Je bent toch eigenaar? Dus 'ja' invullen.quote:Op zondag 14 maart 2010 11:47 schreef Xpresso het volgende:
[..]
Nog even een vraag over dit.
Ze vragen: Was u de enige eigenaar van de woning die in 2009 het hoofdverblijf was?
Nu heb ik het alleen gekocht maar het is niet mijn hoofdverblijf want er staat nog geen woning ik heb heel 2009 bij mn ouders gewoond. Hoe moet ik dit invullen? Niet dat ik dalijk problemen krijg.
quote:Op donderdag 4 maart 2010 11:18 schreef Stansfield het volgende:
tvp moet dit deze maand ook nog even doen. Zie ik het weer in mijn actieve topics als ik weer doelloos aan het fokken ben op een avond.
dat je premie betaald voor je AOW ANW AWBZ en je volksverzekeringen?quote:Op zondag 14 maart 2010 13:27 schreef fespo het volgende:
kan iemand mij uitleggen wat het volgende betekend:
premie inkomen 1.392 euro (dit lijkt mij duidelijk)
premie AOW 249 euro
premie anw 15 euro
premie AWBZ 169 euro
premie volksverzekeringen 433 euro
WOZ gebeuren laat ik aan de rest over.quote:Op zondag 14 maart 2010 14:33 schreef Babbelzz het volgende:
Hallo,
ben bezig met de aangifte en loop tegen het volgende aan. We hebben afgelopen jaar getekend en gepasseerd voor ene nieuwbouwhuis. Nu moeten we de WOZ waarde bepalen van die bouwkavel en waar men met de fundering bezig was? Google bracht me tot dit: http://rechtennieuws.nl/1(...)bouw-te-bepalen.html
maar ik snap er nix van. de postcode van de woning is overigens wel bekend, maar of dat iets helpt?
Officieel natuurlijk niet aangezien jij er geen kosten aan gehad hebt.quote:Heb je trouwens recht op aftrekpost OV als je baas de kosten volledig vergoedt?
Snap ik. Het is een VOF.quote:Op zondag 14 maart 2010 10:04 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Dit is niet een algemene aangiftevraag en kan niet beantwoord worden zonder alle specifieke omstandigheden van het geval te weten.
Absoluut en daarom ga ik dat voor 1000 euro per uur voor hem doen.quote:Als je vriend "serieus geld gaat verdienen" kan hij ook wel een fiscalist/financieel adviseur betalen.
Je hebt met spaargeld iets gekocht en een hypothecaire lening genomen?quote:Op zondag 14 maart 2010 12:11 schreef Xpresso het volgende:
Ik heb met mijn spaargeld een parkeerplaats gekocht en de hypotheekkosten betaald. Kan ik dit dan ook opgeven?
Oke, dank je. Ik hoop dat er iemand antwoord heeft op onze WOZvraag voor de nieuwbouwwoning. Het meest logische lijkt me om de grondkosten op te voeren? die hebben we immers betaald? of is het logisch om alle betaalde termijnen bij elkaar op te tellen?quote:Op zondag 14 maart 2010 14:41 schreef Nizno het volgende:
[..]
WOZ gebeuren laat ik aan de rest over.
[..]
Officieel natuurlijk niet aangezien jij er geen kosten aan gehad hebt.
Onofficieel....... Als je werkgever heeft staan reiskostenvergoeding en hetzelfde ook zou betalen als je lopend komt... Dan krijg je geen OVvergoeding van de werkgever dus dan hoef je dat er ook niet bij in te vullen......
(maar dat is natuurlijk helemaal aan jezelf)
Kijk even een pagina/paar posts hiervoor. Daar staat eenzelfde vraag met een (praktisch) antwoord.quote:Op zondag 14 maart 2010 14:33 schreef Babbelzz het volgende:
Hallo,
ben bezig met de aangifte en loop tegen het volgende aan. We hebben afgelopen jaar getekend en gepasseerd voor ene nieuwbouwhuis. Nu moeten we de WOZ waarde bepalen van die bouwkavel en waar men met de fundering bezig was? Google bracht me tot dit: http://rechtennieuws.nl/1(...)bouw-te-bepalen.html
maar ik snap er nix van. de postcode van de woning is overigens wel bekend, maar of dat iets helpt?
Nee. (Had Nizno dat al gezegd?)quote:Heb je trouwens recht op aftrekpost OV als je baas de kosten volledig vergoedt?
Betaald? Is het niet met dt?quote:Op zondag 14 maart 2010 13:31 schreef Nizno het volgende:
[..]
dat je premie betaald voor je AOW ANW AWBZ en je volksverzekeringen?
In een vof maakt het niks uit hoeveel geld je uit de zaak trekt. Het is de winst die belast is, niet de privé opname.quote:Op zondag 14 maart 2010 14:41 schreef Moody het volgende:
[..]
Snap ik. Het is een VOF.
In het eenvoudigste geval is het toch verstandiger om geld "te parkeren" in je bedrijf dan het aan jezelf uit te keren? Aan de andere kant moet je ooit een keer het geld aan jezelf uitkeren, omdat je er anders niets aan hebt
Laat me raden: je bent er wel 100 uur per jaar mee bezig,...quote:[..]
Absoluut en daarom ga ik dat voor 1000 euro per uur voor hem doen.![]()
(geintje)
En dan nogquote:Op zondag 14 maart 2010 14:43 schreef iamredleader het volgende:aangifte verstuurd, ruim 2200 terug te krijgen
Omdat ik niet de beroerdste ben: Aangifte inkomstenbelasting 2009 #5quote:Op zondag 14 maart 2010 14:45 schreef Babbelzz het volgende:
[..]
Oke, dank je. Ik hoop dat er iemand antwoord heeft op onze WOZvraag voor de nieuwbouwwoning. Het meest logische lijkt me om de grondkosten op te voeren? die hebben we immers betaald? of is het logisch om alle betaalde termijnen bij elkaar op te tellen?
Niet correctquote:Op zondag 14 maart 2010 14:49 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
En dan nog-en omdat je het gehele jaar ¤ 2.200,- teveel betaald hebt,...
Oke, dus ik moet IETS invullen, t maakt niet uit wat? we hebben overigens wel voor de bestaande woning de Wozwaarde ingevuld.quote:Op zondag 14 maart 2010 14:46 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Kijk even een pagina/paar posts hiervoor. Daar staat eenzelfde vraag met een (praktisch) antwoord.
[..]
Nee. (Had Nizno dat al gezegd?)
moest nog hebt in die zin staanquote:
In dat geval: een algemeen bedankje voor alle Fok!kers zou op z'n plaats zijn.quote:Op zondag 14 maart 2010 14:52 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Niet correctmijn vrouw heeft ouderschapsverlof opgenomen, en dat wordt nu deels "vergoed"
Je moet de rente die je hebt ontvangen over het bouwdepot salderen met de betaalde rente.quote:Op zondag 14 maart 2010 14:58 schreef Babbelzz het volgende:
[..]
Oke, dus ik moet IETS invullen, t maakt niet uit wat? we hebben overigens wel voor de bestaande woning de Wozwaarde ingevuld.
Dan nog een vraagje; over de ontvangen en betaalde rente van de hypotheek nieuwbouwhuis. We hebben rente betaald, en ook ontvangen over het geld dat nog in depot zit, moeten we die opgeven?
quote:Op zondag 14 maart 2010 14:58 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
In dat geval: een algemeen bedankje voor alle Fok!kers zou op z'n plaats zijn.
Ahahhh, een onvolledig antwoord.quote:
heel fijnzzz, ik heb de grondkosten ingevuld! thanks!quote:Op zondag 14 maart 2010 14:51 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Omdat ik niet de beroerdste ben: Aangifte inkomstenbelasting 2009 #5
Tegen die tijd bestaat de AOW niet meer. En pensioen is een individueel iets.quote:Op zondag 14 maart 2010 15:00 schreef iamredleader het volgende:
[..]
eerder andersom. Heb een toekomstige belastingbetaler op de wereld helpen zetten
hij zal over 25 jaar beginnen met onze/jullie AOW en pensioenen te betalen
Mooi, dan hoeft hij minder hard te werken!quote:Op zondag 14 maart 2010 15:01 schreef ManAtWork het volgende:
Tegen die tijd bestaat de AOW niet meer.
Hm, misschien niet zo'n slecht vooruitzichtquote:En pensioen is een individueel iets.
Ja en? Die voorzieningen zijn er al, daar is jarenlang op geregeerd door teveel linkse kabinetten! Heb er zelf ook al een paar jaar aan bijgedragen, dus nu ga ik er mooi gebruik van makenquote:Door het op de wereld zetten van een toekomstige belastingbetaler, zet je nu de huidige sociale voorzieningen onder druk.
Dat zal vast niet. Het geld voor de AOW zal wel ergens anders nodig zijn. Het zal gewoon een verschuiving van de gelden zijn.quote:Op zondag 14 maart 2010 15:04 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Mooi, dan hoeft hij minder hard te werken!
Want? Dat is al jaren zo, hoor.quote:[..]
Hm, misschien niet zo'n slecht vooruitzicht
Tijd voor een rechts kabinet dus om te voorkomen dat er teveel mensen ge(mis)bruik van maken.quote:[..]
Ja en? Die voorzieningen zijn er al, daar is jarenlang op geregeerd door teveel linkse kabinetten! Heb er zelf ook al een paar jaar aan bijgedragen, dus nu ga ik er mooi gebruik van maken
Dat is bij alles zo, wat belasting betreftquote:Op zondag 14 maart 2010 15:07 schreef ManAtWork het volgende:
Dat zal vast niet. Het geld voor de AOW zal wel ergens anders nodig zijn. Het zal gewoon een verschuiving van de gelden zijn.
[..]
En dus maak ik me geen zorgenquote:Want? Dat is al jaren zo, hoor.
Amenquote:Tijd voor een rechts kabinet dus om te voorkomen dat er teveel mensen ge(mis)bruik van maken.
Iets "parkeren" in een VOF zoals in een BV kan niet. De ondernemer zelf zal belasting moeten betalen over de behaalde winst. De VOF als (rechts)persoon bestaat niet, en er kan dus niet geparkeerd worden omdat de "onderliggende"ondernemer "de vof" is.quote:Op zondag 14 maart 2010 14:41 schreef Moody het volgende:
[..]
Snap ik. Het is een VOF.
In het eenvoudigste geval is het toch verstandiger om geld "te parkeren" in je bedrijf dan het aan jezelf uit te keren? Aan de andere kant moet je ooit een keer het geld aan jezelf uitkeren, omdat je er anders niets aan hebt
[..]
Absoluut en daarom ga ik dat voor 1000 euro per uur voor hem doen.![]()
(geintje)
Je kunt de premie voor een lijfrente opvoeren als je een reserveringsruimte hebt (simpel gezegd: pensioengat van voorgaande jaren) of een jaarruimte hebt (pensioengat van dit jaar).quote:Op zondag 14 maart 2010 15:12 schreef Babbelzz het volgende:
Fijn hoor, dat er hier mensen helpen en antwoord geven, zodat ik door kan met de aangifte. Zo wordt het er én leuker én makkelijker op!
ik heb een lijfrentepolis, ik heb een periode minder dan 100% gewerkt, en dan geloof ik een pensioengat.
Nu zit ik te kijken naar die jaarruimte en nu vragen ze expliciet of ik voor 2008 een pensioentekort heb, ik heb die periode wel 100% gewerkt. of gaat het over de jaren ervoor, waardoor ik dat in 2008 nog niet heb aangevuld?
hmff jaarruimte 0!quote:Op zondag 14 maart 2010 15:16 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Je kunt de premie voor een lijfrente opvoeren als je een reserveringsruimte hebt (simpel gezegd: pensioengat van voorgaande jaren) of een jaarruimte hebt (pensioengat van dit jaar).
Of je een pensioengat hebt, kun je snel genoeg achter komen, door de rekenhulp in te vullen.
Of je een pensioengat hebt, heeft (lang) niet (altijd) te maken of je full-time of part-time werkt.
Reserveringsruimte,...?quote:
Poef: Aangifte inkomstenbelasting 2009 #5quote:Op zondag 14 maart 2010 16:09 schreef Babbelzz het volgende:
Nou heb alles ingevuld, maar de uitkomst is 0.
weet jij toevallig ook nog antwoord op een vraag over de rente over het hypotheekdepot die ik een paar posts geleden heb gedaan? Dan kunnen we m verzenden en krijgen we ruim 5000 eurotjes in t vooruitzicht
Hangt er denk ik vanaf hoeveel je het jaar dat je wilt aftrekken aan collegegeld hebt betaald....quote:Op zondag 14 maart 2010 16:57 schreef heaven7 het volgende:
Domme vraag wellicht maar ik ben een HBO studie begonnen in september 2009 (zonder stufi) en nu kan ik het collegegeld wat ik heb betaald aftrekken maar is dat dan voor 1 heel studiejaar of het volledige bedrag gedeeld door het aantal maanden dat ik gestudeerd heb in 2009? (3 dus)
Je hebt ook geen recht op stufi?quote:Op zondag 14 maart 2010 16:57 schreef heaven7 het volgende:
Domme vraag wellicht maar ik ben een HBO studie begonnen in september 2009 (zonder stufi) en nu kan ik het collegegeld wat ik heb betaald aftrekken maar is dat dan voor 1 heel studiejaar of het volledige bedrag gedeeld door het aantal maanden dat ik gestudeerd heb in 2009? (3 dus)
Als je recht op stufi hebt, zul je gebruik moeten maken van de normbedragen. Dus voor de juiste optie kiezen bij de studiekosten.quote:Op zondag 14 maart 2010 17:19 schreef heaven7 het volgende:
Jawel, ik deed voltijd alleen heb ik het niet aangevraagd omdat ik geen schuld wilde opbouwen. Ik snap er niets van, wat moet ik nou waar invullenIk heb in 2009 ¤652,- collegegeld betaald en zo'n ¤70,- aan overige kosten zoals boeken en een bijdrage aan de hogeschool..
Nope, heeft niks met leeftijd te maken.quote:Op zondag 14 maart 2010 17:36 schreef warrel het volgende:
Is het zo dat je in het jaar waarin je 23 wordt opeens wel 'inkomstenbelasting en premie volksverzekeringen' moet betalen? Want in de jaren hiervoor stond dat altijd op 0 en kreeg ik gewoon het daarvoor ingehouden geld terug. Nu staat er dat ik ¤313 verschuldigd ben..
nu nog maar 4100 euro in t vooruitzicht... thanks men @ work...quote:Op zondag 14 maart 2010 16:21 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Poef: Aangifte inkomstenbelasting 2009 #5
Ik ben maar één Man, hoor.quote:Op zondag 14 maart 2010 17:42 schreef Babbelzz het volgende:
[..]
nu nog maar 4100 euro in t vooruitzicht... thanks men @ work...
ik ga ook maar weer @work hahah om dit verlies te compenseren
Misschien de combinatie: vrouw en leeftijd?quote:Op zondag 14 maart 2010 17:39 schreef DonJames het volgende:
[..]
Nope, heeft niks met leeftijd te maken.
Je weet wel dat de basis/prestatiebeurs kwijt gescholden wordt als jij je studie binnen 10 jaar afrond? Ik mag hopen dat je deze wel hebt aangevraagd..toch?quote:Op zondag 14 maart 2010 17:19 schreef heaven7 het volgende:
Jawel, ik deed voltijd alleen heb ik het niet aangevraagd omdat ik geen schuld wilde opbouwen. Ik snap er niets van, wat moet ik nou waar invullenIk heb in 2009 ¤652,- collegegeld betaald en zo'n ¤70,- aan overige kosten zoals boeken en een bijdrage aan de hogeschool..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |