je hebt ook waarnemingen waar andere mensen hetzelfde waarnemen , iemand diequote:Op maandag 1 maart 2010 13:24 schreef Pulzzar het volgende:
Maar als iemand dingen waarneemt die anderen niet waarnemen, dan stel ik me voor dat hij/zij een periode meemaakt dat hij/zij het niet wil accepteren en het weg wilt hebben.
Je mist het punt volgens mij maar dat is niet erg. Er is een klein verschil tussen een strak afgestelde test en een onmogelijk te winnen test. De test zelf is niet partijdig maar degene die de randvoorwaarden stelt kan daar heel wat mee bereiken, net als dat het andersom kan, de randvoorwaarden te laag stellen zodat niemand het ooit kan falen. En op één punt ben ik het wel met je eens, iedereen die mee wil doen doet dat op eigen risico, Randi is onderhand wel berucht genoeg. Al is het niet zo dat de aanwezigheid van oplichters een bepaald fenomeen teniet doet. Oplichters zitten overal en in elke bevolkingsgroep.quote:Op maandag 1 maart 2010 14:27 schreef Flammie het volgende:
[..]
Leuk geschreven dat wel maar de randvoorwaarden bij Randi zijn om oplichterij uit te sluiten. Randi wil zeker weten dat datgene wat de paragnost doet geen trucje is maar dus enkel zijn paranormale gaven gebruikt bij het bereiken van zijn resultaten en het uitvoeren van zijn act dat de performer ondertussen steenrijk gemaakt heeft. Dat lijkt me vrij logisch anders heeft het geen nut om uberhaubt een test op te zetten lijkt mij.
Dus:
De test is geslaagd wanneer de paragnost laat zien dat datgeen wat hij doet niet veroorzaakt wordt door oplichterij of trucage. Dat was al zo en dat zal altijd zo blijven.
En het is en was altijd geheel aan de paragnost zelf om mee te doen of niet dus Randi valt sowieso weing te verwijten... hadden ze maar een andere hobby dan oplichterij moeten zoeken lijtk mij...
Ik denk dat jij het punt mistquote:Op maandag 1 maart 2010 14:39 schreef jogy het volgende:
[..]
Je mist het punt volgens mij maar dat is niet erg. Er is een klein verschil tussen een strak afgestelde test en een onmogelijk te winnen test. De test zelf is niet partijdig maar degene die de randvoorwaarden stelt kan daar heel wat mee bereiken, net als dat het andersom kan, de randvoorwaarden te laag stellen zodat niemand het ooit kan falen. En op één punt ben ik het wel met je eens, iedereen die mee wil doen doet dat op eigen risico, Randi is onderhand wel berucht genoeg. Al is het niet zo dat de aanwezigheid van oplichters een bepaald fenomeen teniet doet. Oplichters zitten overal en in elke bevolkingsgroep.
De paar die ik serieus neem die ik in dit leven ben tegengekomen en mee heb kunnen praten erover vertelde allemaal dat ze het lange tijd meer als een vloek dan als een zegen gezien hebben en dat zelfs nu ze volwassen waren, wisten wat het was en er beter mee om konden gaan er lang niet altijd even blij mee waren.quote:Op maandag 1 maart 2010 10:01 schreef Pulzzar het volgende:
Mensen die weten dat ze mensen oplichten, hebben deze persoonlijkheid niet.
Wat me trouwens aan TRU opvalt, is dat er regelmatig mensen zijn die beweren helderziend te zijn, maar ik ben nog niemand tegengekomen die zei dat hij van die gave af wil en een normaal leven wilt hebben.
Ik snap het punt wel, echter wordt Randi aangehaald om de onmogelijkheid van het paranormale fenomeen te laten zien want niemand heeft het miljoen nog op kunnen halen. Terwijl er dus genoeg testen en resultaten zijn die 'onmogelijke' resultaten laten zien op kleine schaal maar wel bij iedereen, niet enkel een Derek maar ook jan modaal. Zet ze met sensoren die transpiratie en andere zaken meten van een mens en zet ze voor een scherm die at random plaatjes laat zien, een deel neutraal, een deel vrolijk, een deel shokerend en een deel erotisch. De sensoren registreren de reactie van het lichaam, als dan blijkt dat het lichaam reageert op een plaatje die nog moet verschijnen is het vreemd, als dit een te herhalen test is door verschillende wetenschappers kan je het wel als bewijs zien voor een hele milde vorm van onbewuste precognitie op lichamelijk niveau. Dat dit het wereldbeeld kan vernietigen van bepaalde mensen is evenzo jammer maar de resultaten mogen best weleens beter onderzocht worden om erachter te komen wat nou daadwerkelijk de grenzen zijn en eventueel hoe je het kan verbeteren/oefenen om tot nog betere resultaten te komen.quote:Op maandag 1 maart 2010 14:42 schreef Flammie het volgende:
[..]
Ik denk dat jij het punt mistDe test is niet onmogelijk te winnen als iemand echt over superkrachten en gaven beschikt
De test is gewoon 100% mogelijk. Omdat Randi zelf vroeger goochelaar/mentalist geweest is weet hij natuurlijk als geen ander hoe de trucage werkt. Dat maakt hij dus onmogelijk door zijn test.
De test is onmogelijk voor goochelaars en oplichters
De test is mogelijk voor mensen die echt over gaven beschikken
mensen die DENKEN over gaven te beschikken en daardoor mee willen doen vallen dus gewoon bij die 1e categorieHet is jammer voor hun wereldbeeld en geloofwaardigheid maar men mag wel eens realistisch zijn over dit soort sprookjes
De tests van Randi zijn zeer makkelijk te winnen als je echt paranormaal begaafd bentquote:Op maandag 1 maart 2010 14:39 schreef jogy het volgende:
Je mist het punt volgens mij maar dat is niet erg. Er is een klein verschil tussen een strak afgestelde test en een onmogelijk te winnen test. De test zelf is niet partijdig maar degene die de randvoorwaarden stelt kan daar heel wat mee bereiken, net als dat het andersom kan, de randvoorwaarden te laag stellen zodat niemand het ooit kan falen. En op één punt ben ik het wel met je eens, iedereen die mee wil doen doet dat op eigen risico, Randi is onderhand wel berucht genoeg. Al is het niet zo dat de aanwezigheid van oplichters een bepaald fenomeen teniet doet. Oplichters zitten overal en in elke bevolkingsgroep.
Ik heb het over kleine dingen maar die wel onmogelijk horen te zijn in een Newtoniaans universum, dat op zichzelf is al wereldschokkend eigenlijk ookal kan je er op het moment geen flikker mee. Een lichamelijke reactie voordat een schokkend plaatje voorbij komt op de monitor is niet in lijn met de casualiteit zoals wij die denken te kennen. ookal is die vorm van onbewusteprecognitie maar max 2 of 3 seconden kan het nog steeds als schokkend gezien worden. Nog veel leuker is het dan ook dat jij en ik het ook kunnen dus is er dan wel sprake van een gave? Lopen is ook geen gave. En Derek kan claimen wat ie wil en ik wens hem veel succes maar eigenlijk is dat nog niet eens zo interessant.quote:Op maandag 1 maart 2010 15:03 schreef Michielos het volgende:
Ok, dus kleine uitschieters bij zowat elke persoon is geen blijk van toeval maar het absolute bewijs van een gave?
Hoe klein zijn die uitschieters en wat zou een voorbeeld hiervan zijn(concreet)?
En Derek claimt toch dat ie het kan, dat heeft weinig meer met "kleine uitschieters" te maken, lijkt mij.
voor het geval jezelf wil aanmelden!quote:Op maandag 1 maart 2010 15:09 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
De tests van Randi zijn zeer makkelijk te winnen als je echt paranormaal begaafd bent.
Bij tests met veel minder voorwaarden om oplichting uit te sluiten kan ook ik doen alsof ik paranormaal begaafd ben en misschien zelfs met vlag en wimpel slagen!
Dean Radin heeft het inderdaad onderzocht en het boek geschreven maar hij haalt er honderden onderzoeken van anderen bij. Het is ook heel makkelijk om elke wetenschapper die aanwijst dat er weldegelijk aanwijzingen zijn voor een Niet Newoniaans universum af te doen als kwakzalver enkel omdat de resultaten niet stroken met jouw wereldbeeld.quote:Op maandag 1 maart 2010 15:32 schreef Michielos het volgende:
eehm dat is niet echt spannend , nee . ik vraag me eerder af hoe "verwachtingspatroon" e.d. uitgesloten is?
Ik neem aan dat dit een Dean Radin "onderzoek" was
de resultaten zullen wel kloppen, ik ben alelen niet van mening dat statistisch onderzoek met zeer kleine uitschieters, waarbij verwachtingspatroon e,.d. niet uitgesloten is, het bewijs van bijzondere krachten zijn.quote:Op maandag 1 maart 2010 15:57 schreef jogy het volgende:
[..]
Dean Radin heeft het inderdaad onderzocht en het boek geschreven maar hij haalt er honderden onderzoeken van anderen bij. Het is ook heel makkelijk om elke wetenschapper die aanwijst dat er weldegelijk aanwijzingen zijn voor een Niet Newoniaans universum af te doen als kwakzalver enkel omdat de resultaten niet stroken met jouw wereldbeeld.
Huh ikkequote:Op maandag 1 maart 2010 15:34 schreef theguyver het volgende:
voor het geval jezelf wil aanmelden!
ff uitprinten ondertekenen en opsturen![]()
PDFJE
nee hoeft ook niet .. de meeste mensen die er aan mededen waren het ook niet.. niemand is met die miljoen naar huis gegaan .. tot nu toe dan..quote:Op maandag 1 maart 2010 16:17 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Huh ikkeIk beweer toch niet dat ik paranormaal begaafd ben.
![]()
Och, als er een sluitende formule is die aanwijst dat de 'odds against chance' significant hoger blijven dan verwacht kan worden in een newtoniaans universum zit er dus meer achter dan een verwachtingspatroon. Kijk een 1 op 2 is niet zo boeiend, een keer een uitschieter van een 1 op 50 hoeft ook niets te betekenen maar als er elke keer een hogere uitslag is dan redelijkergewijs verwacht mag worden volgens het geldende wereldbeeld dan klopt het geldende wereldbeeld niet. Simpeler kan het niet gesteld worden.quote:Op maandag 1 maart 2010 16:03 schreef Michielos het volgende:
[..]
de resultaten zullen wel kloppen, ik ben alelen niet van mening dat statistisch onderzoek met zeer kleine uitschieters, waarbij verwachtingspatroon e,.d. niet uitgesloten is, het bewijs van bijzondere krachten zijn.
Tja, jij maakt er gelijk weer bijzondere krachten van, maar het gaat om iets heel normaals, wat zo'n beetje alle mensen hebben.quote:Op maandag 1 maart 2010 16:03 schreef Michielos het volgende:
[..]
de resultaten zullen wel kloppen, ik ben alelen niet van mening dat statistisch onderzoek met zeer kleine uitschieters, waarbij verwachtingspatroon e,.d. niet uitgesloten is, het bewijs van bijzondere krachten zijn.
Maar die mensen beweren het welquote:Op maandag 1 maart 2010 16:38 schreef theguyver het volgende:
nee hoeft ook niet .. de meeste mensen die er aan mededen waren het ook niet.. niemand is met die miljoen naar huis gegaan .. tot nu toe dan..
klopt we moeten maar afwachten ... wie weet in de toekomstquote:Op dinsdag 2 maart 2010 11:54 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Maar die mensen beweren het wel.
En vanwaar die ''-smiley in m'n quote
Alle mensen hebben het en alle mensen kunnen het..quote:Op dinsdag 2 maart 2010 11:13 schreef erodome het volgende:
[..]
Tja, jij maakt er gelijk weer bijzondere krachten van, maar het gaat om iets heel normaals, wat zo'n beetje alle mensen hebben.
Dus meer een nog niet uitgediept hoekje wat weleens een ander inzicht in het geheel kan geven dan bijzondere krachten, bovennatuurlijk en dat soort onzin.
Heb je die onderzoeken weleens opgezocht? Er valt helemaal niets door de mand daar, gewoon gedegen onderzoek, dichtgetimmerd en uitgevlooid zodat het 'airtight' is wat betreft potentieel geklooi. Het punt is dat je er gewoon weinig aan hebt, een lichamelijke reactie een paar seconden voor er een schokkende foto tevoorschijn komt heb je eigenlijk niets aan, een betrouwbaarheidsgehalte van 50% op bepaalde experimenten met foto's die dan telepathisch door gezonden worden naar de persoon in de kamer ernaast (in plaats van de verwachtte 10% of minder) kan je ook geen practisch nut voor verzinnen, kan je beter bellen zegmaar, of een mailtje sturenquote:Op dinsdag 2 maart 2010 12:05 schreef Flammie het volgende:
[..]
Alle mensen hebben het en alle mensen kunnen het..
maar als ze het moeten aantonen (dat het geen trucage is of cr of whatever) dan vallen ze toch door de mand.
Hoe kan dat dan?
Ik heb het over onderzoeken van bijvoorbeeld James Randi. Ik zie echt iedereen door de mand vallen (en de technieken gebruiken die Randi al jaaaaren gebruikt en dus daarom makkelijk er uit kan plukken) en niemand heeft dat geld tot nu toe weten op te strijken.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 12:13 schreef jogy het volgende:
[..]
Heb je die onderzoeken weleens opgezocht? Er valt helemaal niets door de mand daar, gewoon gedegen onderzoek, dichtgetimmerd en uitgevlooid zodat het 'airtight' is wat betreft potentieel geklooi. Het punt is dat je er gewoon weinig aan hebt, een lichamelijke reactie een paar seconden voor er een schokkende foto tevoorschijn komt heb je eigenlijk niets aan, een betrouwbaarheidsgehalte van 50% op bepaalde experimenten met foto's die dan telepathisch door gezonden worden naar de persoon in de kamer ernaast (in plaats van de verwachtte 10% of minder) kan je ook geen practisch nut voor verzinnen, kan je beter bellen zegmaar, of een mailtje sturen. En ga zo maar door. Niet een Derek die wat dan ook claimt maar statistisch boeiende uitslagen waar niemand een avondje voor gaat zitten om te kijken op de kijkbuis, aangezien dat enkel voor de entertainment is.
Gelukkig bouwt de zaak voor Noetische wetenschappen zich gestaag op en breekt de dam binnen nu en tien jaar wel door naar de rest van de samenleving. Komt goed. En als er eenmaal acceptatie komt kan er ook op gebouwd en getraind worden waardoor het eventueel ergens in de toekomst betrouwbaar genoeg wordt om het uit het enkel statistisch interessante vlak te halen.
Ik ben blij voor je dat hij je wat houvast kan geven in een wereld waar alles en iedereen met elkaar verbonden is.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 12:16 schreef Flammie het volgende:
[..]
Ik heb het over onderzoeken van bijvoorbeeld James Randi. Ik zie echt iedereen door de mand vallen (en de technieken gebruiken die Randi al jaaaaren gebruikt en dus daarom makkelijk er uit kan plukken) en niemand heeft dat geld tot nu toe weten op te strijken.
Het is gewoon erg makkelijk voor iemand die zijn leven aan illusies/mentalisme en CR heeft geoffert om dat te herkennen en dat doet hij dan ook met verve![]()
![]()
Uiteraard moeten oplichters op hun plek gezet worden en daar is hij ook goed in, echter is hij dus niet het eindstation voor gedegen onderzoek naar bepaalde fenomenen, net zoals mythbusters dat niet is voor alle zaken.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 12:21 schreef Flammie het volgende:
Ik ben niet degene die wat houvast nodig heeft
Het is gewoon mooi dat er mensen met hun benen op de grond gezet kunnen worden en deze oplichters dus ontmaskerd worden... ze verdienen namelijk akelig veel geld voor het gebruik van oude simpele trucjes.
Dat wordt dan ook helemaal nergens beweerdquote:Op dinsdag 2 maart 2010 12:33 schreef jogy het volgende:
[..]
Uiteraard moeten oplichters op hun plek gezet worden en daar is hij ook goed in, echter is hij dus niet het eindstation voor gedegen onderzoek naar bepaalde fenomenen, net zoals mythbusters dat niet is voor alle zaken.
Het gaat dan nog niet eens om dat miljoen. Als jij voor de Randi-test slaagt (en dus echt een paranormale gave hebt), dan is dat miljoen eigenlijk peanuts. Je krijgt dan namelijk zoveel publiciteit wereldwijd (en dus ook heel veel geld, veel meer dan dat zielige miljoentjequote:Op dinsdag 2 maart 2010 12:05 schreef Flammie het volgende:
maar als ze het moeten aantonen (dat het geen trucage is of cr of whatever) dan vallen ze toch door de mand.
En waar gaat het nu eigenlijk over? Gedachtenlezen? Met geesten praten? Ik kan je zo vertellen dat ik dat niet kan.
Stel dat ik op een dag merkte dat ik gedachten kan lezen. Het eerste wat ik zou doen is die oude bok zijn miljoen dollar afzetten. Als ik de wereld wil helpen met mijn krachten kan dat ook heel goed met een miljoentje achter de hand als inzetmateriaal. En mensen gaan me geloven zodat ik de kans krijg om de wereld // mensen te helpen, want het resultaat liegt er niet om
Volgens mij hebben we het niet over hetzelfde, heb jij het over randi en heb ik het over die kleine dingen die keer op keer naar voren komen in onderzoeken waar jogy het over heeft.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 12:05 schreef Flammie het volgende:
[..]
En waar gaat het nu eigenlijk over? Gedachtenlezen? Met geesten praten? Ik kan je zo vertellen dat ik dat niet kan.
Stel dat ik op een dag merkte dat ik gedachten kan lezen. Het eerste wat ik zou doen is die oude bok zijn miljoen dollar afzetten. Als ik de wereld wil helpen met mijn krachten kan dat ook heel goed met een miljoentje achter de hand als inzetmateriaal. En mensen gaan me geloven zodat ik de kans krijg om de wereld // mensen te helpen, want het resultaat liegt er niet om
Je zou bijvoorbeeld een erg goed schaakspeler kunnen zijn als je iemands gedachten kon lezenquote:Op dinsdag 2 maart 2010 13:00 schreef erodome het volgende:
[..]
Volgens mij hebben we het niet over hetzelfde, heb jij het over randi en heb ik het over die kleine dingen die keer op keer naar voren komen in onderzoeken waar jogy het over heeft.
Maar laten we jouw idee eens bekijken.
Op een dag kom je erachter dat je gedachten kan lezen, ipv wat je altijd dacht, dat je dan hapklare info binnen zou krijgen, krijg je een zeer verwarrende zooi aan info binnen waar je geen bal mee kunt(he, we hebben het over gedachten, in de breedste zin van het woord).
Wat moet je daar dan mee bij randi, wat schiet je ermee op?
Dat kan inderdaad iedereen of laten we het zo zeggen.. het gebeurd iedereen wel eens. Ik vind het niet erg speciaal om eerlijk te zijnquote:Of als je 2 seconde voordat er een plaatje komt al een reactie hebt erop in je hersenen, wat moet je daar dan mee, ik zie me al aankomen bij randi, ja als ik een serie plaatjes te zien krijg, waarvan het onderwerp steeds varieert dan reageren mijn hersenen al voordat het plaatje echt te zien is, wel 2 hele seconde vantevoren!
Ik ben benieuwd naar de vele onderzoeken. Misschien een bronvermelding geven?quote:Dit werkt namelijk wel zo, vele onderzoeken laten dit zien, zonder het te kunnen verklaren direct, volgens die onderzoeken kan iedereen dit, beter gezegd, gebeurd dit bij iedereen(en vooral, zou dat niet moeten kunnen volgens de geldende modellen!!!!!).
De claims van de mensen die bij Randi komen zijn wel wat meer als dit soort alledaagse dingenquote:Maar is het nuttig, nee, in het geheel niet zelfs.
Moet je daarmee naar randi rennen, ik denk niet dat je aan testen toe gaat komen, maar dat hij je brief gebruikt als brandstof voor zijn open haard.
Vooral als je dit voor jezelf zou houden, op een kampioenschap schaken zal gedachtenlezen dan ook niet gewaardeerd worden bijvoorbeeld. De vraag is daarom of men jou ervan kan verdenken dat je gedachten kunt lezen.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 13:03 schreef Flammie het volgende:
[..]
Je zou bijvoorbeeld een erg goed schaakspeler kunnen zijn als je iemands gedachten kon lezen
Voor een gedachtenlezer zijn de mogelijkheden eindeloos lijkt mij
Als je gedachten kunt lezen, kun je multimiljonair worden... maar alle gedachtenlezers op de wereld vinden hun geheim belangrijker dan geld?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 13:10 schreef mediaconsument het volgende:
Vooral als je dit voor jezelf zou houden, op een kampioenschap schaken zal gedachtenlezen dan ook niet gewaardeerd worden bijvoorbeeld. De vraag is daarom of iemand jou ervan kan verdenken dat je gedachten kunt lezen?
Een dergelijk geheim is daarom heel wat meer waar dan een miljoen denk ik.
Dat probeer ik juist te zeggen. Met gedachtenlezen kun je zonder publiciteit mijns inziens genoeg geld verdienen, waarom zou je dan je geheim prijs geven voor iets dat je zelf ook wel kunt regelen?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 13:12 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Als je gedachten kunt lezen, kun je multimiljonair worden... maar alle gedachtenlezers op de wereld vinden hun geheim belangrijker dan geld?
Met de publiciteit kun je veel meer geld verdienen. Ik kan me niet voorstellen dat alle gedachtenlezers veel geld en publiciteit niet belangrijk vinden.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 13:15 schreef mediaconsument het volgende:
Dat probeer ik juist te zeggen. Met gedachtenlezen kun je zonder publiciteit mijns inziens genoeg geld verdienen, waarom zou je dan je geheim prijs geven voor iets dat je zelf ook wel kunt regelen?
Het is oneerlijker om die gave voor jezelf te houden en het stiekem te gebruiken tijdens bijvoorbeeld het schaken.quote:Aan de andere kant kan het zo zijn dat omwille van eerlijkheid de gave niet gebruikt word om geld te verdienen of andere zaken te forceren. Het leven draait om meer dan dat lijkt mij.
Dat sowieso... Als je ziet hoeveel Ogilvie etc verdienen per live show.. jeetje en holy shitquote:Op dinsdag 2 maart 2010 13:20 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Met de publiciteit kun je veel meer geld verdienen. Ik kan me niet voorstellen dat alle gedachtenlezers veel geld en publiciteit niet belangrijk vinden.
Je kunt er ook heel wat meer mee verliezen, oftewel je vrijheid bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 13:20 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Met de publiciteit kun je veel meer geld verdienen. Ik kan me niet voorstellen dat alle gedachtenlezers veel geld en publiciteit niet belangrijk vinden.
Dat is hetzelfde als geld te verdienen door publiciteit, daarom ga ik in de meeste gevallen ook voor optie 2, oftewel er niets mee doen omwille van eerlijkheid. Al heb je er uiteraard geldwolven tussen zitten, dan is zo'n gave een hele verantwoordelijkheid.quote:Het is oneerlijker om die gave voor jezelf te houden en het te stiekem te gebruiken tijdens bijvoorbeeld het schaken.
Ga maar eens een tijd rondhangen op wallstreet met een dergelijke gave, dat zal aardig wat opleveren denk ik.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 13:28 schreef Flammie het volgende:
Ik gaf maar een voorbeeld van de mogelijkheiden overigens.
Het is niet specifiek: JOAH DAN MOT JE GOAN SJAKUH!
Niet iedereen die beweert paranormaal begaafd te zijn en die dat geld wil, kent Randi niet of geeft om z'n 'vrijheid'. (Bovendien krijg je met veel geld weer andere vrijheden, maar goed.)quote:Op dinsdag 2 maart 2010 13:26 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Je kunt er ook heel wat meer mee verliezen, oftewel je vrijheid bijvoorbeeld.
Mjah, er zal vast wel een sloeber tussen zitten die naar een Randi zou willen gaan voor het snelle geld, dan mag Randi uiteraard wat beter zijn best doen mbt. marketing.![]()
[..]
Dat is hetzelfde als geld te verdienen door publiciteit, daarom ga ik in de meeste gevallen ook voor optie 2, oftewel er niets mee doen omwille van eerlijkheid. Al heb je er uiteraard geldwolven tussen zitten, dan is zo'n gave een hele verantwoordelijkheid.
En net als Flammie had ik het over schaken als voorbeeld. Daarom schreef ik ook:quote:Dat schaken bedoelde ik overigens om in te gaan op flammie zijn post, bedankt voor je interesse.
quote:Op dinsdag 2 maart 2010 13:20 schreef JoepiePoepie het volgende:
Het is oneerlijker om die gave voor jezelf te houden en het stiekem te gebruiken tijdens bijvoorbeeld het schaken.
Of meer verantwoordelijkheden uiteraard. Succes verder met je iedereen en alle, misschien dat er vast mensen overblijven die in het profiel vallen, dit zal altijd het topje van de ijsberg blijven. Tot die tijd hangt Randi zijn missie van veel geluk af en is hij om deze reden eigenlijk niet noemenswaardig.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 13:35 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Niet iedereen die beweert paranormaal begaafd te zijn en die dat geld wil, kent Randi niet of geeft om z'n 'vrijheid'. (Bovendien krijg je met veel geld weer andere vrijheden, maar goed.)
Daarom schreef ik ook:quote:En net als Flammie had ik het over schaken als voorbeeld. Daarom schreef ik ook:
[..]
quote:Op dinsdag 2 maart 2010 13:10 schreef mediaconsument het volgende:
Vooral als je dit voor jezelf zou houden, op een kampioenschap schaken zal gedachtenlezen dan ook niet gewaardeerd worden bijvoorbeeld. De vraag is daarom of men jou ervan kan verdenken dat je gedachten kunt lezen.
WTF heb jij het nu weer overquote:Op dinsdag 2 maart 2010 13:41 schreef mediaconsument het volgende:
Succes verder met je iedereen en alle
Ik quotte dit gedeelte en reageerde dus ook daarop:quote:Daarom schreef ik ook:
[..]
quote:Op dinsdag 2 maart 2010 13:26 schreef mediaconsument het volgende:
Dat schaken bedoelde ik overigens om in te gaan op flammie zijn post, bedankt voor je interesse.
# krak #quote:Op dinsdag 2 maart 2010 09:24 schreef jogy het volgende:
[..]
Och, als er een sluitende formule is die aanwijst dat de 'odds against chance' significant hoger blijven dan verwacht kan worden in een newtoniaans universum zit er dus meer achter dan een verwachtingspatroon. Kijk een 1 op 2 is niet zo boeiend, een keer een uitschieter van een 1 op 50 hoeft ook niets te betekenen maar als er elke keer een hogere uitslag is dan redelijkergewijs verwacht mag worden volgens het geldende wereldbeeld dan klopt het geldende wereldbeeld niet. Simpeler kan het niet gesteld worden.
Hij wordt er wel voor gebruikt regelmatig zodra er tests naar voren komen die weldegelijk een aanwijzing leveren voor iets wat nu nog als paranormaal gezien wordt. Het leuke van statistisch bewijs is dat het enkel met veel werk en tests hoogtes kan halen van 1 op een 1.000.000 waardoor het winst element wegvalt terwijl dat de enige manier is om met zekerheid te bewijzen dat er zaken bestaan die nu nog als paranormaal gezien worden.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 12:35 schreef Flammie het volgende:
[..]
Dat wordt dan ook helemaal nergens beweerdMaar die miljoen ligt er nog
Even een nieuw topic gemaakt over die gemenequote:Op dinsdag 2 maart 2010 13:41 schreef mediaconsument het volgende:
Tot die tijd hangt Randi zijn missie van veel geluk af en is hij om deze reden eigenlijk niet noemenswaardig.
Die heeft ook een eigen topicquote:Op dinsdag 2 maart 2010 15:10 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
dan kunnen we hier verder over Robbert van den Broeke.
Eeeh ja, deze gewoon tochquote:
Over Robbert van den Broeke natuurlijkquote:Op dinsdag 2 maart 2010 15:16 schreef Flammie het volgende:
Laten we hier dan maar verder gaan.. over wat eigenlijk?:)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |