Dit is an sich een rare belevenis om je in te bevinden, ik zou het me niet kunnen voorstellen en zoals ik al aangaf is er bij mij geen draaiboek voor dergelijke gebeurtenissen, daarom vind ik het uitermate lastigquote:Op donderdag 4 maart 2010 23:53 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Daarnaast wil ik nog even reageren op het feit als een vriend van jou opeens uit de kast zou komen. Jij schrikt je rot en reageert waarschijnlijk niet erg positief. Besef dan ergens in je achterhoofd dat dit exact de reactie is, waar de hij bang voor is. Hij loopt er dan wsl al jaren mee rond, weet niet wat hij ermee aanmoet. Hij is fokking homo, terwijl al z'n vrienden hetero zijn. Als er ooit een paar homogerelateerde opmerkingen of scheldwoorden gemaakt zijn door de groep (probably, want wie doet dat op jonge leeftijd in zo'n groep niet?), is dat voor hem al een reden om het liefst z'n leven lang in de kast te blijven, omdat hij zich kapotschaamt.
Helaas werkt in de kast blijven niet, want je gooit er hard je eigen glazen mee in. Wil je gelukkig worden, zul je er voor uit moeten komen. Maar dat is heel erg lastig, met name voor jongens, waarvan je het op het eerste gezicht niet zou verwachten. En in plaats van dat je je vriend steunt in die moeilijke tijd (lees: coming out duurt je leven lang en moet telkens weer opnieuw), trap je 'm nog harder de grond in.
Zonde, want hij heeft juist iemand nodig, die hem accepteerd zoals hij is. En nee, hij wordt heus niet verliefd op jou. Ben jij verliefd op alle meisjes?
Nogmaals, dat JIJ het gevoel hebt dat hij jou wil versieren ligt aan jouw perceptie van homo's. Die kunnen ook net zo vriendschappelijk als hetero's een arm om iemand heengooien. En als je daar een probleem mee hebt dan moet je dat gewoon zeggen, ipv het afschuiven op "homo's". Grote kans dat als je hem gewoon verzoekt dat niet meer te doen dat ie het niet meer doet. Homo of hetero.quote:Op donderdag 4 maart 2010 23:53 schreef Gijsdezeikerd het volgende:
[..]
Misschien wel ja, maar kan je je niet voorstellen dat als hij uit de kast zou komen. Vervolgens bij een hetero de arm om de schouder zou gooien die hetero dat nogal ongemakkelijk zou vinden? dan hoeft het wel geen bijbedoeling te hebben maar dergelijke reacties lijken mij vrij logisch.
niet nodig gezien dit topicquote:Op donderdag 4 maart 2010 23:57 schreef Avey het volgende:
[..]
Dan mag jij uitleggen wat jij verstaat onder een discussie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |