abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 maart 2010 @ 15:51:10 #126
45621 Suzanna
Mama van...
pi_78639420
Mijn buurvrouw zit ook te wachten op de baby... 9 dagen overtijd inmiddels. Arme meid.

Ik werd vanmiddag gefeliciteerd door een moeder op school.... Noa had het grote nieuws aan haar verteld door te vragen of ze ook op kraambezoek kwam, want haar mama had een baby in haar buik.... haha. Wel ontzettend schattig.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 16:04:14 #127
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_78640022
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 15:51 schreef Suzanna het volgende:
Mijn buurvrouw zit ook te wachten op de baby... 9 dagen overtijd inmiddels. Arme meid.

Ik werd vanmiddag gefeliciteerd door een moeder op school.... Noa had het grote nieuws aan haar verteld door te vragen of ze ook op kraambezoek kwam, want haar mama had een baby in haar buik.... haha. Wel ontzettend schattig.
Dat is inderdaad schattig!
En niet leuk voor je buurvrouw.

Ymme zet em op!
  dinsdag 2 maart 2010 @ 16:22:07 #128
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_78640784
Geen babynieuws nog? Jemig zeg, ik ben zo benieuwd hoe het met de dames gaat! Ik gooi er nog even een tegenaan hoor!
3!
  dinsdag 2 maart 2010 @ 16:31:53 #129
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_78641208
Dat Leonieke niet bijtijds zou zijn wisten we maarruh... tis al bijna half 5 !! de enige geldige reden voor dit te laat zijn is natuurlijk dus Leonieke of meneer Leonieke, laat eens wat horen

mcLaura, al iets van ymme vernomen ? k voel me net n kind dat geen snoepje krijgt vandaag
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
  dinsdag 2 maart 2010 @ 16:32:21 #130
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_78641235
pfff k weet niet eens meer t verschil tussen n edit en n quote knop... waar gaat dit heeeeeeeeeeen
Gewoon n stuiterballetje
  dinsdag 2 maart 2010 @ 16:35:16 #131
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_78641369
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 16:32 schreef maffemuts het volgende:
pfff k weet niet eens meer t verschil tussen n edit en n quote knop... waar gaat dit heeeeeeeeeeen
Overstroomt door hormonen voor anderen?
  dinsdag 2 maart 2010 @ 16:37:30 #132
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_78641452
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 16:35 schreef pessie het volgende:

[..]

Overstroomt door hormonen voor anderen?
Heb t eigenlijk al de hele dag maar check dan nog 100x of ik t wel goed heb gedaan.. nu weer eens niet, maar was nog op tijd met mn edit ( k gooi t maar op momnesia klinkt lekker veilig)
Gewoon n stuiterballetje
  dinsdag 2 maart 2010 @ 16:43:23 #133
61183 leonieke
Dan toch?
pi_78641759
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 16:31 schreef maffemuts het volgende:
Dat Leonieke niet bijtijds zou zijn wisten we maarruh... tis al bijna half 5 !! de enige geldige reden voor dit te laat zijn is natuurlijk dus Leonieke of meneer Leonieke, laat eens wat horen

mcLaura, al iets van ymme vernomen ? k voel me net n kind dat geen snoepje krijgt vandaag
Bezoek aan schoonmoeder ook niet geldig?
En toch...

Ik had tijdens de CTG netjes om de 5 minuten een harde buik (dus DAT is een harde buik heb ik idd al een tijdje last van ja ) maar voor de rest is er niet zoveel veranderd. Baarmoederhals een beetje meer verweekt, maar nog niet voldoende, nog geen ontsluiting.
Als er voor donderdagavond niets gebeurd is, moet ik binnen rond 19.30u (het lijkt wel een gevangenis ) en gaan ze inleiden. Dan sturen ze mijn man terug naar huis zodat hij nog een nacht kan slapen (alsof hij goed zal slapen ) en dan verwachten ze hem rond 7.30u terug in de hoop dat er dan al een paar cm ontsluiting is en ze de vliezen gecontroleerd kunnen breken (ivm streptokokken B en de antibiotica die ik dan moet krijgen). En vrijdag zou ik dan toch wel moeten bevallen (na 24u schakelen ze volgens mij over op keizersnede (is toch gebeurd bij de meeste mensen die ik ken al was dat wel niet in dat ziekenhuis), dus vrijdagavond is volgens mij alles achter de rug... oftewel, vrijdagavond begint alles ).
  dinsdag 2 maart 2010 @ 16:47:15 #134
95408 Incantrix
pi_78641928
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 16:43 schreef leonieke het volgende:

[..]

Bezoek aan schoonmoeder ook niet geldig?
En toch...

Ik had tijdens de CTG netjes om de 5 minuten een harde buik (dus DAT is een harde buik heb ik idd al een tijdje last van ja ) maar voor de rest is er niet zoveel veranderd. Baarmoederhals een beetje meer verweekt, maar nog niet voldoende, nog geen ontsluiting.
Als er voor donderdagavond niets gebeurd is, moet ik binnen rond 19.30u (het lijkt wel een gevangenis ) en gaan ze inleiden. Dan sturen ze mijn man terug naar huis zodat hij nog een nacht kan slapen (alsof hij goed zal slapen ) en dan verwachten ze hem rond 7.30u terug in de hoop dat er dan al een paar cm ontsluiting is en ze de vliezen gecontroleerd kunnen breken (ivm streptokokken B en de antibiotica die ik dan moet krijgen). En vrijdag zou ik dan toch wel moeten bevallen (na 24u schakelen ze volgens mij over op keizersnede (is toch gebeurd bij de meeste mensen die ik ken al was dat wel niet in dat ziekenhuis), dus vrijdagavond is volgens mij alles achter de rug... oftewel, vrijdagavond begint alles ).

Ik had tóch even iets anders verwacht toen ik jou als laatste postster van dit topic zag Ben je hier tevreden mee, Leonieke? Ik hoop voor je dat de laatste loodjes niet zwaar zullen zijn!
3!
  dinsdag 2 maart 2010 @ 16:53:30 #135
61183 leonieke
Dan toch?
pi_78642166
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 16:47 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Ik had tóch even iets anders verwacht toen ik jou als laatste postster van dit topic zag Ben je hier tevreden mee, Leonieke? Ik hoop voor je dat de laatste loodjes niet zwaar zullen zijn!
Ja, hoor. Ze gaan gewoon donderdag al starten, terwijl de gyn altijd gezegd heeft dat het eigenlijk 'pas' op 8 maart ging zijn. En de enige momenten dat ik wat last heb, zijn tegenwoordig 's nachts, een aantal uur. Dan is het wat pijnlijker om te slapen omdat ik enkel op één kant kan slapen en de baby daar altijd zit te schoppen en daar komen dan tegelijkertijd wat harde buiken bij. Voor de rest voel ik me eigenlijk nog heel goed (ik heb trouwens niet voor niets die award gekregen hé, moet ik hem ook in eer houden )

Ik was gewoon wat geschrokken toen ze zei dat mijn man naar huis moet (zoiets als: maar ik kan dat helemaal niet alleen ), maar het lijkt me idd wel handiger als mijn man wat uitgerust is voor als de 'zware' uren er zitten aan te komen (waarmee ik niet wil zeggen dat de eerste cm's niet zwaar zullen zijn, maar ik vermoed dat het alleen maar erger wordt). Ik moest gewoon wat wennen aan dat idee, maar het is dus wel beter dat ik het op voorhand weet
En mijn water kan natuurlijk ook vanavond nog breken hé (maar de gyn dacht toch dat we elkaar pas donderdagavond gingen terug zien).

Maar ik ben dus wel vergeten te vragen tot welke pieken een CTG gaat qua harde buiken bij de zwaarste weeën Kwestie van misschien wat te kunnen inschatten wat me te wachten staat (als je dat al een beetje kunt inschatten).
  dinsdag 2 maart 2010 @ 16:57:14 #136
95408 Incantrix
pi_78642334
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 16:53 schreef leonieke het volgende:

[..]

Ja, hoor. Ze gaan gewoon donderdag al starten, terwijl de gyn altijd gezegd heeft dat het eigenlijk 'pas' op 8 maart ging zijn. En de enige momenten dat ik wat last heb, zijn tegenwoordig 's nachts, een aantal uur. Dan is het wat pijnlijker om te slapen omdat ik enkel op één kant kan slapen en de baby daar altijd zit te schoppen en daar komen dan tegelijkertijd wat harde buiken bij. Voor de rest voel ik me eigenlijk nog heel goed (ik heb trouwens niet voor niets die award gekregen hé, moet ik hem ook in eer houden )

Ik was gewoon wat geschrokken toen ze zei dat mijn man naar huis moet (zoiets als: maar ik kan dat helemaal niet alleen ), maar het lijkt me idd wel handiger als mijn man wat uitgerust is voor als de 'zware' uren er zitten aan te komen (waarmee ik niet wil zeggen dat de eerste cm's niet zwaar zullen zijn, maar ik vermoed dat het alleen maar erger wordt). Ik moest gewoon wat wennen aan dat idee, maar het is dus wel beter dat ik het op voorhand weet
En mijn water kan natuurlijk ook vanavond nog breken hé (maar de gyn dacht toch dat we elkaar pas donderdagavond gingen terug zien).

Maar ik ben dus wel vergeten te vragen tot welke pieken een CTG gaat qua harde buiken bij de zwaarste weeën Kwestie van misschien wat te kunnen inschatten wat me te wachten staat (als je dat al een beetje kunt inschatten).
Ah, ok, alleszins een meevaller dus Alleen die man die dan weg moet he? Tjonge, ik vind dat toch eigenlijk wel een nare policy hoor, de eerste nacht dat Stef er was moest mijn lief ook naar huis en dat was dus echt huilen.. Ik snap het aan de ene kant best, maar op zulke momenten zou je toch het liefst je man bij je hebben he? Nouja, hopelijk zul je die nacht nog wat rust krijgen lieverd.. Ik ben benieuwd hoor! Blij dat je je in elk geval nog goed voelt, dat is een hoop waard die laatste dagen
3!
  dinsdag 2 maart 2010 @ 16:58:15 #137
35189 Troel
scherp en bot
pi_78642384
Een en ander is afhankelijk van hoe zo'n apparaat ingesteld staat, maar een harde buik was bij mij zeg maar 20 (en dan in rust was het 5), terwijl de eche weeen rustig richting de 80 gingen (op een schaal van 0 tot 100 dus)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 2 maart 2010 @ 17:01:09 #138
61183 leonieke
Dan toch?
pi_78642503
Mja, ik hoop ook een beetje op die rust, voor allebei dan zodat we er de vrijdag echt tegenaan kunnen gaan. Als ik geen rust ga hebben, zal het hoogstwaarschijnlijk een heel lange nacht worden (en dat was zo echt mijn schrik). Maar ik heb het wat rondgevraagd en blijkbaar is dat in België toch de meest gebruikte procedure: 's avonds inleiden, man naar huis om te slapen en dan hopelijk 's ochtends al paar cm ontsluiting als de man terug is.
En als het echt te zwaar wordt en ik mijn man erbij wil, vraag ik wel aan die vroedvrouwen of hij niet vroeger mag terugkomen (rond 6u ofzo).
En ja, eens de kleine er is, blijf ik nog (ik denk tot de dinsdag) in het ziekenhuis en moet mijn man dus elke avond naar huis. Zal zo raar zijn, denk ik (en voor een grote gsm-rekening zorgen ).
  dinsdag 2 maart 2010 @ 17:02:16 #139
61183 leonieke
Dan toch?
pi_78642555
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 16:58 schreef Troel het volgende:
Een en ander is afhankelijk van hoe zo'n apparaat ingesteld staat, maar een harde buik was bij mij zeg maar 20 (en dan in rust was het 5), terwijl de eche weeen rustig richting de 80 gingen (op een schaal van 0 tot 100 dus)
Hmz... ik heb dus nog niets meegemaakt, als ik het zo lees Verdorie
pi_78642959
Jemig Dracu, nog meer spuiten. Zou wel fijn zijn als het verlichting geeft!

Leo, jij haalt idd het maximale eruit zeg!! Hoe is het met de zenuwen?

Nog geen nieuws van Ymme? Hmmzzzz...
  dinsdag 2 maart 2010 @ 17:14:45 #141
61183 leonieke
Dan toch?
pi_78643096
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 17:10 schreef Orea het volgende:
Jemig Dracu, nog meer spuiten. Zou wel fijn zijn als het verlichting geeft!

Leo, jij haalt idd het maximale eruit zeg!! Hoe is het met de zenuwen?

Nog geen nieuws van Ymme? Hmmzzzz...
Die zenuwen, dat is misschien nog het slechtste ja Die nemen alleen maar toe.
Denk dat dat wel een voordeel is aan te vroeg bevallen (al weet ik dat uiteraard ook niet zeker). Maar dan bedoel ik wel te vroeg bevallen zoals mijn zus is tegengekomen: op 36,5 weken breekt water en 7 uur later is ze moeder.
Niet als je bv zou bevallen op 30 weken en weeënremmers e.d. moet krijgen. Maar echt, als je weet dat alles goed is met de baby, dat hij mag komen en dat hij er dan opeens ook is, nog net voor het moment dat je begint na te denken over hoe de bevalling zou verlopen.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 17:15:00 #142
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_78643104
De sterkte van de weeën wordt niet gemeten met de CTG, althans dat is mij verteld. Alleen verandering.
BIj mij gaf de CTG pieken aan van 20, terwijl ik echt wel echte weeën had.
De verpleegkundige zei dat het niks zei over de sterkte, alleen maar dát er weeënactiviteit is en hoe dat zich verhoudt tot de hartslag van je kindje. Om de daadwerkelijke sterkte van de weeën te bepalen zou je inwendig moeten meten...

Hoe zou het met ymme zijn?

Leonie, wel spannend hoor! Dus uiterlijk vrijdagavond heb je je zoon vast?
pi_78643247
Ik kan me er nog zo niet echt wat bij voorstellen, op het einde lopen, vlak voor hét moment... Begin pas net een beetje écht te geloven dat ik écht zwanger ben... (en nog niet altijd volledig )

Maar echt heel spannend, ben zo benieuwd! Voor het weekend ben je gewoon écht mama!
  dinsdag 2 maart 2010 @ 17:19:25 #144
61183 leonieke
Dan toch?
pi_78643274
Als alles voorspoedig verloopt, hebben we idd vrijdagavond onze zoon in onze armen (en sh*t, dan moeten we ook echt de knoop doorhakken voor wat zijn naam betreft ).
  dinsdag 2 maart 2010 @ 17:21:35 #145
61183 leonieke
Dan toch?
pi_78643361
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 17:18 schreef Orea het volgende:
Ik kan me er nog zo niet echt wat bij voorstellen, op het einde lopen, vlak voor hét moment... Begin pas net een beetje écht te geloven dat ik écht zwanger ben... (en nog niet altijd volledig )

Maar echt heel spannend, ben zo benieuwd! Voor het weekend ben je gewoon écht mama!
Een meisje was het zeker, hé?

Nee, maar ik denk ook dat dat normaal is. Het heeft bij mij heel lang geduurd voor ik ben beginnen nadenken over de bevalling die er zat aan te komen. Je hebt dan ook 9 maand de tijd om aan alles te wennen en dat kan je natuurlijk niet allemaal in 1 keer doen. Alles op zijn tijd is nog rap genoeg
pi_78643605
Spannend Ymme! Zet hem op!

Leonieke ook al bijna mama! Is vandaag niet je babykamer en eetkamer geleverd? Of zit ik nou helemaal door de war?

Ik ben vandaag bij de gyn geweest. 6w3d zwanger. Spiraaltje bleek nog maar half in mijn baarmoeder te zitten dus vandaar de zwangerschap. Spiraaltje is nu verwijderd. Mogelijk volgt er nog een miskraam maar dit is niet zeker. Ze weten niet hoeveel % kans je hierop hebt omdat het eigenlijk vrijwel nooit voor komt. Afwachten dus. Over 2 weken een nieuwe echo en dan mag ik, als alles goed is, terug naar de verloskundige! Vanavond gaan we het onze ouders vast vertellen, ben benieuwd hoe ze reageren!
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_78643748
Nieuws van Ymme : Nou eigenlijk geen nieuws. Ze heeft veel pijn en nog maar 2 cm ontsluiting, en een ruggenprik gekregen.

Ik heb haar maar weer veel sterkte gesmst.....
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  dinsdag 2 maart 2010 @ 17:31:20 #148
61183 leonieke
Dan toch?
pi_78643750
Babykamer afgelopen vrijdag (en in het weekend in elkaar gestoken ) en eetplaats gisteren (en de auto vorige week vrijdag, dus alles is er zo wat ).

Ik hoop dat alles goed verloopt, hoor BarbaBientje en je binnen twee weken een prachtige echo te zien krijgt
  dinsdag 2 maart 2010 @ 17:32:27 #149
61183 leonieke
Dan toch?
pi_78643799
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 17:31 schreef McLaura het volgende:
Nieuws van Ymme : Nou eigenlijk geen nieuws. Ze heeft veel pijn en nog maar 2 cm ontsluiting, en een ruggenprik gekregen.

Ik heb haar maar weer veel sterkte gesmst.....
Nog maar 2 cm
Wat goed dat ze die ruggenprik heeft gekregen Hopelijk zal dat de pijn toch vlug verlichten.

(en nu snap ik ook dat de gyn zei dat ze HOOPT dat ik na 12u toch al een paar cm ontsluiting zou hebben)
pi_78644349
He, dat schiet niet op voor Ymme hou vol meid!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')