abonnement Unibet Coolblue
pi_81838433
quote:
Op maandag 24 mei 2010 18:18 schreef Q.E.D. het volgende:
Wat vinden we van Ewout?

http://www.sp.nl/partij/gekozen/ewout.stm
Ewout snapt het wel. Ewout is ok. Is iig wat anders dan de borreltafeleconomie van Rutte. Spelen alsof je er iets van weet en je daadwerkelijk interesseren en een passie hebben voor economie is wat anders.
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
  maandag 24 mei 2010 @ 18:40:21 #27
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_81838691
quote:
Op maandag 24 mei 2010 18:33 schreef dramatiek het volgende:

[..]

Ewout snapt het wel. Ewout is ok. Is iig wat anders dan de borreltafeleconomie van Rutte. Spelen alsof je er iets van weet en je daadwerkelijk interesseren en een passie hebben voor economie is wat anders.
Inderdaad, hij is - imo - de beste econoom uit de Tweede Kamer.

Vanavond Marijnissen bij Knevel & Van Den Brink om 23u, Nederland 1.
Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
  maandag 24 mei 2010 @ 19:03:39 #28
292283 GrotePierFR
Je hart zit links
pi_81839580
quote:
Op maandag 24 mei 2010 18:40 schreef Q.E.D. het volgende:

[..]

Inderdaad, hij is - imo - de beste econoom uit de Tweede Kamer.

Vanavond Marijnissen bij Knevel & Van Den Brink om 23u, Nederland 1.
Volgens mij zou die eerst vrijdag komen, maar dat ging niet door ofzo. Vond het heel raar toen.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 19:35:24 #29
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_81883676
Dinsdag 25 mei 2010 - RTL 4
22.30 uur, Ewout Irrgang is te gast bij 'Wat kiest Nederland?'.
Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
pi_81891969
we hebben meer SP'ers nodig in dit topic:
De GROTE moral politics test 2010
pi_81958777
quote:
Op zondag 9 mei 2010 05:19 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik begrijp niet goed waarom die heffing dan precies moet zijn eerlijk gezegd. Die banken zullen deze heffingen (elke heffing) dan toch wel doorberekenen naar de klant?
De EU gaat het SP voorbeeld iig volgen.

EU bank tax proposals are unveiled
http://www.independent.co(...)nveiled-1983427.html
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
pi_82025467
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 21:37 schreef Dichtpiet. het volgende:
we hebben meer SP'ers nodig in dit topic:
De GROTE moral politics test 2010
serieus, kom naar dit topic en lees de OP
pi_82026990
Mooi voor Roemer:

Roemer wint online van Rutte

Het was de week van de politieke debatten. Niet alleen de lijsttrekkers gingen met elkaar in discussie, ook in de sociale netwerken werd veel gesproken over de debatten en de deelnemers.


Het Carré-debat drukte behoorlijk haar stempel op de politieke discussies. De VVD werd als partij het meest genoemd, Cohen was de meest besproken lijsttrekker en Emile Roemer kreeg veruit de meeste positieve aandacht.

Wat opvalt is dat de meest besproken politici – Cohen, Wilders en Balkenende – kunnen rekenen op het grootste aantal negatieve berichten. Zoals bijna elke week wordt Balkenende het meest negatief besproken, maar Cohen staat op de tweede plaats qua negatieve berichten.

Het meest besproken inhoudelijke onderwerp in relatie tot het debat was de hypotheekrenteaftrek.



http://www.trouw.nl/nieuw(...)nline_van_Rutte.html
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
pi_82254155
tvp
  woensdag 2 juni 2010 @ 21:13:13 #35
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_82254707
Emile Gerardus Maria Roemer

Maria! Kom je aan tafel?!
Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
  woensdag 2 juni 2010 @ 21:38:29 #36
292283 GrotePierFR
Je hart zit links
pi_82256188
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 21:13 schreef Q.E.D. het volgende:
Emile Gerardus Maria Roemer

Maria! Kom je aan tafel?!
Heel normaal dat mannen die naam dragen voor het rooms-katholiek gebied beneden de rivieren
  woensdag 9 juni 2010 @ 19:21:22 #37
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_82564218
Ik voorspel dat Renske Leijten en Ewout Irrgang wel veel voorkeursstemmen krijgen.

Resp. 2e en 3e plaats.
Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
  woensdag 8 september 2010 @ 18:00:27 #38
295457 TomLievense
Verhagen = onbetrouwbaar.
pi_86211661
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 21:38 schreef GrotePierFR het volgende:

[..]

Heel normaal dat mannen die naam dragen voor het rooms-katholiek gebied beneden de rivieren ;)
Mijn oom heet ook Maria, net als al mijn tantes en mijn moeder. In Brabant heet iedereen Maria. ;)
Op zaterdag 22 januari 2011 19:19 schreef voice-over het volgende:
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
  woensdag 8 september 2010 @ 18:43:53 #39
165633 eriksd
The grand facade...
pi_86213034
Lekkere kick.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  dinsdag 24 april 2012 @ 01:34:51 #40
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_110706300
Kick!
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_110708215
De SP, nog altijd de beste partij!

pi_111110424
Mijn stem hebben ze.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  vrijdag 4 mei 2012 @ 01:20:02 #43
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_111115489
Heeft de SP wél een goed overzicht waar de ontwikkelingsgelden naartoe gaan?

Hoewel de SP mijn voorkeur heeft denk ik dat geen van alle politieke partijen in Nederland een goed alternatief zijn. Voor eenieder die echt geven om anderen en individuele vrijheid. En wel om de redenen die deze man uiteen legt:



[ Bericht 16% gewijzigd door Schenkstroop op 04-05-2012 01:30:37 ]
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  vrijdag 4 mei 2012 @ 01:29:27 #44
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_111115693
reedenen... en uiteenlegt....dan stop ik al met verder lezen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_112258728
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 01:29 schreef golfer het volgende:
reedenen... en uiteenlegt....dan stop ik al met verder lezen.
Ok doe. :)
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 5 juni 2012 @ 16:40:59 #46
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_112481243
quote:
SP wil besluit AOW-leeftijd aan sociale partners laten
DEN HAAG - De sociale partners krijgen de vrijheid om een bindend 'sociaal contract' op te stellen met daarin onder meer afspraken over de AOW-leeftijd.

Foto: ANP
Dat blijkt uit het SP-verkiezingsprogramma dat dinsdag is gepresenteerd.
Eerder sloten de vakbonden en werkgevers al een pensioenakkoord over verhoging van de AOW-leeftijd. Dit werd aanvankelijk overgenomen door minister Kamp (Sociale Zaken), maar is bij het Lente-akkoord geschrapt om de pensioengerechtigde leeftijd eerder te kunnen verhogen.

In het 'sociaal contract' moeten de sociale partners verder afspraken maken over arbeidsparticipatie van ouderen en bestrijding van de jeugdwerkloosheid.

Breekpunt
Met het uitbesteden van het besluit over de AOW-leeftijd aan de sociale partners laat de SP de campagne '65 blijft 65' los.
Afgelopen week liet lijsttrekker Emile Roemer al weten dat verhoging van de AOW-leeftijd geen breekpunt is.
Wel schrijft de partij in het verkiezingsprogramma dat wat de SP betreft de AOW-leeftijd in ieder geval tot 2020 op 65 blijft en dat voor zware beroepen stoppen op 65 altijd mogelijk moet blijven.
Met het akkoord hoopt de SP stabiliteit te brengen op de arbeidsmarkt en moet de "sociale vrede" gewaarborgd blijven.

Rijkeren
In het programma valt verder te lezen dat de SP in de komende regeerperiode terug wil naar een begrotingstekort van maximaal 3 procent. Dit mag echter niet ten koste gaan van het "sociale karakter van de samenleving".
De SP wil de rekening vooral bij de rijkeren neerleggen. Zo moet er een toptarief komen van 65 procent voor inkomens boven 150.000 euro. De kinderbijslag en zorgpremie wordt inkomensafhankelijk. De hypotheekrenteaftrek gaat gelden voor schulden tot 350.000 euro, daaronder moet een aftrek gaan gelden van 42 procent.
In plaats van een hogere eigen bijdrage in de zorg is het volgens de SP mogelijk de eigen bijdrage juist te verlagen. De marktwerking in de zorg moet worden teruggedraaid en de postbezorging en openbaar vervoer moet weer in publieke handen komen.

Bange politici
In de inleiding noemt de SP de economische crisis "geen natuurramp, maar het gevolg van politieke keuzes. Van bange politici die geen verantwoordelijkheid durfden te nemen".
Volgens de partij is de rekening van de crisis vooral terecht gekomen bij hen die de minste schuld hebben aan de crisis, terwijl de veroorzakers buiten schot blijven.
"Zij gunnen elkaar belachelijke salarissen, bizarre bonussen en woekerwinsten, terwijl burgers niet eens meer weten of hun geld nog wel veilig is."
quote:
De SP kiest bij de samenstelling van de kandidatenlijst voor de Tweede Kamerverkiezingen van 12 september voor ervaring. Na lijsttrekker Emile Roemer volgen de zittende Kamerleden, op Ewout Irrgang na, die eerder al had aangekondigd de Tweede Kamer te verlaten.

Op de dinsdag gepubliceerde conceptlijst staat de eerste nieuwkomer op plaats 15: Arnold Merkies, econoom en medewerker van de Tweede Kamerfractie. Na hem staat hoogleraar en Eerste Kamerlid Eric Smaling.

De plaatsen na Roemer worden ingevuld door respectievelijk Renske Leijten en Ronald van Raak. Leijten haalde in 2010 veel voorkeurstemmen.

De complete conceptkandidatenlijst van de SP volgt hieronder, de rest van de lijst (Emile Roemer is al aangewezen als lijsttrekker) wordt op het partijcongres van 30 juni officieel bekrachtigd.

1. Emile Roemer, partijleider
2. Renske Leijten, Tweede Kamerlid
3. Ronald van Raak, Tweede Kamerlid
4. Harry van Bommel, Tweede Kamerlid
5. Jan de Wit, Tweede Kamerlid
6. Sadet Karabulut, Tweede Kamerlid
7. Sharon Gesthuizen, Tweede Kamerlid
8. Jasper van Dijk, Tweede Kamerlid
9. Paul Ulenbelt, Tweede Kamerlid
10. Henk van Gerven, Tweede Kamerlid
11. Manja Smits, Tweede Kamerlid
12. Paulus Jansen, Tweede Kamerlid
13. Farshad Bashir, Tweede Kamerlid
14. Nine Kooiman, Tweede Kamerlid
15. Arnold Merkies, medewerker Kamerfractie
16. Eric Smaling, Eerste Kamerlid en hoogleraar duurzame landbouw
17. Michiel van Nispen, medewerker Kamerfractie
18. Tjitske Siderius, medewerker Kamerfractie
19. Leo de Kleijn, ict-medewerker
20. Ike Teuling, voormalig campagneleider kernenergie bij Greenpeace
21. Nicole van Gemert, directeur Bont voor Dieren
22. Henri Swinkels, opleidingscoördinator Nederlandse Politiebond
23. Maureen van der Pligt, medewerker Kamerfractie
24. Maarten Hijink, medewerker Kamerfractie
25. Tiers Bakker, hoofd marketing bij de Groene Amsterdammer
26. Erik de Vries, medewerker Kamerfractie
27. Daniël de Wit, ex-medewerker Kamerfractie
28. Anneke Wezel, plaatsvervangend officier van justitie
29. Thijs Coppus, scholingsmedewerker SP
30. Meta Meijer, medewerker Milieudefensie
31. Patrick van Lunteren, medewerker Kamerfractie
32. Chris Schaeffer, ict-medewerker
33. Femke Reudler Talsma, medewerker eurofractie
34. Hugo Polderman, oud-Kamerlid
35. Peter Kwint, medewerker Kamerfractie
36. Pim Siegers, student journalistiek
37. Lies van Aelst, student geschiedenis
38. Bart van Kent, medewerker Kamerfractie
39. Niels Jongerius, medewerker eurofractie
40. Lieke van Rossum, medewerker milieu-adviesbureau
http://www.sp.nl/nieuwsbe(...)it_crisis_komen.html
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  dinsdag 12 juni 2012 @ 15:17:48 #47
375279 Comandante
Niet vergeten suiker halen hih
pi_112788824

Roemer had hoog bezoek:
quote:
Vanochtend ontving SP-leider Emile Roemer de Boliviaanse president Evo Morales. Ze spraken vooral over de situatie in Bolivia. Volgens SP-Kamerlid Harry van Bommel, die ook bij het ‘buitengewoon openhartige’ gesprek aanwezig was, ging het onder meer over armoedebestrijding, schooluitval en het stopzetten van Nederlandse hulp aan Bolivia.
Roemer:

“Het gebeurt natuurlijk niet iedere dag dat er om een gesprek met je gevraagd wordt door een buitenlands staatshoofd. In die zin ben ik buitengewoon vereerd. [...] Natuurlijk zijn er verschillen tussen ons – en die zijn in het gesprek ook benoemd – maar wat ons bindt is de realisatie dat sociale emancipatie en het eerlijk verdelen van onze rijkdom van essentieel belang zijn.”
Morales nam zelf het initiatief voor een gesprek met Roemer. Precieze redenen kan Van Bommel niet noemen, maar volgens hem vindt Morales de SP een interessante partij met het oog op de huidige positie in de peilingen. Over een mogelijke samenwerking in de toekomst is niet gesproken.

‘OPMERKELIJK: GEMATIGDE ROEMER ONTVANGT LOONY LEFTIE’
NRC-politiek redacteur Thijs Niemantsverdriet noemt het bezoek opmerkelijk:

thijsniemant T Niemantsverdriet
Opmerkelijk: SP-leider @emileroemer manifesteert zich als gematigd en regierungsfahig, maar ontvangt vandaag wel loony leftie Evo Morales.
3 uur geleden
Behalve Roemer en Van Bommel was ook SP-fractievoorzitter van de Eerste Kamer Tiny Kox bij het gesprek aanwezig. Later vandaag spreekt demissionair minister van Buitenlandse Zaken Uri Rosenthal (VVD) met Morales.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)vooral-over-bolivia/

Evo Morales is trouwens een geweldige president voor Bolivia!
Hoiii
  dinsdag 12 juni 2012 @ 17:36:56 #48
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_112795058
Ojee heeft de Oranje-inlichtingendienst een afspraak in scene gezet voor Roemer met een "loony leftie" uit het buitenland?
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  dinsdag 12 juni 2012 @ 17:43:07 #49
165633 eriksd
The grand facade...
pi_112795267
Die gast wil natuurlijk gewoon geld. De SP, behept met een opmerkelijk gebrek aan gevoel voor geld en financiën, gaat er met boter en suiker in. Mooi voorproefje voor als de SP daadwerkelijk gaat regeren.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 18:16:18 #50
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_112796613
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 17:43 schreef eriksd het volgende:
Die gast wil natuurlijk gewoon geld. De SP, behept met een opmerkelijk gebrek aan gevoel voor geld en financiën, gaat er met boter en suiker in. Mooi voorproefje voor als de SP daadwerkelijk gaat regeren.
Zo wat een uitspraak zeg.

Alle partijen behalve SP waren bijvoorbeeld vóór de JSF-gevechtsvliegtuig. JSF is geen zwart financieel gat zonder bodem wil je zeggen? Zoveel kleinerende woorden naar SP toe maar over financiele falen bij andere partijen hoor je vrijwel niks. Beetje raar!
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk



quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciële doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 2 / 6
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')