Het gaat niet om het werven van stemmen, maar om het uitvoeren van een programma waar je denkt dat het land beter van wordt. D66 is begonnen als een partij tegen de vaste politieke stramienen, meer burgerlijke invloed, vernieuwing. In de campagne vervolgens gewoon standpunten innemen waar je geen waarde aan hecht en die je graag wilt laten vallen na de campagne, dat is gewoon onzin om te doen.quote:Op donderdag 10 juni 2010 15:03 schreef Mummiepak het volgende:
10 zetels. Netjes.
Nee, ik was er niet bij in Scheveningen, hoewel ik wel lid ben van D66.
Ik had sommige dingen toch ietsjes anders aangepakt, met name op het terrein van:
* Studiefinanciering --> strategisch gezien is het geen slimme zet om openlijk te pleiten voor een sociaal leenstelsel. Op de lange termijn en in nationaal belang is het wellicht een goede oplossing, maar als ik lijsttrekker was geweest had ik toch de basisbeurs behouden. Iets wat vast en zeker meer stemmen zou opleveren uit de categorie 18-24 jaar, bovendien ligt de toegankelijkheid van het hogere onderwijs op een beter peil, ikzelf zou zonder de studiefinanciering toch echt een stuk lastiger kunnen uitkomen nu en wellicht later qua financiën.
* Hypotheekrenteaftrek: Ik heb zelf geen huis, dus daar kan ik moeilijk over oordelen. Desalniettemin is het reduceren van de hypotheekrenteaftrek beslist iets wat bij D66 meer stemmen heeft gekost dan opgeleverd.
* Privacy: Zelf hecht ik grote waarde aan privacy, helaas is in deze wereld privacy verder te zoeken dan de meeste mensen denken. Dit punt heeft bij D66 nauwelijks de revue gepasseerd, terwijl het toch in de lijn van de partij past. Natuurlijk, deze campagne was vooral gericht op het economische beleid, maar dat wil niet zeggen dat andere punten in het niet vallen daarbij.
Verder kan ik niet 1,2,3 iets bedenken waar ik een andere visie op heb, D66 blijft een prima partij, al zwakken we op sommige punten iets te veel af.
Nu op naar een Paars Plus!
That's the pointquote:Op donderdag 10 juni 2010 15:26 schreef Mummiepak het volgende:
Nationaal gezien zijn die maatregelen nodig ja.
Nee ben ik niet mee eens. Ik ben zelf 21 jaar en studeer ook. Probleem met geld en studenten ligt puur bij de studenten zelf omdat ze niet weten hoe met geld om te gaan.quote:Op donderdag 10 juni 2010 15:03 schreef Mummiepak het volgende:
* Studiefinanciering --> strategisch gezien is het geen slimme zet om openlijk te pleiten voor een sociaal leenstelsel. Op de lange termijn en in nationaal belang is het wellicht een goede oplossing, maar als ik lijsttrekker was geweest had ik toch de basisbeurs behouden. Iets wat vast en zeker meer stemmen zou opleveren uit de categorie 18-24 jaar, bovendien ligt de toegankelijkheid van het hogere onderwijs op een beter peil, ikzelf zou zonder de studiefinanciering toch echt een stuk lastiger kunnen uitkomen nu en wellicht later qua financiën.
Tja, als het zó makkelijk was..quote:Op donderdag 10 juni 2010 15:50 schreef ReWout het volgende:
Dit soort praktijken mogen niet aan de orde zijn imo.
ik heb geleend om een xbox 360 te kopenquote:Op donderdag 10 juni 2010 15:50 schreef ReWout het volgende:
[..]
Nee ben ik niet mee eens. Ik ben zelf 21 jaar en studeer ook. Probleem met geld en studenten ligt puur bij de studenten zelf omdat ze niet weten hoe met geld om te gaan.
Voorbeeldje mijn neef. Ging op vakantie naar italie, spanje, had een dure laptop, etc... wat blijkt dus... die kwast heeft nooit gewerkt hij heeft alles betaald van z'n studiefinanciering, gevolg hij heeft een schuld van 10k.
Dit soort praktijken mogen niet aan de orde zijn imo. Het geld dat je krijgt en leent van de overheid moet naar je studie, je kamer en levensonderhoud gaan, niet naar wat vakanties in spanje of italie of een spelcomputer.
Is ergens een overzichtje te vinden? 'k Ben wel benieuwd of mijn voorkeursstem nog iets heeft uitgehaaldquote:Op dinsdag 15 juni 2010 15:50 schreef knnth het volgende:
Pia Dijkstra in de Kamer op voorkeurstemmen.
Boris 42k stemmen
Okay, jammer. De kandidaat op plaats 14 (Maas Goote) heeft het niet gehaaldquote:Op dinsdag 15 juni 2010 17:16 schreef borisz het volgende:
Alleen van de gekozenen --> http://www.kiesraad.nl/
quote:
Dit, naar alle waarschijnlijkheid. Eerste keer D66 voor me. Hiervoor VVD.quote:
http://programma.vpro.nl/(...)wouter-koolmees.htmlquote:Wouter Koolmees
Hij wordt één van de belangrijkste architecten van het Lente- of Kunduzakkoord genoemd, zo niet de belangrijkste: Tweede Kamerlid Wouter Koolmees, financieel woordvoerder van D66. Wie verwacht dat hij nu tevreden is, komt bedrogen uit. Want volgens Koolmees vormt dit akkoord pas het begin en zijn meer hervormingen noodzakelijk.
http://harryvanbommel.sp.nl/weblog/quote:Rutte naar Bilderbergconferentie
Premier Rutte laat de ministerraad vandaag een keertje schieten. Liever brengt hij van 31 mei tot 3 juni door in de omgeving van de groten der aarde op de geheime Bilderbergconferentie die dit jaar in de VS wordt gehouden. Op die conferentie zijn onder meer aanwezig Pascal Lamy (directeur Wereld Handels Organisatie), Robert Zoellick (directeur Wereldbank), Peter Voser (CEO Shell). De volledige gastenlijst vind je hier. Deelnemers aan de Bilderbergconferentie leggen zichzelf een zwijgplicht op. Een verslag van de besprekingen krijgen we dus niet. De kosten voor reis en verblijf worden betaald door de belastingbetaler. Daarom is het vreemd dat we niet mogen weten wat de premier daar zegt. Op mijn eerdere Kamervragen over deze conferentie kreeg ik steeds een nietszeggend antwoord. Bijzonder is dit jaar de deelname van D66-voorman Alexander Pechtold. Normaal is D66 voor openheid maar dat geldt nu kennelijk even niet. Natuurlijk is ook Koningin Beatrix er weer bij. Het is vast een gezellige boel daar in Chantilly, Virginia.
Omdat ze plannen hoe ze de mensheid nu weer gaan uitmoorden en onderdrukken natuurlijkquote:Op dinsdag 5 juni 2012 12:26 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Toch ben ik benieuwd wat er op die conferentie wordt besproken. Waarom is er een zwijgplicht voor alle aanwezigen?
Zonde!quote:Op dinsdag 12 juni 2012 20:29 schreef _dirkjan_ het volgende:
Boris van der Ham is niet herkiesbaar... Op zich begrijpelijk na 10 jaar kamer, maar toch jammer...
De SP en D66 verschillen nogal.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 22:01 schreef LWD-Godius het volgende:
Nu kan je nog beter op Roemer stemmen. Koolmees is eigenlijk de enige overgebleven persoon waarop je kan stemmen bij d66.
grapjasquote:Op woensdag 20 juni 2012 10:58 schreef borisz het volgende:
Bezoek eens een congres en je snapt het direct...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |