abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78585833
quote:
Op maandag 1 maart 2010 12:24 schreef Tyler..Durden het volgende:

[..]

Ik hoop dat mannen hun verantwoordelijkheid nakomen. En voor hun kind zorgen.
Maar vrouwen zijn in dat geval net zulke schlemielen als de man imo.
Hier kan ik mee leven
  maandag 1 maart 2010 @ 12:47:11 #277
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_78586452
quote:
Op maandag 1 maart 2010 12:24 schreef Tyler..Durden het volgende:
[..]
Nee? Dan is het volgens mij verkrachting en zou ik je relaties even evalueren.

We zijn toch met z'n allen geëmancipeerd? Jij gaat net zo bewust seks aan zonder condoom als de man hoor.
Juist als een vrouw niet vrijwillig seks heeft dan valt er weinig bewust te kiezen voor met of zonder condoom, en dat hoeft natuurlijk al helemaal niet binnen een relatie te gebeuren.
En soms gebeurt dat wel, net zoals er andere nare dingen binnen relaties gebeuren die vrouwen zich laten welgevallen. Dat dat soort zaken niet gezond zijn geef ik gelijk toe, maar dat wil nog niet zeggen dat iemand ook de kracht en het lef heeft om uit die relatie te stappen.
quote:
Ik hoop dat mannen hun verantwoordelijkheid nakomen. En voor hun kind zorgen.
Maar vrouwen zijn in dat geval net zulke schlemielen als de man imo.
Klopt, en omdat ze allebei net so schlemiel zijn wil dat niet zeggen dat één van twee zomaar onder de verantwoording uitkan omdat het toevallig niet in zijn lichaam groeit.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 1 maart 2010 @ 13:13:26 #278
37769 erodome
Zweefteef
pi_78587339
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 09:39 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

zij is toch aan de pil?

Dus zij bedriegt de boel, en krijgt vervolgens nog gelijk ook van de rechtbank. Dat dit kan in Nederland
Er gaat nog weleens wat fout met de pil, van er wordt te makkelijk omgegaan met een keertje de pil vergeten(dat was al 100 keer goed gegaan en nu ineens niet), tot een keertje ziek zijn waardoor de pil niet naar behoren werkt en gewoon een falende pil, het komt allemaal voor.

Het is heel makkelijk om dan maar te zeggen haar fout, maar wat als het niet bewust was, dus expres zeggen de pil te slikken en dat niet te doen(dat valt opzich wel te controleren, als iemand geen recept heeft op de pil dan is het vrij duidelijk).

Je weet dat als je veilig wilt zijn er 1 manier is om echt zeker te zijn en dat is het niet te doen, daarna ga je op pil en condoom, daarna pas op alleen condoom of pil, maar moet je je wel bewust zijn van het (kleine) risiko dat je loopt.

En ja mensen liegen heel wat af, welkom op deze wereld, of je beschermt jezelf ertegen en weet zeker dat je veilig zit, of je loopt een risiko waar je op had kunnen wachten.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  maandag 1 maart 2010 @ 13:17:49 #279
37769 erodome
Zweefteef
pi_78587525
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 09:47 schreef Lotusss het volgende:
Ik ben zelf een vrouw, en vrouwen die mannen er op die manier inluizen, zijn gewoon kuthoeren.
Dat is dan ook wel weer waar, maar is zo verdomd lastig te controleren en wetten die dit zouden tegengaan zouden uiteindelijk veel kinderen dan raken en ook onschuldige vrouwen die perongelijk zwanger worden.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  maandag 1 maart 2010 @ 13:23:36 #280
37769 erodome
Zweefteef
pi_78587757
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 09:57 schreef Mikkie het volgende:

[..]

En stel nou dat het condoom scheurt? Dan heb je als man al het mogelijke gedaan, maar word je er toch aangenaaid door de vrouw die het alsnog houdt.
Dat is nu eenmaal het risiko van seks waarvoor je zelf kiest als je het gaat doen.
Dingen kennen gewoon hun eigen risiko's en daar dien je rekening mee te houden, bescherm jezelf zover je kan en neem de rest van de risiko's.

Gebruik bv een condoom met zaaddodend middel, mocht die dan scheuren is het nog zo goed als onmogelijk om er een plurk aan over te houden(niets is 100% veilig behalve het helemaal niet doen).
  maandag 1 maart 2010 @ 13:27:45 #281
37769 erodome
Zweefteef
pi_78587929
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 10:14 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

Als die pil er is zou ik (ws net als 100en andere mannen ) de eerste zijn die er gebruik van gaat maken. Maar op dit moment; een condoom zit stukken meer in de weg dan een pilletje of een stukje plastic
Weet je dat zeker?
Elke dag een pil en eens per maand een shotje om te zorgen dat je hem nog overeind kan krijgen?

Ik denk niet dat de meeste mannen zich bewust zijn van de ellende van die verplichting, de bijwerkingen en andere nare shit.
In dat opzicht zou ik heel blij zijn met de mannenpil, voornamelijk om het begrip wat het misschien za kweken, maar erop vertrouwen zal ik nooit, ik zal altijd er zelf voor zorgen dat ik veilig ben.
pi_78588057
quote:
Komt een zaak voor de rechtbank, dan loopt het meestal uit op een ‘vuil gevecht’, aldus Elea van Baarle (B& Advocaten),
Bij de naam Elea van Baarle haakte ik af.

Daar heb ik correspondentie van liggen die je minimaal 2 maal moet lezen om te begrijpen wat er nu daadwerkelijk staat. Mijn god wat een taalfouten.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_78588789
quote:
Op maandag 1 maart 2010 13:17 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat is dan ook wel weer waar, maar is zo verdomd lastig te controleren en wetten die dit zouden tegengaan zouden uiteindelijk veel kinderen dan raken en ook onschuldige vrouwen die perongelijk zwanger worden.
Dus er gewoon voor zorgen dat de verantwoordelijkheid bij een ongetrouwde vrouw bij de vrouw komt. Zwanger? --> Zelf opvoeden / adoptie / overtijdbehandeling / abortus. Make your choice. Maar ga er niet de (potentiele) vader mee lastig vallen.
pi_78588905
quote:
Op maandag 1 maart 2010 13:45 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Dus er gewoon voor zorgen dat de verantwoordelijkheid bij een ongetrouwde vrouw bij de vrouw komt. Zwanger? --> Zelf opvoeden / adoptie / overtijdbehandeling / abortus. Make your choice. Maar ga er niet de (potentiele) vader mee lastig vallen.
Want het was niet zijn zaad? Dus hij heeft geen enkele verandwoordelijkheid voor het ontstaan van de zwangerschap?
pi_78588992
quote:
Op maandag 1 maart 2010 13:48 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Want het was niet zijn zaad? Dus hij heeft geen enkele verandwoordelijkheid voor het ontstaan van de zwangerschap?
Daar had de vrouw in kwestie mee kunnen komen voor de gemeenschap.

Eenmaal zwanger dan zou ze het nog in overleg met de man kunnen doen, zit die daar niet op te wachten, dan heeft ze dus een reeks keuzes te maken. Maar het lastigvallen van de man is er daar niet één van.
pi_78589093
quote:
Op maandag 1 maart 2010 13:50 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Eenmaal zwanger dan zou ze het nog in overleg met de man kunnen doen, zit die daar niet op te wachten, dan heeft ze dus een reeks keuzes te maken. Maar het lastigvallen van de man is er daar niet één van.
Nee, inderdaad, het lastigvallen van de man is geen keuze. Een kind heeft recht op een vader. Het risico nam de man zodra hij seks had.
pi_78589143
quote:
Op maandag 1 maart 2010 13:52 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Nee, inderdaad, het lastigvallen van de man is geen keuze. Een kind heeft recht op een vader. Het risico nam de man zodra hij seks had.
Als de vader het kind niet hoeft, en de vrouw wil het wel, dan is het aan die vrouw om te besluiten of en hoe ze het kind wil houden. Ze is niet verplicht het te houden
  maandag 1 maart 2010 @ 13:54:50 #288
94922 Tyler..Durden
Bacchus is my homeboy
pi_78589179
Ook zo leuk dat je het onder lastig vallen verstaat. Het is immers ook jouw kind die ze baart, daar zal je toch ook een soort gevoel bij hebben?

Ik vind toch wel dat je een beetje goedheid in je donder moet hebben om voor je eigen kind te zorgen. Hoe erg je er ook niet op zat te wachten.
Wat loop je naar mijn sig te kijken!?
pi_78589320
quote:
Op maandag 1 maart 2010 13:53 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Als de vader het kind niet hoeft, en de vrouw wil het wel, dan is het aan die vrouw om te besluiten of en hoe ze het kind wil houden. Ze is niet verplicht het te houden
Nee, maar het keuzemoment van de man ligt nou eenmaal bij het hebben van seks, dat een vrouw daar later nog een "opt-out' moment voor heeft daar kun je als man niets meer aan veranderen. Even omgekeerd, een man die het kind wel wil kan een vrouw ook niet dwingen geen abortus uit te laten voeren. Daar kun je over blijven janken maar de evolutie heeft het nou eenmaal zo geregeld en daar doe je niets aan. Als man heb je hoe dan ook maar op één moment echt invloed en dat is het moment waarop je kiest voor wel of geen seks.
  maandag 1 maart 2010 @ 13:59:20 #290
37769 erodome
Zweefteef
pi_78589351
quote:
Op zondag 28 februari 2010 22:19 schreef ConnerJohn het volgende:
Er wordt hier een beetje makkelijk vanuit gegaan dat de man ook schuldig is. Maar als een vrouw tegen je zegt dat ze de pil slilt enz enz dan snap ik best dat er heel veel mannen zijn die er gewoon voor gaan. Natuurlijk is het dom maar de realiteit is zo dat een hoop mensen zonder condoom neuken.

Een paar terug was er ook een rel met een of andere celeb die sex had met een fan. Met condoom maar zij haalde die condoom uit de prullenbak toen hij weg was en probeerde op die manier zwanger te worden. Ik denk als een vrouw je erin wilt luizen dat ze dat toch wel lukt, met of zonder condoom.
Dat soort verhalen laat het lijken of je zomaar zwanger bent, maar zo simpel ligt het niet.
Tuurlijk zullen er absolute uitzonderingen zijn waarbij de vrouw achteraf zaad heeft ingebracht en ook zwanger is geworden, maar de meeste ideale manier om zwanger te worden is het absoluut niet.

In een vruchtbare periode, op de normale manier is de kans zo'n 25%(dan hebben we het nog niet over voldragen, want van dei 25% blijft maar een deel over na de eerste 3 maanden), zaad sterft buiten het lichaam heel erg snel af.

Als jij als man zijnde een rubber gebruikt en al helemaal 1 met zaaddodend middel dan is de kans meer dan afschuwelijk klein dat er alsnog een koter van komt, wat de vrouw dan ook nog uithaald daarnaast.
  maandag 1 maart 2010 @ 14:06:15 #291
37769 erodome
Zweefteef
pi_78589694
quote:
Op maandag 1 maart 2010 10:07 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Dat condoom heeft weinig nut als jij als vrouw een kwak vaseline bij jezelf inbrengt. Om maar iets te noemen.
Zaaddodend middel op condoom, durex, allemaal hebben ze die varianten!

Waarom wordt er van de vrouw geeist dat ze anti-conseptie tot zich neemt, dat ze zich informeert over de risiko's en die afdicht, dat ze jaren en jaren zonder enige fout te maken daaraan moet houden, maar is het van de man teveel gevraagd om even gewoon na te denken en condooms met zaaddodend middel te kopen?
1 enkele verantwoordelijkheid tegenover die berg van de vrouw in kwestie en dat is al teveel?

Als een vrouw namelijk de pil een keer vergeet en zwanger wordt wordt ze uitgemaakt voor domme koe die beter had moeten weten, hier geld hetzelfde wat mij betrefd, hiermee neem je geen domme risiko's, maar denk je na voordat je wat doet, juist omdat er teven zijn(er is geen beter woord voor) die je daarmee zouden proberen te naaien.

Je loopt toch ook niet door de stad met je portomonee vol geld aan een touwtje aan je broek zodat hij heerlijk makkelijk gegapt kan worden?
Stelen mag ook niet, degene die dat doet is een hufter, maar het gebeurd wel en je kan je maar beter ertegen beschermen zover je kan ipv alleen maar te brullen dat het niet eerlijk is.
pi_78589924
quote:
Op maandag 1 maart 2010 13:58 schreef _Ophelia_ het volgende:

Als man heb je hoe dan ook maar op één moment echt invloed en dat is het moment waarop je kiest voor wel of geen seks.
Lekker realistisch dit ook. Naast het feit dat seks moeilijk af te slaan is werken de meeste relaties simpelweg niet zonder (goede) seks.
pi_78590029
quote:
Op maandag 1 maart 2010 14:11 schreef Fortitude het volgende:

[..]

Lekker realistisch dit ook. Naast het feit dat seks moeilijk af te slaan is werken de meeste relaties simpelweg niet zonder (goede) seks.
Ja, het is kort door de bocht. Het enige dat ik wil zeggen is dat je als je seks hebt het risico moet accepteren, want ook de vrouw die trouw haar anticonceptie gebruikt kan per ongeluk zwanger raken.
  maandag 1 maart 2010 @ 14:14:56 #294
30751 DaMayan
Turtle Warriors
pi_78590109
Ik vraag me af in hoe verre je het kan/moet bewijzen dat de vader, de vader is. En in hoe verre je verplicht kan worden mee te werken aan een onderzoek.

"Wasn't me" en weigeren DNA af te staan kom je een heel eind mee volgens mij.
One good thing about music. When it hits you feel no pain.
pi_78590191
quote:
Op maandag 1 maart 2010 14:14 schreef DaMayan het volgende:

"Wasn't me" en weigeren DNA af te staan kom je een heel eind mee volgens mij.
DNA test mag je niet weigeren volgens mij.
pi_78590323
http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=1423
quote:
De man stelt nu dat de vrouw onrechtmatig handelt door niet mee te werken aan een DNA-onderzoek. Het Burgerlijk Wetboek biedt wel aan de moeder en een kind de mogelijkheid het vaderschap van een man vast te stellen, maar deze mogelijkheid bestaat niet voor een man.
Zal wel weer ja.
  maandag 1 maart 2010 @ 14:19:49 #297
37769 erodome
Zweefteef
pi_78590327
quote:
Op maandag 1 maart 2010 12:16 schreef Tyler..Durden het volgende:

[..]

Ben ik met je eens, het is dan ook aan de vrouw om dan te bepalen wat er met de zwangerschap gebeurt. En juist omdat vrouwen die macht hebben moeten zij daar ook verantwoordelijk mee omgaan.

In een relatie doe je het gewoon meestal zonder condoom. Dan vertel je elkaar toch gewoon dat je de pil bent vergeten, dan doet de man het weer in zijn broek of tovert ergens een condoom vandaan. Een man denkt weliswaar op dat moment alleen aan seks maar toch; we hebben het hier over een kind, van vlees en bloed.

Het gaat hier niet over mongolen die het met de eerste de beste doen. Maar vrouwen die mannen manipuleren door bewust zwanger te raken.
Yeah right, de man die hem weer terug in zijn broek doet als hij hoort dat zijn vriendin de pil een dagje is vergeten?
Vergeet het maar, het zal wel meevallen met dat risiko wordt er dan gezegd(en is meestal ook nog waar ook, alleen niet altijd!) en er wordt gewoon zonder condoom geneukt.

Iedereen kent zat gevallen waarin iemand perongelijk zwanger werd of het sterke vermoeden er leeft dat het expres is gedaan, bijna niemand denkt dat het hem/haar zal overkomen en moet gewoon eens goed zijn kop stoten voor het doordringt dat echt iedereen hierin risiko loopt.
pi_78590434
quote:
Op maandag 1 maart 2010 14:19 schreef Fortitude het volgende:
http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=1423
[..]

Zal wel weer ja.
En dit is (als het nog steeds zo is) erg krom.
  maandag 1 maart 2010 @ 14:28:09 #299
37769 erodome
Zweefteef
pi_78590728
quote:
Op maandag 1 maart 2010 14:11 schreef Fortitude het volgende:

[..]

Lekker realistisch is het om hier eens over te praten samen in een relatie voordat er een probleem is.
Dan weet je hoe je partner van dat moment erover denkt en kan je evt actie ondernemen door het of nog veiliger te doen, of iemand anders op te zoeken die er hetzelfde over denkt als jij.

Seks geeft gewoon een risiko op een plurk, als er bewezen kan worden dat iemand echt vuil spel heeft gespeeld mag daar van mij best straf op staan zelfs, maar is het een foutje dan zal je dat toch echt beide moeten dragen, beide hebben het veroorzaakt namelijk.
pi_78590907
quote:
Op maandag 1 maart 2010 14:28 schreef erodome het volgende:

Lekker realistisch is het om hier eens over te praten samen in een relatie voordat er een probleem is.
Dan weet je hoe je partner van dat moment erover denkt en kan je evt actie ondernemen door het of nog veiliger te doen, of iemand anders op te zoeken die er hetzelfde over denkt als jij.
Als of vrouwen niet op de 1 op andere dag kunnen beslissen dat ze toe aan kinderen zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')