Wat een enorm goede blog zegquote:Op vrijdag 5 november 2010 01:59 schreef Skazminko het volgende:
http://www.stevepavlina.c(...)uld-never-get-a-job/
Ga maar een gewoon een uitkering trekken.quote:Op vrijdag 5 november 2010 03:02 schreef gojim het volgende:
Goed topic, iedereen met wie ik op de Middelbare school omging is loonslaastoephoer geworden, willen niet meer met mij uit, zijn altijd moe na hun kantoorbaantje![]()
ik ben de enige met wat vrije tijd als student in de avonduren.
Maar binnenkort studeer ik af, WAT kan ik dan doen?
Wil als consultant te werk gaan, maar ja zoveel shit te regelen... te neerste het maken van een proffesionele website. Hoe de neuk begin je daar aan?
Ik snap die link niet? rechts stemmen en moslims. Wat heeft dat in met 40 uur als loonslaaf werken temaken?quote:Op vrijdag 5 november 2010 14:53 schreef gojim het volgende:
Zijn er dan echt alleen maar naieve loonslaven op FOK!![]()
Waarom stemmen jullie dan überhaupt rechts, enkel omdat jullie moslims haten![]()
ondernemend schijnen mensen hier niet te zijn
QFTquote:
Waarschijnlijk bedoelt hij dat de rechtse partijen vaak de ondernemende partijen (zelfstandigen etc) "voortrekken" en dat je daar als loonslaaf geen belang bij hebt. Dus vraagt hij zich af waarom je DAN op rechts stemt.quote:Op vrijdag 5 november 2010 15:01 schreef von_manstein het volgende:
[..]
Ik snap die link niet? rechts stemmen en moslims. Wat heeft dat in met 40 uur als loonslaaf werken temaken?
Ga jij maar lekker koffie zuipen van 9 tot 5 330 dagen/jaar, met je pittige kortharige teckel collega's , als assistent van de assistent manager van de afdeling logistics administration om vervolgens naar huis ter rijden in je Fiat Panda zonder wegenbelasting, zodat je kunt aanschuiven bij het avondeten in je halve woning met je vriendin, gijs en stijn en pluto de hond. Kijken naar Oh Oh Cherso en RTL Boulevard en Shownieuws om vervolgens daarna om 10 uur naar bed te gaan en weer op te staan om 7.30u.quote:Op vrijdag 5 november 2010 16:30 schreef Yreal het volgende:
Studentjes die even denken het helemaal te gaan maken en een bedrijf formaatje shell denken te beginnen
Geloof je het zelf?quote:Op donderdag 4 november 2010 16:48 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Schrijver,kunstenaar,fotograaf, artiesten,sporters zijn de mensen die het goed voor elkaar hebben.
De rest van ons zijn grotendeels slechts kuddevolk dat zich rot werk voor niks.
quote:Op zondag 28 februari 2010 09:58 schreef Id_do_her het volgende:
Het leven is sowieso kut, loonslaaf of niet.
Die mensen waar jij het over hebt zijn uitschieters/uitzonderingen. de meerderheid is echt niet rijk of heeft zelfs een gemiddeld inkomen hoor.quote:
Oh dat was niet in de planning, maar het lijkt me nog altijd beter dan in een 5 bij 6 flatje elke dag brood eten en in diepe onzekerheid levenquote:Op vrijdag 5 november 2010 16:38 schreef DR878 het volgende:
[..]
Ga jij maar lekker koffie zuipen van 9 tot 5 330 dagen/jaar, met je pittige kortharige teckel collega's , als assistent van de assistent manager van de afdeling logistics administration om vervolgens naar huis ter rijden in je Fiat Panda zonder wegenbelasting, zodat je kunt aanschuiven bij het avondeten in je halve woning met je vriendin, gijs en stijn en pluto de hond. Kijken naar Oh Oh Cherso en RTL Boulevard en Shownieuws om vervolgens daarna om 10 uur naar bed te gaan en weer op te staan om 7.30u.
Ik heb 1 gezegde voor je gast:
Get rich, or die tryin'
Proletariër. U bent bezeten door de macht van de bourgeoisie.. verzet Uquote:Op zaterdag 27 februari 2010 23:26 schreef Leonidas82 het volgende:
wat een zuigleven heb je dan ook iig he![]()
Elke ochtend als ik naar het bedrijf rijdt waar ik afstudeer zie ik weer al die jan-modaalbakken van forenzen die weer naar 'de baas' rijden en mogen ze zich weer kapot werken elke dag van 8 tot 5. Of je nu een eenvoudig handarbeider bent in een fabriek of een hoogopgeleide consultant in een verzekeringsbedrijf. Wat ze allebei gemeen hebben is dat ze elke week geknecht en gesmeed worden door hun werkgever, de voortdurende angst om te presteren om de baan te behouden of de angst om 'overbodig of misbaar' te worden/raken.
Allen in de organisatie trappen naar de onderkant, naar de schoonmakers of klusjesman en buigen /slijmen ze voor het almachtige management. De bovenlaag, de werkgevers waar het 'gouden kooi' leventje aan te danken is. Niet wetende dat diezelfde bovenlaag alles wat daaronder is ook verfoeid en enkel aan winst, prestige en ego denkt.
Kortom, het leven van een loonslaaf gaat niet over rozen en het enige wat elke loonslaaf zich verplicht zou moeten stellen: hoe hieruit te ontsnappen.
Klacht: het afhankelijke, beperkte en onzekere bestaan van een loonslaaf
En jij blijft maar zitten, wachten tot de baas je van achteren pakt en hard ook?quote:Op vrijdag 5 november 2010 19:12 schreef J4ckp0T het volgende:
[..]
Proletariër. U bent bezeten door de macht van de bourgeoisie.. verzet U!
Er is een 40-jarig ontsnappingsplan wat vrijwel altijd werkt.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 23:26 schreef Leonidas82 het volgende:
Kortom, het leven van een loonslaaf gaat niet over rozen en het enige wat elke loonslaaf zich verplicht zou moeten stellen: hoe hieruit te ontsnappen.
De loterij winnen bijvoorbeeld?quote:Op vrijdag 5 november 2010 21:50 schreef maartena het volgende:
[..]
Er is een 40-jarig ontsnappingsplan wat vrijwel altijd werkt.
Dat zou die 40 jaar aanzienlijk kunnen verkorten, maar is niet gegarandeerd zoals het 40-jaren plan.quote:
Dat is toch een beetje deprimerendquote:Op vrijdag 5 november 2010 21:50 schreef maartena het volgende:
[..]
Iemand vermoorden bedoel je?quote:Op vrijdag 5 november 2010 21:50 schreef maartena het volgende:
[..]
Dan word ik liever een uitzondering dan een loonslaafquote:Die mensen waar jij het over hebt zijn uitschieters/uitzonderingen. de meerderheid is echt niet rijk of heeft zelfs een gemiddeld inkomen hoor.
Voor jou 10 anderen, zo gaat het dan ook wel weer. Als je jezelf zo goed vind ga dan lekker voor jezelf beginnen. Ga freelance doen waar de fuck je nu ook voor aan het studeren bent en je zal nooit een loonslaaf zijn, enkel van de mensen die je inhuren. Maarja, je vind van 9 tot 5 blijkbaar al een te lange dag, dus voor jezelf beginnen kun je dan al helemaal niet aanquote:Op zaterdag 27 februari 2010 23:26 schreef Leonidas82 het volgende:
wat een zuigleven heb je dan ook iig he![]()
Elke ochtend als ik naar het bedrijf rijdt waar ik afstudeer zie ik weer al die jan-modaalbakken van forenzen die weer naar 'de baas' rijden en mogen ze zich weer kapot werken elke dag van 8 tot 5. Of je nu een eenvoudig handarbeider bent in een fabriek of een hoogopgeleide consultant in een verzekeringsbedrijf. Wat ze allebei gemeen hebben is dat ze elke week geknecht en gesmeed worden door hun werkgever, de voortdurende angst om te presteren om de baan te behouden of de angst om 'overbodig of misbaar' te worden/raken.
Allen in de organisatie trappen naar de onderkant, naar de schoonmakers of klusjesman en buigen /slijmen ze voor het almachtige management. De bovenlaag, de werkgevers waar het 'gouden kooi' leventje aan te danken is. Niet wetende dat diezelfde bovenlaag alles wat daaronder is ook verfoeid en enkel aan winst, prestige en ego denkt.
Klacht: het afhankelijke, beperkte en onzekere bestaan van een loonslaaf
3werf hoera voor de kennis economie, alle afgestudeerden die vervolgens als kantoorslaaf in de file staan om hun hopelijk iets betere leven dan de buren te bekostigen.quote:Op donderdag 4 november 2010 16:48 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Schrijver,kunstenaar,fotograaf, artiesten,sporters zijn de mensen die het goed voor elkaar hebben.
De rest van ons zijn grotendeels slechts kuddevolk dat zich rot werk voor niks.
Puur uit interesse, wat doe je voor werk?quote:Op zaterdag 6 november 2010 01:31 schreef YuckFou het volgende:
[..]
3werf hoera voor de kennis economie, alle afgestudeerden die vervolgens als kantoorslaaf in de file staan om hun hopelijk iets betere leven dan de buren te bekostigen.
Man I'm so happy doing my thing, hard werken is geen probleem, als je van je hobby je werk hebt gemaakt
Wat belet je?quote:Op vrijdag 5 november 2010 23:46 schreef Motar het volgende:
Buiten dat zou men 4 dagen moeten werken en er 3 vrij zijn!
Geluidstechnicus, custom LED projects designen en maken, jongens aansturen die voor ons bedrijf licht&geluid bij cliënten installeren enz. werk bij een klein bedrijf wat Licht, Geluid en Beeld apparatuur in de breedste zin verhuurd, verkoopt en installeert, doe daarnaast partime bandjes mixenquote:Op zaterdag 6 november 2010 01:59 schreef joepie91 het volgende:
Puur uit interesse, wat doe je voor werk?
Dat is wel vetquote:Op zaterdag 6 november 2010 16:16 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Geluidstechnicus, custom LED projects designen en maken, jongens aansturen die voor ons bedrijf licht&geluid bij cliënten installeren enz. werk bij een klein bedrijf wat Licht, Geluid en Beeld apparatuur in de breedste zin verhuurd, verkoopt en installeert, doe daarnaast partime bandjes mixen
Voorbeeldje van mn werk:
Ik zit zelf in een soortgelijke tak werk en moet ook zeggen dat ik niemand ken in dit vak die zijn werk niet leuk vind.quote:Op zaterdag 6 november 2010 16:16 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Geluidstechnicus, custom LED projects designen en maken, jongens aansturen die voor ons bedrijf licht&geluid bij cliënten installeren enz. werk bij een klein bedrijf wat Licht, Geluid en Beeld apparatuur in de breedste zin verhuurd, verkoopt en installeert, doe daarnaast partime bandjes mixen
Voorbeeldje van mn werk:
Thank youquote:
Dat bedoel ik dus, de meeste mensen die in die hoek werken hebben het goed naar hun zin, soms lange dagen keihard werken maar de voldoening na het afronden van een project, het applaus van het publiek of de persoonlijke kick is geweldig, dan stelt 40/50/60 soms tot 80 uur werken geen reet voor, dat hoort er gewoon bijquote:Op zondag 7 november 2010 00:18 schreef TigerXtrm het volgende:
Ik zit zelf in een soortgelijke tak werk en moet ook zeggen dat ik niemand ken in dit vak die zijn werk niet leuk vind.
succes met een uitzondering worden.quote:Op zaterdag 6 november 2010 01:03 schreef gojim het volgende:
[..]
Dan word ik liever een uitzondering dan een loonslaaf
Trouwens, hoe kan je het beste een geniepige jood worden? Velen zijn miljardairs, dat word je echt niet door te handelen in kleren, spullen, hout en metaal?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |