Patat kan voor meer dan enkel het gefrituurde aardappelgerecht gebruikt worden en friet niet. Beeldmateriaal is dus niet relevantquote:Op zondag 28 februari 2010 23:02 schreef Lysdexie het volgende:Het is patat, dwazen.
Deze conclusie onderbouw ik doormiddel van het volgend beeldmateriaal:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bovenstaande beelden tonen aan dat het woord 'patat' vele malen vaker wordt genoemd in welke bron dan ook dan 'friet'.
Het is dan ook frituur, en niet snackbar!quote:Op zondag 28 februari 2010 23:09 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Jongens, het is Patat, ik was laatst in Belgie, daar noemen ze een snackbar: "frituur". Dwazen, daar zeggen ze zeker ook Friet
Wat een misvattingen weer.quote:Op zondag 28 februari 2010 23:14 schreef rondarts het volgende:
[..]
Het is dan ook frituur, en niet snackbar!
en ohja,, friet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar eik ook weer nie.
http://www.youtube.com/user/russmaffia#p/u/1/X25G79Rnbmo :')
Ik kwam daar een keer kamperen met mijn tent. Komt een belg bij mij met de vraag of ik elektrik wil. Wat zeg je? Wil je elektrik? zegt ie weer. He? Ja voor een lampje in mijn tent of zo. Nee hoefde niet.quote:Op zondag 28 februari 2010 23:09 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Jongens, het is Patat, ik was laatst in Belgie, daar noemen ze een snackbar: "frituur". Dwazen, daar zeggen ze zeker ook Friet
Gelukkig niet.quote:
Uiteraardquote:Op zondag 28 februari 2010 23:18 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Wat een misvattingen weer.
Mag ik nu aannemenen dat je in het zuiden woont?
Je zegt het verkeerd om: je hebt vlaamse friet, de ietwat dikkerequote:Op zondag 28 februari 2010 19:12 schreef Yoewie het volgende:
patat heeft een andere vorm dan friet.
patat is rechthoekig en friet vierkant.
patat:
[ afbeelding ]
friet (verschillende maten...dunne, dikke...)
[ afbeelding ]
Oooh, je bent een noordhollander.quote:Op zondag 28 februari 2010 23:22 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Gelukkig niet.En doe iets aan je aardrijkskunde, sinds wanneer ligt Den Bosch in Limburg.
Second that, het is gewoon frietquote:Op zondag 28 februari 2010 23:45 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
omg, van die mensen die pEtat/patatfriet/petatfriet zeggen
Juist!quote:Op maandag 1 maart 2010 00:01 schreef the_legend_killer het volgende:
Bij de mc is het ook altijd friet !
en volgens google images is:quote:Op zondag 28 februari 2010 23:02 schreef Lysdexie het volgende:Het is patat, dwazen.
Deze conclusie onderbouw ik doormiddel van het volgend beeldmateriaal:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bovenstaande beelden tonen aan dat het woord 'patat' vele malen vaker wordt genoemd in welke bron dan ook dan 'friet'.
Zullen we aardappel eten, klinkt logischer. De bereidingswijze komen we samen wel uit!quote:Op maandag 1 maart 2010 00:15 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Het is friet. 't Is toch heel logisch?
Patat = aardappel
Friet = gefrituurde
Patates Frites = gefrituurde aardappel
Wat is logischer om te zeggen, "zullen we aardappel eten?" of "zullen we gefrituurde eten?" als het om gefrituurde aardappelreepjes gaat?
Nee. Een aardappel kan je op meerdere manieren klaarmaken, dus dan klopt het niet.quote:Op maandag 1 maart 2010 00:19 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Zullen we aardappel eten, klinkt logischer. De bereidingswijze komen we samen wel uit!
Nee, 'zullen we gefrituurde eten?', is lekker logisch.quote:Op maandag 1 maart 2010 00:20 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Nee. Een aardappel kan je op meerdere manieren klaarmaken, dus dan klopt het niet.
quote:
Das een goei.quote:
Ha... Friet is een bereidingswijze!... Dat is de eindfase!... Daar kunt ge nog alle kanten mee uit!... Kroketten kunt ge frituren, frikadellen ook... Nasiballen... Aardappels frituren is slechts een van de mogelijkheden!!...quote:
quote:Op zondag 28 februari 2010 18:13 schreef dombo123 het volgende:
In het noorden zeggen we patat, de zuiderlingen friet.
Je snapt het niet, je zegt wel patat maar feitelijk moet je friet zeggen.quote:Op maandag 1 maart 2010 22:39 schreef Jekoos het volgende:
[In het noorden zeggen we patat, de zuiderlingen friet]
feitelijk moet je niks zeggenquote:Op maandag 1 maart 2010 22:41 schreef Gonaz het volgende:
[..]
Je snapt het niet, je zegt wel patat maar feitelijk moet je friet zeggen.
quote:Op dinsdag 18 mei 2010 14:51 schreef nattermann het volgende:
Ik heb deze discussie gisteren gewonnen in een ander topic. Het is friet.
Slotje.
In het buitenland is het inderdaad friet, maar we hebben het hier over NEDERLAND.quote:Woonplaats: Roermond
Jij bent zeker gezakt op aardrijkskunde hèquote:Op dinsdag 18 mei 2010 15:01 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
[..]
In het buitenland is het inderdaad friet, maar we hebben het hier over NEDERLAND.
En jij bij les 1 van hoe-ontwijk-ik-hap-kunde hè?quote:Op dinsdag 18 mei 2010 15:02 schreef nattermann het volgende:
[..]
Jij bent zeker gezakt op aardrijkskunde hè
Nee hoorquote:Op dinsdag 18 mei 2010 15:04 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
En jij bij les 1 van hoe-ontwijk-ik-hap-kunde hè?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |