Dan krijg je voor die onderdelen geen punten.quote:Op donderdag 4 maart 2010 00:13 schreef nils7 het volgende:
Wat gaat er gebeuren als Campos/Hispania toch niet over anderhalve week op de grid staat?
En als blijkt dat ze helemaal niet meer meedoen, zetten we die onderdelen inactief. Ze krijgen dan een rood kleurtje en je kunt ze niet meer selecteren. Ze zijn dus niet meer aan te kopen, maar nog wel te verkopen tegen de dan geldende waarde. Je team wordt niet ongeldig met die inactieve onderdelen!quote:Op donderdag 4 maart 2010 00:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dan krijg je voor die onderdelen geen punten.
Ik zou mn geld eerder op Hulkenberg zetten. Ik verwacht dat ie van Rubens gaat winnen in de qualify over een heel jaarquote:Op woensdag 3 maart 2010 21:36 schreef Desunoto het volgende:
Het begin van dit spel zal veelal op geluk aankomen. Het is gewoon een soort casino aan het begin.
Als straks in de eerste race het hele Lotus team het geweldig doet en veel punten binnenhaalt dan heeft diegene die op Lotus gokt gewoon veel geluk had. En een ander met zijn/haar nog relatief dure Williams motoren die de finish niet eens halen... tja, pech.
Ben benieuwd. Ik wilde Kobayashi ook in m'n team maar dat werd te duur. In plaats daarvan heb ik voor de Sauber motor gekozen. Beide Sauber coureurs kunnen me dan punten opleveren en ik heb m'n hoop op ze gezet.
nee. Pas na de eerste race gaan de transferkosten inquote:Op donderdag 4 maart 2010 13:49 schreef Joene het volgende:
Als ik nu mn team kies, en bevestig en ik wil het nog veranderen voor de start van het seizoen.
Moet ik dan al transferkosten betalen ?
Die moet je bij elkaar verdienen, als je het goed speelt krijg je steeds meer budget om een beter team samen te stellenquote:Op donderdag 4 maart 2010 16:54 schreef k_man het volgende:
Hmm, een strak budget en creatief samenstellen is prima, maar zelfs als je van alle andere onderdelen de allergoedkoopste neemt, is het niet mogelijk om Alonso, Schumacher, Massa, Vettel, Hamilton of Button te kiezen. Natuurlijk moet je keuzes maken, maar sommige onderdelen kun je dus helemaal niet kiezen en da's een beetje raar.
Dat is inderdaad een keuze die we gemaakt hebbenquote:Op donderdag 4 maart 2010 16:54 schreef k_man het volgende:
Hmm, een strak budget en creatief samenstellen is prima, maar zelfs als je van alle andere onderdelen de allergoedkoopste neemt, is het niet mogelijk om Alonso, Schumacher, Massa, Vettel, Hamilton of Button te kiezen.
Waarom? Het zorgt ervoor dat je creatief moet zijn met je budget en dat je heel strategisch moet managen. Er zitten onderdelen bij die betaalbaar zijn en het imo dit jaar heel erg goed gaan doenquote:Natuurlijk moet je keuzes maken, maar sommige onderdelen kun je dus helemaal niet kiezen en da's een beetje raar.
Dat is niet raar. Je verdient namelijk iedere ronde geld.quote:Op donderdag 4 maart 2010 16:54 schreef k_man het volgende:
Hmm, een strak budget en creatief samenstellen is prima, maar zelfs als je van alle andere onderdelen de allergoedkoopste neemt, is het niet mogelijk om Alonso, Schumacher, Massa, Vettel, Hamilton of Button te kiezen. Natuurlijk moet je keuzes maken, maar sommige onderdelen kun je dus helemaal niet kiezen en da's een beetje raar.
Nou, het is raar omdat je als fan van bijv Ferrari of MvLaren geen enkel onderdeel van je favoriete team kunt kopen. Ik snap dat het niet wenselijk is om met allemaal superonderdelen te beginnen, maar dit budget maakt het niet eens mogelijk om bijv. te gokken op één goede rijder en voor de rest rotzooi aan te schaffen. Je kunt nu aan het begin alleen maar rotzooi aanschaffen en het is puur gokken welk prutsteam het nét ietsje beter zal doen als andere prutsteams.quote:Op donderdag 4 maart 2010 16:59 schreef Peterselieman het volgende:
Dat is inderdaad een keuze die we gemaakt hebben
Waarom? Het zorgt ervoor dat je creatief moet zijn met je budget en dat je heel strategisch moet managen. Er zitten onderdelen bij die betaalbaar zijn en het imo dit jaar heel erg goed gaan doen
Mja teams uit het middenveld wil ik geen prutsteams noemen hoor. Ik denk echt dat daar verrassingen te noteren vallenquote:Op donderdag 4 maart 2010 17:19 schreef k_man het volgende:
[..]
Nou, het is raar omdat je als fan van bijv Ferrari of MvLaren geen enkel onderdeel van je favoriete team kunt kopen. Ik snap dat het niet wenselijk is om met allemaal superonderdelen te beginnen, maar dit budget maakt het niet eens mogelijk om bijv. te gokken op één goede rijder en voor de rest rotzooi aan te schaffen. Je kunt nu aan het begin alleen maar rotzooi aanschaffen en het is puur gokken welk prutsteam het nét ietsje beter zal doen als andere prutsteams.
Mja, we hebben er wel voor gezorgd dat het niet onmogelijk wordt om goede onderdelen aan te schaffen. we gaan uit van een gemiddelde van 60 punten per race. Zit een onderdeel er onder dan wordt het goedkoper, zit het er boven, dan wordt het duurder. Dit zal redelijk geleidelijk gaan en kent een maximum.quote:Of je later betere spullen kunt kopen is ook maar de vraag, aangezien goed presterende onderdelen steeds duurder worden. Alonso is nu niet te betalen, maar als ie de eerste races goed presteert, is ie daarna waarschijnlijk nog steeds niet te betalen. Hoe worden de waardestijgingen eigenlijk bepaalt? Het is namelijk wel van belang bij de afweging om nog even door te spraen, of juist aan te kopen.
Voor de betrokkenheid bij het spel is het natuurlijk veel leuker als je je favoriet kunt kopen en bijv. met Alonso die sukkels kunt afdrogen die Massa hadden gekocht. Ik denk niet dat veel users er echt warm van worden als hun Lotus chassis wint van Virgin.quote:Op donderdag 4 maart 2010 17:31 schreef Peterselieman het volgende:
Mja teams uit het middenveld wil ik geen prutsteams noemen hoor. Ik denk echt dat daar verrassingen te noteren vallen
Hoeveel duurder? Welk maximum? Dit is erg vaag. Je kunt niet met goed fatsoen een spel spelen als de regels niet bekend zijn.quote:Mja, we hebben er wel voor gezorgd dat het niet onmogelijk wordt om goede onderdelen aan te schaffen. we gaan uit van een gemiddelde van 60 punten per race. Zit een onderdeel er onder dan wordt het goedkoper, zit het er boven, dan wordt het duurder. Dit zal redelijk geleidelijk gaan en kent een maximum.
Dat komt later in het jaar. Want hoe beter je bent in het managen van je team, hoe eerder je de duurste coureurs kunt gaan kopenquote:Op donderdag 4 maart 2010 17:42 schreef k_man het volgende:
Voor de betrokkenheid bij het spel is het natuurlijk veel leuker als je je favoriet kunt kopen en bijv. met Alonso die sukkels kunt afdrogen die Massa hadden gekocht. Ik denk niet dat veel users er echt warm van worden als hun Lotus chassis wint van Virgin.
Vanaf de oorspronkelijke prijs is het 20%. De regels staan overigens hier gewoon: http://managers.fok.nl/f1/f1-2010/speluitlegquote:[..]
Hoeveel duurder? Welk maximum? Dit is erg vaag. Je kunt niet met goed fatsoen een spel spelen als de regels niet bekend zijn.
Alle prijzen veranderen op basis van prestaties.quote:Veranderen alleen de aankoopprijzen op basis van presataties? Of ook de verkoopprijzen? In dat laatste geval wordt het namelijk dubbel zo moeilijk om van een slecht presterend onderdeel af te komen.
Daar staat geen antwoord op de vraag naar de maxima.quote:Op donderdag 4 maart 2010 17:50 schreef Peterselieman het volgende:
Vanaf de oorspronkelijke prijs is het 20%. De regels staan overigens hier gewoon: http://managers.fok.nl/f1/f1-2010/speluitleg
Het werd al genoemd, maar nu staat het er nog iets uitgebreiderquote:Op donderdag 4 maart 2010 18:13 schreef k_man het volgende:
[..]
Daar staat geen antwoord op de vraag naar de maxima.
Als het maximum percentage er al in stond, waarom moest je het dan toevoegen?quote:Op donderdag 4 maart 2010 18:39 schreef Sally het volgende:
Het stond er gewoon al in, dus je moet beter lezen k_manIk heb zojuist het max. percentage toegevoegd.
Nee, DAT stond er niet in. Wel al dat er een maximum (en minimum ) IS.quote:Op donderdag 4 maart 2010 22:34 schreef k_man het volgende:
[..]
Als het maximum percentage er al in stond, waarom moest je het dan toevoegen?
quote:Op donderdag 4 maart 2010 18:13 schreef k_man het volgende:
[..]
Daar staat geen antwoord op de vraag naar de maxima.
Dat er een maximum is, stond er al in op het moment van de start van de F1-manager. Dat jij de Speluitleg niet goed leest, kan ik niks aan doen.quote:Op donderdag 4 maart 2010 18:39 schreef Sally het volgende:
Het stond er gewoon al in, dus je moet beter lezen k_manIk heb zojuist het max. percentage toegevoegd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |