abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 maart 2010 @ 00:05:40 #226
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_78619947
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 00:02 schreef Iblis het volgende:

[..]

Omdat Janmaat ook een simplist was, net als Wilders. Voor een deel is dat Nederlands leren natuurlijk ook symboolpolitiek. Iemand van 60 die altijd heeft schoongemaakt zal geen Nederlands meer leren, nu niet, en nooit niet. Hij heeft 40 jaar met z’n kop in de buurt van een toiletpot gezeten, en is nu op.

Daar had-ie geen Nederland voor nodig, en nu nog niet. Die man krijgt AOW, en klaar. Hun nog allemaal Nederland willen leren is m.i. meer symbolisch dan praktisch.

Taalachterstand en gebrekkige opleidingen bij mensen aan het begin van de arbeidsmarkt zijn veel beroerder. En juist daar gaat het nu eigenlijk best hard de goede kant op. (Aantallen die thuis Nederlands praten e.d.)
We zijn destijds naïef geweest, niemand hield rekening met enorme aantallen. Wat dat betreft was Janmaat wel een visionair.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 00:06:42 #227
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_78619999
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 00:04 schreef scanman1 het volgende:

[..]

Janmaat had de uitstraling van een bos wortels. Dat is maar goed ook, anders had de CD hel wat meer inspraak gehad in dit land. Ik was altijd al bang voor een Janmaat met toch enige vorm van uitstraling en die is nu helaas opgstaan.
Ik mis die uitstraling van Wilders helemaal. Ik vind hem zelfs minder dan die van Janmaat. Janmaat was tenminste nog enigszins een Don Quichotte. Een man die af en toe ook best iets zinnigs zei maar omdat hij nu eenmaal Janmaat was standaard belachelijk werd gemaakt. In hetgeen Wilders zegt zit veel meer haat maar opeens neemt iedereen hem nu wel serieus en gaat in op zijn standpunten.
The End Times are wild
pi_78620004
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 00:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar het is natuurlijk lulkoek dat Hitler niet democratisch aan de macht is gekomen. Zelfs voordat hij zichzelf uitriep tot Fuhrer zag hij zich al gesteund door een groot deel van de bevolking.
Want het volk wilde ook een schuldige voor alle ellende en Hitler gaf hen de schuldige. Hij beloofde dat het land er weer helemaal bovenop zou komen zonder al die slechte joden.

En achteraf maar roepen: "Wir haben es nicht gewusst"
My soul is painted like the wings of butterflies
  dinsdag 2 maart 2010 @ 00:07:00 #229
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_78620008
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 00:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je moet de kleine feitelijke onjuistheden even voor lief nemen. De kleine details waren mij even ontgaan
Geeft niet, maar ik weet hier toevallig veel van, dus dan corrigeer ik waar nodig
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_78620018
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 00:05 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Nee, is niet waar. Zijn vroegste speeches waren veel rabiater dan de latere speeches, toen hij zich meer het aura van staatsman ging aanmeten. Overigens stemden de meeste Duitsers geen NSDAP vanwege de joden, maar vooral omdat de andere partijen geen goede oplossingen konden (of leken te) bieden om Duitsland weer economisch op poten te krijgen en een normale plaats op het wereldtoneel te laten innemen..
Oke, en je punt is?

Hitler: Duitsers zijn superieur aan joden.
Wilders: westerlingen zijn superieur aan moslims.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 2 maart 2010 @ 00:07:13 #231
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_78620023
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 00:03 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Als ik zo hoor hoe die jeugd praat dan betwijfel ik dat.
Deels is het onderwijs in Nederland ook erbarmelijk. En voor een deel wordt er überhaupt veel waarde aan taalvaardigheid gehecht. Als je enerzijds politici afrekent op het feit dat ze te moeilijk praten en dat er meer Jip-en-Janneketaal moet komen, dan moet je ook niet verbaasd zijn dat als dit ‘hoge niveau’ omlaag moet, dat ook het lage niveau omlaag gaat.

Dat is niet een allochtoons probleem (m.i.).

Dat veel jongeren geen opleiding afmaken, dat is ook wel iets waar al wel steeds meer aan gedaan wordt, en dat is ook belangrijk. Een oude hond kun je geen nieuwe trucjes leren. Al onze gal uitspuwen over mensen die 50+ zijn en geen Nederlands kunnen heeft gewoon weinig zin, tenzij je ze echt weg wilt hebben natuurlijk.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_78620046
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 00:06 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik mis die uitstraling van Wilders helemaal. Ik vind hem zelfs minder dan die van Janmaat.
Ik ook, maar hij heeft volgens sommigen blijkbaar wel uitstraling.
My soul is painted like the wings of butterflies
  dinsdag 2 maart 2010 @ 00:07:36 #233
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_78620049
quote:

[..]

Maar het is natuurlijk lulkoek dat Hitler niet democratisch aan de macht is gekomen. Zelfs voordat hij zichzelf uitriep tot Fuhrer zag hij zich al gesteund door een groot deel van de bevolking.
Crisis, Weimar en Versailles, daar won Hitler de verkiezingen mee en dat zou elke malloot gelukt zijn. Duitsland zat enorm in de problemen, vooral door Versailles.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 00:07:46 #234
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_78620056
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 00:05 schreef Klummie het volgende:

[..]

We zijn destijds naïef geweest, niemand hield rekening met enorme aantallen. Wat dat betreft was Janmaat wel een visionair.
Dat is waar. Een argument toen was: Het zijn er maar een paar en ze gaan zo weer terug.
The End Times are wild
  dinsdag 2 maart 2010 @ 00:08:22 #235
284504 Thijs.
Comrade!
pi_78620074
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 00:06 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik mis die uitstraling van Wilders helemaal. Ik vind hem zelfs minder dan die van Janmaat. Janmaat was tenminste nog enigszins een Don Quichotte. Een man die af en toe ook best iets zinnigs zei maar omdat hij nu eenmaal Janmaat was standaard belachelijk werd gemaakt. In hetgeen Wilders zegt zit veel meer haat maar opeens neemt iedereen hem nu wel serieus en gaat in op zijn standpunten.
Even wat comic relief, mensen.

pi_78620092
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 00:07 schreef Klummie het volgende:

[..]

Crisis, Weimar en Versailles, daar won Hitler de verkiezingen mee en dat zou elke malloot gelukt zijn. Duitsaldn zat enorm in de problemen, vooral door Versailles.
Dat kan wel wezen, maar dat neemt natuurlijk niet weg dat hij gewoon in het zadel is geholpen door het electoraat.
pi_78620117
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 00:07 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Geeft niet, maar ik weet hier toevallig veel van, dus dan corrigeer ik waar nodig
En terecht
  dinsdag 2 maart 2010 @ 00:10:16 #238
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_78620140
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 00:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat kan wel wezen, maar dat neemt natuurlijk niet weg dat hij gewoon in het zadel is geholpen door het electoraat.
Klopt, hij bleef hameren op Versailles, hij zou domweg het Verdrag niet meer uitvoeren en dát sprak het electoraat aan.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 00:10:17 #239
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_78620141
quote:

[..]

Hitler had enorm veel steun onder de bevolking. Maar de daadwerkelijke Machtergreifung was weinig democratisch. Overigens had hij ook na de Machtergreifung heel veel steun, vooral omdat de economie begon te lopen en Duitsland de schande van Versailles razendsnel had uitgewist. Allemaal daadwerkelijk goede prestaties van de Führer, waarvoor men het ondemocratische gehalte en het geweld van het regime goeddeels voor lief nam.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 00:10:46 #240
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_78620159
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 00:05 schreef Klummie het volgende:
Enorme aantallen zijn relatief. Voor WO II hielden we de Joden het liefst buiten de deur, want we zaten zo vol in Nederland. Voor sommige groepen is elke buitenlander er een te veel. En die zien altijd een tsunami. Er is volgens mij niets wat Nederland echt niet aankan. Dat betekent niet dat je per se de deur open moet zetten, maar je zult op elk moment mensen hebben die te veel buitenlanders vinden komen.

(Of lui van buiten, waarbij dat in principe een dorp van 5km ver weg kan zijn.)
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 00:10:49 #241
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_78620161
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 00:08 schreef Thijs. het volgende:

[..]

Even wat comic relief, mensen.

Hij blijft geweldig, de slavink
pi_78620241
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 00:10 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Hitler had enorm veel steun onder de bevolking. Maar de daadwerkelijke Machtergreifung was weinig democratisch. Overigens had hij ook na de Machtergreifung heel veel steun, vooral omdat de economie begon te lopen en Duitsland de schande van Versailles razendsnel had uitgewist. Allemaal daadwerkelijk goede prestaties van de Führer, waarvoor men het ondemocratische gehalte en het geweld van het regime goeddeels voor lief nam.
Daar kan ik weinig tegenin brengen. Hij misbruikte een nep-aanslag om volmacht te verkrijgen. Dat is natuurlijk weinig democratisch. Maar goed, om maar even on-topic te blijven, Wilders heeft dat stadium nog niet bereikt. Dus in die zijn is een vergelijking nog valide.
pi_78620251
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 00:06 schreef scanman1 het volgende:

[..]

Want het volk wilde ook een schuldige voor alle ellende en Hitler gaf hen de schuldige. Hij beloofde dat het land er weer helemaal bovenop zou komen zonder al die slechte joden.

En achteraf maar roepen: "Wir haben es nicht gewusst"
Zucht......nee. Sachtertorte, kan jij deze beste man uitleggen wat nuance en context betekenen?
  dinsdag 2 maart 2010 @ 00:14:06 #244
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_78620268
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 00:10 schreef Iblis het volgende:

[..]

Enorme aantallen zijn relatief. Voor WO II hielden we de Joden het liefst buiten de deur, want we zaten zo vol in Nederland. Voor sommige groepen is elke buitenlander er een te veel. En die zien altijd een tsunami. Er is volgens mij niets wat Nederland echt niet aankan. Dat betekent niet dat je per se de deur open moet zetten, maar je zult op elk moment mensen hebben die te veel buitenlanders vinden komen.

Als ik zie wat er in een lullig stadje als Vlissingen, voor problemen zijn met Marrokanen ( Bloemenbuurt) en Antillianen(Bossenburgh) dan schrik ik echt. Hele wijken worden er verziekt. Pure waanzin.
pi_78620272
Wilders en Hitler

Even wat vergelijkingen

Nationalistisch ingesteld.
Een afkeer tegen een bepaalde bevolkingsgroep, die verbonden is door religie.
Apart kapsel.
Politici en partijleider.
Grote delen van het volk, lopen zonder al te veel na te denken zomaar achter uitspraken aan.
Veel geschreeuw, weinig inhoud.
etc etc

Tuurlijk is de vergelijking met Hitler eentje die altijd mank zal gaan en de vraag is ook in hoeverre je jezelf niet verlaagt met het maken van zo'n vergelijking. Maar op het moment dat een figuur als Wilders de aandacht naar zich toe weet te trekken, is wat mij betreft zo goed als alles geoorloofd om zo'n figuur een zo slecht mogelijke reputatie aan te praten. Vrije meningsuiting?

[ Bericht 0% gewijzigd door SubTed op 02-03-2010 00:51:15 ]
  dinsdag 2 maart 2010 @ 00:14:21 #246
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_78620277
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 00:10 schreef Iblis het volgende:

[..]

Het is wel zo dat er een daadwerkelijke demografische omwenteling plaatsvindt. En wie dat 20 jaar geleden beweerde was fout.
The End Times are wild
pi_78620283
Het was gezellig, maar ik ga slapen. Morgen weer werken zodat de staatskas wordt gespekt
  dinsdag 2 maart 2010 @ 00:14:57 #248
284504 Thijs.
Comrade!
pi_78620301
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 00:14 schreef Klummie het volgende:

[..]

Als ik zie wat er in een lullig stadje als Vlissingen, voor problemen zijn met Marrokanen ( Bloemenbuurt) en Antillianen(Bossenburgh) dan schrik ik echt. Hele wijken worden er verziekt. Pure waanzin.
Ik woon in Amsterdam-West, tussen 3 Vogelaarwijken in. Nooit problemen gehad.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 00:15:47 #249
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_78620333
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 00:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Oke, en je punt is?

Hitler: Duitsers zijn superieur aan joden.
Wilders: westerlingen zijn superieur aan moslims.
Een wezenlijk verschil is dat het eerste opgehangen werd aan ras, en het tweede aan cultuur. Dat laatste is verdedigbaar, het eerste niet. Maar daar ging het me eigenlijk niet om, het ging me vooral om aan te geven dat Hitler in de loop der tijden niet radicaliseerde, hij (leek...) werd juist beschaafder.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 00:16:22 #250
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_78620346
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 00:14 schreef KoosVogels het volgende:
Het was gezellig, maar ik ga slapen. Morgen weer werken zodat de staatskos wordt gespekt
Ik ook. Morgen weer geld uit die kas trekken. Vond het ook gezellig, het duurde zeker 80 posts voordat we het over Hitler gingen hebben! Zie je wel dat we ook op FOK! inhoudelijk kunnen discussieren.
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')