Ja en het is ook de enige manier om met goed fatsoen het CDA uit de regering te houden. En dat alleen al zou er een prima reden voor zijnquote:Op dinsdag 2 maart 2010 10:39 schreef Horloge het volgende:
In Vrij Nederland van deze week wordt dezelfde mogelijkheid genoemd. Het is een heel logische coalitie als je de opties in ogenschouw neemt die deze vier partijen hebben.
Denk dat het wel meevalt. Dit is een coalitie die het er vrij snel over eens zal worden dat ze het over bepaalde zaken niet eens gaan worden. Daar kan je vervolgens natuurlijk prima afspraken over maken in een regeerakkoord waarbij alle partijen geven en nemen.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 11:39 schreef Innisdemon het volgende:
Denk je niet dat ze onderling te ver bij elkaar vandaan liggen, qua typische 'linkse' en ' rechtse' vraagstukken? (Ik denk dat nl. wel)
Met het CDA erbij is het niet erg Paars meer natuurlijkquote:Op dinsdag 2 maart 2010 20:21 schreef Seam het volgende:
D66 en VVD zie ik sowieso de coalitie wel halen. Wie de andere partijen vraag ik me af. Misschien toch de CDA erbij?
quote:Op dinsdag 2 maart 2010 20:47 schreef remlof het volgende:
[..]
Met het CDA erbij is het niet erg Paars meer natuurlijk
Zowel het CDA als de PVDA hadden al aangegeven niet meer samen in een kabinet te willen.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 20:47 schreef Halcon het volgende:
[..]
CDA trapt echt niet nog een keer in de variabele prietpraatjes van Wouter Bos.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Do androids dream of electric sheep?
En lijkt me ook niet echt realistisch. GroenLinks én VVD samen. Worden wel drie leuke maanden!quote:Op dinsdag 2 maart 2010 20:17 schreef Lavenderr het volgende:
Het lijkt me meer het persoonlijke verlanglijstje van Maarten van Rossem
Inderdaad, de VVD is de laatste jaren steeds groener aan het worden. Ik denk dat het 'Van Rossum' Kabinet moet lukken.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 20:55 schreef ethiraseth het volgende:
Mensen die zeggen dat groen-links niet samen kan met de VVD hebben echt niet zitten opletten de laatste jaren. Als de VVD terugkeert naar haar liberale roots (door bijvoorbeeld Teeven te negeren) zijn er een hoop overeenkomsten met groen-links. Ze zullen hooguit meningsverschillen hebben over asfalt, maar daar kunnen ze echt wel uitkomen. Zeker als D66 en de PvdA er nog tussenzitten als smeermiddel.
Nou ja, VVD op ministerie van financiën, D66 op onderwijs en GL+ PVDA op de anderen kan heel effectief zijn. Paars 1 + 2 waren zeer succesvol te noemen, ondanks wat wordt beweert door populiticiquote:Op dinsdag 2 maart 2010 20:59 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Voor mij is dit een droomcoalitie, ondanks de VVD. Lekker klein hopen we dan maar.
Realistisch gezien denk ik eerder dat het CDA/VVD/D66 gaat worden. Maar we kunnen dromen.
Wat zou er gebeuren als CDA + PVV + VVD mogelijk is maar VVD + D66 + PVDA + GL ook met gelijk aantal zetels?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 22:36 schreef marcodej het volgende:
Volgens mij is sowieso elke combinatie van partijen heel ver weg. Ik zie eerlijk gezegd geen enkele logische combinatie.
Een coalitie met de PVV zie ik niet gebeuren, en zonder de PVV is een driepartijencoalitie onmogelijk. En gezien de onderlinge verhoudingen zal een vierpartijencoalitie heel moeilijk worden.
Dan gaat de partij-afkomst van de (in)formateur een belangrijke rol spelen, lijkt mij.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 22:45 schreef GrotePierFR het volgende:
[..]
Wat zou er gebeuren als CDA + PVV + VVD mogelijk is maar VVD + D66 + PVDA + GL ook met gelijk aantal zetels?
Dat is een mooiequote:Op woensdag 3 maart 2010 00:34 schreef eleusis het volgende:
"tja" – De tvp van de nihilist.
De enige absolute winnaar uit de val is de CU. Maar da's in de peilingen hé.quote:Op woensdag 3 maart 2010 20:32 schreef Arcee het volgende:
[ afbeelding ]
Peiling van Maurice de Hond in DWDD. 75 zetels voor de coalitie van Van Rossem.
Gaat zeer moeilijk worden met 75 zetels. PVDD krijgt dan een sleutelpositie. Kan leuk wordenquote:Op woensdag 3 maart 2010 20:36 schreef pfaf het volgende:
Lijkt me de beste keuze. Liberaal, groen en economisch rechts in één kabinet is alles wat ik zoek.
Ben ik ook bang voor. Zal wel een CDA-formateur komen.quote:Op woensdag 3 maart 2010 21:54 schreef TommyCarcetti het volgende:
Voor mij is dit een droomcoalitie.![]()
Ik vrees alleen dat het een coalitie wordt van CDA - VVD - PVV
Als ze het halen qua zetels
quote:Op woensdag 3 maart 2010 21:54 schreef TommyCarcetti het volgende:
Voor mij is dit een droomcoalitie.![]()
Ik vrees alleen dat het een coalitie wordt van CDA - VVD - PVV
Als ze het halen qua zetels
NEIN!!!!quote:
brrrrr alles verbieden wat niet compleet rein JoodsChristelijk isquote:Op woensdag 3 maart 2010 23:00 schreef Innisdemon het volgende:
CDA die niet dwars wordt gezeten door PVDA kan best goeie dingen doen. PVV/CDA/VVD en een kleine partij zoals bv CU of PVDD(god help me) is dan een mogelijkheid.
Als de VVD de duivel is, is het CDA Mao Zedong, Pol Pot, Josef Stalin en Adolf Hitler samen.quote:Op woensdag 3 maart 2010 22:33 schreef GrotePierFR het volgende:
[..]
NEIN!!!!
Geen CDA. Dan liever VVD. Dan maar zaken doen met de duivel.
Maar geen CDA...niet weer...
Oh, pvda/d66/vvd/GL is mogelijk. Net aan. maar toch!quote:
Dat is dan wat hoor, dat de nationale mopperkont er positief over denktquote:Op woensdag 3 maart 2010 23:10 schreef Stali het volgende:
Dat Maarten van Rossem er zo positief over denkt. Ik hoop van harte dat hij gelijk krijgt.
Zal nog wel wat groeien.quote:Op woensdag 3 maart 2010 23:21 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Oh, pvda/d66/vvd/GL is mogelijk. Net aan. maar toch!
quote:Op woensdag 3 maart 2010 23:29 schreef GrotePierFR het volgende:
[..]
Dat is dan wat hoor, dat de nationale mopperkont er positief over denkt
Ja zo gelaten dacht ik ook wel. Laat Wilders het maar eens waarmaken maar ik ben een beetje geschrokken van opruiende praat als "we moeten Nederland weer veroveren". Beetje eng vind ik het.quote:Op donderdag 4 maart 2010 02:36 schreef GSbrder het volgende:
Hopen
Anders nog liever een Wilders-I dan een Balkenende V
Ik denk dat het een natuurlijke reactie is van het gros van de Wilders-aanhang.quote:Op donderdag 4 maart 2010 02:49 schreef Stali het volgende:
[..]
Ja zo gelaten dacht ik ook wel. Laat Wilders het maar eens waarmaken maar ik ben een beetje geschrokken van opruiende praat als "we moeten Nederland weer veroveren". Beetje eng vind ik het.
Maar de uitslagen vallen me erg mee trouwens. Laat Wilders zijn feestje vanavond maar vieren maar het valt enorm mee eigenlijk. Als bijv. dat TON zo explosief gestegen zou zijn zou ik me wel zorgen maken maar het extremisme is eik ver te zoeken. Gelukkig maar.
quote:Op donderdag 4 maart 2010 15:11 schreef Batsnek het volgende:
Het Cda heeft een ontzettend trouwens aanhang. Je moest eens weten hoeveel bejaarden op het CDA stemmen omdat ze dat nou eenmaal al 200 jaar doen.
Samen met Felix Rottenberg zekerste weten!quote:Op donderdag 4 maart 2010 02:31 schreef Stali het volgende:
[..]!
Dat vind ik ook en ik hoop van harte dat het zo zal gaan.
Ik vind de bromkont een erg leuke integere man met een helikopterzicht en geen flauwekul. Hoewel, bij het optreden bij DWDD zat hij met zijn broer gewoon een act op te voeren. Was wel grappig en het deed niets af aan zijn integriteit.
Kon je op zoiemand als partijleider maar stemmen. Ik zou het meteen doen.
Je moest eens weten hoeveel van die bejaarden nog hun laatste adem gaan uitblazen voor Juniquote:Op donderdag 4 maart 2010 15:11 schreef Batsnek het volgende:
Je moest eens weten hoeveel bejaarden op het CDA stemmen omdat ze dat nou eenmaal al 200 jaar doen.
Hoeveel mensen in Nederland wonen er die 218 jaar of ouder zijn?quote:Op donderdag 4 maart 2010 15:11 schreef Batsnek het volgende:
Het Cda heeft een ontzettend trouwens aanhang. Je moest eens weten hoeveel bejaarden op het CDA stemmen omdat ze dat nou eenmaal al 200 jaar doen. Het valt duidelijk op dat op internetpeilingen en in studentensteden, groenlinks, d66 en ook de PVV veel populairder zijn.
Ach, stel je niet aan! Dat laatste duurt toch niet zo lang.quote:Op donderdag 4 maart 2010 02:36 schreef GSbrder het volgende:
Hopen
Anders nog liever een Wilders-I dan een Balkenende V
Dat eerste welquote:Op vrijdag 5 maart 2010 21:46 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Ach, stel je niet aan! Dat laatste duurt toch niet zo lang.
Daar ga ik ook niet echt van uit, nee.quote:
De moeder van een vriending , 83 jaar, heeft haar hele leven op een partij met een Christelijke achtergrond gestemd. De laatste tijd dus CDA.quote:Op donderdag 4 maart 2010 15:11 schreef Batsnek het volgende:
Het Cda heeft een ontzettend trouwens aanhang. Je moest eens weten hoeveel bejaarden op het CDA stemmen omdat ze dat nou eenmaal al 200 jaar doen.
Inderdaad een groot verlies voor het CDA.quote:Op donderdag 11 maart 2010 17:46 schreef Arcee het volgende:
Dit helpt ook vast wel: Camiel Eurlings verlaat politiek.
Godzijdank. Het stereotype van de popiejopie uit de politiek.quote:Op donderdag 11 maart 2010 18:53 schreef Mestras het volgende:
[..]
Inderdaad een groot verlies voor het CDA.
PVDD 3 zetels, lekker : )quote:Op donderdag 11 maart 2010 16:57 schreef Arcee het volgende:
[ afbeelding ]
78 zetels in de laatste Politieke Barometer.
Mwah, of komt juist dichterbij door Job Cohen.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 11:11 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Jammer, daar gaat Paars III door de val van Bos. Helaas.
Ja, maar hij wordt ook gezien als "softie" en is bijna een toonbeeld van oude stoffige politiek met theedrinken. Ik denk dat het de PvdA veel zetels gaat kosten. Ze hadden beter Bos als lijsttrekker kunnen nemen en Cohen later uit de doos kunnen toveren als premier ofzo.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 11:13 schreef ethiraseth het volgende:
Cohen is een gerespecteerd persoon in de politiek, en een wat minder beschadigd imago heeft dan Bos. Denk dat hij meer een type Kok kan worden, die als oudere, ervaren man partijen kan verbinden.
Ik denk dat Cohen veel D66-ers gaat weghalen.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 11:46 schreef speknek het volgende:
Cohen kan misschien wat zetels wegsnoepen van het CDA, maar de mensen die ze (en de SP) verloren zijn aan de PVV, krijgen ze zeker niet terug.
Paars III.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 12:15 schreef JohnDDD het volgende:
Met Cohen als lijsttrekker wordt de kans op een verkiezingsoverwinning voor de PvdA wel een stuk groter en dus wordt het dan ook een stuk vanzelfsprekender dat de PvdA de premier levert en een kabinet gaat vormen zonder het CDA. Een kabinet over links wordt met Cohen lijkt mij ook een stuk logischer
Ik hoop op Paars-Groen met GL. Social-Liberaal-Groen-Democratisch kabinet zonder christenen en zonder verkapte rechtsextremisten.quote:
Ik als VVD'er gun het GL ook wel hoorquote:Op vrijdag 12 maart 2010 12:19 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Ik hoop op Paars-Groen met GL. Social-Liberaal-Groen-Democratisch kabinet zonder christenen en zonder verkapte rechtsextremisten.
Als ik als GLer de VVD kan verdragen kunnen de VVDers hier GL vast ook wel verdragen. Zoveel verschil zit er volgens mij niet tussen die partijen. Allebei liberaal en vol met intelligente mensen.
VVD heeft natuurlijk ook nog een minder liberaal kamp in de gelederen. Die mensen betreuren het nog altijd dat Verdonk en Wilders weg zijn, en verschillen qua standpunten op het gebied van immigratie, criminaliteit en veiligheid niet veel van Wilders.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 12:19 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Ik hoop op Paars-Groen met GL. Social-Liberaal-Groen-Democratisch kabinet zonder christenen en zonder verkapte rechtsextremisten.
Als ik als GLer de VVD kan verdragen kunnen de VVDers hier GL vast ook wel verdragen. Zoveel verschil zit er volgens mij niet tussen die partijen. Allebei liberaal en vol met intelligente mensen.
Ik niet. D66 zit rechts van Bos en Cohen links.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 12:08 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik denk dat Cohen veel D66-ers gaat weghalen.
Geef die mensen een paar wegen en ze zijn ook wel weer tevreden.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 12:39 schreef Horloge het volgende:
[..]
VVD heeft natuurlijk ook nog een minder liberaal kamp in de gelederen. Die mensen betreuren het nog altijd dat Verdonk en Wilders weg zijn, en verschillen qua standpunten op het gebied van immigratie, criminaliteit en veiligheid niet veel van Wilders.
Die groep moet ook tevreden gehouden worden, en probleem daarbij is dat er vrij weinig rek zit in hun standpunten. Terwijl GL-standpunten daar ver vanaf zitten.
Hetzelfde geldt voor groenlinks: dat is van oudsher een samenwerkingsverband van communistische groeperingen. Maar de partijtoppen van beide kampen kunnen iig goed met elkaar door een deur.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 12:39 schreef Horloge het volgende:
[..]
VVD heeft natuurlijk ook nog een minder liberaal kamp in de gelederen. Die mensen betreuren het nog altijd dat Verdonk en Wilders weg zijn, en verschillen qua standpunten op het gebied van immigratie, criminaliteit en veiligheid niet veel van Wilders.
Die groep moet ook tevreden gehouden worden, en probleem daarbij is dat er vrij weinig rek zit in hun standpunten. Terwijl GL-standpunten daar ver vanaf zitten.
Wat nergens op slaat, want ze hebben nog nooit zelfs maar de kans gehad om te regeren.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 12:54 schreef Frano het volgende:
Groenlinks en verantwoordelijkheid nemen of regeren? Dat lijkt me niet erg reel.
En naar mijn mening moeten ze die kans ook niet krijgen!quote:Op vrijdag 12 maart 2010 12:57 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Wat nergens op slaat, want ze hebben nog nooit zelfs maar de kans gehad om te regeren.
En de 2 Brothers on the 4th Floor gaan ook alweer touren.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 13:42 schreef Athlon_2o0o het volgende:
''Nu gaat de PvdA met de theedrinkende multicultiknuffelaar Cohen terug naar de jaren negentig.
Klopt. Die club is ook niet makkelijk te verenigen met de ondernemers/rijkelui bij de VVD.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 12:53 schreef speknek het volgende:
[..]
Hetzelfde geldt voor groenlinks: dat is van oudsher een samenwerkingsverband van communistische groeperingen. Maar de partijtoppen van beide kampen kunnen iig goed met elkaar door een deur.
Ik vraag me af wie ze in 's hemelsnaam willen afvaardigen in een eventuele regering. Femke Halsema blijft als politiek leider fractievoorzitter, Kees Vendrik en Naima Azough verlaten de politiek, dan blijft alleen Mariko Peters over als capabel figuur uit de huidige Tweede Kamerfractie. Je moet er toch niet aan denken dat we straks Tofik Dibi of Ineke van Gent als staatssecretaris of minister gaan zien.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 13:04 schreef sterretje38 het volgende:
[..]
En naar mijn mening moeten ze die kans ook niet krijgen!
Er zat maar 1 communistische groepering tussen de partijen waaruit GL is ontstaan, we hebben het dan over meer dan 20 jaar geleden, en die was op dat moment al bijna compleet gemarginaliseerd. Zou dus geen probleem hoeven te vormen.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 12:53 schreef speknek het volgende:
[..]
Hetzelfde geldt voor groenlinks: dat is van oudsher een samenwerkingsverband van communistische groeperingen.
Klopt, die zien het volgens mij best wel zitten. En het is in een aantal gemeenten en provincies met wisselend succes ook al uitgevoerd.quote:Maar de partijtoppen van beide kampen kunnen iig goed met elkaar door een deur.
Noem eens wat van die plannen? En graag breder dan windmolens ofzo. Dat is geneuzel in de marge.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 13:00 schreef Frano het volgende:
Op de niet erg realistische plannen die ze vaak presenteren. Leuk om stemmen te trekken, maar de lange termijn gevolgen zijn vaak ingrijpend.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |