Jij hebt een privébalkon! Ik heb alleen een gedeeld balkon, waar ik dus nooit zitquote:Op woensdag 3 maart 2010 10:52 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Nou ja, het is echt een veredeld balkon, eigenlijk. Maar ik ben allang blij dat we buiten kunnen eten, en BBQ'en.
Een echt dakterras is toch wel wat groter, dan denk ik aan minstens 30 m2.
Mijn eerste studentenkamer was trouwens ook kleiner, ja
Dat is pas decadentquote:Op woensdag 3 maart 2010 10:59 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik heb een privé-balkon aan mn kantoorkamer . Staat 's middags ook mooi de zon op!
Daarom zou ik dus graag een balkon willenquote:Op woensdag 3 maart 2010 11:03 schreef anna82 het volgende:
[..]
Ik vind mijn tuintje ook heerlijk hoor. In de zomer verdubbelt daardoor ons gehele woonoppervlak.
Heb jij een huisje in Frankrijk???quote:Op woensdag 3 maart 2010 10:57 schreef conleche het volgende:
Ik denk dat mijn dakterrasje in Frankrijk ook niet veel groter is dan 20 m2 Maar ik vind dat wel een echt dakterras!! Daar is het ook zo hoog dat niemand je kan zien, behalve Google Earth.
Hier in A'dam heb ik ook een tuin waar iedereen op uitkijkt, maar toch ben ik er blij mee!!
Nee, ik laat mijn tukker alleen voor 4 dagen en ik ga bij mn beste vriendin crashen en proberen om zoveel mogelijk vrienden te zien dit weekendquote:Op woensdag 3 maart 2010 10:55 schreef anna82 het volgende:
[..]
Leuk dat je naar Amsterdam gaat! Ga je een weekendje met je Tukker?
Ik heb ook echt een belachelijk grote kamer hier!quote:Op woensdag 3 maart 2010 11:04 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Dat is pas decadentNou ja, ik werk in een park, dus met mooi weer heb ik ook niet te klagen.
Lekker, geniet ervan zou ik zeggenquote:Op woensdag 3 maart 2010 11:10 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ik heb ook echt een belachelijk grote kamer hier!
Nice. Ik deel een kamer zo groot als mijn dakterras met twee anderenquote:Op woensdag 3 maart 2010 11:10 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ik heb ook echt een belachelijk grote kamer hier!
quote:
Ik gok dat mijn kamer zo'n 35 m2 is.. 7 diep, 5 breed. Balkonnetje is beschaafd met 2 bij 1quote:Op woensdag 3 maart 2010 11:10 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Lekker, geniet ervan zou ik zeggenAls ik het zo hoor is je kantoorkamer + balkon groter dan mijn hele huis
quote:Op woensdag 3 maart 2010 11:17 schreef conleche het volgende:
[..]
Heel schattig huisje uit de Middeleeuwen midden in een stadje tussen de zigeuners! Kilometer of 4 van zee.
Ik zit eraan te denken om het in de maanden juli en augustus te verhuren, want dan ben ik er zelf toch nooit en dat zou een mooie manier zijn om de kosten terug te verdienen. Weet alleen niet precies hoe dat dan praktisch zou moeten met schoonmaak en sleutels en weet ik wat. Ga ik me eens in verdiepen.
OK, dat is dus inderdaad groter dan mijn hele huisquote:Op woensdag 3 maart 2010 11:18 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ik gok dat mijn kamer zo'n 35 m2 is.. 7 diep, 5 breed. Balkonnetje is beschaafd met 2 bij 1
O jee, zometeen krijg ik een ban wegens spam, maar de TGV stopt in het stadje!!quote:Op woensdag 3 maart 2010 11:26 schreef Ewelina het volgende:
co, het is dat het ergens is wat waarschijnlijk alleen goed per auto te bereiken is, anders had ik het graag gehuurd!
Maar goed, ik ga deze zomer al naar Roemenië/OekraïneEn als mijn financiën het toelaten misschien nog naar Istanbul ofzo.
er zijn een aantal vliegvelden vlakbij! (mijn ouders gaan altijd naar die buurt) waar je goed auto's kan huren. let wel even op dat je dan niet een auto krijgt met een catalaans/frans kenteken, dat levert je nogal wat, eh... gefrustreerde asociale reacties en eventuele parkeerdeuken op, met een beetje pechquote:Op woensdag 3 maart 2010 11:26 schreef Ewelina het volgende:
co, het is dat het ergens is wat waarschijnlijk alleen goed per auto te bereiken is, anders had ik het graag gehuurd!
Maar goed, ik ga deze zomer al naar Roemenië/OekraïneEn als mijn financiën het toelaten misschien nog naar Istanbul ofzo.
quote:Op woensdag 3 maart 2010 11:24 schreef Ewelina het volgende:
[..]
OK, dat is dus inderdaad groter dan mijn hele huis![]()
Ik heb geen rijbewijs...quote:Op woensdag 3 maart 2010 11:33 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
er zijn een aantal vliegvelden vlakbij! (mijn ouders gaan altijd naar die buurt) waar je goed auto's kan huren. let wel even op dat je dan niet een auto krijgt met een catalaans/frans kenteken, dat levert je nogal wat, eh... gefrustreerde asociale reacties en eventuele parkeerdeuken op, met een beetje pech
en de TGV natuurlijk
Ik ook. Heb nu een studio van 30m2, voor Amsterdamse begrippen mag ik niet klagenquote:Op woensdag 3 maart 2010 11:34 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]![]()
![]()
Ik heb een studentenkamer gehad die kleiner was dan deze ruimte hoor!
En ik moet 'm delen met de huisgeesten.
Waar gaan jouw ouders heen dan??quote:Op woensdag 3 maart 2010 11:33 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
er zijn een aantal vliegvelden vlakbij! (mijn ouders gaan altijd naar die buurt) waar je goed auto's kan huren. let wel even op dat je dan niet een auto krijgt met een catalaans/frans kenteken, dat levert je nogal wat, eh... gefrustreerde asociale reacties en eventuele parkeerdeuken op, met een beetje pech
en de TGV natuurlijk
zelf altijd naar een camping in Sauvian (vlakbij Sérignan) maar ook weleens naar het huis geweest van kennissen in Cap d'Agde, en op bezoek bij kennissen die een camping hebben in Vias...quote:
Ken ik allemaal!! Wat leuk!! Ik reed vroeger altijd van de camping (in Valras) waar ik werkte door Serignan en Sauvian heen om in Béziers te komen, waar ik toen woonde.quote:Op woensdag 3 maart 2010 11:38 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
zelf altijd naar een camping in Sauvian (vlakbij Sérignan) maar ook weleens naar het huis van kennissen in Cap d'Agde, en op bezoek bij kennissen die een camping hebben in Vias...
Dat heb ik dus ook, het is lekker om alles voor jezelf te hebben maar uiteindelijk is het toch echt te klein. Gewoon stomme praktische dingen waar je tegenaan loopt zoals wanneer je de was moet drogen, dat dat rekje nergens anders kan staan dan midden in de kamer.quote:Op woensdag 3 maart 2010 11:36 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Ik ook. Heb nu een studio van 30m2, voor Amsterdamse begrippen mag ik niet klagenNormaal gesproken heb je met 5 jaar wachttijd geen zelfstandige woning
En tóch zou ik graag groter wonen... met een aparte slaapkamer enzo....
de camping ligt aan die weg! (niet de municipal, maar de andere, la gabinelle) het poortje in de muur kopmt uit op t kruispunt midden in t dorpje. als tiener heb ik daar heel wat rondgehangen, bij de fontein, en feesten op t feestterrein naast de camping. en één keer, heel stoer, met zn allen van Sauvian naar Sérignan gelopen, langs die weg, 's nachts, naar een feest in de tuin van een leegstaande schoolquote:Op woensdag 3 maart 2010 11:40 schreef conleche het volgende:
[..]
Ken ik allemaal!! Wat leuk!! Ik reed vroeger altijd van de camping (in Valras) waar ik werkte door Serignan en Sauvian heen om in Béziers te komen, waar ik toen woonde.
Ja de camping waar ik werkte was zo'n heel grote die lag eigenlijk tussen Valras en Vendres in. (La Yole) en daar was het strand veel breder en rustiger dan in Valras zelf.quote:Op woensdag 3 maart 2010 11:45 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
de camping ligt aan die weg! (niet de municipal, maar de andere, la gabinelle) het poortje in de muur kopmt uit op t kruispunt midden in t dorpje. als tiener heb ik daar heel wat rondgehangen, bij de fontein, en feesten op t feestterrein naast de camping. en één keer, heel stoer, met zn allen van Sauvian naar Sérignan gelopen, langs die weg, 's nachts, naar een feest in de tuin van een leegstaande school
Valras was het "spuitijs" paradijs, maar wij gingen voor strand, als we al gingen, liever naar sérignan plage...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb een droger, dus het probleem van de was ophangen heb ik niet. Maar het blijft gewoon ontzettend krap, en inderdaad, dat je bezoek meteen in de slaapkamer zit. En qua ruimte, een deel van mijn schoenen ligt nu in de boekenkastquote:Op woensdag 3 maart 2010 11:45 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Dat heb ik dus ook, het is lekker om alles voor jezelf te hebben maar uiteindelijk is het toch echt te klein. Gewoon stomme praktische dingen waar je tegenaan loopt zoals wanneer je de was moet drogen, dat dat rekje nergens anders kan staan dan midden in de kamer.Als je 's ochtends wat kleren op een stoel gooit liggen die gelijk in je woonkamer. Enzovoort. Oja, en niet te vergeten: bezoek zit meteen in je slaapkamer.
Als alles perfect opgeruimd is kan het allemaal net, maar dat is hier niet zo vaak het geval.
euhm, we gingen erheen vanaf mijn 13e, dus vanaf 1996. Mijn ouders zijn 1 jaar niet geweest ofzo. Ik ben voor t laatst meegeweest in 2003 of 2004, en tussendoor een paar jaar niet meegeweest. dat feest was denk ik in 2000quote:Op woensdag 3 maart 2010 11:54 schreef conleche het volgende:
[..]
Ja de camping waar ik werkte was zo'n heel grote die lag eigenlijk tussen Valras en Vendres in. (La Yole) en daar was het strand veel breder en rustiger dan in Valras zelf.
En dat is best een enge weg om 's nachts langs te lopen!!Welk jaar was dat ongeveer?
Is er al wat meer bekend?quote:Op woensdag 3 maart 2010 11:56 schreef P.F het volgende:
Bedankt voor alle reacties! Heel fijn om te lezen!
Mijn moeder zegt altijd dat je kleren niet in de droger moet doen, dus dat doe ik dan maar niet, met als gevolg dat er een wasrekje zijn weg begint in douche ('s avonds), dan 's ochtends naar de keuken wordt verplaatst, dan als er ontbijt gemaakt moet worden voor de voordeur terechtkomt en als we de deur uit moeten weer teruggaat richting badkamer.quote:Op woensdag 3 maart 2010 11:57 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Ik heb een droger, dus het probleem van de was ophangen heb ik niet. Maar het blijft gewoon ontzettend krap, en inderdaad, dat je bezoek meteen in de slaapkamer zit. En qua ruimte, een deel van mijn schoenen ligt nu in de boekenkast
En het ergste is dat ik voorlopig hier nog wel ff zit. Heb niet echt uitzicht op een grotere woning.
Jouw dakterras is groter dan mijn kamerquote:Op woensdag 3 maart 2010 10:57 schreef conleche het volgende:
Ik denk dat mijn dakterrasje in Frankrijk ook niet veel groter is dan 20 m2 Maar ik vind dat wel een echt dakterras!!
O dat klinkt wel interessant!quote:Op woensdag 3 maart 2010 11:17 schreef conleche het volgende:
[..]
Heel schattig huisje uit de Middeleeuwen midden in een stadje tussen de zigeuners! Kilometer of 4 van zee.
Ik zit eraan te denken om het in de maanden juli en augustus te verhuren, want dan ben ik er zelf toch nooit en dat zou een mooie manier zijn om de kosten terug te verdienen. Weet alleen niet precies hoe dat dan praktisch zou moeten met schoonmaak en sleutels en weet ik wat. Ga ik me eens in verdiepen.
Uit ervaring kan ik zeggen dat daar heul nietsquote:Op dinsdag 2 maart 2010 20:56 schreef MevrouwPuff het volgende:
TrommelVliesPerforatie!
Wat een lief katje in de OP!
Mijn ex had waslijnen van muur tot muur opgehangenquote:Op woensdag 3 maart 2010 12:08 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Mijn moeder zegt altijd dat je kleren niet in de droger moet doen, dus dat doe ik dan maar niet, met als gevolg dat er een wasrekje zijn weg begint in douche ('s avonds), dan 's ochtends naar de keuken wordt verplaatst, dan als er ontbijt gemaakt moet worden voor de voordeur terechtkomt en als we de deur uit moeten weer teruggaat richting badkamer.
Opbergruimte is inderdaad een probleem, ik heb bijvoorbeeld geen kleerkast.
Wel vervelend dat je niet weg kunt.Hoeveel wachttijd zou je nog moeten hebben voor een tweekamerwoning? Mijn zusje heeft dat, qua oppervlak niet veel groter dan de mijne maar zo'n extra kamertje scheelt echt al heel veel.
De mijne droogde zijn was op de bankquote:Op woensdag 3 maart 2010 12:16 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Mijn ex had waslijnen van muur tot muur opgehangenOver de lengte van zijn kamer, dus die kon erg veel was kwijt, maar ook dat was niet ideaal
Qua wachttijd? Nog 2 jaar wachten denk ik.... als het niet meer isquote:Op woensdag 3 maart 2010 12:08 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Mijn moeder zegt altijd dat je kleren niet in de droger moet doen, dus dat doe ik dan maar niet, met als gevolg dat er een wasrekje zijn weg begint in douche ('s avonds), dan 's ochtends naar de keuken wordt verplaatst, dan als er ontbijt gemaakt moet worden voor de voordeur terechtkomt en als we de deur uit moeten weer teruggaat richting badkamer.
Wel vervelend dat je niet weg kunt.Hoeveel wachttijd zou je nog moeten hebben voor een tweekamerwoning? Mijn zusje heeft dat, qua oppervlak niet veel groter dan de mijne maar zo'n extra kamertje scheelt echt al heel veel.
Zo maak je jezelf wel populair als nieuwkomer.quote:Op woensdag 3 maart 2010 12:18 schreef Syrena het volgende:
[..]
De mijne droogde zijn was op de bankOok 1 keer toen we samenwoonden en we zat plaats hadden (en rekjes).
Zo, vanmorgen alle kasten op kantoor leeggemaakt & heringericht1 kast helemaal leeg, dus nu meer plaats op kantoor. En onze nieuwe collega heeft een Senseo over die ze aan ons wil doneren
(andere collega begon alweer meteen te zeiken over "melk opwarmen" maar die hebben we de mond gesnoerd met: Jij werkt hier maar anderhalve dag
). CHOCOPADS ftw!
mijn moeder zegt juist altijd: als t niet gewoon in de wasmachine en de droger kan dan is t niet voor mij bedoeld. ik heb als kind dus ook nogal wat vervilte wollen truien gehad. sommoige dingen hangt ze wel uit, maar alles is 20 jaar lang gewoon in de droger gegaan toen ik nog thuis woonde, en het meeste kon gewoon hoor!quote:Op woensdag 3 maart 2010 12:08 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Voordeel van klein wonen is wel dat je minder zooi gaat opsparen, omdat je daar simpelweg geen ruimte voor hebtquote:Op woensdag 3 maart 2010 12:21 schreef Viking84 het volgende:
Ik woon op 16m2 en hoewel ik niet zoveel ruimte heb om m'n boeken kwijt te kunnen, woon ik hier toch best prima, maar het is wel een beetje vol. Ik heb een klerenkast met bovenin planken en onderin kan ik dingen ophangen. Winterkleren gaan in de zomer naar mijn oudersIk heb wel een droger, maar die gebruik ik alleen voor handdoeken en oude t-shirts. De rest gaat op een wasrekje in de gang.
Iddquote:Op woensdag 3 maart 2010 12:22 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Zo maak je jezelf wel populair als nieuwkomer.Zo deden wij dat bij hospiteeravonden ook, kijken wie de beste apparaten voor in de keuken meebrengt.
Jij hebt nog gemeenschappelijke ruimte waar je zooi kwijtkuntquote:Op woensdag 3 maart 2010 12:21 schreef Viking84 het volgende:
Ik woon op 16m2 en hoewel ik niet zoveel ruimte heb om m'n boeken kwijt te kunnen, woon ik hier toch best prima, maar het is wel een beetje vol. Ik heb een klerenkast met bovenin planken en onderin kan ik dingen ophangen. Winterkleren gaan in de zomer naar mijn oudersIk heb wel een droger, maar die gebruik ik alleen voor handdoeken en oude t-shirts. De rest gaat op een wasrekje in de gang.
Goed bezig. Het wordt vast vanzelf beter.quote:Op woensdag 3 maart 2010 12:25 schreef kwakz0r het volgende:
ik zit overigens nu, als ontbijt, heel moedig een volkorenbeschuit met cashew/pindakaas weg te werken. ik moet nog een beetje wennen maar ik hoop dat ik dit lekker ga vinden...
mja, ik vind t vooral zo gek dat het eruit ziet als bonbonbloc vulling, maar zout is....quote:Op woensdag 3 maart 2010 12:27 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Goed bezig. Het wordt vast vanzelf beter.
Dat is inderdaad altijd het probleem, locatie is ook belangrijk.quote:Op woensdag 3 maart 2010 12:19 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Qua wachttijd? Nog 2 jaar wachten denk ik.... als het niet meer isZou in principe wel in een woning in Noord kunnen, maar ja, daar wil ik dan weer niet wonen (ligt zeer ongunstig tov mijn werk en universiteit).
Ik heb wel een kledingkast, een enorme boekenkast (2 expedits van 2 x 2 vakjes, en 1 van 4x4) en een ladekast en een berghok, maar het is gewoon nog niet genoeg. Maar goed, er liggen ook geen spullen bij mijn ouders.
En wbt kleding in de droger... ik heb echt GEEN plek voor een droogrek, dus dan maar in de droger. Sommige echt kwetsbare dingen kan ik aan de douchestang ophangen, maar veel gewicht kan die niet hebben. Je weet waarschijnlijk wel hoe mijn huis eruit ziet
Ikkequote:Op woensdag 3 maart 2010 12:33 schreef P.F het volgende:
Ewelina, jouw huis is toch best prima?
Ik zou ook wel groter willen wonen, maar ja, wie niet!!
Oh, misschien vind je mijn favoriet ook wel lekker: met nog sambal en komkommer erop!!quote:Op woensdag 3 maart 2010 12:25 schreef kwakz0r het volgende:
ik zit overigens nu, als ontbijt, heel moedig een volkorenbeschuit met cashew/pindakaas weg te werken. ik moet nog een beetje wennen maar ik hoop dat ik dit lekker ga vinden...
O?quote:Op woensdag 3 maart 2010 12:24 schreef Adelante het volgende:
[..]
Voordeel van klein wonen is wel dat je minder zooi gaat opsparen, omdat je daar simpelweg geen ruimte voor hebt
Nee, geen woonkamer. En ik klaag ook niet hoorquote:Op woensdag 3 maart 2010 12:26 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Jij hebt nog gemeenschappelijke ruimte waar je zooi kwijtkuntEn dan nog bij je ouders. Heb je ook een gezamenlijke woonkamer?
Wasrek op de gang mag echt niet, dan krijg je de woningbouw op je dak ivm veiligheid... En in de algemene ruimte zet ik liever geen spullen neer, er wordt wel eens uit gestolen (iemand had een hoop lege bierkratten daar even neergezet na een feestje, die waren dus gejat. Hoop statiegeld kwijt).quote:Op woensdag 3 maart 2010 12:29 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Dat is inderdaad altijd het probleem, locatie is ook belangrijk.
Ik heb ook bijna geen spullen meer bij mijn ouders maar op gegeven moment kom je daar ook bijna nooit meer en dan wil je gewoon de fase gehad hebben dat je spullen altijd verdeeld zijn over meerdere plaatsen. Maar ja, hoe weinig ruimte je ook hebt, na een aantal jaren op jezelf wonen bouw je toch aardig wat spullen op. De eerste paar jaar kun je allerlei dingen nog wel missen omdat het tijdelijk is enzo, maar dat gaat op den duur ook niet meer.
Ik weet hoe het eruit ziet ja, heb destijds je topic wel gevolgd.Bijna hetzelfde als het mijne.
Vik: die gang hebben wij dus niet meer.90% van de tijd gebruik je toch alleen maar je eigen kamer, maar af en toe zou het toch wel heel handig zijn om uit te kunnen wijken. (Ik wilde bijvoorbeeld laatst mijn nieuwe schoenen inspuiten.
) Hoewel mijn bovenburen weleens wasrekjes in de gang van de flat zetten, maar dat zou ik echt niet doen.
Ja hoor, zeker, maar een slaapkamer erbij zou ik wel erg fijn vinden.quote:Op woensdag 3 maart 2010 12:33 schreef P.F het volgende:
Ewelina, jouw huis is toch best prima?
Ik zou ook wel groter willen wonen, maar ja, wie niet!!
Omdat je die spullen nodig hebt?quote:Op woensdag 3 maart 2010 12:38 schreef P.F het volgende:
Waarom kun je eigenlijk geen spullen bij je ouders zetten? Ik weet dat je geadopteerd bent maar hoe zit het dan met je adoptieouders? Of bij je zus?
Een hoop van mijn vrienden hebben ook een groter huis... Of met mazzel via woningnet gekregen, of gekocht. Maar een hoop vrienden zijn dan ook ouder.quote:Op woensdag 3 maart 2010 12:36 schreef P.F het volgende:
Ik zou echt graag aan een gracht willen wonen want ik vind die grachtenhuizen zo gezellig! Maarrr ik ben niet de enige. Alleen echt heel erg jammer (maar ook wel weer heel erg leuk voor mij!) is dat echt iedereen die ik ken in een 2-3 keer zo groot huis woont, in het centrum! Ik ben echt armoedig met mijn 30m2, bizar he
Ja ik wou er nog op antwoorden! Maar krijg iedere dag 300 mailtjes van mijn bootje dus hij stond alweer op pagina 6quote:Op woensdag 3 maart 2010 12:39 schreef conleche het volgende:
[..]
Hee mopski!! Had je m'n mail nog gekregen??
Ik heb geen contact meer met mijn moeder, het contact met mijn vader is schaars te noemen (ik zie hem zo eens in de 2-3 maanden en hij wil geen spullen van mij in huis hebben). Mijn zus zie ik zo mogelijk nog minder, dus nee.quote:Op woensdag 3 maart 2010 12:38 schreef P.F het volgende:
Waarom kun je eigenlijk geen spullen bij je ouders zetten? Ik weet dat je geadopteerd bent maar hoe zit het dan met je adoptieouders? Of bij je zus?
Als je dat wil doen dan kan je sorteren op kolom en dan per kolom even een optelling tegenaan gooien.quote:Op woensdag 3 maart 2010 12:41 schreef P.F het volgende:
[..]
Ja ik wou er nog op antwoorden! Maar krijg iedere dag 300 mailtjes van mijn bootje dus hij stond alweer op pagina 6
Dank je wel! Echt heel erg simpel! Maar je ziet niet aan welke categorie je het meest uitgeeft?
Bijvoorbeeld schoenen, die liggen nu overal en nergens... Ik heb wel plek onder mijn bed, maar daar kan ik niet makkelijk bij. Maar 't was eigenlijk meer een voorbeeld.quote:Op woensdag 3 maart 2010 12:42 schreef P.F het volgende:
[..]
Ik ben heel erg benieuwd wat voor spullen dat dan zijn!
Je kan natuurlijk altijd nog een opslagbox huren als je echt heel erg veel spullen hebt, of een garage van iemand..quote:Op woensdag 3 maart 2010 12:42 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Ik heb geen contact meer met mijn moeder, het contact met mijn vader is schaars te noemen (ik zie hem zo eens in de 2-3 maanden en hij wil geen spullen van mij in huis hebben). Mijn zus zie ik zo mogelijk nog minder, dus nee.
Ik zie dat Ewelina een andere reden heeft maar als ik naar mezelf kijk, er zijn gewoon veel spullen die je nodig hebt, hoe klein je woning ook is (bijv. een stofzuiger, wasrek, andere schoonmaakspullen, kookspullen) en dan is je kastruimte toch snel vol. Dat zijn nou typisch dingen die je in een studentenhuis niet op je kamer hoeft te hebben.quote:Op woensdag 3 maart 2010 12:42 schreef P.F het volgende:
[..]
Ik ben heel erg benieuwd wat voor spullen dat dan zijn!
Zonder stofzuiger? No way... met die 2 haarballen in huis is mijn huis binnen no time een stofnestquote:Op woensdag 3 maart 2010 12:44 schreef P.F het volgende:
[..]
Je kan natuurlijk altijd nog een opslagbox huren als je echt heel erg veel spullen hebt, of een garage van iemand..
Maar ja, zo veel spullen heb je toch ook niet nodig, ik kan best zonder een stofzuiger. Of een wasdroger. Of een oven.
En voor je studieboeken kun je misschien een kluisje huren? Dat deed ik toen ik 12m2 had
Ik heb 5 van die handige mandjes voor onder mijn bed, en er ligt zelfs nog een matras onder ook!quote:Op woensdag 3 maart 2010 12:43 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld schoenen, die liggen nu overal en nergens... Ik heb wel plek onder mijn bed, maar daar kan ik niet makkelijk bij. Maar 't was eigenlijk meer een voorbeeld.
Ik woon ook zonder huisgenoten/gezamelijke ruimte, dus ik weet wel wat er wel en niet nodig isquote:Op woensdag 3 maart 2010 12:44 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Ik zie dat Ewelina een andere reden heeft maar als ik naar mezelf kijk, er zijn gewoon veel spullen die je nodig hebt, hoe klein je woning ook is (bijv. een stofzuiger, wasrek, andere schoonmaakspullen, kookspullen) en dan is je kastruimte toch snel vol. Dat zijn nou typisch dingen die je in een studentenhuis niet op je kamer hoeft te hebben.
I know.quote:Op woensdag 3 maart 2010 12:46 schreef P.F het volgende:
[..]
Ik woon ook zonder huisgenoten/gezamelijke ruimte, dus ik weet wel wat er wel en niet nodig is
Mijn bed is erg laag, als ik er spullen onder zet en ze er weer uit wil halen, moet ik de lattenbodem eruit halen. Liever nietquote:Op woensdag 3 maart 2010 12:45 schreef P.F het volgende:
[..]
Ik heb 5 van die handige mandjes voor onder mijn bed, en er ligt zelfs nog een matras onder ook!
Ik heb 1 bak voor pumps, 1 voor platte schoenen, 1 voor laarzen, 1 voor tasjes en bij mijn kapstok heb ik er 1 staan zodat mijn schoenen niet zo rondslingeren. Kun je wel 30 paar schoenen kwijt hoor! Jij helemaal met die kleine schoentjes!
Dat geloof ik ook wel...quote:Op woensdag 3 maart 2010 12:47 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
I know.
Droger en oven kun je misschien strikt genomen wel missen maar ik kan je vertellen, na een paar jaar gaat het toch wel vervelen om dat soort basale dingen niet te hebben.
O, jij hebt dat malm bed he, ja dat is niet echt handig.. Ik heb er rekening mee gehouden bij het kiezen van mijn bed dat ik er wel veel onder kon leggenquote:Op woensdag 3 maart 2010 12:47 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Mijn bed is erg laag, als ik er spullen onder zet en ze er weer uit wil halen, moet ik de lattenbodem eruit halen. Liever niet
Overigens liggen er wel spullen hoor, maar dan dingen die je niet vaak nodig hebt (denk aan kerstversiering).
Ik heb expres zo'n laag bed genomen omdat ik een boekenkast ertegenaan heb staan, bij de onderste vakjes kan ik nu heel moeilijk bij (aan de andere kant staat de bank). Vandaar mijn keuzequote:Op woensdag 3 maart 2010 12:49 schreef P.F het volgende:
[..]
O, jij hebt dat malm bed he, ja dat is niet echt handig.. Ik heb er rekening mee gehouden bij het kiezen van mijn bed dat ik er wel veel onder kon leggen
Klopt wel... ik denk aan mijn ex-schoonvader. Die had 3 opslagruimtes en die zaten helemaal vol met spullen, evenals de rest van het huis.. Het huis staat ook bekend als de bermuda-driehoek omdat je er niks terug kan vindenquote:Op woensdag 3 maart 2010 12:55 schreef P.F het volgende:
Volgens mij hadden ze zelfs 2 dekens... Nou prima had ik weer een dekenEn een dubbel dekbedovertrekset en ze hadden er al 10.
Echt hoor.. Hoe meer plek je hebt, hoe meer spullen!
Ze hebben nu zelfs een bladzuigergekocht want dat was zo handig voor de blaadjes in de tuin. En ja een hogedrukreiniger ALTIJD handig om zelf te hebben!
Ooo en een zaagbank van 2x2 m, ook ECHT handig
quote:Op woensdag 3 maart 2010 12:55 schreef P.F het volgende:
Volgens mij hadden ze zelfs 2 dekens... Nou prima had ik weer een dekenEn een dubbel dekbedovertrekset en ze hadden er al 10.
Echt hoor.. Hoe meer plek je hebt, hoe meer spullen!
Ze hebben nu zelfs een bladzuigergekocht want dat was zo handig voor de blaadjes in de tuin. En ja een hogedrukreiniger ALTIJD handig om zelf te hebben!
Ooo en een zaagbank van 2x2 m, ook ECHT handig
Echt heel ergquote:Op woensdag 3 maart 2010 12:59 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Klopt wel... ik denk aan mijn ex-schoonvader. Die had 3 opslagruimtes en die zaten helemaal vol met spullen, evenals de rest van het huis.. Het huis staat ook bekend als de bermuda-driehoek omdat je er niks terug kan vinden
Mijn vader heeft een schuur laten bouwen van 30m2 en 3 meter hoogquote:Op woensdag 3 maart 2010 13:01 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Het is inderdaad waar, hoe meer ruimte je hebt, hoe meer rotzooi je verzamelt. Gelukkig hebben mijn ouders een redelijk klein huis.
Helaas werkt het andersom niet helemaal zo.
Ja, dat hebben mijn ex-schoonouders ook...quote:Op woensdag 3 maart 2010 13:02 schreef P.F het volgende:
[..]
Echt heel ergZe hebben geloof ik alles ook dubbel! En zelfs een espresso machine voor professioneel gebruik in de schuur staan, want ja om helemaal naar het huis te lopen als je lekker in de tuin zit is ook niet zo leuk...
![]()
Ik denk dan altijd: woow voor dat geld had je naar zoo veel leuke feestjes kunnen gaan! En op vakantie! Sondeee
Zekerquote:Op woensdag 3 maart 2010 13:05 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Ja, dat hebben mijn ex-schoonouders ook...![]()
Wel handig als je wat wil hebben, ze missen het toch niet
Oh, nog zo een verzamelaarquote:Op woensdag 3 maart 2010 13:08 schreef loveli het volgende:
Even snel nog kijken hoe het met de politiek in mijn woonplaats gesteld is.
Ik heb geen garagequote:Op woensdag 3 maart 2010 13:10 schreef P.F het volgende:
loveli zou eigenlijk een soort garage sale moeten houden en dan van dat geld wat ze verdiend aandelen kopen en heel rijk worden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |