Niks, je lult.quote:Op zondag 28 februari 2010 18:13 schreef aight1 het volgende:
Patat is vies, friet is overheerlijk.
Slotje
SPOILER: 16+Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 28 februari 2010 18:20 schreef kristyle het volgende:
Door bovenstaand plaatje kom ik tot de conclusie dat alleen kankermongolen patat zeggen.
Door bovenstaand plaatje kom ik tot de conclusie dat alleen kankermongolen friet zeggen.
Door bovenstaand plaatje kom ik tot de conclusie dat alleen kankermongolen patat zeggen.
Belgquote:Op zondag 28 februari 2010 18:20 schreef kristyle het volgende:
Mij werd in België patat aangebodenquote:
Welles.quote:
Nu zie je maar dat de ware levensgenieters in Nederland de juiste term bezigen.quote:
krijg je wel aardappels en geen frietquote:Op zondag 28 februari 2010 18:26 schreef Enj0y het volgende:
In Belgie eet men pattatekes.
en hier frutquote:Op zondag 28 februari 2010 18:29 schreef kristyle het volgende:
[..]
Maar dat zijn aardappelen.
Meestal is het frieten, frit of friet.
De hele wereld snapt wel dat het friet is, behalve die eigenwijze apen boven de rivierenquote:Op zondag 28 februari 2010 18:32 schreef aight1 het volgende:
Waarom zijn deze termen met friet, en niet met patat?
- Franse frietjes bij de Mac, geen Franse patatjes
- Frituurpan, geen patatpan
- Frituurvet, geen patatvet
Stil eens jij.quote:Op zondag 28 februari 2010 18:32 schreef aight1 het volgende:
Omdat de patat gefrituurd wordtquote:Op zondag 28 februari 2010 18:32 schreef aight1 het volgende:
quote:Friet is een gerecht van gefrituurde aardappelreepjes.
Friet is bekend onder verschillende benamingen: in Vlaanderen wordt meestal van frieten, frietjes of fritten gesproken, in het oosten en de drie zuidelijke provincies van Nederland spreekt men van friet en in de rest van Nederland heeft men het meestal over patat heeft. In Noord-Holland en Utrecht raakt de benaming Vlaamse friet echter steeds meer in zwang. Andere benamingen zijn patates frites en frites.
Het gebruik van "patat" kan in Vlaanderen, Zeeland, Noord-Brabant en Nederlands Limburg verwarring veroorzaken, bij de eerste twee omdat het daar "aardappel" betekent, en bij de laatste twee gevallen omdat het woord er niet of nauwelijks gebruikt wordt.
Frietkandellenquote:Op zondag 28 februari 2010 18:36 schreef Meddo het volgende:
[..]
Omdat de patat gefrituurd wordtJe doet toch ook frikandellen in een frituurpan.. dan heten die toch ook niet opeens friet
En dus alle hersenloze klootzakken zeggen friet???quote:Op zondag 28 februari 2010 18:20 schreef kristyle het volgende:
frietquote:Op zondag 28 februari 2010 18:41 schreef Saind het volgende:
ik vind patat ook gewoon kankervies klinken...
friet for president!
Ik kom teveel in KLBquote:Op zondag 28 februari 2010 18:41 schreef T.Trekstang het volgende:
[..]
En dus alle hersenloze klootzakken zeggen friet???
Ik heb een beetje een hekel aan gebruikers van het woord "kankermongolen"...
quote:Op zondag 28 februari 2010 18:25 schreef aight1 het volgende:
[..]
Mij werd in België patat aangeboden
Ik had het dan ook niet geaccepteerdquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |