SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Laffe huichelaar
quote:Op vrijdag 12 maart 2010 11:20 schreef timmmmm het volgende:
Ik ben benieuwd wat het vertrek van Bos zal betekenen voor de peilingen. Wanneer komt er weer een nieuwe, enig idee?Zondag komt De Hond met zijn nieuwe peiling.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pugna Pro Patria
Idd, en donderdag komt Synovate.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 11:28 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Zondag komt De Hond met zijn nieuwe peiling.
quote:Op vrijdag 12 maart 2010 11:20 schreef timmmmm het volgende:
Ik ben benieuwd wat het vertrek van Bos zal betekenen voor de peilingen. Wanneer komt er weer een nieuwe, enig idee?Wordt heel interessant. Ik begrijp dat ze vanmiddag Cohen naar voren gaan schuiven... ben benieuwd of dit directe invloed heeft op de peilingen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Herverdeling van welvaart kan uitstekend samengaan met een hervorming van de overheidsfinanciën. Gooi er wat vergroening van de belastingen in voor GL, doe niet al te veel pijnlijks voor de minima voor PvdA, liberaliseer de economie verder voor D66 en beperk het morrelen aan de HRA voor de VVD en je kan een prima deal sluiten.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 10:31 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
GL ook? Die is voor de ''herverdeling'' van de welvaart.
Dat zal de eerste zijn die iets betrouwbaars over het effect van het vertrek van Eurlings en Bos kan melden.quote:
ja, ik doe ook mee.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 14:47 schreef Libereco het volgende:
Op www.peil.nl kan je ook zelf meedoen aan de enquêtes van Maurice de Hond.
20 zetels pvvquote:Op vrijdag 12 maart 2010 14:32 schreef Dichtpiet. het volgende:
http://haagspeil.nl/
ik vraag me af: waar komt bovenstaande site vandaan? hoe peilen ze? wie peilt hier? beetje weinig informatie
Lijkt me geen hele rare voorspelling. Je kan verwachten dat de potentiële aanhang van de PVV tegen de tijd dat er verkiezingen zijn deels weer terugvalt op de gevestigde partijen. Zeker als Wilders nog een paar doldwaze uitspraken doet.quote:
Hoelaat?quote:
19:30 uur Nederland 3.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 18:49 schreef phpmystyle het volgende:
Hoelaat?
Eurlingsquote:Op vrijdag 12 maart 2010 22:08 schreef problematiQue het volgende:
De combinatie Cohen en (in mindere mate) Eurlings zal de PvdA geen windeieren leggen. Het lijkt trouwens een beetje op het voetbaltransferseizoen, de afgelopen dagen.
Bij een keuze tussen alle lijsttrekkers haalt Cohen 30%, waarmee hij vooral kiezers kan wegsnoepen bij D66, GL en in mindere mate SP.quote:
Het klopt dat een keuze uit slechts 3 politici vertekent. Alsnog, het zegt niet niks. Veel kiezers stemmen uiteindelijk 'strategisch', door op een van de grote lijsttrekkers te stemmen als het er uiteindelijk om gaat. Als het, zoals velen voorspellen, uitloopt op een race tussen PvdA en PVV, dan heeft Cohen kennelijk aanzienlijk meer steun onder de bevolking dan Wilders.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 23:01 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Bij een keuze tussen alle lijsttrekkers haalt Cohen 30%, waarmee hij vooral kiezers kan wegsnoepen bij D66, GL en in mindere mate SP.
En gisteren. Eurlings weg, Bos weg...en misschien dat het overlijden van Van Mierlo ook nog een hele kleine invloed zal hebben.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 00:11 schreef Jac0bus het volgende:
De volgende peilingen zijn zondag van de Hond, toch?
Ik ben benieuwd wat de ontwikkelingen van vandaag daar voor invloed op hebben
Er is nog altijd een bepaalde andere persoon, met Limburgs accent, waar het CDA mee kan stunten; Gerd Leers. Als ze stunten. Dat is namelijk iets wat niet in het straatje past van onze selectief katholieken, maar na deze week zal niets me meer verbazen.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 22:27 schreef problematiQue het volgende:
Ja, het aftreden van Eurlings. Hij was kennelijk een stemmentrekker bij de CDA. Misschien dat er veel mensen op CDA stemden enkel vanwege hem.
Cohen is nu ook nog onbeschadigd. Hij zal de komende maanden nog wel gaan dalen in de peilingen. Ik heb het idee dat hij nu zo'n beetje op z'n hoogtepunt zit.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 00:07 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Het klopt dat een keuze uit slechts 3 politici vertekent. Alsnog, het zegt niet niks. Veel kiezers stemmen uiteindelijk 'strategisch', door op een van de grote lijsttrekkers te stemmen als het er uiteindelijk om gaat. Als het, zoals velen voorspellen, uitloopt op een race tussen PvdA en PVV, dan heeft Cohen kennelijk aanzienlijk meer steun onder de bevolking dan Wilders.
En, 30% is meer dan twee keer zoveel als de nummer 2 - Balkenende met 14% (ervanuitgaande dat je doelt op het onderzoek van de Hond)
En de wens is ook een beetje de vader van de gedachtequote:Op zaterdag 13 maart 2010 10:08 schreef DrWolffenstein het volgende:
Inderdaad, iets met "pieken" en "te vroeg".
Hij is nog maar net begonnen.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 09:00 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat hij nu zo'n beetje op z'n hoogtepunt zit.
Mja, ik ben me nu geestelijk aan het voorbereiden op het CDA in de oppositie. Misschien best wel eens goed na acht jaar Balkenende.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 12:44 schreef du_ke het volgende:
Dit moet een zure periode zijn voor jullie als CDA'ers
Zeer goed.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 12:57 schreef Jurgen21 het volgende:
Mja, ik ben me nu geestelijk aan het voorbereiden op het CDA in de oppositie. Misschien best wel eens goed na acht jaar Balkenende.
Je kan niet echt van pieken spreken als er nog niks is gebeurd behalve het feit dat hij zichzelf kandidaat heeft gesteld.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 10:08 schreef DrWolffenstein het volgende:
Inderdaad, iets met "pieken" en "te vroeg".
Op zich staan de coalities er bij de Hond altijd al onder.quote:Op zondag 14 maart 2010 11:05 schreef Jac0bus het volgende:
D66, GL, PVV verliezen een zetel. SP verliest er twee. PvdA wint er 3, CDA 1 en VD 1.
Gaat BasenAad weer even klooien in Excel?Of doet hij dat alleen met de Synovate?
De wat minder waarschijnlijke, ja. Ik heb even gekeken. Paars+ heeft nu 77 zetels.quote:Op zondag 14 maart 2010 11:07 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Op zich staan de coalities er bij de Hond altijd al onder.
Jep, hoop dat het zo blijft (hoewel deze 'peiling' van M. de Hond niet mijn voorkeur heeft).quote:
Welke coalitie denk jij dat er komt?quote:Op zondag 14 maart 2010 11:17 schreef Jurgen21 het volgende:
Cohen heeft de SP en GroenLinks inmiddels leeg gegeten. Wil hij nog verder stijgen, dan zal hij ook de D66-kiezers moeten binnenhalen. Daar zit voor de PvdA wel een probleempje, want met Pechtold heeft D66 een veel betere lijsttrekker dan in 2003 en 2006.
Pechtold was ook lijsttrekker in 2006.quote:Op zondag 14 maart 2010 11:17 schreef Jurgen21 het volgende:
Cohen heeft de SP en GroenLinks inmiddels leeg gegeten. Wil hij nog verder stijgen, dan zal hij ook de D66-kiezers moeten binnenhalen. Daar zit voor de PvdA wel een probleempje, want met Pechtold heeft D66 een veel betere lijsttrekker dan in 2003 en 2006.
Pechtold dankt veel van zijn stemmen zetels in de peilingen aan het feit dat hij de enige die volgas tegen Wilders in gaat. Dat was in 2006 nog geen echte issue voor hem.quote:Op zondag 14 maart 2010 11:20 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Pechtold was ook lijsttrekker in 2006.
Maar toen was hij beschadigd door de kabinetsdeelname. De afgelopen jaren heeft hij een goede positie verworven.quote:Op zondag 14 maart 2010 11:20 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Pechtold was ook lijsttrekker in 2006.
CDA/VVD/D66, eventueel aangevuld met GL.quote:Op zondag 14 maart 2010 11:20 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Welke coalitie denk jij dat er komt?
Ik hoop zo van niet, vooral dat GL, en ik betwijfel als het cda en de vvd er samen met GL uitkomen, ze hebben een totaal andere kijk op de crisis. Ook vraag ik me af hoelang dat Kabinet overeind blijft.quote:Op zondag 14 maart 2010 11:23 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
CDA/VVD/D66, eventueel aangevuld met GL.
Ik heb ook liever een kabinet zonder GL, maar door Wilders versnippert rechts zodanig dan een kabinet van CDA/VVD/D66 waarschijnlijk geen meerderheid haalt. Het kan maar zo zijn dat Wilders Cohen in het zadel hijst.quote:Op zondag 14 maart 2010 11:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik hoop zo van niet, vooral dat GL, en ik betwijfel als het cda en de vvd er samen met GL uitkomen, ze hebben een totaal andere kijk op de crisis. Ook vraag ik me af hoelang dat Kabinet overeind blijft.
Lijkt me met de laatste peiling geen optie. 63 zetels zonder GL, 75 met. Da's geen meerderheid.quote:Op zondag 14 maart 2010 11:23 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
CDA/VVD/D66, eventueel aangevuld met GL.
Yep. De PvdA verdubbelt bijna door uit het kabinet te stappen en Cohen als lijsttrekker aan te stellen. En dat dus zonder dat er nog iets van het verkiezingsprogramma bekend is.quote:Op zondag 14 maart 2010 11:33 schreef TheVulture het volgende:
Mensen stemmen dus vooral op poppetjes en niet op programma's zo blijkt maar weer eens
De PVV heeft al maanden rond de 26 zetels, met een programma dat juridisch en volkenrechtelijk onhaalbaar is, puur op het geblaat van een blonde cryptofascist uit Limburg.quote:Op zondag 14 maart 2010 11:37 schreef Mike het volgende:
[..]
Yep. De PvdA verdubbelt bijna door uit het kabinet te stappen en Cohen als lijsttrekker aan te stellen. En dat dus zonder dat er nog iets van het verkiezingsprogramma bekend is.
Je zou er bijna treurig van worden.Minstens 30% van het electoraat is totaal losgeslagen en kan in principe op elke willekeurige partij stemmen. Zo nadert het einde van onze huidige meerpartijendemocratie snel naar mijn idee.quote:Op zondag 14 maart 2010 11:37 schreef Mike het volgende:
[..]
Yep. De PvdA verdubbelt bijna door uit het kabinet te stappen en Cohen als lijsttrekker aan te stellen. En dat dus zonder dat er nog iets van het verkiezingsprogramma bekend is.
Het houden aan verkiezingsbeloftes lijkt me een eigenschap van een partij dat beloond dient te worden.quote:Op zondag 14 maart 2010 11:37 schreef Mike het volgende:
[..]
Yep. De PvdA verdubbelt bijna door uit het kabinet te stappen
Dat is inderdaad wel vanwege de poppetjes.quote:en Cohen als lijsttrekker aan te stellen.
Uhuh, maar van zo'n 20% van de stemmers was het al bekend dat ze vooral stemmen vanuit hun continue onvrede. We zien nu alleen dat er ook binnen de gevestigde partijen heel makkelijk stromen ontstaan die alleen gebaseerd zijn op emoties en niet op overtuiging. Dat maakt politiek bijna een loterij.quote:Op zondag 14 maart 2010 11:39 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
De PVV heeft al maanden rond de 26 zetels, met een programma dat juridisch en volkenrechtelijk onhaalbaar is, puur op het geblaat van een blonde cryptofascist uit Limburg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |