Iemand vermoorden bedoel je?quote:Op vrijdag 5 november 2010 21:50 schreef maartena het volgende:
[..]
Er is een 40-jarig ontsnappingsplan wat vrijwel altijd werkt.
Dan word ik liever een uitzondering dan een loonslaafquote:Die mensen waar jij het over hebt zijn uitschieters/uitzonderingen. de meerderheid is echt niet rijk of heeft zelfs een gemiddeld inkomen hoor.
Voor jou 10 anderen, zo gaat het dan ook wel weer. Als je jezelf zo goed vind ga dan lekker voor jezelf beginnen. Ga freelance doen waar de fuck je nu ook voor aan het studeren bent en je zal nooit een loonslaaf zijn, enkel van de mensen die je inhuren. Maarja, je vind van 9 tot 5 blijkbaar al een te lange dag, dus voor jezelf beginnen kun je dan al helemaal niet aanquote:Op zaterdag 27 februari 2010 23:26 schreef Leonidas82 het volgende:
wat een zuigleven heb je dan ook iig he![]()
Elke ochtend als ik naar het bedrijf rijdt waar ik afstudeer zie ik weer al die jan-modaalbakken van forenzen die weer naar 'de baas' rijden en mogen ze zich weer kapot werken elke dag van 8 tot 5. Of je nu een eenvoudig handarbeider bent in een fabriek of een hoogopgeleide consultant in een verzekeringsbedrijf. Wat ze allebei gemeen hebben is dat ze elke week geknecht en gesmeed worden door hun werkgever, de voortdurende angst om te presteren om de baan te behouden of de angst om 'overbodig of misbaar' te worden/raken.
Allen in de organisatie trappen naar de onderkant, naar de schoonmakers of klusjesman en buigen /slijmen ze voor het almachtige management. De bovenlaag, de werkgevers waar het 'gouden kooi' leventje aan te danken is. Niet wetende dat diezelfde bovenlaag alles wat daaronder is ook verfoeid en enkel aan winst, prestige en ego denkt.
Kortom, het leven van een loonslaaf gaat niet over rozen en het enige wat elke loonslaaf zich verplicht zou moeten stellen: hoe hieruit te ontsnappen.
Klacht: het afhankelijke, beperkte en onzekere bestaan van een loonslaaf
3werf hoera voor de kennis economie, alle afgestudeerden die vervolgens als kantoorslaaf in de file staan om hun hopelijk iets betere leven dan de buren te bekostigen.quote:Op donderdag 4 november 2010 16:48 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Schrijver,kunstenaar,fotograaf, artiesten,sporters zijn de mensen die het goed voor elkaar hebben.
De rest van ons zijn grotendeels slechts kuddevolk dat zich rot werk voor niks.
Puur uit interesse, wat doe je voor werk?quote:Op zaterdag 6 november 2010 01:31 schreef YuckFou het volgende:
[..]
3werf hoera voor de kennis economie, alle afgestudeerden die vervolgens als kantoorslaaf in de file staan om hun hopelijk iets betere leven dan de buren te bekostigen.
Man I'm so happy doing my thing, hard werken is geen probleem, als je van je hobby je werk hebt gemaakt
Wat belet je?quote:Op vrijdag 5 november 2010 23:46 schreef Motar het volgende:
Buiten dat zou men 4 dagen moeten werken en er 3 vrij zijn!
Geluidstechnicus, custom LED projects designen en maken, jongens aansturen die voor ons bedrijf licht&geluid bij cliënten installeren enz. werk bij een klein bedrijf wat Licht, Geluid en Beeld apparatuur in de breedste zin verhuurd, verkoopt en installeert, doe daarnaast partime bandjes mixenquote:Op zaterdag 6 november 2010 01:59 schreef joepie91 het volgende:
Puur uit interesse, wat doe je voor werk?
Dat is wel vetquote:Op zaterdag 6 november 2010 16:16 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Geluidstechnicus, custom LED projects designen en maken, jongens aansturen die voor ons bedrijf licht&geluid bij cliënten installeren enz. werk bij een klein bedrijf wat Licht, Geluid en Beeld apparatuur in de breedste zin verhuurd, verkoopt en installeert, doe daarnaast partime bandjes mixen
Voorbeeldje van mn werk:
Ik zit zelf in een soortgelijke tak werk en moet ook zeggen dat ik niemand ken in dit vak die zijn werk niet leuk vind.quote:Op zaterdag 6 november 2010 16:16 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Geluidstechnicus, custom LED projects designen en maken, jongens aansturen die voor ons bedrijf licht&geluid bij cliënten installeren enz. werk bij een klein bedrijf wat Licht, Geluid en Beeld apparatuur in de breedste zin verhuurd, verkoopt en installeert, doe daarnaast partime bandjes mixen
Voorbeeldje van mn werk:
Thank youquote:
Dat bedoel ik dus, de meeste mensen die in die hoek werken hebben het goed naar hun zin, soms lange dagen keihard werken maar de voldoening na het afronden van een project, het applaus van het publiek of de persoonlijke kick is geweldig, dan stelt 40/50/60 soms tot 80 uur werken geen reet voor, dat hoort er gewoon bijquote:Op zondag 7 november 2010 00:18 schreef TigerXtrm het volgende:
Ik zit zelf in een soortgelijke tak werk en moet ook zeggen dat ik niemand ken in dit vak die zijn werk niet leuk vind.
succes met een uitzondering worden.quote:Op zaterdag 6 november 2010 01:03 schreef gojim het volgende:
[..]
Dan word ik liever een uitzondering dan een loonslaaf
Trouwens, hoe kan je het beste een geniepige jood worden? Velen zijn miljardairs, dat word je echt niet door te handelen in kleren, spullen, hout en metaal?
Beetje verbitterd?quote:Op zondag 7 november 2010 13:28 schreef DE_krumpel het volgende:
[..]
succes met een uitzondering worden.
maar niet zeiken als je werk niet verkoopt en je geen subsidie meer kirjgt he
Zo hey jij bent flink gebrainwashedquote:Op zondag 7 november 2010 13:50 schreef draaijer het volgende:
Niet eens met TS. Ik heb zat verantwoordelijkheden en een behoorlijke hoeveelheid aandelen. Ik wil mezelf ontwikkelen en het bedrijf laten groeien. Of ik dat nu als zelfstandige doe of als entrepreneur in een grote onderneming. Dat laatste geeft meer zekerheid en ik kan je melden dat ik aanzienlijk meer verdien dan een gemiddelde zelfstandige. Ik heb het enorm naar mijn zin en ik ga met erg veel plezier naar mijn werk. Mijn werk voelt niet als werk maar als iets leuks.
Zo kan het dus ook.
By the way : vul je glas eens. Altijd half leeg is zooo saai
Ik vul liever een doos dan een glas.quote:Op zondag 7 november 2010 13:50 schreef draaijer het volgende:
Niet eens met TS. Ik heb zat verantwoordelijkheden en een behoorlijke hoeveelheid aandelen. Ik wil mezelf ontwikkelen en het bedrijf laten groeien. Of ik dat nu als zelfstandige doe of als entrepreneur in een grote onderneming. Dat laatste geeft meer zekerheid en ik kan je melden dat ik aanzienlijk meer verdien dan een gemiddelde zelfstandige. Ik heb het enorm naar mijn zin en ik ga met erg veel plezier naar mijn werk. Mijn werk voelt niet als werk maar als iets leuks.
Zo kan het dus ook.
By the way : vul je glas eens. Altijd half leeg is zooo saai
Tja, succes is een keuze... Of je maakt er wat van, of.......... agh........ once a quitter, always a quitter.quote:Op zondag 7 november 2010 14:02 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Zo hey jij bent flink gebrainwashed
Je kunt ook al Engels zie ikquote:Op zondag 7 november 2010 14:22 schreef draaijer het volgende:
[..]
Tja, succes is een keuze... Of je maakt er wat van, of.......... agh........ once a quitter, always a quitter.
Dat werd in andere topics al duidelijk, waar hij nogal... ongefundeerde reacties gaf.quote:Op zondag 7 november 2010 14:02 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Zo hey jij bent flink gebrainwashed
Op de korte termijn is het misschien inderdaad moeilijker. Maar op de lange termijn zal het zeker meer bevallen.quote:Op zondag 7 november 2010 14:39 schreef DE_krumpel het volgende:
[..]
Nee ik haal je uit de illusie dat het makkelijk is.
Vertel Joepie.. Wat zit je dwars kerel? Dit omdat ik een hekel heb aan krakers en omdat je een discussie niet kunt winnen?quote:Op zondag 7 november 2010 17:28 schreef joepie91 het volgende:
[..]
Dat werd in andere topics al duidelijk, waar hij nogal... ongefundeerde reacties gaf.
[..]
Op de korte termijn is het misschien inderdaad moeilijker. Maar op de lange termijn zal het zeker meer bevallen.
Ik heb het niet alleen over de topics betreffende krakers. Ik heb wel meer reacties gelezen waar dit uit blijkt... maar goed, ik kan zo snel even niet voor de geest halen welke topics dat waren.quote:Op zondag 7 november 2010 19:16 schreef draaijer het volgende:
[..]
Vertel Joepie.. Wat zit je dwars kerel? Dit omdat ik een hekel heb aan krakers en omdat je een discussie niet kunt winnen?
ontopic
Ik vind het prima en ik ben blij een loonslaaf te zijn. Zekerheid en voldoende geld om je gezin te onderhouden vind ik belangrijk. Uiteraard in combinatie met groei perspectief
jaaa als je verkoopt wel ja.quote:Op zondag 7 november 2010 17:28 schreef joepie91 het volgende:
[..]
Dat werd in andere topics al duidelijk, waar hij nogal... ongefundeerde reacties gaf.
[..]
Op de korte termijn is het misschien inderdaad moeilijker. Maar op de lange termijn zal het zeker meer bevallen.
quote:Op zondag 7 november 2010 19:55 schreef DE_krumpel het volgende:
[..]
jaaa als je verkoopt wel ja.
maa dat is niet altijd zo.
hoeveel succesverhalen ken je nou werkelijk daarover?
ik echt niet meer dan 10 hoor.
Waar je mee omgaat, word je mee besmetquote:Op zondag 7 november 2010 19:55 schreef DE_krumpel het volgende:
[..]
jaaa als je verkoopt wel ja.
maa dat is niet altijd zo.
hoeveel succesverhalen ken je nou werkelijk daarover?
ik echt niet meer dan 10 hoor.
Op mijn opleidingen ben ik ook tientallen hippe jonge personen tegengekomen die wel even een bedrijf zouden opstarten, niet één bestaat er vandaag nog.quote:Op maandag 8 november 2010 09:43 schreef Scorpie het volgende:
Ik vind het zo mooi om te zien dat iedereen die de buik vol heeft van 'het loonslaven' systeem en kankert op de uren die je maakt denkt dat je wel even als freelancer minder uren zal maken![]()
Ik zie die koppen al voo rme als ze merken dat ze eigenlijk veel meer uren moeten maken willen ze een beetje normaal kunnen opstarten
Goed bezig man.quote:Op maandag 8 november 2010 09:53 schreef Cheiron het volgende:
Wat een topic zeg. Gelukkig is er ruimte voor nuance![]()
Anyway, happy "loonslaaf" hier. Ik doe wat ik leuk vind, wordt uitgedaagd, heb leuke collega's, verdien goed geld en heb genoeg prive tijd.
Ieder zn eigen ding natuurlijk, maar mij bevalt het best.
Zo herkenbaarquote:Op maandag 8 november 2010 09:49 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Op mijn opleidingen ben ik ook tientallen hippe jonge personen tegengekomen die wel even een bedrijf zouden opstarten, niet één bestaat er vandaag nog.
Stuk voor stuk hadden ze het onderschat en stuk voor stuk zijn ze gefaald.quote:Op maandag 8 november 2010 10:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zo herkenbaarGrote smoel maar ondertussen *niks* klaar kunnen spelen, prachtig
Dit is van toepassing op FoK, Facebook, Hyves, Twitter, enz. Maar vooral Twitter.quote:
Maar ze proberen het in ieder geval wel.. Dat kan je van de meesten niet zeggen. Ik heb als "loonslaaf" gewerkt en ik ben zelfstandige geweest en nu werk ik weer als "loonslaaf".quote:Op maandag 8 november 2010 10:13 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Stuk voor stuk hadden ze het onderschat en stuk voor stuk zijn ze gefaald.
Ik ervoor gekozen om zoiets niet te overhaasten, wat deze mensen overduidelijk wel deden. Ik heb het dan ook over 16/17/18-jarigen die met grote verhalen liepen op te scheppen dat ze het helemaal gingen maken om een paar maanden later het onderwerp uit de weg te gaan. Ik zeg niet dat iemand van 16/17/18 niet een prima bedrijf kan starten en onderhouden maar als je die mensen gekend had, had je er waarschijnlijk ook niet veel vertrouwen in gehad.quote:Op maandag 8 november 2010 13:13 schreef draaijer het volgende:
[..]
Maar ze proberen het in ieder geval wel.. Dat kan je van de meesten niet zeggen. Ik heb als "loonslaaf" gewerkt en ik ben zelfstandige geweest en nu werk ik weer als "loonslaaf".
Ik vind werken heerlijk en ik heb een heerlijke baan. Ik werk ongeveer 70 uur per week wat niet als werk voelt.
Ach, je hebt altijd mensen die niks willen doen en bang zijn voor ontwikkeling. Succes is een keuze
Maar jij hebt dan ook geen leven, evenals de rest van de loonslaven die trots zijn op hun robotleven.quote:Ik ervoor gekozen om zoiets niet te overhaasten, wat deze mensen overduidelijk wel deden. Ik heb het dan ook over 16/17/18-jarigen die met grote verhalen liepen op te scheppen dat ze het helemaal gingen maken om een paar maanden later het onderwerp uit de weg te gaan. Ik zeg niet dat iemand van 16/17/18 niet een prima bedrijf kan starten en onderhouden maar als je die mensen gekend had, had je er waarschijnlijk ook niet veel vertrouwen in gehad.
Of je op mij doelt met 'mensen die bang zijn voor ontwikkelingen' maar dat ben ik echt niet, de ontwikkelingen kunnen mij niet snel genoeg gaan, op welk gebied dan ook.En ik hou juist ook van werken, als ik een paar dagen niet werk of niks doe krijg ik het gevoel alsof ik niks nuttigs heb gedaan en dat haat ik.
Ik heb ook overwogen om voor mezelf te beginnen omdat de onafhankelijkheid me geweldig lijkt, maar ik ben nu bezig met een opleiding en ik werk om geld te sparen om het huis uit te gaan en werkervaring op te doen, dus dat idee gaat nog even in de koelkast.![]()
quote:Op zondag 28 november 2010 23:13 schreef uitkeringslijder het volgende:
[..]
Maar jij hebt dan ook geen leven, evenals de rest van de loonslaven die trots zijn op hun robotleven.
Mensen die leven om te werken
Brave schaapse volgelingen
Ja en lekker in je vrije tijd als een schaap in een kudde nutteloze shit gaan doen zoals jezelf volgieten met drank in dezelfde discotheekquote:Op zondag 28 november 2010 23:13 schreef uitkeringslijder het volgende:
[..]
Maar jij hebt dan ook geen leven, evenals de rest van de loonslaven die trots zijn op hun robotleven.
Mensen die leven om te werken
Brave schaapse volgelingen
Wat een onzin. Alsof je zonder werk geen leven hebt. Juist als je 40 uur per week werkt heb je nergens tijd meer voor, behalve 's avonds moe achter de buis zitten en naar pedofielen als Paul de Leeuw kijkenquote:Ja en lekker in je vrije tijd als een schaap in een kudde nutteloze shit gaan doen zoals jezelf volgieten met drank in dezelfde discotheek
Ow ja en je UI zegt genoeg jij zal nooit plezier in je leven hebben
Boodschappen doen bij winkels die om 5 uur sluitenquote:Fijn dat jij kan sporten en een sixpack krijgt vanwege je bijstandssportpas.
Ik doe dat naast m'n baan, ik doe alles wat jij doet naast m'n openbare leven. En nu?
omdat als je gelukkig bent met 24 uur werken en je daar je ding mee kan doen, vooral doen.quote:Op zondag 28 november 2010 23:28 schreef uitkeringslijder het volgende:
[..]
Boodschappen doen bij winkels die om 5 uur sluiten
Begrijp je de logica, winkels die om 5 uur sluiten terwijl iedereen hard aan het werken zou moeten zijn?
blijkbaar zitten er veel meer mensen in de uitkering dan mij, waarom zou ik dan niets van mogen pakken?
en het zijn geen allochtonen en vrouwen maar roomblanke mannetjes van 30-35, en men kan mij echt niet wijsmaken dat ze allen precies op dezelfde dag vrij nemen, het is altijd druk overdag.
Waarom werken deze mensen dan niet? Waarom zou ik dan WEL moeten werken
Welke winkels sluiten om 17:00?quote:Op zondag 28 november 2010 23:28 schreef uitkeringslijder het volgende:
[..]
Begrijp je de logica, winkels die om 5 uur sluiten terwijl iedereen hard aan het werken zou moeten zijn?
Jij ziet al de klanten bij de winkel elke dag van de week op elk willekeurig moment van de dag?quote:blijkbaar zitten er veel meer mensen in de uitkering dan mij, waarom zou ik dan niets van mogen pakken?
en het zijn geen allochtonen en vrouwen maar roomblanke mannetjes van 30-35, en men kan mij echt niet wijsmaken dat ze allen precies op dezelfde dag vrij nemen, het is altijd druk overdag.
Kijk, het goede voorbeeld voor alle mensen in Nederland, zo ziet toch iedereen graag zijn of haar kind in de toekomst.quote:Op zondag 28 november 2010 23:21 schreef uitkeringslijder het volgende:
[..]
Wat een onzin. Alsof je zonder werk geen leven hebt. Juist als je 40 uur per week werkt heb je nergens tijd meer voor, behalve 's avonds moe achter de buis zitten en naar pedofielen als Paul de Leeuw kijken
Ik heb wel hobbies hoor, ik doe aan vechten, zit veel in de sportschool.
Precies, gewoon lekker chillen, heb hier ook nog een hele stapel games liggen die nog uitgespeeld moeten worden en een stapel dvd's die ik nog moet checken.
fuck werken, werken is voor slaven. Mensen die mij negatief benaderen om je uitkering moet ik gewoon hun kaak door hun strot slaan; ik heb toch alle tijd om je vechtkunsten te verbeteren.
Lekker relaxen 24/7, zoals het hoort. Precies, ik heb nu een sixpack, ben zo'n beetje de sterkste van de groep, mijn conditie is enorm vooruit gegaan, dit alles zou nooit mogelijk zijn als ik 36 uur per week aan het werk zou zijn.
Als jij in de winkel staat is dat mede mogelijk gemaakt door mensen die werken. Als je een hekel hebt aan mensen die werken ga dan lekker in je tuin bonen verbouwen en ga niet naar de winkel. Wil je niet in de maatschappij meedraaien doe dat dan niet maar ga niet kenkeren over niet willen werken als je wel geld wilt uitgeven. Wat de fap doe je op Fok! ga lekker zielig in een hoekje zitten met niks (wat je bereikt heb).quote:Op zondag 28 november 2010 23:28 schreef uitkeringslijder het volgende:
[..]
blijkbaar zitten er veel meer mensen in de uitkering dan mij, waarom zou ik dan niets van mogen pakken?
Mensen die anderen niets gunnenquote:Op zondag 28 november 2010 23:36 schreef Yreal het volgende:
[..]
omdat als je gelukkig bent met 24 uur werken en je daar je ding mee kan doen, vooral doen.
Ookal ben je een troll : krijg een gezwel
Ik gun luie flikkers geen uitkering, nee. (al is dit een troll)quote:Op zondag 28 november 2010 23:53 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Mensen die anderen niets gunnen
Met zo min mogelijk inspanning zoveel mogelijk geld binnenharken, prachtig tochAlsof jij dat niet zou willen
Als je baas opeens tegen je zegt dat je loon verdubbeld wordt ga je toch ook niet klagen dat je er niet genoeg werk voor verricht en het daarom niet verdient
Wat maakt het uit of ie lui is? Het systeem bezorgt hem gratis geld en het zou idioot zijn daar niet van te profiteren.quote:Op zondag 28 november 2010 23:56 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik gun luie flikkers geen uitkering, nee. (al is dit een troll)
En dat is wat ik zeg.
Nou, nee, ik zou dat niet willen en heb de kans gehad.quote:Op zondag 28 november 2010 23:53 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Mensen die anderen niets gunnen
Met zo min mogelijk inspanning zoveel mogelijk geld binnenharken, prachtig tochAlsof jij dat niet zou willen
Als je baas opeens tegen je zegt dat je loon verdubbeld wordt ga je toch ook niet klagen dat je er niet genoeg werk voor verricht en het daarom niet verdient
Dat is een fout in het systeem en een fout in zijn mentaliteit. Als je niet werkt heb je geen vrije tijd. Alles word een grote grijze massa van saaiheidquote:Op zondag 28 november 2010 23:58 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Wat maakt het uit of ie lui is? Het systeem bezorgt hem gratis geld en het zou idioot zijn daar niet van te profiteren.
Ddit is precies waar uitkering WEL voor is. Mensen in nood helpen en niet luie flikkers aan geld helpen.quote:Op zondag 28 november 2010 23:58 schreef snakelady het volgende:
[..]
Nou, nee, ik zou dat niet willen en heb de kans gehad.
Ik heb 2 jaar thuisgezeten wegens ziekte, niet een ziekte waardoor ik niet mijn ding kon doen maar ik had last van flauwvallen, vrij lastig op je werk.
Dus kreeg een ziektewetuitkering.
Dat was echt ene kutperiode, ondanks dat ik een leuk inkomsten had was het niet leuk, al mijn vriendinnen werkte gewoon, mijn man werkt, mijn ouders, zelfs mijn oma.
Dus dan zit je alleen thuis, beetje huishouden doen, boodschapjes, tv kijken, internet, tv kijken, nog wat rommelen in huis, spelletje spelen, tv kijken enz...enz.. en dat iedere dag, dag in dag uit.
Nee, nu heb ik het druk, soms te druk, heb nu 2 kinderen en ben zelfstandig ondernemer, maar zou voor geen goud meer een uitkering willen ontvangen en vervolgens de hele dag niks doen.
Dat is echt enorm geestdodend.
En dan? Dan heb je een taal geleerd waar je vervolegsn niks mee doet?quote:Op maandag 29 november 2010 00:01 schreef Nikmans het volgende:
Dan ga je toch iets leuks doen? Opties zat dunkt me zoals voorgenoemde sportschool, ga een taal leren, ga op tafeltennis ofzo
Nou én?quote:Op maandag 29 november 2010 00:02 schreef Yreal het volgende:
lekker 40 uur per week in de sportschool zitten
Dit is het gewoon. Waarom zou je je ervoor schamen als je gratis geld ontvangtquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |