Oke, dat scheelt weer een halve dagquote:Op dinsdag 2 maart 2010 10:43 schreef Asschen_sukar het volgende:
Ik zou beginnen met het voegen. Je ziet vanzelf wanneer het droog genoeg is om eroverheen te lopen. Een beetje afhankelijk van hoe nat je voegsel is, kan je er dan na een uurtje of wat al weer overheen lopen.
Die douchekraan zou dus geen probleem moeten zijn na 10 uur, maar kijk gewoon even goed naar je voegen, je ziet vanzelf wel wanneer je droog genoeg zijn.
Je kan natuurlijk ook gewoon voorzichtig op de tegels gaan staan, zonder de voegen aan te raken, dan zijn er sowieso geen problemen, en kan je gelijk je kraan erop zetten.
Goede tip! Dacht dat het elkaar niet zou raken, maar dat doet het wel!quote:Kitten zou ik wel pas na 24 uur doen, als je voegen echt goed droog zijn. Kit houdt namelijk niet op natte oppervlaktes, en het zou zonde zijn als je al je kitwerk weer opnieuw kan gaan zitten doen.
Ah, oke... klinkt inderdaad wel logischquote:De douchewant afkitten moet je alleen aan de buitenzijde doen. Dus niet aan beide zijden van het profiel.
Zo kan vocht dat achter het profiel komt toch gewoon weglopen. Althans, dit is mij altijd geleerd door de badkamerboer waar ik jaren mee heb gewerkt.
Ja, dat was een ongelukkig geplaatste gasleiding.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 11:46 schreef error_404 het volgende:
Wat zonde zeg, die drain dwars door je patroon heen.....
Anyway. Zoals idd boven beschreven staat. Alleen zou ik persoonlijk de douchwand an de binnenzijde kitten ipv de buitenzijde; zo voorkom je iig al het meeste water. Wter dat er toch nog inkomt kan dan via de buitenzijde weg.
Zorg wel dat je wand netjes tov de muur staat; de buitenzijde is natuurlijk ook de directe zichtzijde.
Dus ook geen kit achter je profiel? D.w.z. tussen de muur en het profiel?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 13:34 schreef KeRsTmAnNeKe het volgende:
Mij is ook altijd verteld alleen buitenkant te kitten bij een douchewand...
zelfde badkamerboer? :p
Iig niet beide, dan kan water wat tussen je wand en profiel komt niet weg
stevigheid misschien, anders zit die plaat maar met 2 schroeven aan de muur vast.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 13:44 schreef error_404 het volgende:
Waarom zou je dat doen?
-edit- was een vraag aan TS; kitten tussen profiel en wand.
heb je niet zo'n drain waarin je ook nog kunt doortegelen?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 16:32 schreef klusfoobje het volgende:
die metalen strip voro de drain ff zwart laten poedercoaten oid, dan valt het een stuk minder op. Kun je um overgens ook gelijk zwart en wit laten doen, dan valt het helemaal niet op.
Jaquote:
Heb ik ook klaarliggen, maar dan op een stangetje.. wilde eigenlijk om ervaringen vragen, maar dat zal nog niet gaan :pquote:
monteren was super makkelijkquote:Op donderdag 4 maart 2010 12:10 schreef KeRsTmAnNeKe het volgende:
[..]
Heb ik ook klaarliggen, maar dan op een stangetje.. wilde eigenlijk om ervaringen vragen, maar dat zal nog niet gaan :p
R.A.K. Ceramics 100 x 30 mat witquote:Op maandag 8 maart 2010 17:52 schreef JSS het volgende:
Wat voor wandtegels heb jij precies, als ik vragen mag?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |