SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.KeesOne vision, many viewpoints..
Of jij bent een tijdreiziger, of je hebt het stiekem al eerder bekeken..quote:Op donderdag 4 maart 2010 04:10 schreef Theoria_Colorum het volgende:
Vermakelijke bullshit. Heerlijk om wat bij te dagdromen en glimlachen en om snel weer te vergeten.
Omdat het geen enkel verband houdt met de realiteit. Het leidt ook nergens toe, maar dat is juist het vermakelijke eraan.quote:Op donderdag 4 maart 2010 04:13 schreef klaariskees het volgende:
[..]
Of jij bent een tijdreiziger, of je hebt het stiekem al eerder bekeken..
In beide gevallen kan je ook even een argument geven..waarom moet het snel vergeten worden?
Gelukkig ben jij niet degene die bepaalt wat wel en geen realiteit is. Er worden gewoon wat feiten met elkaar vergeleken waarbij de uitkomst nog al schokkend kan zijn voor sommige. Misschien moet je het eens proberen.quote:Op donderdag 4 maart 2010 04:21 schreef Theoria_Colorum het volgende:
[..]
Omdat het geen enkel verband houdt met de realiteit. Het leidt ook nergens toe, maar dat is juist het vermakelijke eraan.
Er worden inderdaad op suggestieve wijze zaken op een hoop gehoopt en als je niet bekend bent met soortgelijke theorieën en amateuristische filmpjes dan kan het misschien "schokkend" overkomen, maar uiteindelijk is er weinig aanleiding om het serieus te nemen. Soms kan het al helpen om je gezonde verstand te gebruiken.quote:Op donderdag 4 maart 2010 04:34 schreef klaariskees het volgende:
[..]
Gelukkig ben jij niet degene die bepaalt wat wel en geen realiteit is. Er worden gewoon wat feiten met elkaar vergeleken waarbij de uitkomst nog al schokkend kan zijn voor sommige. Misschien moet je het eens proberen.
Aha bedankt! Aardige pil.. te veel tekst schrikt mensen afquote:Op donderdag 4 maart 2010 11:29 schreef ToT het volgende:
Hier meer leesvoer hierover: Het geheim van de Romeins Katholieke Kerk: U verliest
Met dank aan Ticker!
Ik hoop dan altijd maar dat je beseft dat alle claims die jij maakt aantoonbaar onzin zijn. Sneu man.quote:Op donderdag 4 maart 2010 22:52 schreef semexo het volgende:
Een aardige aanvulling op deze theorie is dat een roterend dubbel platonisch viervlak (tetraeder) een energie uit de singulariteit aftapt.
Bij saturnus is deze tetraeder visueel te zien, maar in principe hebben veel meer lichamen dat, zoals een orkaan, een galaxy en zelfs je hoofd.
Vandaar ook de halo rond het hoofd en de (van de bovenkant gezien) dubbele tetraeder.
Het oog is het derde oog, oftewel je epifyse die bij een actief tetraeder hormonen produceert die connectie met de singulariteit maken en zo buiten-natuurwettelijke gaven mogelijk maken.
Laat elkaar in hun waarde s.v.p.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 05:55 schreef Theoria_Colorum het volgende:
[..]
Ik hoop dan altijd maar dat je beseft dat alle claims die jij maakt aantoonbaar onzin zijn. Sneu man.
Stilstand is achteruitgang, probeer eens vooruit te denken.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 05:55 schreef Theoria_Colorum het volgende:
[..]
Ik hoop dan altijd maar dat je beseft dat alle claims die jij maakt aantoonbaar onzin zijn. Sneu man.
Juist de wetenschap maakt dergelijke 'theorieën' onnodig / weerlegt ze. Bij de serieuze wetenschap ben je precies aan het verkeerde adres, wanner je dergelijke denkbeelden kracht bij wenst te zetten. Aangaande dit topic iig.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 12:53 schreef Ticker het volgende:
[..]
Stilstand is achteruitgang, probeer eens vooruit te denken.
Het hyperdimensionale design krijgt steeds meer wetenschappelijk aanhang, begin er eens in te verdiepen.
Dergelijke theorieen.. dat klinkt interessant!quote:Op vrijdag 5 maart 2010 14:39 schreef Theoria_Colorum het volgende:
[..]
Juist de wetenschap maakt dergelijke 'theorieën' onnodig / weerlegt ze. Bij de serieuze wetenschap ben je precies aan het verkeerde adres, wanner je dergelijke denkbeelden kracht bij wenst te zetten. Aangaande dit topic iig.
Satan=Saturn=Santa=EL=Chronos=Chrown=Saturnia(Italy)quote:Op vrijdag 5 maart 2010 12:51 schreef Ticker het volgende:
Niet alles is meer in me topic te lezen.
Ik heb contact gehad met de maker van de filmpjes.
Die jij nu laat zien zijn weer repost van het orgineel door andere gebruikers..
De maker ervan had een erg duidelijke site waar ik in mijn post ook naar verwees.. Website is verdwenen en ik krijg op dit moment geen contact meer met de maker.
Tevens.. Saturn = Satan inderdaad.
Lucifer = Venus
Kun je er al wat meer over vertellen, of ben je nog aan het speuren?quote:Op woensdag 10 maart 2010 16:27 schreef Ticker het volgende:
Hoe meer informatie ik vind, hoe meer ik er zeker van ben dat Saturnus, verborgen in de bijbel als Satan, een catastrofe heeft veroorzaakt.
Ik heb de afgelopen maanden, voornamelijk beginnend met het bijeenverzamelen van informatie voor mijn vatican topic van destijds, bakken vol sites met verwijzingen en theoriën gelezen.quote:Op woensdag 10 maart 2010 18:39 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Kun je er al wat meer over vertellen, of ben je nog aan het speuren?
Bedankt Ticker, ik ga het nog eens vanaf het begin lezen.quote:Op woensdag 10 maart 2010 20:26 schreef Ticker het volgende:
[..]
Ik heb de afgelopen maanden, voornamelijk beginnend met het bijeenverzamelen van informatie voor mijn vatican topic van destijds, bakken vol sites met verwijzingen en theoriën gelezen.
Als ik het verhaal goed begrijp spelen Venus (lucifer, de gevallen engel/Isis), Saturnus (Satan/Kronos/Vader Tijd) en Mars (God van de oorlog) een prominente rol.
De gouden tijd waar veelal over gesproken is, zou een tijd geweest zijn waar wij op aarde zo goed als geen jaargetijden kenden en het continu Lente/Zomer was.
http://z13.invisionfree.com/THE_UNHIVED_MIND/index.php?showtopic=14789&st=30
Scroll eens naar de de post van Craig Oxley, waarin de titel begint:
Saturn as a Stationary Sun and Universal Monarch
De bevestiging door het op deze pagina weer te lezen spreekt mij aan en lijkt dit alweer te onderstrepen.
Het feit dat deze symbolen (dubbele kruis of ook wel de 8 spaak) prominent aanwezig zijn door de geschiedenis, maar de uitleg telkens wegblijft.. Het feit dat wij overal over een dergelijke zondvloed lezen in culturen verspreidt over de wereld. Over een Noach volk (namen in de bijbel zijn groepen mensen, geen individuën) wat na de zondvloed wist te overleven..
Ik denk dat je hier aardig wat aanknopingspunten hebt om een nieuwe basis voor deze theorie voor jezelf te leggen.
Er zijn diverse hedendaagse schrijvers die boeken hebben geschreven over dit verhaal.quote:Op woensdag 10 maart 2010 20:30 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Bedankt Ticker, ik ga het nog eens vanaf het begin lezen.
Wat vreemd zeg, alleen lente en zomer.
En de Ark van Noach is sowieso een interessant onderwerp, van alle soorten twee aan boord.
Denk dat je Hoagland en Nassim Haramein eens dient te bekijken.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 05:55 schreef Theoria_Colorum het volgende:
[..]
In Arthur C. Clarke's boeken gaat het ook over Saturnus. Het is Kubrick die het veranderd heeft naar Jupiter (die in de film 2010 veranderd in een tweede zon ...)quote:Op woensdag 10 maart 2010 15:30 schreef Ticker het volgende:
This one is about Kubrick's a space odessey 2001.
Als ik het goed verwoord; had dat te maken met de ringen rond saturnus. Dit werd moeilijker na te maken dan gedacht en Kubrick week uit naar een andere planeet. Doormiddel van het zwarte megaliet, liet Kubrick toch metaforisch Saturnus/Satan erin.quote:Op donderdag 11 maart 2010 11:16 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
In Arthur C. Clarke's boeken gaat het ook over Saturnus. Het is Kubrick die het veranderd heeft naar Jupiter (die in de film 2010 veranderd in een tweede zon ...)
quote:Op woensdag 10 maart 2010 15:30 schreef Ticker het volgende:
This one is about Kubrick's a space odessey 2001.
Saturn like they used to depict 20000 years ago:
[ afbeelding ]
Kubrick did it this way:
[ afbeelding ]
and this way:
[ afbeelding ]
Ok the monolith is saturn and above is the sun rising this is ARCHA NOA:
[ afbeelding ]
When this scene happens you see this, it is a metafor for the dying sun (saturn) this old sungod El is making place for the new sungod:
[ afbeelding ]
The vatican knows this and this figure is now better to understand,watch carefully at the eight spoked star in the shield:
[ afbeelding ]
So we are talking about the one son of god dying (saturn) and the coming of the new son of god (our present sun) This altogether here:
[ afbeelding ]
Once you know this, alot of more symbols are better to understand like this one:
[ afbeelding ]
Gelukkig maar!quote:Op zaterdag 13 maart 2010 13:04 schreef Ticker het volgende:
[ afbeelding ]
Satan's geloof breidt nog steeds uit!
Je zit te wachten op de finale knal begrijp ik?quote:
Die is onvermijdelijkquote:Op zaterdag 13 maart 2010 13:20 schreef Ticker het volgende:
[..]
Je zit te wachten op de finale knal begrijp ik?
Je maakt vooruitgang!quote:Op zaterdag 13 maart 2010 14:00 schreef ToT het volgende:
Wie zegt dat Satan echt de kwaaierik is? De geschiedensi wordt geschreven door de overwinnaars.
Elke mens is een leugenaar en een bedriegerquote:Op zaterdag 13 maart 2010 16:10 schreef Ticker het volgende:
[..]
Je maakt vooruitgang!
Satan is immers ook de brenger van kennis.. Het probleem zit hem alleen in de mensen die de bewegende factor achter zijn opkomst zijn, leugenaars en bedriegers.
Je oogst wat je zaaid en waar je mee omgaat raak je mee besmet.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 16:22 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Elke mens is een leugenaar en een bedrieger
Er komt geen gouden tijdperk, de mens is zoals ze is.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 16:26 schreef Ticker het volgende:
[..]
Je oogst wat je zaaid en waar je mee omgaat raak je mee besmet.
Dus als we in de ban van Saturnus zijn, en we hierna het gouden tijdperk hebben.. ben ik mezelf dan al langzaam aan het ontkoppelen?
Jij denkt ook dat de hedendaagse maatschappij er ook had geweest als het denkbeeld ofwel de kern van de mens niet anders had geweest?quote:Op zaterdag 13 maart 2010 16:31 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Er komt geen gouden tijdperk, de mens is zoals ze is.
Ehm, huh? Wat? Hoe de neuk plaatst iemand Venus tussen Saturnus en Mars? Iemand totaal niet opgelet op school ofzo? Of is het gewoon willekeurig wat planeetjes doorelkaar husselen en met een mooi plaatje tevoorschijn komen?quote:Op woensdag 10 maart 2010 15:23 schreef Ticker het volgende:
Well to make a long story short; a long time ago the sun looked like this:
[ afbeelding ]
Some links: http://www.maverickscience.com/saturn.htm
http://www.catastrophism.com/texts/sun-and-saturn/
http://www.aeonjournal.com/articles/road_t..._to_saturn.html
http://www.bearfabrique.org/Catastrophism/...n/aliensky.html
The white one is saturn without rings (they came later) the green one is venus and the red one is mars.
Dit gaat ook nergens over aangezien Kubrick die titel niet verzon maar Anthony Burgess, de schrijver van het boek. En die verzon de titel ook niet zelf maar haalde het uit het Cockney, zelf gebruikte hij het als woordspeling "mechanisch (clockwork) mens (orang, maleisisch voor mens)".quote:The sun is orange that is why stanley kubrick made a film called: A Clockwork Orange.
Er stonden bronnen, je zou je erin kunnen verdiepen voordat je gelijk roept dat iets niet kan he..quote:Op zaterdag 13 maart 2010 16:38 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ehm, huh? Wat? Hoe de neuk plaatst iemand Venus tussen Saturnus en Mars? Iemand totaal niet opgelet op school ofzo? Of is het gewoon willekeurig wat planeetjes doorelkaar husselen en met een mooi plaatje tevoorschijn komen?
Twee van de links zijn dood.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 16:39 schreef Ticker het volgende:
[..]
Er stonden bronnen, je zou je erin kunnen verdiepen voordat je gelijk roept dat iets niet kan he..
Lees nou even verder voordat je erop ingaat..quote:Op zaterdag 13 maart 2010 16:46 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Twee van de links zijn dood..
Sorry, maar een theorietje dat de planeten vroeger in compleet andere banen rondgingen komt misschien wel mooi uit maar enige grond mis ik nog.
Star wars is nog ergens opgebaseerd...quote:Op zaterdag 13 maart 2010 17:02 schreef Dagonet het volgende:
Waar komt Luke Skywalker trouwens vandaan, gaan we het binnenkort in dit topic ook over Indiana Jones hebben?
Oh die grote filmmaatschappijen die bakken met geld krijgen om films eens in de zoveeltijd herhaardelijk uit te brengen.. tja waar krijgen al die vrijmetselaars toch hun ideetjes van he?quote:Op zaterdag 13 maart 2010 17:02 schreef Dagonet het volgende:
Waar komt Luke Skywalker trouwens vandaan, gaan we het binnenkort in dit topic ook over Indiana Jones hebben?
http://www.djedet.com/ladyjedi.phpquote:Djed/Djedet/Jedi Research
Excerpts From Various Sources
Djed Eye (Jed-I), the Kemetic Third Eye of Heru
The word Wizard comes from those who held the Staff of Power, which was called the WSR (Wassar). Osiris was the Life Force within creation,
his backbone the Djed, or Djedhi, hence the "Force" of the Jedi Knights of Star Wars. Osiris was called SR, or ASR (Ausir), as well as Wassir. The Wasser staffs were electrical conductors of power, hence the Wizzards were Wassirs or Osiris' using WSR Wands for their Hex's (hexagon), in Egyptian Heku.
quote:The Origin Of Yoda Yoda or Jota is a spiritual entity, spoken of in reference to Freemasonry and their "hidden masters".
"According to the Masonic reference works that you can get in any library, the Freemasonic orders of Europe said that there was a spiritual entity, that gave knowledge to what the masons call 'our hidden masters' They call him Jota; and in the reference works you'll see this little creature with pointed ears."
Jota comes from Joda, which is from Juda. The artwork shown to portray Jota looks very much like Yoda.![]()
Welke stroming volg je in dit geval? Die van de bijbel?quote:Op zaterdag 13 maart 2010 17:01 schreef Dagonet het volgende:
Goed, ik zal later eens kijken, maar vertel me even, wáár in die theorieën wordt aandacht besteedt aan het feit dat Satan in het begin geen bad guy was? Dat mis ik nog even.
Beide klopt toch, het is maar net het beeld wat jij krijgt als je het woord 'god' hoort.quote:Hoe kan je de etymologie van een woord als nacht bespreken zonder aandacht te besteden aan PIE?
Waarom wordt gezegd dat El één van de oudste namen voor saturnus is maar nergens wordt er gezegd dat het God betekend zoals in de abrahamistische religies duidelijk is terug te vinden?
http://www.varchive.org/itb/satwor.htmquote:A few peoples through consecutive planetary ages kept fidelity to the ancient Saturn, or Kronos, or Brahma,(22) whose age was previous to that of Jupiter. Thus the Scythians were called Umman-Manda by the Chaldeans(23)—"People of Manda"—and Manda is the name of Saturn.(24) The Phoenicians regarded El-Saturn as their chief deity; Eusebius informs us that El, a name used also in the Bible as a name for God, was the name of Saturn.(25) In Persia Saturn was known as Kevan or Kaivan.(26)
The different names for God in the Bible reflect the process of going through the many ages in which one planet superseded another and was again superseded by the next one in the celestial war. El was the name of Saturn; Adonis of the Syrians, the bewailed deity, was also, like Osiris, the planet Saturn; but in the period of the contest between the two major planets, Jupiter and Saturn, the apellative of the dual gods became Adonai, which means “my lords” ; then, with the victory of Jupiter, it came to be applied to him alone.(27)
Nou moet je me toch eens uitleggen wat behalv 'grote oren' de gelijkenis is....quote:Op zaterdag 13 maart 2010 18:40 schreef Ticker het volgende:
[..]
Oh die grote filmmaatschappijen die bakken met geld krijgen om films eens in de zoveeltijd herhaardelijk uit te brengen.. tja waar krijgen al die vrijmetselaars toch hun ideetjes van he?
[..]
http://www.djedet.com/ladyjedi.php
Klein voorbeeld van verbastering..
Zelfs het uiterlijk pikken we ervan..
[..]
Uhhhh.. de naam?quote:Op zondag 14 maart 2010 04:23 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nou moet je me toch eens uitleggen wat behalv 'grote oren' de gelijkenis is....
Wat ik me de laatste tijd steeds meer besef, is dat er in hollywood mensen worden aangezet om bepaalde dingen te promoten.quote:Op zondag 14 maart 2010 14:00 schreef ToT het volgende:
Hmmmz ik moet zeggen dat dat wel een heel interessant stukkie is over Star Wars, Ticker! Klinkt me echt nog niet eens zo raar in de oren!
ik heb hier een filmpje van dave chapelle, hij legt uit dat hij eerst gevraagd werdt om een sketch te maken met een vrouwen jurk aan. en dat wou dave niet hij legt ook uit dat hij wist dat veel black comedyians uiteindelijk een sketch maken met een jurk aan. dus hij zij van nee, ik wil dat niet en ze bleven een beetje aan dringen van kom op dave, het wordt leuk . hij bleef bij zijn standpunt. 10 min later hadden ze een hele nieuwe sketch voor hem zonder dat hij een jurk aan moet doen. een sketch in 10 min verzinnen?quote:Op zondag 14 maart 2010 14:25 schreef Ticker het volgende:
[..]
Wat ik me de laatste tijd steeds meer besef, is dat er in hollywood mensen worden aangezet om bepaalde dingen te promoten.
Ik zie het voorbij komen in andere topics waar Walt Disney eigenlijk wel hele politieke uitspraken doet in die oude tekenfilms. Ik zie het in de muziek waar Kanye West, Jay-Z,Rianna, Beyonce en Lady Gaga allemaal dezelfde piramide symbolen zitten te maken. En het liefst 10x per shot.. ik bedoel waarom? Dat gaat voorbij een lolletje of toeval, maar het is ook zo overdreven dat je niet weet wat je er mee aan moet.
Als de boeken van de vrijmetselaarij, algemeen bekend hadden geweest, had heel het star wars concept 10x minder verkocht omdat men wist dat George de namen, woorden en mogelijk karakters heeft gepikt van andere concepten.
Maar dit heb je dus met allemaal films. Ga voor de gein eens watchmen kijken, waar een arische 'superheld' (lees: übermensch), met een riem met het oog van horus, uiteindelijk de slechterik blijkt te zijn die de wereld in de maling neemt door een catastrofe te veroorzaken en iemand anders daar de schuld van te geven. Wat dan uiteindelijk door de overige superhelden geaccepteerd word omdat het 'beter is voor de mensheid'.
Tja het blijft allemaal fantasie en vermaak, maar ik zie wel een bepaalde boodschap erin zitten. De twijfel is er alleen of het ook wel degelijk iets doet in je onderbewustzijn of dat gewoon puur promotie en het in leven houden is van bepaalde verhalen en ideeën.
Klopt, ik heb dit een paar jaar geleden voorbij zien komen.. en bekeek het met het idee van.. Hmm tja...quote:Op zondag 14 maart 2010 14:52 schreef meneerseruis het volgende:
[..]
ik heb hier een filmpje van dave chapelle, hij legt uit dat hij eerst gevraagd werdt om een sketch te maken met een vrouwen jurk aan. en dat wou dave niet hij legt ook uit dat hij wist dat veel black comedyians uiteindelijk een sketch maken met een jurk aan. dus hij zij van nee, ik wil dat niet en ze bleven een beetje aan dringen van kom op dave, het wordt leuk . hij bleef bij zijn standpunt. 10 min later hadden ze een hele nieuwe sketch voor hem zonder dat hij een jurk aan moet doen. een sketch in 10 min verzinnen?
hier het filmpje,
hier onder is een interview met dave chapelle
inside the actor`s studio part 1 t/m 9
Ai, Cuba idd, my bad!quote:Op zondag 14 maart 2010 15:23 schreef Dagonet het volgende:
Cooba? Cuba.
Yoda is een Japanse naam, Yoda is sanskriet voor strijder, Yoda kan een referentie zijn naar Yoga. Yoda kan ook verwant zijn aan het hebreeuwse yodea "hij die weet".
Luke Skywalker kreeg z'n naam maar heel geleidelijk en dat proces is prima te lezen in de diverse versies van het script, als karakter is hij niets anders dan de standaard hero with a thousand faces, de formule waarlangs je nagenoeg elke hoofdpersoon uit een verhaal kan leggen.
Een laser die bestaat uit gebundelde lasers is geen onbekend en onwerkend concept, plaatsen in een ruimtestation in de vorm van een maan is ook niet raar. Ik weet niet wat het probleem is omdat er toevallig ergens steentjes zijn gevonden die er op lijken.
Straks ga je nog beweren dat Tolkien de eye of sauron heeft gebaseerd op de ring rond Fomalhaut.
Hmm ja is lastig te zeggen net zo als waarom disney pornografische materiaal in hun filmpjes zetten.quote:Op zondag 14 maart 2010 15:07 schreef Ticker het volgende:
[..]
Klopt, ik heb dit een paar jaar geleden voorbij zien komen.. en bekeek het met het idee van.. Hmm tja...
Vervolgens ervaar je gewoon zelf, telkens tijdens films, dat dit werkelijk gebeurt.
2 voorbeelden uit me blote hoofd: White chicks, en Cooba JR. in Rat Race.
Cooba speelde laatst ook weer in een film waar hij als vrouw moest..
Tja.. het valt erg.. erg op. Maarja wat is dus het doel?
Hee cool man!quote:Op zondag 14 maart 2010 18:20 schreef francorex het volgende:
hier is een interessante tip ticker :
Joseph Campbell schrijver en peetvader van mythologische verhalen.
Bekend van boeken zoals "The hero with a thousand faces",
" the hero's journey",
" Masks of god"
" the power of myth"
Zijn werk is hoog aangeschreven in hollywood kringen, ssst das geheim...
Zijn werk "The hero's journey" is een formule die graag wordt toegepast in films, denk maar aan de film "the matrix"
en natuurlijk " star wars" .
ik had altijd het idee dat het een flaming vagina is.quote:Op zondag 14 maart 2010 15:23 schreef Dagonet het volgende:
Straks ga je nog beweren dat Tolkien de eye of sauron heeft gebaseerd op de ring rond Fomalhaut.
Ja, dingen lijken op elkaar, niet echt schokkend en al zeker geen bewijs voor wat dan ook.quote:Op zondag 14 maart 2010 15:27 schreef Ticker het volgende:
[..]
Ai, Cuba idd, my bad!
En voor de rest druipt je star wars fanatisme redelijk van je post af. Dat is niet erg, maar je mist daardoor schijnbaar je neutrale kijk op het verhaal.
Is het zo erg dat Lucas diverse aspecten van zijn verhaal heeft geleend van hetgeen dat zijn leven voor een groot deel bepaald; de vrijmetselaarij?
Het nazi uiterlijk van de 'dark side' is je natuurlijk ook niet opgevallen? En het feit dat zwart de kleur van saturnus en darth vader, is, zal je dan ook wel weer weinig bekommeren.
Tja, feiten zijn niet voor iedereen weggelegd.
Hehehe..quote:Op zondag 14 maart 2010 21:18 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
ik had altijd het idee dat het een flaming vagina is.
Nee, er klopt alleen geen hol van je verhaal.quote:Op zondag 14 maart 2010 15:27 schreef Ticker het volgende:
Is het zo erg dat Lucas diverse aspecten van zijn verhaal heeft geleend van hetgeen dat zijn leven voor een groot deel bepaald; de vrijmetselaarij?
Nee, ik vond ze altijd meer Brits overkomen dan als nazi'squote:Het nazi uiterlijk van de 'dark side' is je natuurlijk ook niet opgevallen? En het feit dat zwart de kleur van saturnus en darth vader, is, zal je dan ook wel weer weinig bekommeren.
Straffe woorden voor iemand die van feitelijke kennis alleen slechts ergens een gerucht heeft gehoord.quote:Tja, feiten zijn niet voor iedereen weggelegd.
Wat een onzin, de man heeft een standaardwerk geschreven over hoe verhalen inelkaar zitten, of het de modernste zijn of de oudste, maakt niet uit. Natuurlijk wordt zijn werk gebruikt door scriptschrijvers, als leidraad of om een niet standaard verhaal te schrijven en te zien wat ze moeten vermijden.quote:Op zondag 14 maart 2010 18:20 schreef francorex het volgende:
Zijn werk is hoog aangeschreven in hollywood kringen, ssst das geheim...
Dan moet je je niet laten leiden door het werk van een regisseur maar het boek lezen.quote:Op zondag 14 maart 2010 21:18 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
ik had altijd het idee dat het een flaming vagina is.
Sinds wanneer is zwart de kleur van saturnus? Mwoah.. een paar eeuwen al voor christus?quote:Op zondag 14 maart 2010 21:38 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Nee, er klopt alleen geen hol van je verhaal..
[..]
Nee, ik vond ze altijd meer Brits overkomen dan als nazi's. En zwart is nu eenmaal in onze cultuur de kleur van bad guys. Sinds wanneer is het de kleur van saturnus?
[..]
Straffe woorden voor iemand die van feitelijke kennis alleen slechts ergens een gerucht heeft gehoord.
En voor de rest ben je hardleers.. nogmaals je op fouten wijzen met informatie zal niet werken, het filmpje waarin Lucas note bene zelf aangeeft dat hij zijn verhaal gebaseerd heeft op mythes heb je natuurlijk ook weer niet gezien.quote:The association between Saturn and the Black Sun as an alchemical and occult symbol is traditional. In alchemy, the Black Sun represents the nigredo stage of the alchemical operation, the stage of calcination or blackening of the first matter by burning. The color black has been associated with Saturn since ancient times, and is not merely a feature found in contemporary Western Occultism. "Clothed in Black" is one of the epithets of Saturn in Vedic scripture. Also, we find the crow or raven and the death's head (the totenkopf or skull and crossbones) associated with the nigredo stage of the alchemical operation, and in Vedic texts, Saturn is described as riding a crow and carrying a skull. Finally, another of the epithets of Saturn in ancient astrology is "Great Lord Dark Sun" and "Son of the Sun." In these symbols, the Black Sun is conflated with Saturn himself
Zo werkt het niet.quote:Op zondag 14 maart 2010 21:30 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ja, dingen lijken op elkaar, niet echt schokkend en al zeker geen bewijs voor wat dan ook.
Inderdaad. En dat zegt verder geen zak.quote:Op zondag 14 maart 2010 21:55 schreef Ticker het volgende:
[..]
Zo werkt het niet.
Stenen.. die lijken op elkaar. Werk uit de handen van mensen, dat is nagedaan danwel geinspireerd.
De diepgang. De onderbouwing.quote:Op zondag 14 maart 2010 22:01 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Inderdaad. En dat zegt verder geen zak.
Dat mis ik inderdaad steeds bij jouw sprookjes. Je zegt dat a en b op elkaar lijken (wat vaak al te betwisten is) en dat moet dan maar 'bewijs' zijn...quote:
Anders onderbouw jij eens je eigen sprookje.quote:Op zondag 14 maart 2010 22:05 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat mis ik inderdaad steeds bij jouw sprookjes. Je zegt dat a en b op elkaar lijken (wat vaak al te betwisten is) en dat moet dan maar 'bewijs' zijn...
quote:Op zondag 14 maart 2010 22:16 schreef Ticker het volgende:
[..]
Anders onderbouw jij eens je eigen sprookje.
Waarom zou George Lucas, die klaarblijkelijk zijn ideeën uit de vrijmetselaarij en mythes bij een heeft gesprokkeld, dat allemaal per toeval erin hebben gedaan en dit niet weten.
Dat is ook een beetje het uitgangspunt van veel films he.quote:Op zondag 14 maart 2010 22:25 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik weet trouwens zeker dat ik uit zo'n beetje elke film wel symbolen/ideeën/whatever kan vinden die je al dan niet met veel fantasie kan linken aan 'vrijmetselaarij' en 'mythes'.
2 miljoen alleen in de USA al.. dat zijn er best veel. Dat ze dus een grote invloed hebben op de denkwijze en verhaalvertelling is dus geen wonder. Dus ja, die links die jij toch wel schijnt te kunnen leggen, kloppen inderdaad.quote:Freemasonry is a fraternal organisation that arose from obscure origins in the late 16th to early 17th century. Freemasonry now exists in various forms all over the world, with a membership estimated at around five million, including just under two million in the United States and around 480,000 in England, Scotland and Ireland
quote:Op zondag 14 maart 2010 22:34 schreef Ticker het volgende:
Dat is ook een beetje het uitgangspunt van veel films he.
Man, da's nog niet eens één procent van de bevolking, hoezo veel? Er zijn meer moslims, waar is hun invloed?quote:2 miljoen alleen in de USA al.. dat zijn er best veel. Dat ze dus een grote invloed hebben op de denkwijze en verhaalvertelling is dus geen wonder.
Oh god zeg.. ja heel hollywood is een groot complot. Elke film, dat is inderdaad wat het uitgangspunt is.quote:Op zondag 14 maart 2010 22:36 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ja, heel hollywood is één groot complot..
[..]
Man, da's nog niet eens één procent van de bevolking, hoezo veel? Er zijn meer moslims, waar is hun invloed?
Man, je kan van de indeling van het toetsenbord dat voor mijn neus staat nog wel een 'link' maken met vrijmetselaars als je maar creatief genoeg bent. Is dat bewijs dat vrijmetselaars Satan dienen?quote:Op zondag 14 maart 2010 22:34 schreef Ticker het volgende:
[..]
Dat is ook een beetje het uitgangspunt van veel films he.
[..]
2 miljoen alleen in de USA al.. dat zijn er best veel. Dat ze dus een grote invloed hebben op de denkwijze en verhaalvertelling is dus geen wonder. Dus ja, die links die jij toch wel schijnt te kunnen leggen, kloppen inderdaad.
Satan 'dienen'?quote:Op maandag 15 maart 2010 10:23 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Man, je kan van de indeling van het toetsenbord dat voor mijn neus staat nog wel een 'link' maken met vrijmetselaars als je maar creatief genoeg bent. Is dat bewijs dat vrijmetselaars Satan dienen?
Dienen/zijn weg volgen/onder zijn invloed staan/whatever.quote:Op maandag 15 maart 2010 17:41 schreef Ticker het volgende:
[..]
Satan 'dienen'?
Hmm.. juist ja. Ik denk dat ik in de topics van de afgelopen tijd duidelijk genoeg ben geweest over wie of wat satan is. Maargoed het is geen overtuig Grrrrr topic, je doet maar wat je wilt met de informatie.
Oh mijn god, en jouw PI is ook al een driehoek met iets erin!quote:
Wat ben jij eigenlijk kinderachtig.quote:Op maandag 15 maart 2010 18:36 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Oh mijn god, en jouw PI is ook al een driehoek met iets erin!
Dat is niet kinderachtig, ik geef alleen maar aan dat je overal wel gelijkenissen in kan zien.quote:
Het mooie vind ik dat je zelf niet door hebt dat je er totaal niets van afweet en dan net gaat doen alsof het niet waar is omdat je bepaalde dingen schijnbaar niet begrijpt of door hebt.quote:Op maandag 15 maart 2010 19:02 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat is niet kinderachtig, ik geef alleen maar aan dat je overal wel gelijkenissen in kan zien.
Het mooie vind ik ook nog wel dat het schijnbaar toch de hele tijd met tussenstapjes moet.
Dat zou zomaar kunnen, maar daar is natuurlijk wel meer bewijs voor nodig dan het feit dat ze in de verte op elkaar lijken als je wat zaken toevoegt en op andere plaatsen weghaalt.quote:Op maandag 15 maart 2010 19:12 schreef Ticker het volgende:
[..]
Het mooie vind ik dat je zelf niet door hebt dat je er totaal niets van afweet en dan net gaat doen alsof het niet waar is omdat je bepaalde dingen schijnbaar niet begrijpt of door hebt.
Het teken van de vrijmetselaarij is een verbastering van de david ster, en jij doet net alsof het allemaal zo heel ver gezocht en vreemd is.. dat is eigenlijk best komisch.
dude, laat hem je hoeft je niks uit te leggen aan hem, hij staat er niet voor open en mensen die der niet open voor staan die zien,luisteren en kijken niet naar wat jij tegen zeggen hebt.quote:Op maandag 15 maart 2010 19:12 schreef Ticker het volgende:
[..]
Het mooie vind ik dat je zelf niet door hebt dat je er totaal niets van afweet en dan net gaat doen alsof het niet waar is omdat je bepaalde dingen schijnbaar niet begrijpt of door hebt.
Het teken van de vrijmetselaarij is een verbastering van de david ster, en jij doet net alsof het allemaal zo heel ver gezocht en vreemd is.. dat is eigenlijk best komisch.
Dat doet hij dan ook niet....quote:Op maandag 15 maart 2010 19:51 schreef meneerseruis het volgende:
[..]
dude, laat hem je hoeft je niks uit te leggen aan hem, hij staat er niet voor open en mensen die der niet open voor staan die zien,luisteren en kijken niet naar wat jij tegen zeggen hebt.
quote:
Om je vervolgens te moeten uitleggen wat de essentie is van Vrijmetselaarij gaat me een beetje ver.quote:Usage in Freemasonry
From the Encyclopedia of Freemasonry:
"The interlacing triangles or deltas symbolize the union of the two principles or forces, the active and passive, male and female, pervading the universe... The two triangles, one white and the other black, interlacing, typify the mingling of apparent opposites in nature, darkness and light, error and truth, ignorance and wisdom, evil and good, throughout human life."
—33rd Degree Freemasons Albert G. Mackey and Charles T. McClenachan quoted from Codex Magica by Texe Marrs[9]
The hexagram is featured within and on the outside of many Masonic temples as a decoration. The hexagram, one of the world's most ancient symbols, may have been found within the structures of King Solomon's temple, from which Freemasons are inspired in their philosophies and studies.
Twee horizontale lijnen extra en je hele perceptie van een symbool is kwijt?quote:Op maandag 15 maart 2010 19:23 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zo blijft er bijvoorbeeld weinig over van heel de gelijkenis
Of het is een psychologische list, mensen laten denken dat er een god is die alles veroorzaakt, terwijl het kennis is, die voor hen verborgen wordt gehouden. Je zou kunnen zeggen dat het een list van Mozes en Ramses was, nu had 'Mozes' zijn eigen religie. Terwijl het eigenlijk de kennis van Satarnus was?quote:Op woensdag 17 maart 2010 14:17 schreef heartz het volgende:
Misschien is dit een te subjectieve interpertatie, maar de tekenfilm van de Prince of Egypt zegt volgens mij ook het een en ander. Bijv. Mozes gebruikt dezelfde 'toverkracht' als de Egyptenaren om zijn volk te bevrijden. Hij gebruikt de kracht om het positief te manifesteren, zou je kunnen zeggen. Maar moet ook hij een offer brengen? De dood van het zoontje van Ramses. De reden dat Mozes met zijn 'toverkracht' wint van Ramses, zit misschien in de kennis die Mozes had of in de psychologische waarden. De positieve psyche maakt door liefde, samenwerking, oprechtheid en vrede ons gelukkiger en zorgt voor een betere, meer oprechte wereld?
Als ik 2 horizontale lijnen hier aan toevoeg lijkt het nog steeds niet kerel. De davidster kan je samenstellen met 2 gelijkzijdige driehoeken, van het vrijmetselaarssymbool kan je geen 2 gelijkzijdige driehoeken maken simpel door het toevoegen van 2 horizontale lijnen.quote:Op maandag 15 maart 2010 22:43 schreef Ticker het volgende:
Twee horizontale lijnen extra en je hele perceptie van een symbool is kwijt?![]()
Hollywood - Holy Woodquote:Op zondag 14 maart 2010 22:36 schreef Dagonet het volgende:
Ja, heel hollywood is één groot complot..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |