Elektronisch stemmen gebeurt niet meer sinds de vorige verkiezingen.quote:Op woensdag 3 maart 2010 11:24 schreef Odysseuzzz het volgende:
Valt eigenlijk nog mee (of tegen) dat Vrijbit niet aankaart dat het elektronisch stemmen ongrondwettelijk is, zoals ook wel wordt aangehangen.
Verder vind ik de ID plicht altijd al te ranzig voor woorden. Spreek voor zich dat er allehande problemen bij komen kijken.![]()
Subklacht: inkt printer op.
Nee, logisch dat je je moet kunnen legitimeren als stemgerechtigde, wat is daar raar aan?quote:Op woensdag 3 maart 2010 11:24 schreef Iblis het volgende:
[..]
En stel dat dat al kon, heb je dan nog niet het idee dat het idee achter een democratie waarin iedereen in principe stemrecht heeft enige schade oploopt?
Als dat niet kan dan kan diegene niet met geld omgaan.quote:Op woensdag 3 maart 2010 11:23 schreef Nizno het volgende:
[..]
Als je dat aan had wilen nemen.......
Mijn ouders boden elk jaar zelfs aan om de kado's voor ons zelf te kopen en dat ze die kon geven.. Wilde ze niet.
[..]
Denk eens buiten jouw eigen hokje... Niet iedereen kan dat ALTIJD!
Ah, daar was ik me niet van bewust.quote:Op woensdag 3 maart 2010 11:27 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Elektronisch stemmen gebeurt niet meer sinds de vorige verkiezingen.
Goede actie, mijn formulier ligt klaar bij mijn stempas.
Jij vindt het niet bespottelijk dat minima in jouw voorbeeld afhankelijk zouden zijn van de goedgeefsheid van anderen om gebruik te kunnen maken van hun grondwettelijk stemrecht?quote:Op woensdag 3 maart 2010 11:21 schreef Klummie het volgende:
[..]
En jouw ouders konden haar niks toestoppen?
Weet je wat we gaan doen.. We geven jou pakweg 600 euro in de maand... Als je die maand nog een euro kan sparen maken we er 599 euro van... en zo steeds weer zodra je nog een euro kan sparen weer een euro je bedrag omlaag.. Kijken hoe lang jij het vol houdt dat een EURO ALTIJD KAN!quote:Op woensdag 3 maart 2010 11:27 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Als dat niet kan dan kan diegene niet met geld omgaan.
Een Euro kan altijd!
Jezus, wat een kortzichtige en bekrompen gedachtengangen hier zeg.
De term stembelasting kom je idd veel tegen in dit soort discussie. Belachelijk idd dat iedereen daar zo even overheen stapt.quote:Op woensdag 3 maart 2010 11:23 schreef Metatron het volgende:
Er is gewoon een verkapte belasting ingevoerd om te kunnen stemmen, namelijk het verplicht aanschaffen van een ID bewijs met daaraan gekoppeld het feit dat de overheid meteen je vingerafdruk centraal op gaat slaan.
Yvonne wil dadelijk gaan collecteren voor die zielige arme oudjes die zo ontzettend politiek bewust zijn maar er financieel een puinhoop van maken en niet kunnen lezen.quote:Op woensdag 3 maart 2010 11:27 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Als dat niet kan dan kan diegene niet met geld omgaan.
Een Euro kan altijd!
Jezus, wat een kortzichtige en bekrompen gedachtengangen hier zeg.
Nou, dat dat nog nooit nodig is geweest*, en een onnodige barriere opwerpt om mensen hun grondwettelijke vastgelegde kiesrecht uit te laten oefenen.quote:Op woensdag 3 maart 2010 11:27 schreef Klummie het volgende:
[..]
Nee, logisch dat je je moet kunnen legitimeren als stemgerechtigde, wat is daar raar aan?
quote:Op woensdag 3 maart 2010 11:29 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Jij vindt het niet bespottelijk dat minima in jouw voorbeeld afhankelijk zouden zijn van de goedgeefsheid van anderen om gebruik te kunnen maken van hun grondwettelijk stemrecht?
Creatief zijn. Sjongejonge wat zijn mensen toch altijd moeilijk.quote:Op woensdag 3 maart 2010 11:30 schreef Nizno het volgende:
[..]
Weet je wat we gaan doen.. We geven jou pakweg 600 euro in de maand... Als je die maand nog een euro kan sparen maken we er 599 euro van... en zo steeds weer zodra je nog een euro kan sparen weer een euro je bedrag omlaag.. Kijken hoe lang jij het vol houdt dat een EURO ALTIJD KAN!
Van mij mag dit ook via de overheid geregeld worden - dus dat je niet betaalt bij het afhalen van je paspoort maar gewoon via de belasting. Maar da's een andere discussie dan waar dit topic over gaat.quote:Op woensdag 3 maart 2010 11:32 schreef Jarno het volgende:
[..]
De term stembelasting kom je idd veel tegen in dit soort discussie. Belachelijk idd dat iedereen daar zo even overheen stapt.
Ik heb juist het niet hoeven tonen van je id altijd absurd gevonden, zeker nadat de idplicht werd ingevoerd.quote:Op woensdag 3 maart 2010 11:32 schreef Metatron het volgende:
[..]
Nou, dat dat nog nooit nodig is geweest*, en een onnodige barriere opwerpt om mensen hun grondwettelijke vastgelegde kiesrecht uit te laten oefenen.
*Behoudens een paar proefgemeentes bij de vorige verkiezingen kon je bij je toegewezen stemlokaal altijd stemmen zonder je te hoeven legitimeren. Alleen wanneer de voorzitter van het stembureau aanwijzingen had om fraude te vermoeden kon hij de beslissing nemen dat hij je identiteit wilde vaststellen. Dat kon dan dmv paspoort/id/rijbewijs, maar bijvoorbeeld ook door een verklaring van derden.
Bij het uitoeffenen van een machtiging hoefde alleen de gemachtigde zich te legitimeren. Nu is zelfs die handeling onderworpen aan een ID-plicht, want de gemachtigde moet een (kopie van) het ID bewijs van de verlener van de machtiging overleggen. Totaal absurd in mijn ogen.
Dit is ook bullshit. We hebben in dit land id plicht dus je moet sowieso een id hebben. Stembelasting gaat in deze dus niet op.quote:Op woensdag 3 maart 2010 11:32 schreef Jarno het volgende:
[..]
De term stembelasting kom je idd veel tegen in dit soort discussie. Belachelijk idd dat iedereen daar zo even overheen stapt.
quote:Op woensdag 3 maart 2010 11:30 schreef Nizno het volgende:
[..]
Weet je wat we gaan doen.. We geven jou pakweg 600 euro in de maand... Als je die maand nog een euro kan sparen maken we er 599 euro van... en zo steeds weer zodra je nog een euro kan sparen weer een euro je bedrag omlaag.. Kijken hoe lang jij het vol houdt dat een EURO ALTIJD KAN!
Helemaal niets. Daarom hebben ze de stempas uitgevonden. Dat is je legitimatie bij het stemmen.quote:Op woensdag 3 maart 2010 11:27 schreef Klummie het volgende:
[..]
Nee, logisch dat je je moet kunnen legitimeren als stemgerechtigde, wat is daar raar aan?
En die blijkt fraudegevoelig, dus willen ze graag dat je je verplichte ID gebruikt. Ook niks mis mee toch?quote:Op woensdag 3 maart 2010 11:37 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Helemaal niets. Daarom hebben ze de stempas uitgevonden. Dat is je legitimatie bij het stemmen.
Nogmaals: Niet voldoen aan de ID plicht, bij staandehouding op de openbare weg is een overtreding waar een geldboete op staat. Het is GEEN misdrijf en al helemaal geen misdrijf die het rechtvaardigd om iemands grondwettelijk vastgelegde stemrecht te ontnemen.quote:Op woensdag 3 maart 2010 11:34 schreef Klummie het volgende:
[..]
Nee, aangezien de idplicht gewoon bestaat en democratisch tot stand is gekomen. Zeker daar waar het volmachten betreft is de idplicht terecht. Het gaat veel meer om het lulargument dat ze anders nooit een id nodig hebben en er dus niet voor hoeven te sparen.
quote:Op woensdag 3 maart 2010 11:32 schreef Klummie het volgende:
[..]
Yvonne wil dadelijk gaan collecteren voor die zielige arme oudjes die zo ontzettend politiek bewust zijn maar er financieel een puinhoop van maken en niet kunnen lezen.
Aardig format voor sbs of zo
En als ik met die van mijn broer zou gaan?quote:Op woensdag 3 maart 2010 11:37 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Helemaal niets. Daarom hebben ze de stempas uitgevonden. Dat is je legitimatie bij het stemmen.
Hoe toont de stempas dan aan wie je bent?quote:Op woensdag 3 maart 2010 11:37 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Er is sinds 1945 in NL geen noemenswaardige verkiezingsfraudse geconstateerd door buitenlandse waarnemers. Dus precies welke fraude wil je tegengaan?quote:Op woensdag 3 maart 2010 11:38 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En die blijkt fraudegevoelig, dus willen ze graag dat je je verplichte ID gebruikt. Ook niks mis mee toch?
En als je met de stempas van je broer zou gaan met een vals kopietje van zijn ID-bewijs ben je er ook. Photoshop aanslingeren en klaar is kees. Op een A4-tje is het verschil toch niet te zien. Als je er misbruik van wilt maken kan dat, ID-plicht of niet.quote:Op woensdag 3 maart 2010 11:39 schreef Klummie het volgende:
[..]
En als ik met die van mijn broer zou gaan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |