PVV, grootste van NLquote:Op woensdag 3 maart 2010 19:45 schreef Arcee het volgende:
[ afbeelding ]
Peiling van Maurice de Hond in De Wereld Draait Door van zojuist.
D66 wint flink denk ik.... verder heb je denk ik behoorlijk gelijk !quote:Op woensdag 3 maart 2010 20:47 schreef rubje het volgende:
Ik voorspel dat de PVV de grote winnaar wordt.
PvdA redelijk op peil blijft met zijn zetels of licht verlies.
LR een klein verlies heeft
D66 licht verliest.
GL wint wat
SP verliest flink
CDA het meeste verliest.
Dus wat voor coalities worden er mogelijk met deze verdeling?quote:Op woensdag 3 maart 2010 21:35 schreef Arcee het volgende:
[ afbeelding ]
Exit-poll van Nederland Kiest (NOS) na de Gemeenteverkiezingen. Niet heel verrassend eigenlijk.
VVD had in 2006 trouwens 22 zetels, 21 + Verdonk er nog bij.
Deze:quote:Op woensdag 3 maart 2010 22:07 schreef MouzurX het volgende:
Dus wat voor coalities worden er mogelijk met deze verdeling?
Die eerste en derde lijken mij sowieso onmogelijk, de rest is twijfelachtig.quote:
Die tweede ook, blijft er 1 over.quote:Op woensdag 3 maart 2010 22:23 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Die eerste en derde lijken mij sowieso onmogelijk, de rest is twijfelachtig.
Doe mij deze maar. Met steun van de SP, PvdD en af en toe wat opstandige (kan dat?) CDA-ers moet dat wel lukken.quote:Pvda+VVD+D66+Gr.Links = 75 zetels
+ PvdD = 75.quote:Op woensdag 3 maart 2010 22:18 schreef MouzurX het volgende:
Mogelijke coalities:
Pvda+D66+Grlinks+SP+chr.unie = 73 links
Wilden ze dat ooit dan?quote:Op woensdag 3 maart 2010 22:44 schreef ranja het volgende:
[..]
+ PvdD = 75.
Bij de echte uitslag een van de partijen nog 1 zetel er bij en links heeft een meerderheid
Als D66 nog links wil zijn tenminste
Van Mierlo was vanaf de oprichting voorzitter.quote:Op woensdag 3 maart 2010 23:28 schreef ranja het volgende:
in 1966 nog welEigenlijk tot en met van Mierlo was er weinig twijfel of d66 bij links of rechts hoorde.
Totale immigratiestopquote:Op donderdag 4 maart 2010 00:20 schreef LXIV het volgende:
Dat wordt dus een PVV, CDA, VVD, SGP kabinet met Wilders als premier. Balkenende als vice-premier, Rutte op financien en de SGP als bewaker van de absolute zondagsrust. Kan niet missen.
Ik vind het prima. Maar dan moeten de rechtse usertjes niet meer klagen over die linkse bende op het pluche!
Ja, dat heb ik niet meegemaaktquote:Op donderdag 4 maart 2010 00:06 schreef El_Bassie het volgende:
Van Mierlo was vanaf de oprichting voorzitter.
Gedverdemme.quote:Op donderdag 4 maart 2010 00:20 schreef LXIV het volgende:
... en de SGP als bewaker van de absolute zondagsrust.
Wil de SGP wel met de PVV in zee dan?quote:Op donderdag 4 maart 2010 00:20 schreef LXIV het volgende:
Dat wordt dus een PVV, CDA, VVD, SGP kabinet met Wilders als premier. Balkenende als vice-premier, Rutte op financien en de SGP als bewaker van de absolute zondagsrust. Kan niet missen.
Ik vind het prima. Maar dan moeten de rechtse usertjes niet meer klagen over die linkse bende op het pluche!
Klopt. Van Mierlo heeft ook altijd het standpunt gehad dat D66 alleen maar met de PvdA in een kabinet moet zitten.quote:Op woensdag 3 maart 2010 23:28 schreef ranja het volgende:
in 1966 nog welEigenlijk tot en met van Mierlo was er weinig twijfel of d66 bij links of rechts hoorde.
Volgens mij ziet de SGP sinds 1912 al de christelijke cultuur boven de islamitische cultuur.quote:Op donderdag 4 maart 2010 15:20 schreef Revolised het volgende:
[..]
Wil de SGP wel met de PVV in zee dan?
helemaal mee eens, lijkt me een prima coalitie, beetje links, beetje liberaal, kortom van alle mooie dingen ietsquote:Op woensdag 3 maart 2010 22:35 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Doe mij deze maar. Met steun van de SP, PvdD en af en toe wat opstandige (kan dat?) CDA-ers moet dat wel lukken.
Alleen is de SGP wel heel principeel voor vrijheid van godsdienst en onderwijs en zullen ze nooit iemand van een andere religie willens en wetens beledigen. Daarvoor zijn ze gewoon te fatsoenlijk. SGP en PVV is uitgesloten.quote:Op donderdag 4 maart 2010 15:50 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Volgens mij ziet de SGP sinds 1912 al de christelijke cultuur boven de islamitische cultuur.
Er is nu wellicht al degelijk een trend en herhaling herkenbaar, gezien het karakter van vorige verkiezingen in het verleden.quote:
Dan wordt het nóg lastiger om een coaltie te vormen.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 23:19 schreef Bankfurt het volgende:
Ik schat in dat Roemer de klap voor de SP beperkt gaat houden en in de peilingen weer gaat stijgen ten koste van alle andere partijen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |