quote:Op zondag 4 april 2010 20:16 schreef Xaobotnik het volgende:
Waarom heet dit topic eigenlijk ''s-Hertogenbosch' en niet 'Den Bosch'??? En is het ook voor Rosmalen? Ik moet zeggen dat ik de Rosmalenaren best wel zeikvolk vind.
Er zijn er hier een paart die met enige regelmaat zeuren over allochtonen (al dan niet kortzichtig generaliserend), maar eigenlijk kunnen we de Rosmalenaren (althans een flink deel ervan) als een groep mensen beschouwen die gelabeld kan 'slecht ingeburgerd', oftewel een mislukte groep.
Ze worden ook positief gediscrimineerd. Denk aan een eigen belangenpartij die gewoon toegestaan wordt, een mooi eigen station terwijl de Maaspoort daar veel meer recht op zou hebben op grond van het inwonertal en de drukte in deze wijk. Uit het recentelijke nieuws zijn alleen met Carnaval al wat zaken te noemen in dit verband. Een Bosschenaar wonende in Rosmalen die zijn Oeteldonkvlag moet vervangen door eentje van de Zandhazen of op zijn minst er eentje naast moet hangen. Toen de gemeente voor de optocht 10.000 euro beschikbaar wilde stellen, kwam vanuit het Rosmalens Belang de reactie dat Den Bosch werd bevoordeeld. 'Als zij het krijgen, dan Rosmalen ook' was het devies vanuit het RB.
Ook dat gezeik over dat ze opeens bepaalde extra kosten kregen sinds dat ze 'erbij kwamen'. Wel van de voorzieningen gebruik maken, maar ons lekker laten betalen. Dat is zeker terecht?
Verder is er een flinke groep mensen die Rosmalen nog steeds bespreken als een aparte gemeente. Het erge is dat politiek correct als men is, men dit van buiten uit ook gewoon overneemt. Want we mogen hen natuurlijk niet op de teentjes trappen en dus gunnen we ze een eigen partij die zich alleen richt op het belang van hun stadsdeel, en hebben ze een eigen wethouder. En voor alle duidelijkheid, inclusief o.a. Hintham hebben ze misschien een flink aantal inwoners, maar mn. deze laatste kan prima onder Oost vallen.
Hey. Groeten uit Rosmalenquote:
O maar dit is het 's-hertogenbosch topic!quote:
Ik heb helemaal geen vrienden in Rosmalenquote:Op dinsdag 6 april 2010 14:00 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
O maar dit is het 's-hertogenbosch topic!
* Ceased2Be haalt Xaobotnik erbij
Er is ook helemaal geen sociaal leven in Rosmalenquote:Op dinsdag 6 april 2010 14:46 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ik heb helemaal geen vrienden in RosmalenMijn hele sociale leven speelt zich daarbuiten af, voor in Den Bosch, dus...
Nee, en geen fatsoenlijke winkels en scholen dus ga ik altijd naar Den Boschquote:Op dinsdag 6 april 2010 14:50 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Er is ook helemaal geen sociaal leven in Rosmalen
Nu alleen nog ervoor?quote:Op dinsdag 6 april 2010 16:58 schreef bijdehand het volgende:
Die tent is zo erg achteruit gegaanDaar hadden we vroeger altijd koffietafel na een begrafenis
Nu gaan we naar de macquote:
Ach Rosmalen is een dorp hé. Meer MAG je niet eens verwachten.quote:Op dinsdag 6 april 2010 15:54 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Nee, en geen fatsoenlijke winkels en scholen dus ga ik altijd naar Den Bosch
Nja, we hebben een station dus dat is wel cool. En de bus komt hier langsquote:Op dinsdag 6 april 2010 18:37 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Ach Rosmalen is een dorp hé. Meer MAG je niet eens verwachten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |