D66 heeft onderwijs inderdaa als een van de belangrijkste programmapunten, meer dan de VVD iig.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 20:16 schreef Jahr00n het volgende:
Ik twijfel nog of ik D66 of VVD moet stemmen, D66 lijkt me de beste keus voor studenten toch?
Kijk, dit klinkt mij echt als muziek in de oren.quote:Je zou kunnen zeggen: de missie van D66 is voltooid. Want D66 ontstond als een reactie op het regentendom en de verzuiling.
En de strijd tegen het verstikkende conservatisme van toen is gestreden. Maar D66 is nog steeds nodig. Want er zijn weer nieuwe behoudende krachten die de ontwikkeling naar een werkelijk open en sociale samenleving proberen tegen te houden.
En alleen in een open samenleving kan iedereen zijn talenten ontplooien.
Da's niet pechtold hoorquote:
Wel.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 20:45 schreef Wabouter_Kesley het volgende:
[..]
Da's niet pechtold hoor
Merk inderdaad dat veel voormalig VVD-stemmers nu D66 stemmen.
Nee, klopt, het is kabouter Wesley.:')quote:
Dat zou te tof zijn, als ze die konden strikken voor een filmpje.quote:
Heerlen, lijst 9, plek 15. Kies mijquote:
wat is daar jammer aan? Je kunt het er niet mee eens zijn, maar tis wél duidelijk dat D66 niet van plan is aan de etnocentrische hype van Wilder cs. mee te doen, ook niet als dat nu opeens salonfähig isquote:Op dinsdag 2 maart 2010 21:27 schreef GasTurbine het volgende:
Jammer dat Pechtold zo anti-wilders is en altijd hetzelfde als dhr Wilders zegt, maar dan met een 'niet' ertussen.
Jammer dat Pechtold Wilders zoveel aandacht geeft.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 21:27 schreef GasTurbine het volgende:
Jammer dat Pechtold zo anti-wilders is en altijd hetzelfde als dhr Wilders zegt, maar dan met een 'niet' ertussen.
Dat ik daar een beetje moe van wordt. Eigen standpunten van D66 zijn te mooi om zo te versloffen. Veel (niet al te snuggere) jeugd weet niet dat D66 juist zulke goede standpunten heeft en ziet het als een achterlijk broertje van Groenlinks. En juist in het promoten van eigen standpunten zit hem de kracht.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 21:29 schreef teamlead het volgende:
[..]
wat is daar jammer aan? Je kunt het er niet mee eens zijn, maar tis wél duidelijk dat D66 niet van plan is aan de etnocentrische hype van Wilder cs. mee te doen, ook niet als dat nu opeens salonfähig is
Hij moet z'n baard laten staan. Sowieso pleit ik voor meer mannen met gezichtsbeharing in het parlement.quote:
Never trust a man with facial hair.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 22:53 schreef waht het volgende:
[..]
Hij moet z'n baard laten staan. Sowieso pleit ik voor meer mannen met gezichtsbeharing in het parlement.![]()
Maar ja, feminisering he....
Alleen mannen zonder gezichtshaar zeggen dit.quote:
There are two kinds of people in this world that go around beardless—boys and women—and I am neither one.quote:
Ik voel me genegeerd als groenlinkser. Wij zijn ook wel liberaal.quote:Op woensdag 3 maart 2010 19:03 schreef Dichtpiet. het volgende:
D66 is de enige liberale partij in Nederland.
Die Telegraaf-"liberalen" met die Rutte zijn gewoon Nederlandse Tories.
Jullie zijn radicaal evangelische communistische pacifisten toch?quote:Op woensdag 3 maart 2010 19:42 schreef ethiraseth het volgende:
Ik voel me genegeerd als groenlinkser. Wij zijn ook wel liberaal.
Mja, ik twijfel ook om GL te stemmen.quote:Op woensdag 3 maart 2010 19:42 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Ik voel me genegeerd als groenlinkser. Wij zijn ook wel liberaal.
Nee, ga maar weer fijn terug naar je Wildersfanclubje.quote:Op woensdag 3 maart 2010 18:26 schreef Bankfurt het volgende:
Ik walg van D66.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Mag ik even overgeve ? !
quote:Op donderdag 4 maart 2010 01:46 schreef reem het volgende:
In Tilburg ook mega-groei. Van 1 naar 5 zetels
gelukkig is de schade van Lousewies niet blijven gebleken...quote:Op donderdag 4 maart 2010 20:11 schreef Thijs. het volgende:
In totaal haalde D66 529 raadszetels, dat is 325 meer dan vorig jaar en daarmee meer dan een verdubbeling.
Geweildige dag voor een partij die enkele jaren geleden bijna werd opgeheven. Hulde!
ow, kan dat al? Even inloggen neem ik aan?quote:Op woensdag 10 maart 2010 11:48 schreef borisz het volgende:
Ik heb net gestemd voor Alexander Pechtold als lijsttrekker van D66.
Ja, inloggen en stemmen maar. Hij is de enige kandidaat, dus het is voor, tegen of blancoquote:Op woensdag 10 maart 2010 11:52 schreef teamlead het volgende:
[..]
ow, kan dat al? Even inloggen neem ik aan?
meteen maar even doen danquote:Op woensdag 10 maart 2010 11:53 schreef borisz het volgende:
[..]
Ja, inloggen en stemmen maar. Hij is de enige kandidaat, dus het is voor, tegen of blanco.
Dit blijft toch steeds zo jammer hè. Als ze die bestuurlijke vernieling nou eens lieten vallen, dan zou ik wellicht ook nog eens op ze stemmen. Ze hebben inhoudelijk best leuke punten, maar als D66 aan de macht komt, dan beginnen ze meteen met de vorm, met allerlei dure en zinloze systeemaanpassingen.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 18:47 schreef remlof het volgende:
[ afbeelding ][ afbeelding ]
En ook al durft bijna geen partij het aan, de gekozen premier en de gekozen burgemeester moeten er hoe dan ook een keer komen. Omdat steeds meer mensen zelf willen kiezen.
Ik denk dat ze die agenda wel redelijk hebben laten varen sinds de mislukkingen van de vorige kabinetsdeelname. En terecht overigens, heb er ook niets mee.quote:Op woensdag 10 maart 2010 11:58 schreef Pool het volgende:
[..]
Dit blijft toch steeds zo jammer hè. Als ze die bestuurlijke vernieling nou eens lieten vallen, dan zou ik wellicht ook nog eens op ze stemmen. Ze hebben inhoudelijk best leuke punten, maar als D66 aan de macht komt, dan beginnen ze meteen met de vorm, met allerlei dure en zinloze systeemaanpassingen.
want je vindt het huidige systeem primaquote:Op woensdag 10 maart 2010 12:55 schreef Aurelianus het volgende:
[..]
Ik denk dat ze die agenda wel redelijk hebben laten varen sinds de mislukkingen van de vorige kabinetsdeelname. En terecht overigens, heb er ook niets mee.
Er is in ieder geval geen behoefte aan een gekozen formateur/premier, een districtenstelsel of gekozen burgemeesters. Dat er onvrede heerst over 'de politiek' hoeft niet te betekenen dat de formele instituties verkeerd zijn (zelf vind ik ze niet perfect, maar dat is geen enkel systeem) maar dat er iets schort aan de politieke cultuur binnen dat formele raamwerk.quote:Op woensdag 10 maart 2010 12:57 schreef teamlead het volgende:
[..]
want je vindt het huidige systeem prima
mwah, de visie van D66 op het bestel is (gelukkig) niet gebaseerd op recente onvredequote:Op woensdag 10 maart 2010 13:18 schreef Aurelianus het volgende:
[..]
Er is in ieder geval geen behoefte aan een gekozen formateur/premier, een districtenstelsel of gekozen burgemeesters. Dat er onvrede heerst over 'de politiek' hoeft niet te betekenen dat de formele instituties verkeerd zijn (zelf vind ik ze niet perfect, maar dat is geen enkel systeem) maar dat er iets schort aan de politieke cultuur binnen dat formele raamwerk.
Nee, die visie gaat natuurlijk al een tijdje mee.quote:Op woensdag 10 maart 2010 13:23 schreef teamlead het volgende:
[..]
mwah, de visie van D66 op het bestel is (gelukkig) niet gebaseerd op recente onvredeDoor een districtenstelsel zou je de band tussen kiezer en gekozene kunnen aanhalen. Lijkt mij niets principieels mis mee
Overigens heeft D66 óók voorgesteld dat de Koningin buiten de formatie blijft en dit door de kamer geregeld moet worden. Wat vind je daarvan?
quote:Op woensdag 10 maart 2010 @ 11:44 schreef Aurelianus het volgende:
Dit gaat inderdaad niet werken. Zoals aangekaart: dit is ooit eerder gepoogd, begin jaren zeventig. Resultaat: in de Tweede Kamer kon er voor geen enkele informateurskandidaat een meerderheid worden gevonden. Zowat elke partij hield vast aan zijn eigen kandidaat.
Dat het aanwijzen van een (in)formateur een taak van het staatshoofd is komt omdat hij/zij boven de partijen staat. En dat is handig in deze gevallen.
Een informateur is helemaal niets. Je hebt geen informateur nodig om een coalitie te formeren, dat is eerder een gebruik.quote:Op woensdag 10 maart 2010 13:31 schreef Aurelianus het volgende:
[..]
Nee, die visie gaat natuurlijk al een tijdje mee.Dat de band tussen kiezer en gekozene sterker wordt door een districtenstelsel sluit ik niet uit. Maar je moet je wel afvragen wat voor effecten het zal hebben: Kamerleden zullen zich waarschijnlijk meer als afgevaardigde van een district beschouwen dan als behartiger van het algemeen belang. We zijn niet voor niets begin twintigste eeuw overgegaan van een disctrictenstelsel op een stelsel van evenredige vertegenwoordiging, een systeem waarbij ook veel minder stemmen 'verloren' gaan.
En wat betreft de gekozen (in)formateur quote ik even mijn reactie van de FP:
[..]
Agreed, die bestuurlijke vernieuwing van D66 gaat nergens over.quote:Op woensdag 10 maart 2010 11:58 schreef Pool het volgende:
[..]
Dit blijft toch steeds zo jammer hè. Als ze die bestuurlijke vernieling nou eens lieten vallen, dan zou ik wellicht ook nog eens op ze stemmen. Ze hebben inhoudelijk best leuke punten, maar als D66 aan de macht komt, dan beginnen ze meteen met de vorm, met allerlei dure en zinloze systeemaanpassingen.
Het is zo'n beetje de fundering van de partij, verandering van het bejaarde politiek systeem dat de Nederlandse kiezer nu al decennia machteloos laat. Juist die bestuurlijke vernieuwing is voor mij de reden om me achter de partij te scharenquote:Op woensdag 10 maart 2010 11:58 schreef Pool het volgende:
[..]
Wat wil GL bestuurlijk gezien dan omgooien?quote:Op woensdag 24 maart 2010 18:50 schreef ScarFace- het volgende:
@Pool
Nee joh.
Groenlinks wil juist alles (vrij zinloos) omgooien, bij de D66 valt dat nou ook wel weer mee
D66 heeft het altijd meer als speerpunt gehad dan GroenLinks hoor, hoewel GL qua programma ongeveer even ver daarin gaat inderdaad. Ook jammer. Maar die leggen er wat minder de nadruk op en zullen zulke ideeën ook eerder 'wegruilen' als ze daarmee een groen agendapunt kunnen verwezenlijken. Dit terwijl bij D66 de gekozen burgemeester en het bindend referendum echt breekpunten waren (en wellicht weer kunnen zijn).quote:Op woensdag 24 maart 2010 18:50 schreef ScarFace- het volgende:
@Pool
Nee joh.
Groenlinks wil juist alles (vrij zinloos) omgooien, bij de D66 valt dat nou ook wel weer mee
afschaffen eerste kamerquote:Op woensdag 24 maart 2010 18:53 schreef remlof het volgende:
[..]
Wat wil GL bestuurlijk gezien dan omgooien?
Minder provincies ? Overigens lijkt mij het verminderen van het aantal zetels in de kamer ook niet echt heel erg handigquote:Op woensdag 24 maart 2010 20:24 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
afschaffen eerste kamer
tweede kamer naar 100 leden
minder provincies
Nù dus.quote:politiek24 VRIJDAG LIVE: Vanaf 14.30 uur presentatie D66-verkiezingsprogramma met o.a. D66-fractievoorzitter Pechtold. Nu alvast http://bit.ly/buwAbq
7 minutes ago via web
http://nos.nl/nieuws/politiek/ kan ookquote:
Thanks, staat in de OP.quote:Op vrijdag 2 april 2010 15:10 schreef DennisMoore het volgende:
http://www.d66.nl/andersj(...)/f=/vie0fdh9ntgi.pdf
't Programma online in PDF.
quote:D66 wil een zogeheten Feed-in tarief instellen met het volgende doel: het betrekken van burgers en ondernemers bij deze energietransitie en het stimuleren van innovatie van kleinschalige projecten. Dit houdt in dat de kleinverbruiker die zelf energie opwekt, bijvoorbeeld met zonnepanelen, zijn overtollige stroom tegen een tevoren vastgesteld tarief terug mag leveren aan het net. Dat tarief wordt jaarlijks door de overheid vastgesteld op basis van de dan geldende tarieven voor grijze stroom en geldt voor een periode van 20 jaar. Dit geeft een investeringszekerheid, die bijvoorbeeld in Duitsland tot een sterke groei van groene stroom heeft geleid. De regeling moet een open einde kennen zodat burgers en bedrijven die in projecten investeren meer zekerheid hebben. De duurzame energie dient daarnaast voorrang te krijgen op het net en de regeling moet gefinancierd worden via de energierekening. In de eerste instantie is de regeling bedoeld voor zon-PV, wind-op-land, en biogas, maar nieuwe veelbelovende technologieën moeten in de toekomst ook kunnen profiteren.
Chick op P39.quote:Op vrijdag 2 april 2010 15:10 schreef DennisMoore het volgende:
http://www.d66.nl/andersj(...)/f=/vie0fdh9ntgi.pdf
't Programma online in PDF.
quote:Op vrijdag 2 april 2010 18:32 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Chick op P39.
Anyway, op het journaal hoorde ik net iets over 400 euro eigen risico in de zorg, maar ik kan dat bedrag niet vinden in dat document. Hoe zit dat nou precies, en vooral, hoe werkt het in de praktijk?
Geen eigen bijdrage dus, maar gewoon altijd betalen voor een deel van de zorg die je krijgt. Gelukkig met een maximum.quote:Met eigen bijdragen worden mensen zich beter bewust van hun eigen keuzemogelijkheden, gerelateerd aan meer aandacht voor zorgnetwerken / sparen voor voorzienbare zorgkosten / verantwoorde zelfbeschikking over het levenseinde D66 Concept verkiezingsprogramma D66 voor de Tweede Kamer 2010 - 2014 P65 kwaliteit en kosten. D66 wil dat iedereen 10% van elke zorgrekening zelf betaalt, met een inkomensafhankelijk maximum per jaar. Hiervan worden de kosten van huisartsenbezoek uitgesloten. Voor chronisch zieken wordt een passende tegemoetkoming gevonden. Daarnaast voert D66 zorgsparen in. Wie een tijd geen zorg nodig heeft, spaart voor de tijd dat er wel zorg nodig is. Dit maakt mensen keuze- en kostenbewust en stimuleert een gezonde levensstijl.
Maar dat heb ik nu ook al aangezien ik gekozen heb voor een relatief goedkope verzekering (Unive Extra Zekur). Tandartsvergoeding voor een gewoon bezoek is bijvoorbeeld 70% zodat ik 30% zelf betaal. D66 wil zoiets dus standaard maken?quote:Op vrijdag 2 april 2010 18:34 schreef Morthill het volgende:
[..]
[..]
Geen eigen bijdrage dus, maar gewoon altijd betalen voor een deel van de zorg die je krijgt. Gelukkig met een maximum.
Dat staat er ja. Persoonlijk heb ik dit liever dan een eigen risico van vele honderden euro's. Ik heb weinig nodig en ik zou het vrij krom vinden als ik honderden euro's verzekering per jaar betaal en dan nog steeds de weinige zorg die ik nodig heb zelf moet ophoesten. En als het dan toch mis gaat kom je toch wel aan die paar honderd euro eigen risico.quote:Op vrijdag 2 april 2010 18:37 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Maar dat heb ik nu ook al aangezien ik gekozen heb voor een relatief goedkope verzekering (Unive Extra Zekur). Tandartsvergoeding voor een gewoon bezoek is bijvoorbeeld 70% zodat ik 30% zelf betaal. D66 wil zoiets dus standaard maken?
Dat heb ik dus ook. Maar prima, dan vind ik het dus een goed standpunt. Kan me in veel dingen wel vinden eigenlijkquote:Op vrijdag 2 april 2010 18:39 schreef Morthill het volgende:
[..]
Dat staat er ja. Persoonlijk heb ik dit liever dan een eigen risico van vele honderden euro's. Ik heb weinig nodig en ik zou het vrij krom vinden als ik honderden euro's verzekering per jaar betaal en dan nog steeds de weinige zorg die ik nodig heb zelf moet ophoesten. En als het dan toch mis gaat kom je toch wel aan die paar honderd euro eigen risico.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |