abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79640769
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 11:56 schreef TheVotary het volgende:

[..]

Ja, relativeer het allemaal maar weer weg. Moslims in Europa hebben 0% last van de problemen tussen Israel en Palestina. Als ze het er niet mee eens zijn organiseren ze maar een protest om hun onvrede erover te uiten. In Europa blijf je met je poten af van Joden!

Beetje raar om hier ook weer gelijk Wilders bij te halen. Iedereen zou deze mening moeten delen in mijn ogen, maar dat is schijnbaar naiviteit mijnerzijds.
Ik relativeer helemaal niets, ik stel iets vast.
Je kunt je hooguit nog afvragen hoe het komt dat de joden wereldwijd door de moslims gehaat worden.
pi_79641338
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 20:42 schreef katerwater het volgende:

[..]

Tegelijk heb je ook een rastafari in je webicon staan. Sinds wanneer is dat geen religie?
Touché!
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 08:24 schreef dylany het volgende:
[...]

In Nederland worden bijvoorbeeld door Wilders en veel van zijn aanhangers ook alle moslims afgerekend op het Marokkanenprobleem.
Daar geloof ik dus niks van. Als hij het over straatschoffies heeft dan zegt hij dat ze hard moeten worden aangepakt, dat de softe aanpak niet werkt en hij noemt maatregelen die volgens hem zouden kunnen werken. Je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar m.i. worden niet alle Moslims hierop aangerekend. Voor zover ik weet benoemd hij niet eens hun religie, als dat er iets mee van doen zou hebben...
pi_79641742
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 13:01 schreef Ribbenburg het volgende:

Je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar m.i. worden niet alle Moslims hierop aangerekend. Voor zover ik weet benoemd hij niet eens hun religie, als dat er iets mee van doen zou hebben...

Oud nieuws, maar vooruit.
pi_79642046
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 13:18 schreef dylany het volgende:

[..]

Oud nieuws, maar vooruit.
'Islam is not a religion.'

Die man is echt dom.

Maar goed, in het Nederlands parlement heb ik het hem nog niet horen zeggen.
pi_79642524
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 13:29 schreef Ribbenburg het volgende:

[..]

'Islam is not a religion.'

Die man is echt dom.

Maar goed, in het Nederlands parlement heb ik het hem nog niet horen zeggen.
Hooguit een "religie van vrede".
Tis maar wat je een religie noemt.
Sommige rokers in dit land hebben tegenwoordig ook al een religie
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
pi_79645949
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 12:00 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Exact, bedankt voor de typo verwijzing.

In verhouding met de inslamitische emigranten zijn native Joden vrijwel altijd succesvoller. Ik ken Malmö maar niet de lokale Joodse gemeenschap maar ik denk niet dat die veel verschilt van andere Joodse gemeenschappen. Zelfredzaam noem je dat maar dat is natuurlijk net zoveel als succesvol. Joden zijn ook meestal goed opgeleid, van oudsher al, dit in tt veel islamitische emigranten.

Ik praat niks goed maar ik denk dat het veel meer een sociaal probleem is dan het op het eerste oog lijkt.

Om te appeleren op het Joodse gevoel voor humor: Je had toch al niks te zoeken in Malmö!
Maar dan is het toch ook een cultuurprobleem? Als relatief veel joden zich wel succesvol kunnen maken, en relatief veel moslims in Europa niet, ondanks de vele subsidies die ze krijgen?
pi_79646133
Waarom horen we er niks over in de gangbare media? Of vergis ik me?
pi_79646742
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 16:52 schreef ErictheSwift het volgende:

[..]

Meneertje vergeet eventjes voor het gemak dat daar eerst een holocaust aan vooraf is gegaan,
Nee hoor, maar daar hadden moslims niks mee te maken. Die mochten alleen voor het goedmakertje opdraaien.
quote:
en doet nu precies hetgeen waar hij de PVV-stemmert van beschuldigt: iedereen die een bepaald soort hoofdbedekking draagt vastpinnen op een extremistische ideologie.
Nee, het zijn de zionisten die krampachtig een raskwestie door een mensenrechtenkwestie en een volkenrechtelijke kwestie roeren. Zij willen kritiek op zionisme als antisemisme afdoen, door antizionisme gelijk te stellen met antisemitisme. Dat werkt dan, en dan krijg je dus dat simpele figuren die in wezen alleen maar antizionistisch zijn antisemitisch worden. Tot grote vreugde van de zionisten natuurlijk, alleen erg vervelend voor joden her en der.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_79646825
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 16:27 schreef Zienswijze het volgende:
Waarom horen we er niks over in de gangbare media? Of vergis ik me?
Dat komt omdat de problemen met Joden en Moslims in Malmö structureel zijn en de media houden liever van relletjes.
pi_79647360
Ze worden overal geterroriseerd.
pi_79653442
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 16:21 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Maar dan is het toch ook een cultuurprobleem? Als relatief veel joden zich wel succesvol kunnen maken, en relatief veel moslims in Europa niet, ondanks de vele subsidies die ze krijgen?
Wel 'ns wat van Pierre Bourdieu gelezen? Zou je moeten doen. Kernwoord: 'habitus'.
pi_80033447
mischien moet wilders het beoordelen van hoofd-doekjes een keer aan de mensen overlaten die er verstand van hebben. natuurlijk is het voor sommige vrouwen vernederend, maar ik denk dat vooral in europa veel vrouwen het met trots dragen en als een simbool van hun religie.
pi_80036860
quote:
Op woensdag 7 april 2010 09:58 schreef ptb het volgende:
mischien moet wilders het beoordelen van hoofd-doekjes een keer aan de mensen overlaten die er verstand van hebben. natuurlijk is het voor sommige vrouwen vernederend, maar ik denk dat vooral in europa veel vrouwen het met trots dragen en als een simbool van hun religie.
Hier past maar een reactie bij:
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
pi_80038534
En waarom hoor ik nu niemand over alle tientallen NEDERLANDSE moslim gezinnen die zijn weggetreiterd vanwege hun geloof en uiterlijk? Omdat het in hun geval niet erg is, maar zodra de joden in Zweden angstaanvallen krijgen en door de euro-paranoia besmet worden dan is er ineens iets ernstigs aan de hand.

Laat ze dan toch lekker oprotten naar hun "heilige land" wat ze hebben gestolen nadat de rest van de wereld ze niet meer wilde hebben.
  woensdag 7 april 2010 @ 13:28:30 #190
268409 voice-over
Geeft commentaar op alles
pi_80040892
quote:
Op woensdag 7 april 2010 12:17 schreef SalamPax_050 het volgende:
En waarom hoor ik nu niemand over alle tientallen NEDERLANDSE moslim gezinnen die zijn weggetreiterd vanwege hun geloof en uiterlijk? Omdat het in hun geval niet erg is, maar zodra de joden in Zweden angstaanvallen krijgen en door de euro-paranoia besmet worden dan is er ineens iets ernstigs aan de hand.

Laat ze dan toch lekker oprotten naar hun "heilige land" wat ze hebben gestolen nadat de rest van de wereld ze niet meer wilde hebben.
Jullie moslims moeten eens leren verdraagzaam te zijn. Homo's van gebouwen gooien, leuk uitziende vrouwen afranselen, joden pesten, het houdt maar niet op.
pi_80054025
quote:

Bewijzen graag van je bewering !
nothing will change without a rebel
pi_80054134
quote:
Op woensdag 7 april 2010 13:28 schreef voice-over het volgende:

[..]

Jullie moslims moeten eens leren verdraagzaam te zijn. Homo's van gebouwen gooien, leuk uitziende vrouwen afranselen, joden pesten, het houdt maar niet op.

Mag ik jou nu ook verantwoordelijk stellen voor de burgerdoden in Afghanistan en Irak en de misbruik in de katholieke kerk en de gruweldaden van Dutroux en Sander V.?
pi_80054402
quote:

Ondertussen huilen dat men ten opzichte van de moslims verdraagzaam moeten zijn, maar ondertussen jezelf zo intolerant mogelijk opstellen ten opzichte van Joden. Lekker hypocriet weer .
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_80108116
Alle gasten hierboven, en die nog volgen, die met hun xenofobe paranoia hersenpan hebben "bedacht" dat ik een moslim ben omdat ik over dit topic en de hypocrisie ervan een mening heb, is nog dommer dan z'n voorvaderen.

Geboren in de stad Groningen in 1986, als kind van 2 Nederlandse ouders, 1 uit Noord-Brabant en 1 uit Zeeland. Allebei dus ook afkomstig uit Nederlandse families, NIET-GELOVIG, gewoon mijn school afgemaakt, geen crimineel, geen terrorist, geen "linkse rakker", maar een persoon met een mening, die jullie gewoon gewoon blijkbaar niet kunnen verdragen en waardoor de radertjes in jullie verroeste denkproces helemaal tilt slaan.

Mijn dank voor jullie onwetendheid, dan weet ik weer precies waarom mijn mening is zoals hij is.
  vrijdag 9 april 2010 @ 00:06:06 #195
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_80108206
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 03:00 schreef Zienswijze het volgende:
Verschrikkelijk natuurlijk. De joden hebben - als je de geschiedenis erbij neemt - een relatief passieve, behoudende godsdienst. Niet agressief gericht (op bekeren van andere mensen). Hierdoor zijn ze altijd een kleine, kwetsbare groep gebleven, waar agressieve godsdiensten en ideologieen makkelijk misbruik van kunnen maken. Ze zijn in het verleden flink vervolgd en anno 21e eeuw blijft dat doorgaan. Anno 21e eeuw niet alleen uit de nazi-hoek, maar ook uit de extreem islamitische hoek. Als de joden moeten vluchten uit Malmo, dan betekent dat ze dat niet genoeg bescherming krijgen. Diep treurig natuurlijk. In Antwerpen en Frankrijk zijn er ook spanningen trouwens.
Daar dacht ik dus laatst ook over na...En dan toch zo bejegend te worden...
Best vaag
Snollebolt
pi_80111692
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 00:03 schreef SalamPax_050 het volgende:
Alle gasten hierboven, en die nog volgen, die met hun xenofobe paranoia hersenpan hebben "bedacht" dat ik een moslim ben omdat ik over dit topic en de hypocrisie ervan een mening heb, is nog dommer dan z'n voorvaderen.

Geboren in de stad Groningen in 1986, als kind van 2 Nederlandse ouders, 1 uit Noord-Brabant en 1 uit Zeeland. Allebei dus ook afkomstig uit Nederlandse families, NIET-GELOVIG, gewoon mijn school afgemaakt, geen crimineel, geen terrorist, geen "linkse rakker", maar een persoon met een mening, die jullie gewoon gewoon blijkbaar niet kunnen verdragen en waardoor de radertjes in jullie verroeste denkproces helemaal tilt slaan.

Mijn dank voor jullie onwetendheid, dan weet ik weer precies waarom mijn mening is zoals hij is.
Ik las je tekst...weet je zeker dat je je school hebt afgemaakt?
nothing will change without a rebel
pi_80130346
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 07:42 schreef bendk het volgende:

[..]

Ik las je tekst...weet je zeker dat je je school hebt afgemaakt?
Wat is dat nou weer voor misplaatste belediging?

Hij heeft gewoon groot gelijk. Hier op het forum zijn een aantal idioten aanwezig die niet kunnen begrijpen dat sommige mensen gelijke rechten voor iedereen wensen. Zij komen daarom niet verder dan de debiele redenering dat iemand die tegen discriminatie jegens moslims is, zelf wel een moslim moet zijn.

Ik heb dat zelf ook al eens ondervonden, voor moslim "uitgescholden" worden alleen maar vanwege het opkomen voor het gelijkheidsbeginsel.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 09-04-2010 17:27:25 ]
  vrijdag 9 april 2010 @ 17:26:55 #198
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_80130418
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 17:25 schreef Igen het volgende:

Ik heb dat zelf ook al eens ondervonden, voor moslim "uitgescholden" worden alleen maar vanwege het opkomen voor het gelijkheidsbeginsel.
LOL, ik heb het ook gehad ja
Intelligent, but fucked up.
  vrijdag 9 april 2010 @ 18:13:06 #199
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_80131919
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 17:25 schreef Igen het volgende:
Wat is dat nou weer voor misplaatste belediging?

Hij heeft gewoon groot gelijk. Hier op het forum zijn een aantal idioten aanwezig die niet kunnen begrijpen dat sommige mensen gelijke rechten voor iedereen wensen. Zij komen daarom niet verder dan de debiele redenering dat iemand die tegen discriminatie jegens moslims is, zelf wel een moslim moet zijn.

Ik ben door iemand op FOK! uitgemaakt als iemand die "heult met moslimextremisten".

Voice-over, de post is verwijderd en hij is ook inmiddels gebanned voor een week, niet om dat alleen trouwens maar al zijn getroll. Er zijn zowel aan de linkerkant (scanman1 bijv.) als de rechterkant van het politieke spectrum die als ze niet meer op een bepaald niveau kunnen discussiëren, zich dan maar bezighouden met het direct aanvallen van de andere persoon, die toch vaak zijn best doet om zaken fatsoenlijk te onderbouwen.

De smoes: "Jij woon niet in Nederland, dus je weet niets van de situatie hier" hoor ik ook al eens op FOK!. En diezelfde gebruikers posten lukraak in topics over de Amerikaanse politiek en maatschappij.

Het is gewoon zwak en triest om, als je niet meer onderbouwend kan of wil reageren, te komen met reacties als "weet je zeker dat je je school heb afgemaakt?"
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 9 april 2010 @ 18:46:18 #200
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_80132915
quote:
En waarom hoor ik nu niemand over alle tientallen NEDERLANDSE moslim gezinnen die zijn weggetreiterd vanwege hun geloof en uiterlijk?
Kun je dat verder onderbouwen?

Wat ik wel kan vinden is dit:

Liberiaans gezin weggepest uit Waspik

Maar ik vind ook genoeg bewijs dat Marokkanen Nederlandse gezinnen wegtreiteren. Overigens vind ik ook artikelen waar homo's worden weggepest uit de dorpen waar ze zijn opgegroeid, maar streng Christelijk zijn.... zoals Urk, Barneveld, Putten etc.

Het gebeurd dus overal, en niet alleen om religieuze redenen.

Trouwens mag opgemerkt worden dat de Joodse bevolking in Zweden uit slechts 18.000 bestaat, terwijl Nederland 45.000 Joden rijk is..... ik hoor echter in Nederland geen problemen tussen Moslims en Joden, op de schaal van Malmo.

We hebben nu net het compleet vervalste artikel uit de Telegraaf gehad over de "moslimwijk" die in "rep en roer" zou staan om een SM-fotostudio, waar dus niets van waar bleek te zijn, en ik vind het ook wel weer opvallend dat het hier om 1 stad gaat, en er geen duidelijke sprake is van Europa-wijde wegpesterijen van Joden. Is het 1 groep in Malmo die dit doet? Palestijnen? We hebben in Nederland niet zoveel Palestijnen, en volgens mij kunnen de meeste Marokkanen en Turken prima overweg met Joden..... sterker nog, Marokko heeft een eigen Joodse bevolking IN Marokko, en ik hoor daar ook niet echt over problemen. Daarnaast zijn de moslims in Zweden vooral afkomstig uit Irak en Iran, en die hebben een heel andere geschiedenis met Israel dan Marokko of Turkije, dus ik denk dat je wel e.e.a. in perspectief moet zien.

Ik denk dus dat we zeker dit soort zaken in de gaten moeten blijven houden, maar
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')