abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78660959
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 21:13 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Mwah mijn gevoel is dat dit soort retoriek meer de onderbuik dient, dan de daadwerkelijke voortgang. Dat een ander wel of niet vervolgd wordt, is voor Karadzic (en zijn schuldvraag) vrij irrelevant. Het gaat erom dat de inhoudelijke behandelijk van de zaak objectief zal gebeuren, dat is voor hem van belang. Je realiseert je ook niet dat moslim-haters van Fok dit meteen als "de waarheid" zien...
Je hebt het toch niet over mij hoop ik? Want dan moet je toch eens beter op me gaan letten als ik hier post. Tijdens de Balkanoorlog hebben beide partijen zich ernstig misdragen, ook de moslims. Een goed voorbeeld hiervan is de beruchte aanval op de dorpsmarkt waarbij vele moslims omkwamen, die later geënsceneerd door moslims zelf bleek om sympathie van het westen te krijgen.

Bovendien kun je je afvragen of genocide wel te bewijzen is, of dat er sprake was van 'gewone' oorlogsmisdaden. Er is natuurlijk een groot verschil tussen systematische uitroeiing van een bevolkingsdeel en het plaatshebben van willekeurige moordpartijen.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 22:50:23 #102
168091 Cobra4
mr. Dkut
pi_78661198
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 22:41 schreef sp3c het volgende:
ja ik wil altijd in het legermuseum gaan speuren maar ik kom er nooit aan toe
De NOS heeft het ook vaak uitgezonden, maar zie maar eens toegang te krijgen tot hun archief.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  FOK!fotograaf dinsdag 2 maart 2010 @ 22:54:33 #103
73911 ultra_ivo
pi_78661460
Weet trouwens iemand of de reportage van de Servische cameralui die in het memorial centre in Srebrencia gedraaid wordt ook online te vinden is?
  Moderator dinsdag 2 maart 2010 @ 23:02:43 #104
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_78662000
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 22:54 schreef ultra_ivo het volgende:
Weet trouwens iemand of de reportage van de Servische cameralui die in het memorial centre in Srebrencia gedraaid wordt ook online te vinden is?
met die luchtdoelartillerie?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator dinsdag 2 maart 2010 @ 23:22:09 #105
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_78663115
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 22:54 schreef ultra_ivo het volgende:

niet wat je zoekt maar hier zitten wel stills in van de beelden die je zoekt
komt me ook vrij neutraal en feitelijk over
  † In Memoriam † woensdag 3 maart 2010 @ 00:48:23 #106
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_78666293
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 20:40 schreef sp3c het volgende:
nu ja de oorzaak van het overlijden lijkt me ook van belang, zijn die mensen tijdens een gevecht omgekomen of zijn ze allemaal tegen de muur gezet?
quote:
De meer dan tweeduizend mensen die begraven liggen bij het herdenkingsmonument van Potocari, kunnen best lijken van elders zijn, aldus de ex-president van Republika Srpska. Ook zou het om stoffelijke overschotten kunnen gaan van mensen die tijdens vijandelijkheden zijn gesneuveld of een natuurlijke dood zijn gestorven
Sorry, moest even harop lachen toen ik dit las.
Vanuit hem gezien logisch dat hij alles zal aangrijpen om het proces te vertragen .
  Moderator woensdag 3 maart 2010 @ 04:34:30 #107
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_78668189
ik vind het nu niet bepaald een zaak om heel erg hard om te lachen

zal wel aan mij liggen dan ... kijk dat filmpje anders is als je het allemaal zo lollig vind
  FOK!fotograaf woensdag 3 maart 2010 @ 06:21:54 #108
73911 ultra_ivo
pi_78668362
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 23:02 schreef sp3c het volgende:

[..]

met die luchtdoelartillerie?
Ik kan me in ieder geval een hoop tanks herinneren op de beelden. Op dat moment was ik trouwens meer bezig met het linken van wat ik daar net gezien had met dat wat ik wist/gezien had in UNPA-West. Dus helemaal goed opgelet heb ik toen niet.
  † In Memoriam † woensdag 3 maart 2010 @ 06:51:34 #109
230491 Zith
pls tip
pi_78668463
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 22:37 schreef sp3c het volgende:

[..]

"pak ze allemaal"

kan ik me ervan herinneren maar ik weet niet of dit hetzelfde incident is
maar de Balkanoorlogen zijn iig wel interessant om je in te verdiepen maar te ingewikkeld voor 1 fok!topic

je ziet echt aan alle kanten (nee mutant01 je kunt ophouden met schuimbekken want het gaat me niet specifiek om moslims) het slechtste van de mens bovenkomen
Het is erg interessant om iig de engelse wiki er helemaal op na te pluizen + elke interlink naar relevante wikipagina's ... Zo veel verschillende groepen die heen en weer gingen tussen bondgenootschappen, nutteloos geweld, verkrachtingen, onrecht...
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  † In Memoriam † woensdag 3 maart 2010 @ 06:59:14 #110
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_78668492
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 04:34 schreef sp3c het volgende:
ik vind het nu niet bepaald een zaak om heel erg hard om te lachen

zal wel aan mij liggen dan ... kijk dat filmpje anders is als je het allemaal zo lollig vind
Ik hoef dat filmpje niet te zien om een sfeerimpressie te krijgen, was zelf in '95 in die contreien.
pi_78668693
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 22:46 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Je hebt het toch niet over mij hoop ik? Want dan moet je toch eens beter op me gaan letten als ik hier post. Tijdens de Balkanoorlog hebben beide partijen zich ernstig misdragen, ook de moslims. Een goed voorbeeld hiervan is de beruchte aanval op de dorpsmarkt waarbij vele moslims omkwamen, die later geënsceneerd door moslims zelf bleek om sympathie van het westen te krijgen.

Bovendien kun je je afvragen of genocide wel te bewijzen is, of dat er sprake was van 'gewone' oorlogsmisdaden. Er is natuurlijk een groot verschil tussen systematische uitroeiing van een bevolkingsdeel en het plaatshebben van willekeurige moordpartijen.
'Gewone' oorlogsmisdaden? Maar als ik het goed begrijp is op een gegeven moment toch een deel van de manneljike bevolking afgevoerd? Dat zijn toch geen gewone oorlogsmisdaden meer? Daar zaten toch jochies tot twaalf jaar bij?

En wat Karadzic allemaal zegt, tja, ik weet het niet hoor. Als het aan hem lag zat ie nog steeds als een of ander kruidenmannetje in een afgelegen dorpje z'n dagen in slijten. Hij komt op mij niet echt over of hij z'n verantwoordelijkheid wil nemen. Hoeveel doden er ook zijn, er is iets gebeurd en als het aan hem zou liggen zou hij nooit voor het tribunaal hebben gezeten, dus logisch dat hij niet meewerkt en hij zal ook wel echt overtuigd zijn dat het allemaal wel meevalt.

Voert hij ook niet z'n eigen proces?
pi_78668778
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 22:32 schreef Zeroku het volgende:
Absurd dat hij zoveel vrijheid krijgt om alles maar uit te stellen .
Och, vrijheid zal hij toch niet meer zien.
En dit zijn natuurlijk wel zaken die best onderzocht kunnen worden, hoewel ik niet denk dat hij gelijk heeft.

En natuurlijk hebben de moslims ook misdaden gepleegd, en de hele situatie is en was daar heel ingewikkeld, maar dat betekent niet dat Karadzic onschuldig is, of net zo schuldig als de anderen.

Hoe zit het trouwens met moslimsstrijders en hun leiders, zijn daar ook mensen van opgepakt?
  Moderator woensdag 3 maart 2010 @ 11:01:06 #113
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_78673471
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 06:59 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Ik hoef dat filmpje niet te zien om een sfeerimpressie te krijgen, was zelf in '95 in die contreien.
dan snap ik niet zo goed waar je zo om moet lachen
  Moderator woensdag 3 maart 2010 @ 11:18:27 #114
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_78674217
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 07:55 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Och, vrijheid zal hij toch niet meer zien.
En dit zijn natuurlijk wel zaken die best onderzocht kunnen worden, hoewel ik niet denk dat hij gelijk heeft.

En natuurlijk hebben de moslims ook misdaden gepleegd, en de hele situatie is en was daar heel ingewikkeld, maar dat betekent niet dat Karadzic onschuldig is, of net zo schuldig als de anderen.
nu ja het is natuurlijk wel van belang want we hebben het niet over een op zichzelf staand incident maar over een massamoord in een zee van massamoorden

als een vrouw iedere dag in elkaar geslagen word door haar man en op een gegeven moment rattengif door zijn biertjes heen mengt dan is dat moord ... maar er word in de rechtbank wel rekening meegehouden ivm het vonnis
quote:
Hoe zit het trouwens met moslimsstrijders en hun leiders, zijn daar ook mensen van opgepakt?
dat wel
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_ICTY_indictees

vooral de leiding blijft buiten schot, geld ook voor bv de Kroaten en vinden de Serven niet zo grappig en zo krijgt het hele verhaal nogal een open einde
pi_78681939
Het was erg interessant om alle berichten te lezen,
Wat meneer Karadzic betreft is het schandalig dat hij nu opeens aangeeft dat Srebrenica een Mythe is, want op oudere beelden is te horen hoe trots hij is op het resultaat.
Op de Joegoslavische zeder 60Minuta is er elke week een rapportage te vinden welke gaat over het voormalig Joegoslavie, de laatste paar weken zijn er voornamelijk rapportages geweest over Srebrenica en Mladic/ Karadzic.
De videobeelden, foto's en interviews die vrij zijn gegeven zijn schokkend en bieden een andere kijk op alle republieken.

Wat Srebrenica betreft: De beelden die zijn vrijgegeven en de interviews geven nieuwe informatie en laten duidelijk zien hoe het eraan toe ging. De Serviers (onderdeel van de Scorpioenen) houden moslims (jongste was 15, oudste 67) onder dwang vast en nemen ze mee naar een bos, daar worden ze bespuugd, vernederd en uitgescholden en worden ze in hun rug neergeschoten. Uiteindelijk nemen de Serviers de lijken mee en gooien ze in de graven, waar duidelijk andere lijken te zien zijn. Dit is maar 1 van de beelden die te zien waren. Verder zijn Serviers aan het woord gekomen die lid waren van de Scorpioenen en die zelf mishandeld waren omdat ze een kleinere groep moslims zouden hebben geholpen met vluchten, dit is overgings niet gelukt en die zijn daarna ook op gruwelijke wijze vermoord. Al deze mensen waren afkomstig uit Srebrenica.

Dit bovenstaand verhaal neemt ook niet weg dat de Kroaten en de Bosnische Moslims enige zondes hebben begaan: Er zijn inderdaad ook Kroaten/Bosniers die Servische vrouwen en kinderen op gruwelijke wijze hebben vermoord. Naser Oric was een van de bosnische leiders die ook gruwelijke dingen heeft gedaan (alleen niet in zulke aantallen). Het verschil met de Bosnische moslims en de Serviers is dat zij de Moordenaars niet verheerlijken en als Helden verwelkomen, wat in Servie duidelijk het geval is.
De beelden die zijn vrijgegeven in de rapportages waren afkomstig van een videoband die in Servie gewoon verkrijgbaar was in de videotheek en vaak in kroegen te zien was. Nog steeds op concerten (Guca, Ceca) worden zij verheerlijkt en zijn de Serviers trots op wat zij hebben bereikt!..

Nou verbaas ik mij dus over het feit dat Karadzic niet toe wilt geven wat er precies is gebeurt terwijl het Joegoslavie Tribunaal genoeg beelden, interviews en documenten heeft die zij tegen hem kunnen gebruiken.
  FOK!fotograaf woensdag 3 maart 2010 @ 15:37:38 #116
73911 ultra_ivo
pi_78685195
Het terugtrekken van eenheden uit gebieden die op het punt stonden te vallen cq prijsgegeven werden is ook elders gebeurt. Lange tijd zaten er nogal wat Serische paramilitaire eenheden in de Krajina. Niet zo gek lang voordat het Kroatische leger de RSK oprolde verdwenen deze paramilitairen plotseling om dan elders, bijv. bij Srebrenica op te duiken. Dat is mij te toevallig, dat duidt eerder op afspraken onderling van de leiders om elkaar bepaalde gebieden te 'gunnen'.
  Moderator woensdag 3 maart 2010 @ 23:18:25 #117
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_78710391
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 22:28 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Ik ben al/nog aan het zoeken.

begint vanaf 0:40

jammer dat mevrouwtje er doorheen praat

edit: oeh gevonden!
je moet eerst door een kwartier BS over nix heen maar dan komt er een interview met de pilote in kwestie incl. de beelden ... zijn toch geen orders genegeerd hoor volgens mij
http://www.dutchbat3.eu/index.php?option=com_xewebtv&Itemid=54&func=detail&id=20

edit2: ik dacht ... laat ik de linkjes er ook bijzetten dan weet iedereen waar ik het overheb

[ Bericht 25% gewijzigd door sp3c op 04-03-2010 00:00:26 ]
pi_78713500
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 23:18 schreef sp3c het volgende:

[..]

begint vanaf 0:40

jammer dat mevrouwtje er doorheen praat

edit: oeh gevonden!
je moet eerst door een kwartier BS over nix heen maar dan komt er een interview met de pilote in kwestie incl. de beelden ... zijn toch geen orders genegeerd hoor volgens mij
http://www.dutchbat3.eu/index.php?option=com_xewebtv&Itemid=54&func=detail&id=20

edit2: ik dacht ... laat ik de linkjes er ook bijzetten dan weet iedereen waar ik het overheb
dank voor de links
  † In Memoriam † donderdag 4 maart 2010 @ 08:06:11 #119
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_78717656
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 11:01 schreef sp3c het volgende:

[..]

dan snap ik niet zo goed waar je zo om moet lachen
Dat hij durft te stellen dat ze zijn gestorven aan een natuurlijke dood is an sich lachwekkend.
  Moderator donderdag 4 maart 2010 @ 09:41:49 #120
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_78719416
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 08:06 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Dat hij durft te stellen dat ze zijn gestorven aan een natuurlijke dood is an sich lachwekkend.
waarom quote je mij dan
  † In Memoriam † donderdag 4 maart 2010 @ 12:46:09 #121
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_78726588
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 09:41 schreef sp3c het volgende:

[..]

waarom quote je mij dan
Jij schreef:
quote:
de oorzaak van het overlijden lijkt me ook van belang
De rest had ik moeten weghalen.
  Moderator donderdag 4 maart 2010 @ 13:09:23 #122
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_78727450
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 12:46 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Jij schreef:
[..]

De rest had ik moeten weghalen.
dat is nog steeds niet grappig

voor een genocide proces is het absoluut van belang of de slachtoffers zijn geexecuteerd of dat ze tijdens gevechten om het leven zijn gekomen ... of je moet van mening zijn dat er uberhaupt niet gevochten werd op de Balkan maar daar zou ik dan weer heel hard om moeten lachen

er is vlak voor de val van de enclave een colonne van 10.000 mannen waaronder een Bosnische infanterie brigade maar vooral burgers uit Srebrenica richting Tuzla vertrokken, Srebrenica was omsingeld dus die moesten zich een weg door de Servische linies zien te vechten ... in militaire termen heet dit een offensief!
de Serven schieten vervolgens terug met alles wat ze hebben en het resultaat is een gigantisch bloedbad, dan heb je een oorlogsmisdaad maar niet van Servische kant want die kunnen niet ruiken dat maar 1 derde van die figuren ongewapend is maar van de andere kant want je neemt geen hordes burgers mee op operatie

vervolgens drijven de Serven alle overlevenden die ze kunnen vinden samen en geven die een nekschot, dan heb je natuurlijk ook een enorme lijst oorlogsmisdaden maar genocide is dan nog niet bewezen, dat moet blijken uit de schaal van de executies ... de vrouwen 20.000 die zich bij Potocari hebben verzameld zijn nagenoeg allemaal in Tuzla aangekomen en die zijn net zo goed op de bus gezet door de bsa

en nee nu wil ik niet ontkennen dat er van genocide sprake was, verre van dat ... dat staat voor mij allang vast maar in een rechtzaak moet je dingen bewijzen en dan zijn dit soort feitjes van belang want technisch gezien is de man nog steeds onschuldig
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')