Dat is inderdaad altijd het probleem, locatie is ook belangrijk.quote:Op woensdag 3 maart 2010 12:19 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Qua wachttijd? Nog 2 jaar wachten denk ik.... als het niet meer isZou in principe wel in een woning in Noord kunnen, maar ja, daar wil ik dan weer niet wonen (ligt zeer ongunstig tov mijn werk en universiteit).
Ik heb wel een kledingkast, een enorme boekenkast (2 expedits van 2 x 2 vakjes, en 1 van 4x4) en een ladekast en een berghok, maar het is gewoon nog niet genoeg. Maar goed, er liggen ook geen spullen bij mijn ouders.
En wbt kleding in de droger... ik heb echt GEEN plek voor een droogrek, dus dan maar in de droger. Sommige echt kwetsbare dingen kan ik aan de douchestang ophangen, maar veel gewicht kan die niet hebben. Je weet waarschijnlijk wel hoe mijn huis eruit ziet
Ikkequote:Op woensdag 3 maart 2010 12:33 schreef P.F het volgende:
Ewelina, jouw huis is toch best prima?
Ik zou ook wel groter willen wonen, maar ja, wie niet!!
Oh, misschien vind je mijn favoriet ook wel lekker: met nog sambal en komkommer erop!!quote:Op woensdag 3 maart 2010 12:25 schreef kwakz0r het volgende:
ik zit overigens nu, als ontbijt, heel moedig een volkorenbeschuit met cashew/pindakaas weg te werken. ik moet nog een beetje wennen maar ik hoop dat ik dit lekker ga vinden...
O?quote:Op woensdag 3 maart 2010 12:24 schreef Adelante het volgende:
[..]
Voordeel van klein wonen is wel dat je minder zooi gaat opsparen, omdat je daar simpelweg geen ruimte voor hebt
Nee, geen woonkamer. En ik klaag ook niet hoorquote:Op woensdag 3 maart 2010 12:26 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Jij hebt nog gemeenschappelijke ruimte waar je zooi kwijtkuntEn dan nog bij je ouders. Heb je ook een gezamenlijke woonkamer?
Wasrek op de gang mag echt niet, dan krijg je de woningbouw op je dak ivm veiligheid... En in de algemene ruimte zet ik liever geen spullen neer, er wordt wel eens uit gestolen (iemand had een hoop lege bierkratten daar even neergezet na een feestje, die waren dus gejat. Hoop statiegeld kwijt).quote:Op woensdag 3 maart 2010 12:29 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Dat is inderdaad altijd het probleem, locatie is ook belangrijk.
Ik heb ook bijna geen spullen meer bij mijn ouders maar op gegeven moment kom je daar ook bijna nooit meer en dan wil je gewoon de fase gehad hebben dat je spullen altijd verdeeld zijn over meerdere plaatsen. Maar ja, hoe weinig ruimte je ook hebt, na een aantal jaren op jezelf wonen bouw je toch aardig wat spullen op. De eerste paar jaar kun je allerlei dingen nog wel missen omdat het tijdelijk is enzo, maar dat gaat op den duur ook niet meer.
Ik weet hoe het eruit ziet ja, heb destijds je topic wel gevolgd.Bijna hetzelfde als het mijne.
Vik: die gang hebben wij dus niet meer.90% van de tijd gebruik je toch alleen maar je eigen kamer, maar af en toe zou het toch wel heel handig zijn om uit te kunnen wijken. (Ik wilde bijvoorbeeld laatst mijn nieuwe schoenen inspuiten.
) Hoewel mijn bovenburen weleens wasrekjes in de gang van de flat zetten, maar dat zou ik echt niet doen.
Ja hoor, zeker, maar een slaapkamer erbij zou ik wel erg fijn vinden.quote:Op woensdag 3 maart 2010 12:33 schreef P.F het volgende:
Ewelina, jouw huis is toch best prima?
Ik zou ook wel groter willen wonen, maar ja, wie niet!!
Omdat je die spullen nodig hebt?quote:Op woensdag 3 maart 2010 12:38 schreef P.F het volgende:
Waarom kun je eigenlijk geen spullen bij je ouders zetten? Ik weet dat je geadopteerd bent maar hoe zit het dan met je adoptieouders? Of bij je zus?
Een hoop van mijn vrienden hebben ook een groter huis... Of met mazzel via woningnet gekregen, of gekocht. Maar een hoop vrienden zijn dan ook ouder.quote:Op woensdag 3 maart 2010 12:36 schreef P.F het volgende:
Ik zou echt graag aan een gracht willen wonen want ik vind die grachtenhuizen zo gezellig! Maarrr ik ben niet de enige. Alleen echt heel erg jammer (maar ook wel weer heel erg leuk voor mij!) is dat echt iedereen die ik ken in een 2-3 keer zo groot huis woont, in het centrum! Ik ben echt armoedig met mijn 30m2, bizar he
Ja ik wou er nog op antwoorden! Maar krijg iedere dag 300 mailtjes van mijn bootje dus hij stond alweer op pagina 6quote:Op woensdag 3 maart 2010 12:39 schreef conleche het volgende:
[..]
Hee mopski!! Had je m'n mail nog gekregen??
Ik heb geen contact meer met mijn moeder, het contact met mijn vader is schaars te noemen (ik zie hem zo eens in de 2-3 maanden en hij wil geen spullen van mij in huis hebben). Mijn zus zie ik zo mogelijk nog minder, dus nee.quote:Op woensdag 3 maart 2010 12:38 schreef P.F het volgende:
Waarom kun je eigenlijk geen spullen bij je ouders zetten? Ik weet dat je geadopteerd bent maar hoe zit het dan met je adoptieouders? Of bij je zus?
Als je dat wil doen dan kan je sorteren op kolom en dan per kolom even een optelling tegenaan gooien.quote:Op woensdag 3 maart 2010 12:41 schreef P.F het volgende:
[..]
Ja ik wou er nog op antwoorden! Maar krijg iedere dag 300 mailtjes van mijn bootje dus hij stond alweer op pagina 6
Dank je wel! Echt heel erg simpel! Maar je ziet niet aan welke categorie je het meest uitgeeft?
Bijvoorbeeld schoenen, die liggen nu overal en nergens... Ik heb wel plek onder mijn bed, maar daar kan ik niet makkelijk bij. Maar 't was eigenlijk meer een voorbeeld.quote:Op woensdag 3 maart 2010 12:42 schreef P.F het volgende:
[..]
Ik ben heel erg benieuwd wat voor spullen dat dan zijn!
Je kan natuurlijk altijd nog een opslagbox huren als je echt heel erg veel spullen hebt, of een garage van iemand..quote:Op woensdag 3 maart 2010 12:42 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Ik heb geen contact meer met mijn moeder, het contact met mijn vader is schaars te noemen (ik zie hem zo eens in de 2-3 maanden en hij wil geen spullen van mij in huis hebben). Mijn zus zie ik zo mogelijk nog minder, dus nee.
Ik zie dat Ewelina een andere reden heeft maar als ik naar mezelf kijk, er zijn gewoon veel spullen die je nodig hebt, hoe klein je woning ook is (bijv. een stofzuiger, wasrek, andere schoonmaakspullen, kookspullen) en dan is je kastruimte toch snel vol. Dat zijn nou typisch dingen die je in een studentenhuis niet op je kamer hoeft te hebben.quote:Op woensdag 3 maart 2010 12:42 schreef P.F het volgende:
[..]
Ik ben heel erg benieuwd wat voor spullen dat dan zijn!
Zonder stofzuiger? No way... met die 2 haarballen in huis is mijn huis binnen no time een stofnestquote:Op woensdag 3 maart 2010 12:44 schreef P.F het volgende:
[..]
Je kan natuurlijk altijd nog een opslagbox huren als je echt heel erg veel spullen hebt, of een garage van iemand..
Maar ja, zo veel spullen heb je toch ook niet nodig, ik kan best zonder een stofzuiger. Of een wasdroger. Of een oven.
En voor je studieboeken kun je misschien een kluisje huren? Dat deed ik toen ik 12m2 had
Ik heb 5 van die handige mandjes voor onder mijn bed, en er ligt zelfs nog een matras onder ook!quote:Op woensdag 3 maart 2010 12:43 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld schoenen, die liggen nu overal en nergens... Ik heb wel plek onder mijn bed, maar daar kan ik niet makkelijk bij. Maar 't was eigenlijk meer een voorbeeld.
Ik woon ook zonder huisgenoten/gezamelijke ruimte, dus ik weet wel wat er wel en niet nodig isquote:Op woensdag 3 maart 2010 12:44 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Ik zie dat Ewelina een andere reden heeft maar als ik naar mezelf kijk, er zijn gewoon veel spullen die je nodig hebt, hoe klein je woning ook is (bijv. een stofzuiger, wasrek, andere schoonmaakspullen, kookspullen) en dan is je kastruimte toch snel vol. Dat zijn nou typisch dingen die je in een studentenhuis niet op je kamer hoeft te hebben.
I know.quote:Op woensdag 3 maart 2010 12:46 schreef P.F het volgende:
[..]
Ik woon ook zonder huisgenoten/gezamelijke ruimte, dus ik weet wel wat er wel en niet nodig is
Mijn bed is erg laag, als ik er spullen onder zet en ze er weer uit wil halen, moet ik de lattenbodem eruit halen. Liever nietquote:Op woensdag 3 maart 2010 12:45 schreef P.F het volgende:
[..]
Ik heb 5 van die handige mandjes voor onder mijn bed, en er ligt zelfs nog een matras onder ook!
Ik heb 1 bak voor pumps, 1 voor platte schoenen, 1 voor laarzen, 1 voor tasjes en bij mijn kapstok heb ik er 1 staan zodat mijn schoenen niet zo rondslingeren. Kun je wel 30 paar schoenen kwijt hoor! Jij helemaal met die kleine schoentjes!
Dat geloof ik ook wel...quote:Op woensdag 3 maart 2010 12:47 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
I know.
Droger en oven kun je misschien strikt genomen wel missen maar ik kan je vertellen, na een paar jaar gaat het toch wel vervelen om dat soort basale dingen niet te hebben.
O, jij hebt dat malm bed he, ja dat is niet echt handig.. Ik heb er rekening mee gehouden bij het kiezen van mijn bed dat ik er wel veel onder kon leggenquote:Op woensdag 3 maart 2010 12:47 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Mijn bed is erg laag, als ik er spullen onder zet en ze er weer uit wil halen, moet ik de lattenbodem eruit halen. Liever niet
Overigens liggen er wel spullen hoor, maar dan dingen die je niet vaak nodig hebt (denk aan kerstversiering).
Ik heb expres zo'n laag bed genomen omdat ik een boekenkast ertegenaan heb staan, bij de onderste vakjes kan ik nu heel moeilijk bij (aan de andere kant staat de bank). Vandaar mijn keuzequote:Op woensdag 3 maart 2010 12:49 schreef P.F het volgende:
[..]
O, jij hebt dat malm bed he, ja dat is niet echt handig.. Ik heb er rekening mee gehouden bij het kiezen van mijn bed dat ik er wel veel onder kon leggen
Klopt wel... ik denk aan mijn ex-schoonvader. Die had 3 opslagruimtes en die zaten helemaal vol met spullen, evenals de rest van het huis.. Het huis staat ook bekend als de bermuda-driehoek omdat je er niks terug kan vindenquote:Op woensdag 3 maart 2010 12:55 schreef P.F het volgende:
Volgens mij hadden ze zelfs 2 dekens... Nou prima had ik weer een dekenEn een dubbel dekbedovertrekset en ze hadden er al 10.
Echt hoor.. Hoe meer plek je hebt, hoe meer spullen!
Ze hebben nu zelfs een bladzuigergekocht want dat was zo handig voor de blaadjes in de tuin. En ja een hogedrukreiniger ALTIJD handig om zelf te hebben!
Ooo en een zaagbank van 2x2 m, ook ECHT handig
quote:Op woensdag 3 maart 2010 12:55 schreef P.F het volgende:
Volgens mij hadden ze zelfs 2 dekens... Nou prima had ik weer een dekenEn een dubbel dekbedovertrekset en ze hadden er al 10.
Echt hoor.. Hoe meer plek je hebt, hoe meer spullen!
Ze hebben nu zelfs een bladzuigergekocht want dat was zo handig voor de blaadjes in de tuin. En ja een hogedrukreiniger ALTIJD handig om zelf te hebben!
Ooo en een zaagbank van 2x2 m, ook ECHT handig
Echt heel ergquote:Op woensdag 3 maart 2010 12:59 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Klopt wel... ik denk aan mijn ex-schoonvader. Die had 3 opslagruimtes en die zaten helemaal vol met spullen, evenals de rest van het huis.. Het huis staat ook bekend als de bermuda-driehoek omdat je er niks terug kan vinden
Mijn vader heeft een schuur laten bouwen van 30m2 en 3 meter hoogquote:Op woensdag 3 maart 2010 13:01 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Het is inderdaad waar, hoe meer ruimte je hebt, hoe meer rotzooi je verzamelt. Gelukkig hebben mijn ouders een redelijk klein huis.
Helaas werkt het andersom niet helemaal zo.
Ja, dat hebben mijn ex-schoonouders ook...quote:Op woensdag 3 maart 2010 13:02 schreef P.F het volgende:
[..]
Echt heel ergZe hebben geloof ik alles ook dubbel! En zelfs een espresso machine voor professioneel gebruik in de schuur staan, want ja om helemaal naar het huis te lopen als je lekker in de tuin zit is ook niet zo leuk...
![]()
Ik denk dan altijd: woow voor dat geld had je naar zoo veel leuke feestjes kunnen gaan! En op vakantie! Sondeee
Zekerquote:Op woensdag 3 maart 2010 13:05 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Ja, dat hebben mijn ex-schoonouders ook...![]()
Wel handig als je wat wil hebben, ze missen het toch niet
Oh, nog zo een verzamelaarquote:Op woensdag 3 maart 2010 13:08 schreef loveli het volgende:
Even snel nog kijken hoe het met de politiek in mijn woonplaats gesteld is.
Ik heb geen garagequote:Op woensdag 3 maart 2010 13:10 schreef P.F het volgende:
loveli zou eigenlijk een soort garage sale moeten houden en dan van dat geld wat ze verdiend aandelen kopen en heel rijk worden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |