Mooi, dan hoeft hij minder hard te werken!quote:Op zondag 14 maart 2010 15:01 schreef ManAtWork het volgende:
Tegen die tijd bestaat de AOW niet meer.
Hm, misschien niet zo'n slecht vooruitzichtquote:En pensioen is een individueel iets.
Ja en? Die voorzieningen zijn er al, daar is jarenlang op geregeerd door teveel linkse kabinetten! Heb er zelf ook al een paar jaar aan bijgedragen, dus nu ga ik er mooi gebruik van makenquote:Door het op de wereld zetten van een toekomstige belastingbetaler, zet je nu de huidige sociale voorzieningen onder druk.
Dat zal vast niet. Het geld voor de AOW zal wel ergens anders nodig zijn. Het zal gewoon een verschuiving van de gelden zijn.quote:Op zondag 14 maart 2010 15:04 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Mooi, dan hoeft hij minder hard te werken!
Want? Dat is al jaren zo, hoor.quote:[..]
Hm, misschien niet zo'n slecht vooruitzicht
Tijd voor een rechts kabinet dus om te voorkomen dat er teveel mensen ge(mis)bruik van maken.quote:[..]
Ja en? Die voorzieningen zijn er al, daar is jarenlang op geregeerd door teveel linkse kabinetten! Heb er zelf ook al een paar jaar aan bijgedragen, dus nu ga ik er mooi gebruik van maken
Dat is bij alles zo, wat belasting betreftquote:Op zondag 14 maart 2010 15:07 schreef ManAtWork het volgende:
Dat zal vast niet. Het geld voor de AOW zal wel ergens anders nodig zijn. Het zal gewoon een verschuiving van de gelden zijn.
[..]
En dus maak ik me geen zorgenquote:Want? Dat is al jaren zo, hoor.
Amenquote:Tijd voor een rechts kabinet dus om te voorkomen dat er teveel mensen ge(mis)bruik van maken.
Iets "parkeren" in een VOF zoals in een BV kan niet. De ondernemer zelf zal belasting moeten betalen over de behaalde winst. De VOF als (rechts)persoon bestaat niet, en er kan dus niet geparkeerd worden omdat de "onderliggende"ondernemer "de vof" is.quote:Op zondag 14 maart 2010 14:41 schreef Moody het volgende:
[..]
Snap ik. Het is een VOF.
In het eenvoudigste geval is het toch verstandiger om geld "te parkeren" in je bedrijf dan het aan jezelf uit te keren? Aan de andere kant moet je ooit een keer het geld aan jezelf uitkeren, omdat je er anders niets aan hebt
[..]
Absoluut en daarom ga ik dat voor 1000 euro per uur voor hem doen.![]()
(geintje)
Je kunt de premie voor een lijfrente opvoeren als je een reserveringsruimte hebt (simpel gezegd: pensioengat van voorgaande jaren) of een jaarruimte hebt (pensioengat van dit jaar).quote:Op zondag 14 maart 2010 15:12 schreef Babbelzz het volgende:
Fijn hoor, dat er hier mensen helpen en antwoord geven, zodat ik door kan met de aangifte. Zo wordt het er én leuker én makkelijker op!
ik heb een lijfrentepolis, ik heb een periode minder dan 100% gewerkt, en dan geloof ik een pensioengat.
Nu zit ik te kijken naar die jaarruimte en nu vragen ze expliciet of ik voor 2008 een pensioentekort heb, ik heb die periode wel 100% gewerkt. of gaat het over de jaren ervoor, waardoor ik dat in 2008 nog niet heb aangevuld?
hmff jaarruimte 0!quote:Op zondag 14 maart 2010 15:16 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Je kunt de premie voor een lijfrente opvoeren als je een reserveringsruimte hebt (simpel gezegd: pensioengat van voorgaande jaren) of een jaarruimte hebt (pensioengat van dit jaar).
Of je een pensioengat hebt, kun je snel genoeg achter komen, door de rekenhulp in te vullen.
Of je een pensioengat hebt, heeft (lang) niet (altijd) te maken of je full-time of part-time werkt.
Reserveringsruimte,...?quote:
Poef: Aangifte inkomstenbelasting 2009 #5quote:Op zondag 14 maart 2010 16:09 schreef Babbelzz het volgende:
Nou heb alles ingevuld, maar de uitkomst is 0.
weet jij toevallig ook nog antwoord op een vraag over de rente over het hypotheekdepot die ik een paar posts geleden heb gedaan? Dan kunnen we m verzenden en krijgen we ruim 5000 eurotjes in t vooruitzicht
Hangt er denk ik vanaf hoeveel je het jaar dat je wilt aftrekken aan collegegeld hebt betaald....quote:Op zondag 14 maart 2010 16:57 schreef heaven7 het volgende:
Domme vraag wellicht maar ik ben een HBO studie begonnen in september 2009 (zonder stufi) en nu kan ik het collegegeld wat ik heb betaald aftrekken maar is dat dan voor 1 heel studiejaar of het volledige bedrag gedeeld door het aantal maanden dat ik gestudeerd heb in 2009? (3 dus)
Je hebt ook geen recht op stufi?quote:Op zondag 14 maart 2010 16:57 schreef heaven7 het volgende:
Domme vraag wellicht maar ik ben een HBO studie begonnen in september 2009 (zonder stufi) en nu kan ik het collegegeld wat ik heb betaald aftrekken maar is dat dan voor 1 heel studiejaar of het volledige bedrag gedeeld door het aantal maanden dat ik gestudeerd heb in 2009? (3 dus)
Als je recht op stufi hebt, zul je gebruik moeten maken van de normbedragen. Dus voor de juiste optie kiezen bij de studiekosten.quote:Op zondag 14 maart 2010 17:19 schreef heaven7 het volgende:
Jawel, ik deed voltijd alleen heb ik het niet aangevraagd omdat ik geen schuld wilde opbouwen. Ik snap er niets van, wat moet ik nou waar invullenIk heb in 2009 ¤652,- collegegeld betaald en zo'n ¤70,- aan overige kosten zoals boeken en een bijdrage aan de hogeschool..
Nope, heeft niks met leeftijd te maken.quote:Op zondag 14 maart 2010 17:36 schreef warrel het volgende:
Is het zo dat je in het jaar waarin je 23 wordt opeens wel 'inkomstenbelasting en premie volksverzekeringen' moet betalen? Want in de jaren hiervoor stond dat altijd op 0 en kreeg ik gewoon het daarvoor ingehouden geld terug. Nu staat er dat ik ¤313 verschuldigd ben..
nu nog maar 4100 euro in t vooruitzicht... thanks men @ work...quote:Op zondag 14 maart 2010 16:21 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Poef: Aangifte inkomstenbelasting 2009 #5
Ik ben maar één Man, hoor.quote:Op zondag 14 maart 2010 17:42 schreef Babbelzz het volgende:
[..]
nu nog maar 4100 euro in t vooruitzicht... thanks men @ work...
ik ga ook maar weer @work hahah om dit verlies te compenseren
Misschien de combinatie: vrouw en leeftijd?quote:Op zondag 14 maart 2010 17:39 schreef DonJames het volgende:
[..]
Nope, heeft niks met leeftijd te maken.
Je weet wel dat de basis/prestatiebeurs kwijt gescholden wordt als jij je studie binnen 10 jaar afrond? Ik mag hopen dat je deze wel hebt aangevraagd..toch?quote:Op zondag 14 maart 2010 17:19 schreef heaven7 het volgende:
Jawel, ik deed voltijd alleen heb ik het niet aangevraagd omdat ik geen schuld wilde opbouwen. Ik snap er niets van, wat moet ik nou waar invullenIk heb in 2009 ¤652,- collegegeld betaald en zo'n ¤70,- aan overige kosten zoals boeken en een bijdrage aan de hogeschool..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |