Hier kan ik mee levenquote:Op maandag 1 maart 2010 12:24 schreef Tyler..Durden het volgende:
[..]
Ik hoop dat mannen hun verantwoordelijkheid nakomen. En voor hun kind zorgen.
Maar vrouwen zijn in dat geval net zulke schlemielen als de man imo.
Juist als een vrouw niet vrijwillig seks heeft dan valt er weinig bewust te kiezen voor met of zonder condoom, en dat hoeft natuurlijk al helemaal niet binnen een relatie te gebeuren.quote:Op maandag 1 maart 2010 12:24 schreef Tyler..Durden het volgende:
[..]
Nee? Dan is het volgens mij verkrachting en zou ik je relaties even evalueren.
We zijn toch met z'n allen geëmancipeerd? Jij gaat net zo bewust seks aan zonder condoom als de man hoor.
Klopt, en omdat ze allebei net so schlemiel zijn wil dat niet zeggen dat één van twee zomaar onder de verantwoording uitkan omdat het toevallig niet in zijn lichaam groeit.quote:Ik hoop dat mannen hun verantwoordelijkheid nakomen. En voor hun kind zorgen.
Maar vrouwen zijn in dat geval net zulke schlemielen als de man imo.
Er gaat nog weleens wat fout met de pil, van er wordt te makkelijk omgegaan met een keertje de pil vergeten(dat was al 100 keer goed gegaan en nu ineens niet), tot een keertje ziek zijn waardoor de pil niet naar behoren werkt en gewoon een falende pil, het komt allemaal voor.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 09:39 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
zij is toch aan de pil?
Dus zij bedriegt de boel, en krijgt vervolgens nog gelijk ook van de rechtbank. Dat dit kan in Nederland
Dat is dan ook wel weer waar, maar is zo verdomd lastig te controleren en wetten die dit zouden tegengaan zouden uiteindelijk veel kinderen dan raken en ook onschuldige vrouwen die perongelijk zwanger worden.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 09:47 schreef Lotusss het volgende:
Ik ben zelf een vrouw, en vrouwen die mannen er op die manier inluizen, zijn gewoon kuthoeren.
Dat is nu eenmaal het risiko van seks waarvoor je zelf kiest als je het gaat doen.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 09:57 schreef Mikkie het volgende:
[..]
En stel nou dat het condoom scheurt? Dan heb je als man al het mogelijke gedaan, maar word je er toch aangenaaid door de vrouw die het alsnog houdt.
Weet je dat zeker?quote:Op vrijdag 26 februari 2010 10:14 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Als die pil er is zou ik (ws net als 100en andere mannen) de eerste zijn die er gebruik van gaat maken. Maar op dit moment; een condoom zit stukken meer in de weg dan een pilletje of een stukje plastic
Bij de naam Elea van Baarle haakte ik af.quote:Komt een zaak voor de rechtbank, dan loopt het meestal uit op een ‘vuil gevecht’, aldus Elea van Baarle (B& Advocaten),
Dus er gewoon voor zorgen dat de verantwoordelijkheid bij een ongetrouwde vrouw bij de vrouw komt. Zwanger? --> Zelf opvoeden / adoptie / overtijdbehandeling / abortus. Make your choice. Maar ga er niet de (potentiele) vader mee lastig vallen.quote:Op maandag 1 maart 2010 13:17 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat is dan ook wel weer waar, maar is zo verdomd lastig te controleren en wetten die dit zouden tegengaan zouden uiteindelijk veel kinderen dan raken en ook onschuldige vrouwen die perongelijk zwanger worden.
Want het was niet zijn zaad? Dus hij heeft geen enkele verandwoordelijkheid voor het ontstaan van de zwangerschap?quote:Op maandag 1 maart 2010 13:45 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dus er gewoon voor zorgen dat de verantwoordelijkheid bij een ongetrouwde vrouw bij de vrouw komt. Zwanger? --> Zelf opvoeden / adoptie / overtijdbehandeling / abortus. Make your choice. Maar ga er niet de (potentiele) vader mee lastig vallen.
Daar had de vrouw in kwestie mee kunnen komen voor de gemeenschap.quote:Op maandag 1 maart 2010 13:48 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Want het was niet zijn zaad? Dus hij heeft geen enkele verandwoordelijkheid voor het ontstaan van de zwangerschap?
Nee, inderdaad, het lastigvallen van de man is geen keuze. Een kind heeft recht op een vader. Het risico nam de man zodra hij seks had.quote:Op maandag 1 maart 2010 13:50 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Eenmaal zwanger dan zou ze het nog in overleg met de man kunnen doen, zit die daar niet op te wachten, dan heeft ze dus een reeks keuzes te maken. Maar het lastigvallen van de man is er daar niet één van.
Als de vader het kind niet hoeft, en de vrouw wil het wel, dan is het aan die vrouw om te besluiten of en hoe ze het kind wil houden. Ze is niet verplicht het te houdenquote:Op maandag 1 maart 2010 13:52 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Nee, inderdaad, het lastigvallen van de man is geen keuze. Een kind heeft recht op een vader. Het risico nam de man zodra hij seks had.
Nee, maar het keuzemoment van de man ligt nou eenmaal bij het hebben van seks, dat een vrouw daar later nog een "opt-out' moment voor heeft daar kun je als man niets meer aan veranderen. Even omgekeerd, een man die het kind wel wil kan een vrouw ook niet dwingen geen abortus uit te laten voeren. Daar kun je over blijven janken maar de evolutie heeft het nou eenmaal zo geregeld en daar doe je niets aan. Als man heb je hoe dan ook maar op één moment echt invloed en dat is het moment waarop je kiest voor wel of geen seks.quote:Op maandag 1 maart 2010 13:53 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Als de vader het kind niet hoeft, en de vrouw wil het wel, dan is het aan die vrouw om te besluiten of en hoe ze het kind wil houden. Ze is niet verplicht het te houden
Dat soort verhalen laat het lijken of je zomaar zwanger bent, maar zo simpel ligt het niet.quote:Op zondag 28 februari 2010 22:19 schreef ConnerJohn het volgende:
Er wordt hier een beetje makkelijk vanuit gegaan dat de man ook schuldig is. Maar als een vrouw tegen je zegt dat ze de pil slilt enz enz dan snap ik best dat er heel veel mannen zijn die er gewoon voor gaan. Natuurlijk is het dom maar de realiteit is zo dat een hoop mensen zonder condoom neuken.
Een paar terug was er ook een rel met een of andere celeb die sex had met een fan. Met condoom maar zij haalde die condoom uit de prullenbak toen hij weg was en probeerde op die manier zwanger te worden. Ik denk als een vrouw je erin wilt luizen dat ze dat toch wel lukt, met of zonder condoom.
Zaaddodend middel op condoom, durex, allemaal hebben ze die varianten!quote:Op maandag 1 maart 2010 10:07 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dat condoom heeft weinig nut als jij als vrouw een kwak vaseline bij jezelf inbrengt. Om maar iets te noemen.
Lekker realistisch dit ook. Naast het feit dat seks moeilijk af te slaan is werken de meeste relaties simpelweg niet zonder (goede) seks.quote:Op maandag 1 maart 2010 13:58 schreef _Ophelia_ het volgende:
Als man heb je hoe dan ook maar op één moment echt invloed en dat is het moment waarop je kiest voor wel of geen seks.
Ja, het is kort door de bocht. Het enige dat ik wil zeggen is dat je als je seks hebt het risico moet accepteren, want ook de vrouw die trouw haar anticonceptie gebruikt kan per ongeluk zwanger raken.quote:Op maandag 1 maart 2010 14:11 schreef Fortitude het volgende:
[..]
Lekker realistisch dit ook. Naast het feit dat seks moeilijk af te slaan is werken de meeste relaties simpelweg niet zonder (goede) seks.
DNA test mag je niet weigeren volgens mij.quote:Op maandag 1 maart 2010 14:14 schreef DaMayan het volgende:
"Wasn't me" en weigeren DNA af te staan kom je een heel eind mee volgens mij.
Zal wel weer ja.quote:De man stelt nu dat de vrouw onrechtmatig handelt door niet mee te werken aan een DNA-onderzoek. Het Burgerlijk Wetboek biedt wel aan de moeder en een kind de mogelijkheid het vaderschap van een man vast te stellen, maar deze mogelijkheid bestaat niet voor een man.
Yeah right, de man die hem weer terug in zijn broek doet als hij hoort dat zijn vriendin de pil een dagje is vergeten?quote:Op maandag 1 maart 2010 12:16 schreef Tyler..Durden het volgende:
[..]
Ben ik met je eens, het is dan ook aan de vrouw om dan te bepalen wat er met de zwangerschap gebeurt. En juist omdat vrouwen die macht hebben moeten zij daar ook verantwoordelijk mee omgaan.
In een relatie doe je het gewoon meestal zonder condoom. Dan vertel je elkaar toch gewoon dat je de pil bent vergeten, dan doet de man het weer in zijn broek of tovert ergens een condoom vandaan. Een man denkt weliswaar op dat moment alleen aan seks maar toch; we hebben het hier over een kind, van vlees en bloed.
Het gaat hier niet over mongolen die het met de eerste de beste doen. Maar vrouwen die mannen manipuleren door bewust zwanger te raken.
En dit is (als het nog steeds zo is) erg krom.quote:Op maandag 1 maart 2010 14:19 schreef Fortitude het volgende:
http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=1423
[..]
Zal wel weer ja.
Lekker realistisch is het om hier eens over te praten samen in een relatie voordat er een probleem is.quote:Op maandag 1 maart 2010 14:11 schreef Fortitude het volgende:
[..]
Lekker realistisch dit ook. Naast het feit dat seks moeilijk af te slaan is werken de meeste relaties simpelweg niet zonder (goede) seks.
Als of vrouwen niet op de 1 op andere dag kunnen beslissen dat ze toe aan kinderen zijn.quote:Op maandag 1 maart 2010 14:28 schreef erodome het volgende:
Lekker realistisch is het om hier eens over te praten samen in een relatie voordat er een probleem is.
Dan weet je hoe je partner van dat moment erover denkt en kan je evt actie ondernemen door het of nog veiliger te doen, of iemand anders op te zoeken die er hetzelfde over denkt als jij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |