Ik vind dit best wel een vreemde redenatie. Waarom denk je dit?quote:Op vrijdag 12 maart 2010 12:52 schreef IHVK het volgende:
VVD heeft de sleutelrol.
VVD'ers kunnen inmiddels makkelijker doorstromen naar de PVV. Wat het totaal aantal zetels van 'Paars' vermindert. Een D66'ers zal niet gauw op Wilders stemmen, die gaat wel over naar GL, VVD of PvdA.
Volgens mij blijkt uit allerlei onderzoek (ik heb geen link, maar Frits Wester zei iets dergelijks in P&W vanavond) dat de PVV op haar maximum zit. Met andere woorden: iedereen die ook maar een beetje zou overwegen PVV te zullen stemmen zegt dat nu te gaan doen, en iedereen die nu zegt geen PVV te gaan stemmen zal dit ook nooit doen. Hieruit valt te concluderen dat het enige nu mogelijke 'verkeer' tussen VVD en PVV is dat mensen terugkeren naar de VVD.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 12:52 schreef IHVK het volgende:
VVD heeft de sleutelrol.
VVD'ers kunnen inmiddels makkelijker doorstromen naar de PVV. Wat het totaal aantal zetels van 'Paars' vermindert. Een D66'ers zal niet gauw op Wilders stemmen, die gaat wel over naar GL, VVD of PvdA.
En dat gaat ook gebeuren inderdaad. Het debat zal de komende weken verschuiven van integratie naar economie, wanneer die aanbevelingscommissies met hun resultaten komen. De VVD heeft daar een verhaal, kan zich ook beroepen op het feit dat zij een motie van wantrouwen indienden in september vanwege het economische beleid van het kabinet. (PVV steunde die weliswaar, maar zij steunden zo'n beetje elke motie van wantrouwen, daar zat geen redenering achter.)quote:Op zaterdag 13 maart 2010 00:59 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Hieruit valt te concluderen dat het enige nu mogelijke 'verkeer' tussen VVD en PVV is dat mensen terugkeren naar de VVD.
Suggestie : geef G.W. een minimum toelage en trek al het geld in dat hij ontvangt vanwege dattie in de Tweede Kamer zit.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 12:38 schreef Horloge het volgende:
[..]
PVV heeft totaal geen verhaal op economisch vlak.
Ik denk niet dat de PVV stemmers die eerder op de VVD hebben gestemd daar niet om zullen malen.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 12:38 schreef Horloge het volgende:
[..]
En dat gaat ook gebeuren inderdaad. Het debat zal de komende weken verschuiven van integratie naar economie, wanneer die aanbevelingscommissies met hun resultaten komen. De VVD heeft daar een verhaal, kan zich ook beroepen op het feit dat zij een motie van wantrouwen indienden in september vanwege het economische beleid van het kabinet. (PVV steunde die weliswaar, maar zij steunden zo'n beetje elke motie van wantrouwen, daar zat geen redenering achter.)
PVV heeft totaal geen verhaal op economisch vlak. Hun oplossing voor de grote bezuinigingen die er aan komen is om geen JSF te kopen, niet meer aan ontwikkelingssamenwerking te doen, criminele moslims het land uit te trappen en een taks op hoofddoekjes te zetten. Dat is retorisch misschien handig, omdat je zo het onderwerp immigratie er weer bij haalt, maar kiezers hebben dat trucje op een gegeven moment ook wel door.
De VVD gaat dus nog zeker een aantal van de virtuele stoeltjes van de PVV afpakken.
Ik denk dat het een vergissing is om aan te nemen dat alle PVV stemmers bij de VVD vandaan komen. VVD heeft nooit een maatschappijk draagvlak gehad van 40+ zetels, nooit. Volgens mij zijn die stemmers veelal ''zwevende'' kiezers. De vorige keer streken ze neer bij Marijnissen en de SP omdat die het meest ''voor het volk'' leken te willen betekenen, nu is Jan weg en kiest men toch maar voor Wilders, of anderzijds Pechtold en D66. Ieder partij heeft een vaste aanhang, maar er zijn in Nederland ook een boel mensen die zich bij verkiezingen laten beinvloeden door het een of ander.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 00:59 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Volgens mij blijkt uit allerlei onderzoek (ik heb geen link, maar Frits Wester zei iets dergelijks in P&W vanavond) dat de PVV op haar maximum zit. Met andere woorden: iedereen die ook maar een beetje zou overwegen PVV te zullen stemmen zegt dat nu te gaan doen, en iedereen die nu zegt geen PVV te gaan stemmen zal dit ook nooit doen. Hieruit valt te concluderen dat het enige nu mogelijke 'verkeer' tussen VVD en PVV is dat mensen terugkeren naar de VVD.
Het ziet er rooskleurig uit voor Paars 3.
Dit klopt voor de stemmers, maar er zijn nog steeds een hoop niet-stemmers. Als die wel naar de stembus komen, dan kan de PVV wel degelijk nog groeien. Ook blijkt dat kiezers liever op "winnaars" stemmen, en zo zou de PVV ook nog kunnen groeien ten koste van de grote partijen en zelfs de SP.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 00:59 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Volgens mij blijkt uit allerlei onderzoek (ik heb geen link, maar Frits Wester zei iets dergelijks in P&W vanavond) dat de PVV op haar maximum zit. Met andere woorden: iedereen die ook maar een beetje zou overwegen PVV te zullen stemmen zegt dat nu te gaan doen, en iedereen die nu zegt geen PVV te gaan stemmen zal dit ook nooit doen. Hieruit valt te concluderen dat het enige nu mogelijke 'verkeer' tussen VVD en PVV is dat mensen terugkeren naar de VVD.
En hoe wil Wilders dat voor elkaar gaan krijgen, rondvragen naar volmachten?quote:Op zaterdag 13 maart 2010 13:28 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Dit klopt voor de stemmers, maar er zijn nog steeds een hoop niet-stemmers. Als die wel naar de stembus komen, dan kan de PVV wel degelijk nog groeien.
Natuurlijk is dat een aanname, alles is een aanname. Maar wel achter-de-tv-zittende-tokkies die de politiek maar saai, slecht en achterkamertjesgedonder vinden gaan vaak niet stemmen en als ze wel zouden gaan stemmen dan maakt Wilders een grote kans. Al is het maar als "proteststem" o.i.d. Allochtonen in Nederland zijn maar een relatief kleine groep.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 13:30 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
En hoe wil Wilders dat voor elkaar gaan krijgen, rondvragen naar volmachten?
Het is natuurlijk een aanname dat mensen die niet stemmen automatisch naar Kamp Wilders zouden gaan. Misschien zijn ze dat gelul op TV nu wel zat en geven ze Cohen een steuntje in de rug. Ook niet vergeten dat veel niet-stemmers allochtonenen zijn.
Zeg ik dat dan?quote:Op zaterdag 13 maart 2010 13:23 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Ik denk dat het een vergissing is om aan te nemen dat alle PVV stemmers bij de VVD vandaan komen.
http://player.omroep.nl/?aflID=10727680quote:Op zaterdag 13 maart 2010 00:59 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Ik snap de zin niet helemaal vanwege de dubbele ontkenning. Bedoel je dat mensen die nu richting PVV neigen, het niet zo veel uitmaken wat de economische plannen zijn van de partij waarop ze gaan stemmen?quote:Op zaterdag 13 maart 2010 13:20 schreef GrotePierFR het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de PVV stemmers die eerder op de VVD hebben gestemd daar niet om zullen malen.
Dat vraag ik me af. Wilders komt elke keer bij de Algemene Beschouwingen met dat soort dingen aanzetten, de PVV heeft nog nooit een uitgewerkte tegenbegroting gepresenteerd. Het zou me verbazen als ze ineens met een onderbouwd economisch verhaal komen. Maar we zullen zien.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 13:20 schreef GrotePierFR het volgende:
Tegen de verkiezingstijd zal de PVV wel duidelijkere plannen hebben uitgewerkt vermoed ik, zo dom zijn ze echt niet.
Of je nu voor of tegen het kopen van de JSF bent (ik neig ook naar 'tegen'), feit is dat het niet-aanschaffen van dat vliegtuig geen structurele bezuinigingsmaatregel is.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 13:20 schreef GrotePierFR het volgende:
Wat betreft de JSF heeft de PVV wel gelijk, dat dreigt een bodemloze geldput te worden zonder enig echt rendement voor de Nederlandse economie.
quote:Op donderdag 11 maart 2010 16:57 schreef Arcee het volgende:
[ afbeelding ]
78 zetels in de laatste Politieke Barometer.
Dat is wel heel voorzichtig.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 21:31 schreef Jurgen21 het volgende:
Helaas, de VVD laat weten regeren met de VVD 'niet uit te sluiten'
Wat raar, Job Cohen heeft al laten weten dat het wat hem betreft niet progressief genoeg kanquote:Op dinsdag 23 maart 2010 15:20 schreef Libereco het volgende:
In het NRC Handelsblad van vanavond zegt Alexander Pechtold positief te staan tegenover deze coalitie. Hij vreest echter vooral de PvdA, omdat die zich de laatste jaren van zijn conservatiefste kant liet zien.
Misschien heb jij een wat (wereld)vreemde interpretatie van wat er gebeurd is?quote:Op woensdag 24 maart 2010 13:11 schreef Coelho het volgende:
En ik kan er ook met de pet niet bij dat Cohen ineens zo'n stemmentrekker is. PvdA laat het kabinet ploffen, ze halen er de verpersoonlijking van het allochtonen knuffelen bij en voilą, 10 zetels erbij...
Een keuze voor D'66 betekent voor VVD een samenwerking met de PvdA. Dat is ook geen prettig vooruitzicht. De VVD zit in een lastige situatie. Ze zullen moeten kiezen en dat heeft tot gevolg dat mensen naar links of naar rechts gaan lopen. Als ze niet kiezen, dan is de kans aanwezig dat anderen voor de VVD gaan kiezen en/of dat mensen (evt daaruit) hun conclusies gaan trekken.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 23:01 schreef Stali het volgende:
[..]
Ik vind dit best wel een vreemde redenatie. Waarom denk je dit?
In mijn ogen zal een VVD'er eerder nadenken over D66 dan PVV.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |