Oke, dat scheelt weer een halve dagquote:Op dinsdag 2 maart 2010 10:43 schreef Asschen_sukar het volgende:
Ik zou beginnen met het voegen. Je ziet vanzelf wanneer het droog genoeg is om eroverheen te lopen. Een beetje afhankelijk van hoe nat je voegsel is, kan je er dan na een uurtje of wat al weer overheen lopen.
Die douchekraan zou dus geen probleem moeten zijn na 10 uur, maar kijk gewoon even goed naar je voegen, je ziet vanzelf wel wanneer je droog genoeg zijn.
Je kan natuurlijk ook gewoon voorzichtig op de tegels gaan staan, zonder de voegen aan te raken, dan zijn er sowieso geen problemen, en kan je gelijk je kraan erop zetten.
Goede tip! Dacht dat het elkaar niet zou raken, maar dat doet het wel!quote:Kitten zou ik wel pas na 24 uur doen, als je voegen echt goed droog zijn. Kit houdt namelijk niet op natte oppervlaktes, en het zou zonde zijn als je al je kitwerk weer opnieuw kan gaan zitten doen.
Ah, oke... klinkt inderdaad wel logischquote:De douchewant afkitten moet je alleen aan de buitenzijde doen. Dus niet aan beide zijden van het profiel.
Zo kan vocht dat achter het profiel komt toch gewoon weglopen. Althans, dit is mij altijd geleerd door de badkamerboer waar ik jaren mee heb gewerkt.
Ja, dat was een ongelukkig geplaatste gasleiding.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 11:46 schreef error_404 het volgende:
Wat zonde zeg, die drain dwars door je patroon heen.....
Anyway. Zoals idd boven beschreven staat. Alleen zou ik persoonlijk de douchwand an de binnenzijde kitten ipv de buitenzijde; zo voorkom je iig al het meeste water. Wter dat er toch nog inkomt kan dan via de buitenzijde weg.
Zorg wel dat je wand netjes tov de muur staat; de buitenzijde is natuurlijk ook de directe zichtzijde.
Dus ook geen kit achter je profiel? D.w.z. tussen de muur en het profiel?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 13:34 schreef KeRsTmAnNeKe het volgende:
Mij is ook altijd verteld alleen buitenkant te kitten bij een douchewand...
zelfde badkamerboer? :p
Iig niet beide, dan kan water wat tussen je wand en profiel komt niet weg
stevigheid misschien, anders zit die plaat maar met 2 schroeven aan de muur vast.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 13:44 schreef error_404 het volgende:
Waarom zou je dat doen?
-edit- was een vraag aan TS; kitten tussen profiel en wand.
heb je niet zo'n drain waarin je ook nog kunt doortegelen?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 16:32 schreef klusfoobje het volgende:
die metalen strip voro de drain ff zwart laten poedercoaten oid, dan valt het een stuk minder op. Kun je um overgens ook gelijk zwart en wit laten doen, dan valt het helemaal niet op.
Jaquote:
Heb ik ook klaarliggen, maar dan op een stangetje.. wilde eigenlijk om ervaringen vragen, maar dat zal nog niet gaan :pquote:
monteren was super makkelijkquote:Op donderdag 4 maart 2010 12:10 schreef KeRsTmAnNeKe het volgende:
[..]
Heb ik ook klaarliggen, maar dan op een stangetje.. wilde eigenlijk om ervaringen vragen, maar dat zal nog niet gaan :p
R.A.K. Ceramics 100 x 30 mat witquote:Op maandag 8 maart 2010 17:52 schreef JSS het volgende:
Wat voor wandtegels heb jij precies, als ik vragen mag?
wel slijpen...quote:Op donderdag 4 maart 2010 09:42 schreef Jumparound het volgende:
nog een vraag:
bij deze foto zie je rechts bovenin een zwarte plint.
Deze is gemaakt van dezelfde tegel als de vloertegel en is iets dikker dan mn wandtegel.
Nu moet ik hier een profiel voor de douchewand tegenaanmaken maar dan moet er een stuk uit die plint.
hoe zou ik dat het beste kunnen doen? Slijpen lijkt me niet een heel goed plan. Hakken met een bijtel? Of met een boor gaten in de tegel boren?
Help!
[ afbeelding ]
Verzin maar ietsquote:Op maandag 5 april 2010 22:05 schreef Jumparound het volgende:
ja!
Iets met "klustopic" is denk ik toepasselijker
Jump's Klustopicquote:
quote:Op maandag 5 april 2010 22:09 schreef Jumparound het volgende:
[..]
Jump's Klustopic
Oh, en het is idd een mooi traphekje geworden! Wat een klus, zelfs met zn tweeen
alleen dat kopstuk + balustrade waren al 160 euro samen, dan de spijlen en het onderste stuk nogquote:Op maandag 5 april 2010 22:12 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
en idd is weer eens wat anders dan rechttoe rechtaan
.
troost je met de gedachte dat je het er zelf echt niet voor kan maken..quote:Op maandag 5 april 2010 22:14 schreef Jumparound het volgende:
[..]
alleen dat kopstuk + balustrade waren al 160 euro samen, dan de spijlen en het onderste stuk nog
De vloer loopt een beetje hol (niet gezien) en de middelste spijlen vast gezet met sateprikkersKon namelijk geen lucifers vinden!
Plus dat het megaveel tijd kostquote:Op dinsdag 6 april 2010 00:22 schreef klusfoobje het volgende:
[..]
troost je met de gedachte dat je het er zelf echt niet voor kan maken..
Een frees voor alleen de ronding op die liggende handgreep kost al rond de 100 euro en dan moet de rest nog.
dat snap ikquote:Op dinsdag 6 april 2010 00:22 schreef klusfoobje het volgende:
[..]
troost je met de gedachte dat je het er zelf echt niet voor kan maken..
Een frees voor alleen de ronding op die liggende handgreep kost al rond de 100 euro en dan moet de rest nog.
Tnx, dat was uiteindelijk het makkelijkstquote:
Super, je hebt gewoon een wasbak in je badkamer. (of uberhaupt een wasbak)quote:Op woensdag 7 april 2010 11:44 schreef Jumparound het volgende:
badkamer weer een stapje verder:
Voor
[ afbeelding ]
Na:
[ afbeelding ]
Jou, nouquote:Op woensdag 7 april 2010 11:51 schreef Bklusser het volgende:
[..]
Super, je hebt gewoon een wasbak in je badkamer. (of uberhaupt een wasbak)![]()
* Bklusser houdt van voor/na foto's
Wauw mooi hoor!quote:Op woensdag 7 april 2010 11:44 schreef Jumparound het volgende:
badkamer weer een stapje verder:
Voor
[ afbeelding ]
Na:
[ afbeelding ]
Bedoelde het supergoed. Mooie verbetering in je badkamer.quote:Op woensdag 7 april 2010 11:58 schreef Jumparound het volgende:
[..]
Jou, nou
ik kan ook geen foto's posten hoor
Ah, okequote:Op woensdag 7 april 2010 13:21 schreef Bklusser het volgende:
[..]
Bedoelde het supergoed. Mooie verbetering in je badkamer.
(heb zelf momenteel namelijk geen wastafel....)
quote:Op woensdag 7 april 2010 13:48 schreef Jumparound het volgende:
Ah, okeDas balen! Ik heb die witte in de aanbieding voor je
Inclusief kraan
laat ik geen reclame makenquote:Op woensdag 7 april 2010 13:14 schreef Bigfoot het volgende:
[..]
Wauw mooi hoor!
Mag ik vragen waar je het 'meubel" + kom vandaan hebt? Wij willen namelijk ook zoiets in ons nieuwe huis.
Bedankt voor je PMquote:
Balustrade + handgreep worden wit. De wastafel laten we "as is" dat hout is namelijk al behandeldquote:Op woensdag 7 april 2010 22:42 schreef Ml-etje het volgende:
Mooikrijgt het nog een likje verf of laat je het zo?
Tja... ik wou het eerst in elkaar hebben vanwege de actuele thuissituatie, het is nu een stuk veiliger geworden!quote:Op donderdag 8 april 2010 12:01 schreef Leonietje83 het volgende:
Is het dan niet handiger om m eerst te schilderen en dan op te hangen? Lijkt me een rotklus nu!
Haha, ik durfde er al niet over te beginnen omdat ze ook na je renovatiefoto's er nog hingen, haha...quote:Op donderdag 8 april 2010 12:28 schreef Jumparound het volgende:
[..]
Tja... ik wou het eerst in elkaar hebben vanwege de actuele thuissituatie, het is nu een stuk veiliger geworden!
En de handgreep gaat toch weer van de muur zodra ik de rest van de gang ga aanpakken (nee, die spiegels vind ik NIET mooi!!!)
De hele gang gaat opnieuw gedaan worden... nieuwe vloerbedekking, lelijke schrootjes van de muur (en spiegels!) nieuw plafond er in, nieuwe kast voor de stoppenkast maken...quote:Op donderdag 8 april 2010 12:48 schreef Beijtje het volgende:
[..]
Haha, ik durfde er al niet over te beginnen omdat ze ook na je renovatiefoto's er nog hingen, haha...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |