Wat denk je zelf?quote:Op woensdag 3 maart 2010 16:23 schreef Paul het volgende:
Bij de H en M verkopen ze nou een rok voor mannen, do or don't ?
Hang er een H&M plaatje op en mensen kopen hetquote:Op woensdag 3 maart 2010 16:24 schreef Teuntje27 het volgende:
Die eerste ziet er wel leuk uit bij H&M is die al te koop?!
Ach we moeten wat eens open minded zijn.Heb je die mannen in Zweden,Noorwegen ETC. Weleens gezien en ik vind het vrij Modieus staan en modern op zich is daar niks mis meequote:Op woensdag 3 maart 2010 16:26 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Hang er een H&M plaatje op en mensen kopen hetDamn, dit doe je toch niet?
Zelfde als mannen met Uggs, Crocs etc.
quote:Oneliners om te gebruiken
Als er geroepen wordt: Homo of travestiet
Je hoeft toch niet zo hard te roepen dat jij een homo of travestiet bent.
Of: Als je het over een ander hebt, dan over mij, dan heb je gelijk.
Of: Nee dank je, tot die groep van jou behoor ik niet.
Of: Ik ben geen homo of een travestiet of wat dan ook, dat is nu juist het grote verschil tussen jullie/jou en mij.
Open minded. Nee sorry, dit is gewoon gay.quote:Op woensdag 3 maart 2010 16:28 schreef Teuntje27 het volgende:
[..]
Ach we moeten wat eens open minded zijn.Heb je die mannen in Zweden,Noorwegen ETC. Weleens gezien en ik vind het vrij Modieus staan en modern op zich is daar niks mis mee.Die 2de daarin tegen is vrij verwijfd maar nog steeds ieder zijn eigen keus
Je hebt nog niet een onderbouwende reden gegeven waarom dit niet door de beugel kan?quote:Op woensdag 3 maart 2010 16:29 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Open minded. Nee sorry, dit is gewoon gay.
Heel modieus en modern. Vooral bij een sollicitatiequote:Op woensdag 3 maart 2010 16:28 schreef Teuntje27 het volgende:
[..]
Ach we moeten wat eens open minded zijn.Heb je die mannen in Zweden,Noorwegen ETC. Weleens gezien en ik vind het vrij Modieus staan en modern op zich is daar niks mis mee.Die 2de daarin tegen is vrij verwijfd maar nog steeds ieder zijn eigen keus
Die kerel heb ik bij dat programma Hello Goodbye gezienquote:
Het ziet gewoon niet uitquote:Op woensdag 3 maart 2010 16:31 schreef Teuntje27 het volgende:
[..]
Je hebt nog niet een onderbouwende reden gegeven waarom dit niet door de beugel kan?.Dit is gewoon de standaard reactie ja het is gay maar ik weet niet waarom
.IK vind er echt niks miss mee en niet gelijk mensen in hokjes gaan duwen
quote:Op woensdag 3 maart 2010 16:43 schreef Joosterd het volgende:
Hoogstens met Carnaval een schotse kilt.![]()
[ afbeelding ]
Dat vind ik dan wel weer sexy.... maar kan ook aan de lente liggenquote:Op woensdag 3 maart 2010 16:43 schreef Joosterd het volgende:
Hoogstens met Carnaval een schotse kilt.![]()
[ afbeelding ]
Goh.quote:Op woensdag 3 maart 2010 16:40 schreef IrCute het volgende:
[..]
Die kerel heb ik bij dat programma Hello Goodbye gezien![]()
http://hellogoodbye.ncrv.nl/ncrvgemist/hello-goodbye-36 17min.
Dit is hetzelfde als mannen op hakken lopen, het ziet er gewoon gay uitquote:Op woensdag 3 maart 2010 17:36 schreef Marouska het volgende:
Whatever. Wel gaar dat mensen dit 'gay' noemen. En als je idd homoseksueel bent, mag het dan wel...? Ergens doen de reacties op mannen in rok mij bovendien wel een beetje denken aan reacties van vrouwen in broek in andere tijden/landen/Staphorst.
quote:Op woensdag 3 maart 2010 17:36 schreef Marouska het volgende:
Whatever. Wel gaar dat mensen dit 'gay' noemen. En als je idd homoseksueel bent, mag het dan wel...? Ergens doen de reacties op mannen in rok mij bovendien wel een beetje denken aan reacties van vrouwen in broek in andere tijden/landen/Staphorst.
Jaaahaaa, maar waarom is 'gay' iets negatiefs? Is het alleen negatief als een heteroseksuele man het draagt trouwens, of ook bij een homo?quote:Op woensdag 3 maart 2010 17:42 schreef VaderVanJezus het volgende:
[..]
Dit is hetzelfde als mannen op hakken lopen, het ziet er gewoon gay uit
anders vind ik je gewoon gay. en met gay bedoel ik niet homoseksueel, maar verwijfd. iedereen moet het maar zelf weten maar ik vind het belachelijk uitzien.quote:Op woensdag 3 maart 2010 17:58 schreef Marouska het volgende:
[..]
Jaaahaaa, maar waarom is 'gay' iets negatiefs? Is het alleen negatief als een heteroseksuele man het draagt trouwens, of ook bij een homo?
Je mag het best lelijk vinden, dat bedoel ik niet, maar ik vind de reactie die men vaak heeft op mannen die vrouwelijke dingen dragen/doen altijd zo interessant: men vind het vaak niet zozeer lelijk (het is immers gewoon een zwarte lap stof dit, weinig boeiends aan). Het mag simpelweg niet, dat hoort niet. Jongetjes horen namelijk broeken te dragen, oorlogje te spelen en moeten uit de buurt van roze blijven. Anders, ja anders wat...?
Mja, ik vind het geforceerde verschil tussen wat mannelijk en vrouwelijk behoort te zijn nogal vreemd. En al helemaal dat dat je mening over iemand zo sterk zou beïnvloeden. Zoals al gezegd, vroeger/in andere culturen was/is een rok geen vrouwelijk kledingstuk.quote:Op woensdag 3 maart 2010 18:25 schreef leFUCK het volgende:
[..]
anders vind ik je gewoon gay. en met gay bedoel ik niet homoseksueel, maar verwijfd. iedereen moet het maar zelf weten maar ik vind het belachelijk uitzien.
ik ken een jongen die make-up draagt en opplaknagels heeft. ik vind het echt super gay en ik vind het echt belachelijk uitzien. ik moest eerst ook niks van hem hebben, maar toen ik hem toevallig leerde kennen met carnaval bleek het verder wel een aardige knul. hij was niet eens een homo, terwijl ik dat dus wel verwacht had door die vreemde vertoning.
ik denk eigenlijk dat het de meeste gevallen gewoon een schreeuw om aandacht is en dat het een manier is om mensen te provoceren.
vrouwen die te stoer doen gaan al snel door voor pot, dus dat argument klopt niet helemaal.quote:Op woensdag 3 maart 2010 18:46 schreef Marouska het volgende:
[..]
Mja, ik vind het geforceerde verschil tussen wat mannelijk en vrouwelijk behoort te zijn nogal vreemd. En al helemaal dat dat je mening over iemand zo sterk zou beïnvloeden. Zoals al gezegd, vroeger/in andere culturen was/is een rok geen vrouwelijk kledingstuk.
Waarom precies is het niet raar als een vrouw GEEN make-up draagt en een 'mannelijk' kledingstuk (denk aan vrouwen in pakken, de boyfriendjeans en -blazer, etc.), maar als een man WEL make-up draagt of een rok, is dat weer verwijfd en dus raar en belachelijk en moet je 'm vooral heel erg mijden. Ergens vind ik dat krom: als een meisje zich 'mannelijk' gedraagt en kleedt, is ze stoer en onafhankelijk. Maar als een man vrouwelijke kenmerken overneemt, is dat erg: de boodschap lijkt te zijn dat vrouwelijk gedrag en kledij inferieur is aan de mannelijke norm. Immers, mannelijk bij vrouwen is anno 2010 min of meer oké, rokken bij mannen not so much. Raar is dat.
Marc Jacobsquote:
ja echt een alpha male. vooral die pose met dat handje in zijn zij maakt het helemaal afquote:Op woensdag 3 maart 2010 19:03 schreef Marouska het volgende:
[..]
Marc Jacobs![]()
Maar als ik dit zo zie vind ik er weinig verwijfd aan: het is nog steeds een vent, het is niet dat ik vanwege een rok ga twijfelen of zo.
maar hij draagt erg mannelijke schoenen eronder en hij heeft een baardquote:Op woensdag 3 maart 2010 19:07 schreef leFUCK het volgende:
[..]
ja echt een alpha male. vooral die pose met dat handje in zijn zij maakt het helemaal af
*proestquote:
Vrouwen die overdreven stoer doen idd, maar vrouwen die een broek dragen niet. Terwijl dat een paar deccenia geleden precies tegen hetzelfde 'het is raar want het hoort niet want daar heb je een piemeltje voor nodig aaahh ik raak zo in de war!!!!'-argument aanliep.quote:Op woensdag 3 maart 2010 18:58 schreef leFUCK het volgende:
[..]
vrouwen die te stoer doen gaan al snel door voor pot, dus dat argument klopt niet helemaal.
nou ik zelf vind het nogal afstotelijk als mannen nichterig gedrag vertonen en ik trek voor mezelf dan al snel een conclusie dat ik zo iemand liever niet om me heen wil hebben. en nu ben ik best open minded, zoals wel weer blijkt. ik mijd die jongen immers niet meer en ik heb verder ook niks tegen hem.
maar ik ben gewoon niet zo weg van dat nichterige voorkomen, en dat is gewoon mijn persoonlijke gevoel.
die fashion designer op de nederlandse televisie heeft ook een baard, en dat is echt een mega nicht. dus het dragen van een baard maakt je echt nog niet per definitie mannelijk.quote:Op woensdag 3 maart 2010 19:08 schreef electronique het volgende:
[..]
maar hij draagt erg mannelijke schoenen eronder en hij heeft een baard
en zn gespierde, behaarde benen enzo
dat maakt het toch wel effe anders
Ja precies. Ik vind mensen echt Staphorsterig hier.quote:Op woensdag 3 maart 2010 19:08 schreef electronique het volgende:
[..]
maar hij draagt erg mannelijke schoenen eronder en hij heeft een baard
en zn gespierde, behaarde benen enzo
dat maakt het toch wel effe anders
Net zoals het dragen van een rok je niet perse vrouwelijk maakt. Niks op hormonen en lichamen na is per definitie mannelijk of vrouwelijk. En zelfs hormonen en lichamen zijn dat vaak genoeg niet. Ik verwacht niet dat elke vent zo'n ding aan treekt (alleen mannen met mooie benenquote:Op woensdag 3 maart 2010 19:14 schreef leFUCK het volgende:
[..]
die fashion designer op de nederlandse televisie heeft ook een baard, en dat is echt een mega nicht. dus het dragen van een baard maakt je echt nog niet per definitie mannelijk.
nou ik vind het gewoon vervelend hoe dat soort mensen altijd de vooroordelen bevestigen. niet alleen bij anderen maar ook bij mezelf. daardoor kijk ik een beetje moedeloos op tegen mijn homoseksualiteit. open minded heeft ook zo zijn grenzen he. en daarbij ik accepteer hem nu toch gewoon zoals hij is, dus waar hebben we het over danquote:Op woensdag 3 maart 2010 19:12 schreef Marouska het volgende:
[..]
Vrouwen die overdreven stoer doen idd, maar vrouwen die een broek dragen niet. Terwijl dat een paar deccenia geleden precies tegen hetzelfde 'het is raar want het hoort niet want daar heb je een piemeltje voor nodig aaahh ik raak zo in de war!!!!'-argument aanliep.
Ik vind het eerlijk gezegd weinig open minded als je iemand meed omdat hij of zij op een andere manier tegen kleding en make-up aankijkt dan jij.
Ehh, hoezo is hij minder 'vent' als hij mannen neukt...?quote:Op woensdag 3 maart 2010 19:21 schreef leFUCK het volgende:
o en dames, even over die zogenaamde ''echte vent'', marc jacobs...
[ afbeelding ]
moet ik hier nog iets aan toevoegen?
quote:Op woensdag 3 maart 2010 19:21 schreef leFUCK het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 3 maart 2010 19:22 schreef Marouska het volgende:
[..]
Ehh, hoezo is hij minder 'vent' als hij mannen neukt...?
in combinatie met het dragen van een rok wel jaquote:Op woensdag 3 maart 2010 19:22 schreef Marouska het volgende:
[..]
Ehh, hoezo is hij minder 'vent' als hij mannen neukt...?
Ik stoor mij in deze foto eerder aan dat shirt van z'n vriend dan die rok... Bleh, polo's van glimstofjes, jasses.quote:Op woensdag 3 maart 2010 19:21 schreef leFUCK het volgende:
[ afbeelding ]
Nee maar wat ik bedoel te zeggen is dat het alsnog een man is. Wat hij in z'n vrije tijd doet of draagt maakt hem naar mijn idee geen vrouw. Evenzo als dat het dragen van een broek of het handje van een meisje vasthouden mij geen 'vent' maakt. Het zijn allemaal gendergrenzen. Maar waarom die grenzen daar zijn schijnen maar heel weinig mensen zich af te vragen merk ik.quote:
Omdat hij onder die rok fysiek hetzelfde is als jij. Whatever hij draagt of met wie hij naar bed gaat bepaalt niet mijn visie van een man of niet.quote:Op woensdag 3 maart 2010 19:31 schreef leFUCK het volgende:
hij praat ook al zo ''mannelijk''![]()
dames toch, nemen jullie jezelf nu echt serieus? hoe kun je dat nu een ''echte vent'' noemen
ja leuk hoor. maar dat was dus niet wat ik bedoelde. als je dat toch niet snapt zeg.quote:Op woensdag 3 maart 2010 19:36 schreef Marouska het volgende:
[..]
Omdat hij onder die rok fysiek hetzelfde is als jij. Whatever hij draagt of met wie hij naar bed gaat bepaalt niet mijn visie van een man of niet.
Gast, doe jij je eens lekker een beetje inlezen in genderstudies en zie dan of ik het niet snap.quote:Op woensdag 3 maart 2010 19:40 schreef leFUCK het volgende:
[..]
ja leuk hoor. maar dat was dus niet wat ik bedoelde. als je dat toch niet snapt zeg.
volgens jou is dus chris crocker zelfs een ''echte vent'', want hij heeft een penis. nou die echte kerels van jou, laat maar zitten voor mij
nou ik houd überhaupt niet van mannen die zich in rokken hijsen, dus ook een kilt vind ik niks. ik zie ook nooit mannen met kilts over straat lopen overigens, en ik denk dat als een man het in zijn hoofd haalt dat wel te doen, hij net zo goed commentaar daarop krijgt.quote:Op woensdag 3 maart 2010 19:48 schreef Marouska het volgende:
[..]
Gast, doe jij je eens lekker een beetje inlezen in genderstudies en zie dan of ik het niet snap.
Als die rok van Jacobs een schotse tartan had gehad was er geen probleem geweest. Nu is het zwart en is het verwijfd en staat deze man hiërarchisch lager als zijnde 'gay' en 'geen echte vent'. Ik vind dat sociologisch gezien inderdaad raar en boeiend. Sue me.
wordt @... nu echt de nieuwe trend hier op FOK!?quote:Op woensdag 3 maart 2010 20:14 schreef uithangbord het volgende:
@leFUCK
Ik word nu niet per direct vrolijk van een rok. Maar vind jouw reactie wel ernstig conservatief! Doet me denken aan de xy-chromosomen die 5 jaar geleden elke jongen die roze droeg voor homo uitmaakten. En 3 jaar terug beweerden te gruwelen van teenslippers. Ondertussen allebei flink ingeburgerd. In de meeste gevallen is het een kwestie van gewenning. Of dat ook zo zal zijn met de rok zullen we zien (het is natuurlijk wel een fikse stap).
Daarnaast, over die jongen, je vooroordelen bleken ongegrond. En nu accepteer je hem gewoon, was het niet voor iedereen leuker geweest als je het vooroordeel niet had gehad en je hem gewoon vanaf het begin had geaccepteerd?
Ik weet niet of ik nou moet lachen , huilen of kotsen. Dit roept iig geval de nodige vragen op.quote:
Hij praat gayquote:Op woensdag 3 maart 2010 19:36 schreef Marouska het volgende:
[..]
Omdat hij onder die rok fysiek hetzelfde is als jij. Whatever hij draagt of met wie hij naar bed gaat bepaalt niet mijn visie van een man of niet.
En toch he, is Marc Jacobs waarschijnlijk meer het mannetje dan het merendeel van alle 'getsie dit past niet in mn hokje'-roepers hier.quote:Op woensdag 3 maart 2010 20:48 schreef Paul het volgende:
[..]
Hij praat gay
Hij loopt hand in hand met mannen
Hij draagt rokjes
You do the math
Hey, niet dat het mij iets kan schelen hoor. Maar dan hoeven we toch ook niet verder te discussiëren. Blijf jij maar lekker open minded op je eigen eilandje.quote:Op woensdag 3 maart 2010 19:52 schreef leFUCK het volgende:
[..]
nou ik houd überhaupt niet van mannen die zich in rokken hijsen, dus ook een kilt vind ik niks. ik zie ook nooit mannen met kilts over straat lopen overigens, en ik denk dat als een man het in zijn hoofd haalt dat wel te doen, hij net zo goed commentaar daarop krijgt.
ik hoef me helemaal niet in te lezen in genderstudies. ik vind het gewoon niks en ik vind het gay. dat is mijn mening en genderstudies gaan daar echt niks aan veranderen. al lopen eerdaags bijna alle mannen op straat met een rok, zal ik het nog gay en afstotelijk vinden.
meid kom op, snap je niet een beetje waar ik vandaan kom. alsof het nog niet kut genoeg is om als homo geboren te worden of homo te worden in je pubertijd, hoe dat dan ook mag gaan. en dan komen dit soort gastjes de vooroordelen nog even opkrikken, en het imago die andere mensen koppelen aan een man die gevoelens heeft voor een man nog even verder de grond in boren. nee daar word ik inderdaad niet vrolijk van, los van dat ik het ook nog eens vreselijk vind uitzien.quote:Op woensdag 3 maart 2010 22:25 schreef Marouska het volgende:
[..]
Hey, niet dat het mij iets kan schelen hoor. Maar dan hoeven we toch ook niet verder te discussiëren. Blijf jij maar lekker open minded op je eigen eilandje.
Je wilt daadwerkelijk een hetero gozer beschuldigen van middels zijn verschijning een slecht beeld van homo's neerzetten? Ik volg dat echt niet hoor. Dan is het hooguit vervelend dat bepaald gedrag gekoppeld wordt met een bepaalde seksualiteit, maar dat lijkt mij voor hem vervelender dan voor jou.quote:Op woensdag 3 maart 2010 22:45 schreef leFUCK het volgende:
[..]
meid kom op, snap je niet een beetje waar ik vandaan kom. alsof het nog niet kut genoeg is om als homo geboren te worden of homo te worden in je pubertijd, hoe dat dan ook mag gaan. en dan komen dit soort gastjes de vooroordelen nog even opkrikken, en het imago die andere mensen koppelen aan een man die gevoelens heeft voor een man nog even verder de grond in boren. nee daar word ik inderdaad niet vrolijk van, los van dat ik het ook nog eens vreselijk vind uitzien.
nee het gaat nu niet om die jongen maar om gays zoals marc jacobs. die jongen is maar een klein percentage onder de hetero's. die marc jacobs is echter een van die homo's die een stempel drukt op de rest.quote:Op woensdag 3 maart 2010 23:05 schreef Marouska het volgende:
[..]
Je wilt daadwerkelijk een hetero gozer beschuldigen van middels zijn verschijning een slecht beeld van homo's neerzetten? Ik volg dat echt niet hoor. Dan is het hooguit vervelend dat bepaald gedrag gekoppeld wordt met een bepaalde seksualiteit, maar dat lijkt mij voor hem vervelender dan voor jou.
Ja maar om nou iemand te beschuldigen van zichzelf zijn? Ik bedoel, die gozer is wie hij is, zonder om die stempel te vragen. Vind je dan dat hij zich anders moet voordoen, alleen omdat de maatschappij dan niet meer kan wijzen en zeggen "kijk, die Marc Jacobs, die is typisch zeg! Zie je wel, kijk, kijk, een typische homofiel! In het wild! Kijk, we hadden gelijk, ze dragen inderdaad wijvenkleding...!".quote:Op woensdag 3 maart 2010 23:10 schreef leFUCK het volgende:
[..]
nee het gaat nu niet om die jongen maar om gays zoals marc jacobs. die jongen is maar een klein percentage onder de hetero's. die marc jacobs is echter een van die homo's die een stempel drukt op de rest.
Een vrouw die shag rookt, een kort pittig kapsel heeft en in voornamelijk mannenkleren loopt vind jij een echte vrouw?quote:Op woensdag 3 maart 2010 23:28 schreef Marouska het volgende:
[..]
Ja maar om nou iemand te beschuldigen van zichzelf zijn? Ik bedoel, die gozer is wie hij is, zonder om die stempel te vragen. Vind je dan dat hij zich anders moet voordoen, alleen omdat de maatschappij dan niet meer kan wijzen en zeggen "kijk, die Marc Jacobs, die is typisch zeg! Zie je wel, kijk, kijk, een typische homofiel! In het wild! Kijk, we hadden gelijk, ze dragen inderdaad wijvenkleding...!".
Dan ligt het toch aan de kortzichtigheid van mensen die daadwerkelijk geloven dat Marc Jacobs de norm is, niet aan de beste man zelf?
Wat het beeld van een 'echte' vrouw of man maakt is zo maatschappelijk, geografisch en historisch bepaald dat het in principe onzinnig is om het over 'echte' mannen/vrouwen te hebben. Dan heb je het al over de rollen en gedragspatronen die men een bepaald geslacht toe heeft gewezen. En dat verandert constant. Tot voor kort was een vrouw die geen man of babies had geen 'echte' vrouw, of een vrouw die ervoor koos een fucking spijkerbroek aan te trekken. Of een vrouw die graag wou stemmen. Nogal lullig om daar je beeld van 'echte' mannen of vrouwen op te baseren, niet? In principe is het simpelweg een biologisch onderscheid, dat inderdaad in mijn ogen weinig te maken heeft met korte kapsels, shag of mannenrokken.quote:Op woensdag 3 maart 2010 23:33 schreef Tyler..Durden het volgende:
[..]
Een vrouw die shag rookt, een kort pittig kapsel heeft en in voornamelijk mannenkleren loopt vind jij een echte vrouw?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |