daarna verloren zoek in het bos met wild en ook dat had ze snel gevonden. Al denk ik wel dat ze gespiekt had bij één van de Labradors, zodat ze wist welke kant ze op moest.

Vervolgens deden we nog een markeer met een kraai, gewoon op het grasveld. Die kraai vond ze niet zo lekker, maar uiteindelijk kwam ze hem toch netjes brengen. Als laatste deden we een sleep, maar Lara was zo slim om mijn broer in de gaten te houden, die met een konijn en twee muskusratten het bos in ging. Ze volgde de sleep dus niet, maar ging meer op haar geheugen dwars door het bos heen [kortste weg] om een rat te halen.

En nu ligt ze al de hele middag en avond voor pampus op haar kussen te slapen.
Oudste, Jongste en Lara
  zondag 7 maart 2010 @ 11:39:10 #23
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_78841543
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 21:39 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:
Wij zijn er ook weer:
[ afbeelding ]

Lara,wat is ze toch mooi

Joost heeft zich even terug getrokken in de kast.

28-06-2010 Is ons mooie ventje geboren :-)
  zondag 7 maart 2010 @ 16:42:59 #24
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_78851199
ahhh ligt daar lekker zo te zien

Dit weekend was er hondenshow hier in Groningen. Dus ik er heen haha. Was heel leuk om te zien! Schitterende beesten! Gister kon ik helaas niet dus de herders gemist maar vandaag staan kwijlen bij de sennenhonden Newfoundlanders en Sint Bernards pffff prachtbeesten. Nu mis ik nog meer om een hond te hebben.

Waren ook veel leuke kraampjes met hebbedingetjes dus heb lekker geld uitgegeven om de hond van me ouders te verwennen haha.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  zondag 7 maart 2010 @ 16:55:50 #25
44200 Sjeekie_Beekie
pi_78851589
@Guess: Joost wil je iets duidelijk maken denk... hij moet alleen nog uit de kast komen .

Lara is moe van het weekend. Twee logees en een heftige jachttraining hakken er wel in bij haar. We zijn nu samen thuis, de logees zijn weer naar huis, de kids opgehaald door hun moeder en meneer Sjeekie_Beekie is naar zijn werk, en Lara heeft vakkundig de fatboy ingepikt. Ze ligt al de hele middag te slapen en bij te komen.

Ze heeft het ook zo druk gehad met alle verjaardagsvisite begroeten, alles in de gaten houden en alle aandacht die ze kreeg van iedereen dat ze dat wel verdient heeft.

En dat gevoel heb ik eerlijk gezegd ook wel. De oudste werd vannacht niet lekker, dus stond ik om half 4 's nachts met m'n brakke hoofd een bed af te halen en de wasmachine te vullen. Waar Lara natuurlijk ook weer wakker van werd en voor de kenneldeur stond te kwispelen dat ze ook wel even naar binnen wilde.

Ik vond het zo zielig voor haar om er geen aandacht aan te besteden, dat ik haar toch maar even heb binnen gelaten. Ondertussen heb ik de oudste en haar vriendin beneden op de bank heb geïnstalleerd met een emmer en een slaapzak en mocht Lara toch weer haar nachthok in, want het was toen een uur of 4 en dus nog lang geen tijd om op te staan.

En nu zijn we alletwee brak.
Oudste, Jongste en Lara
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')