Misschien niet zozeer onderdrukking, maar zolang mannen geen hoofddoekjes moeten dragen binnen dat geloof blijft het natuurlijk wel een uiting van de ongelijkheid tussen man en vrouw.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 14:06 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Ik vind een hoofddoek niet persé een uiting van vrouwenonderdrukking. Een burka daarentegen wel. Dat mag wat mij betreft vandaag nog verboden worden. Maar laat men lekker zelf bepalen of men een hoofddoek draagt. Net zoals Joden in staat moeten zijn om een keppel te dragen.
Je vergeet dat joden een eigen geschiedenis hebben met moslims, al ver voordat het Israel-Palestina conflict uberhaupt bestond. Jodenhaat uit de islamitische hoek komt al voor in de tijd dat Mohammed leefde. Op zijn bevel werden 900 joden onthoofd. En dan heb ik het nog niet eens over de andere joodse stammen ten tijde van Mohammed. Haatverzen jegens joden zijn dan ook in de Koran te vinden, die o.a. Hamas inspireert om jodenhaat te ontwikkelen in het Midden-Oosten.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 16:33 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Daarom vinden de zionisten het ook prima, dat antisemitisme, ze helpen het zelfs een handje door joods zijn en pro-Israel zijn met elkaar te vereenzelvigen, zoals ze ook kritiek op Israel gelijkstellen met antisemitisme. De zionisten helpen flink mee bij het ontstaan van jodenhaat, en als die er is dan helpt dat de zionistische zaak. Enerzijds door het argument dat joden recht hebben op andermans land omdat ze overal ter wereld bedreigd worden, en anderzijds doordat nieuwkomers in Israel de koloniën nodig maken voor de woonruimte, en de nieuwkomers ook weinig andere keus hebben dan Palestijns land te gaan bezetten.
Je betoog omvat een sterk onsamenhangend stuk.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 16:37 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Waarom zou ik hun dat moeten vragen, als het echt een kritisch en goed onderzoeks journalistiek stukje geweest zou zijn, zouden zulke vragen normaliter wel gesteld worden.
Zijn het alleen de joden die onfatsoenlijk bejegend worden of gewoon vaker de autochtone bevolking door een kleine groep onaangepaste allochtonen.
En waarom denk je eigenlijk dat ik in de slachtofferrol kruipen sarcastisch zou willen gebruiken in deze context. Zoals we het meestal hier voorgeschoteld krijgen zijn zowel de allochtonen kampioen in slachtofferrol kruipen als wel de joden. Waarbij de joden dan vaak nog de troefkaart gebruiken en mensen meteen als antisemiet weg zetten terwijl deze mensen alleen maar kritiek leveren op sommige huil gedrage van deze bevolkingsgroep. En ja de allochtonen gebruiken de troefkaart discriminatie, maar dat maakt vaak niet veel indruk op de rest van de mensen.
Hoe meer je naar het oosten gaat in Europa hoe antisemitischer de mensen wordenquote:Op vrijdag 26 februari 2010 16:37 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Gottegot...
Dit is echt een feit van algemene bekendheid, en jodenhaat is zeer wijdverbreid in de islamitische cultuurkring. Een beetje alsof je na de Holocaust nog om meer bewijzen gaat vragen van de jodenhaat van de Duitsers...
Die mensen zijn geboren en getogen in Zweden. Ik zou verwachten dat je dan wel enige binding met je vaderland hebt. Maar dat hebben zij blijkbaar niet, want in plaats van naar een andere stad in Zweden te verhuizen waar ze wél veilig zijn, zoals Stockholm, kiest een groot deel van die gezinnen ervoor om naar het buitenland, met name naar Israël te verhuizen. Blijkbaar voelen zij zich dus meer verbonden met Israël als Joodse staat dan met Zweden als hun vaderland. Dat is prima, maar dan wil ik ook niet horen dat Zweden (of Europa) de Joden iets verschuldigd is.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 16:27 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Waarom zouden zij hier moeten blijven als ze zelf vinden dat ze niet worden beschermd? De overheid moet er gewoon voor zorgen dat alle groepen beschermd worden. Als de joden in Malmo aangeven dat hun bescherming te kort biedt, dan vind ik het logisch dat ze besluiten naar Israel te gaan. Immers, Israel komt wel voor haar eigen burgers op. Ik zou zelf ook weggaan als ik hier niet voldoende beschermd zou worden.
Het kan onmogelijk serieus bedoeld zijn, dus nee, het was geen domme uitspraak. Ik denk dat het eerder zo'n uit frustratie voortgekomen uitroep is die we allemaal weleens doen in een overmoedige bui. "Alle protestanten tegen de muur", "We zouden de stop uit Amerika moeten trekken" en "Verplichte euthanasie boven de 65", dat type.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 16:40 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Oh het was gewoon een domme uitspraak dus? Mooi, dat scheelt alweer.
De geschiedenis, dus ons verleden leert ons dat de mens zich beestachtig kan gedragen. 65 jaar geleden????quote:Op vrijdag 26 februari 2010 14:14 schreef Igen het volgende:
[..]
Kom op zeg, de oorlog is 65 jaar geleden en de meeste betrokkenen zijn allang dood. Hoogste tijd om het verleden te laten rusten. Hou toch eens op met dat "Europa dient" en dat soort verhalen, laat die ouwe koeien toch fijn in de sloot liggen.
Ik bedoel, als er in China een conflict ontstaat tussen, zeg, Brazilianen en Nederlanders, dan ga ik ook niet beginnen over mijn opa die in een Japans werkkamp zat ofzo "omdat nota bene Azië ervoor dient te zorgen dat zulk anti-Nederlanderisme nooit maar dan ook nooit meer voet aan wal krijgt."
Je moet er lering uit trekken ja. Voor de toekomst. Niet eindeloos blijven zeiken over het verleden.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 17:17 schreef dinamite het volgende:
[..]
De geschiedenis, dus ons verleden leert ons dat de mens zich beestachtig kan gedragen. 65 jaar geleden????
Ik dacht dat we de Balkanoorlog nog maar een aantal jaren achter ons hebben gelaten. Het verleden laten rusten??? Nee, niet zolang de mensheid er geen lering uit trekt.
Je draait nu VOLLEDIG de zaken om. Joden uit Malmo trekken weg, omdat ze onfatsoenlijk begejend worden vanuit de islamitische hoek. Dáárdoor trekken ze weg. En niet omdat ze geen binding met Zweden zouden hebben volgens jou.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 17:13 schreef Igen het volgende:
[..]
Die mensen zijn geboren en getogen in Zweden. Ik zou verwachten dat je dan wel enige binding met je vaderland hebt. Maar dat hebben zij blijkbaar niet, want in plaats van naar een andere stad in Zweden te verhuizen waar ze wél veilig zijn, zoals Stockholm, kiest een groot deel van die gezinnen ervoor om naar het buitenland, met name naar Israël te verhuizen. Blijkbaar voelen zij zich dus meer verbonden met Israël als Joodse staat dan met Zweden als hun vaderland. Dat is prima, maar dan wil ik ook niet horen dat Zweden (of Europa) de Joden iets verschuldigd is.
Aan de andere kant moet de politie natuurlijk wel de veiligheid voor alle burgers waarborgen.
Wat een calimero-argument zeg.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 17:20 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Je draait nu VOLLEDIG de zaken om. Joden uit Malmo trekken weg, omdat ze onfatsoenlijk begejend worden vanuit de islamitische hoek. Dáárdoor trekken ze weg. En niet omdat ze geen binding met Zweden zouden hebben volgens jou.
En denk je dat as joden uit Malmo naar Stockholm trekken dat ze dan wel veilig zijn? Als de huidige ontwikkelen zo doorgaan, zullen ze in Stockholm ook niet veilig zijn, omdat de islam daar in Stockholm ook toeneemt.
De overheid heeft als taak om de veiligheid te waarborgen, niet om meningen te bestrijden.quote:De overheid heeft de taak om het antisemitisme aan te pakken. Daar betalen de joden, en wij natuurlijk allen, belasting voor. Als de overheid weigert om de joden te beschermen, wat enkele joden in het artikel ook daadwerkelijk aangeven, zullen zij dus immigreren naar een land waar ze wel veilig zijn. Aangezien joden toch wel bekend staat als hardwerkende, ambitieuze mensen met weinig criminaliteit, is dat dus een domper voor Europa.
Jij draait oorzaak en gevolg om.quote:
En doet de overheid dat?quote:De overheid heeft als taak om de veiligheid te waarborgen, niet om meningen te bestrijden.
Ik draai niks om. Ik zeg dat ik het argument "En denk je dat as joden uit Malmo naar Stockholm trekken dat ze dan wel veilig zijn? Als de huidige ontwikkelen zo doorgaan, zullen ze in Stockholm ook niet veilig zijn, omdat de islam daar in Stockholm ook toeneemt" een drogreden vind. De drogreden van het hellend vlak, om precies te zijn.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 17:31 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Jij draait oorzaak en gevolg om.
De overheid doet geen flikker nee. Daar ben ik het helemaal mee eens.quote:[..]
En doet de overheid dat?![]()
Oordeel zelf maar:
"I never thought I would see this hatred again in my lifetime, not in Sweden anyway," Mrs Popinski told The Sunday Telegraph. "This new hatred comes from Muslim immigrants. The Jewish people are afraid now." Malmo's Jews, however, do not just point the finger at bigoted Muslims and their fellow racists in the country's Neo-Nazi fringe. They also accuse Ilmar Reepalu, the Left-wing mayor who has been in power for 15 years, of failing to protect them.
[...]
This is happening all over Europe. I have cousins who are leaving their homes in Amsterdam and France for the same reason as me."
Blijkbaar trekken dus ook joden weg uit Amsterdam (!) in ons Nederland. Waar zowel jij en ik wonen. Dit kan toch niet?!? En wat doet de overheid??
Nou dan.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 17:35 schreef Igen het volgende:
[..]
De overheid doet geen flikker nee. Daar ben ik het helemaal mee eens.
Dat heeft alleen verder weinig met geloof te maken. Hier in Amsterdam-Zuidoost deed de politiek ook niks aan al die schietpartijen, terwijl dat toch voornamelijk christenen onder elkaar waren.
Als het in Zuidoost onveilig is, dan ga ik niet naar de andere kant van de wereld verhuizen met het argument dat schietpartijen binnenkort in heel Nederland (en Europa) wel aan de orde van de dag zullen zijn.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 17:37 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nou dan.
Dan moet je de joden niet beschuldigen dat ze geen binding hebben met Zweden. Als de overheid niks doet om ze te beschermen, dan is het toch logisch dat ze elders gaan wonen waar ze wel beschermd worden?
Net zoals veel mensen uit Zuidoost wegtrekken als ze het zich kunnen veroorloven, omdat ze geen zin hebben om door die onveilige straten daar te lopen. Dat betekent toch ook niet meteen dat ze geen binding zouden hebben met Amsterdam? Nee, integendeel, ze gaan alleen maar weg uit veiligheids- en leefbaarheidsoverwegingen.
En dus bevestig je hiermee dat het heel goed kan dat het niets met hun joodse afkomst te maken heeft maar eerder met de verpaupering van de buurt. En dat we in dit bericht gewoon weer een loer gedraaid worden om het op hun afkomst te gooien en de rest van de mede wijk bewoners maar te vergeten. Zoals ik al eerder stelde als het een goed journalistiek stuk was zou er meer ingestaan hebben dan alleen deze huillie soundbites waarbij de joden zich in hun slachtoffer rol keren.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 17:37 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nou dan.
Dan moet je de joden niet beschuldigen dat ze geen binding hebben met Zweden. Als de overheid niks doet om ze te beschermen, dan is het toch logisch dat ze elders gaan wonen waar ze wel beschermd worden?
Net zoals veel mensen uit Zuidoost wegtrekken als ze het zich kunnen veroorloven, omdat ze geen zin hebben om door die onveilige straten daar te lopen. Dat betekent toch ook niet meteen dat ze geen binding zouden hebben met Amsterdam? Nee, integendeel, ze gaan alleen maar weg uit veiligheids- en leefbaarheidsoverwegingen.
Dat heeft te maken met vooruitdenken. Joden zijn ook al niet veilig in steden als Amsterdam, Antwerpen, Toulouse etc. Als ze in Malmo niet veilig zijn, denk je dan wel dat ze in Stockholm, waar het aantal islamitische immigranten toeneemt, wel veilig blijven? Ik begrijp heel goed dat ze het zekere voor het onzekere nemen.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 17:35 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik draai niks om. Ik zeg dat ik het argument "En denk je dat as joden uit Malmo naar Stockholm trekken dat ze dan wel veilig zijn? Als de huidige ontwikkelen zo doorgaan, zullen ze in Stockholm ook niet veilig zijn, omdat de islam daar in Stockholm ook toeneemt" een drogreden vind. De drogreden van het hellend vlak, om precies te zijn.
Je begrijpt het verschil niet tussen schietpartijen vs. joden-moslim haat he?quote:Op vrijdag 26 februari 2010 17:39 schreef Igen het volgende:
[..]
Als het in Zuidoost onveilig is, dan ga ik niet naar de andere kant van de wereld verhuizen met het argument dat schietpartijen binnenkort in heel Nederland (en Europa) wel aan de orde van de dag zullen zijn.
Aldus het linkse ontkennen van de problemen die zich afspelen in de Europese samenlevingen.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 17:42 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En dus bevestig je hiermee dat het heel goed kan dat het niets met hun joodse afkomst te maken heeft maar eerder met de verpaupering van de buurt. En dat we in dit bericht gewoon weer een loer gedraaid worden om het op hun afkomst te gooien en de rest van de mede wijk bewoners maar te vergeten. Zoals ik al eerder stelde als het een goed journalistiek stuk was zou er meer ingestaan hebben dan alleen deze huillie soundbites waarbij de joden zich in hun slachtoffer rol keren.
Geloof verbieden is inderdaad een wat dommig idee.quote:Op donderdag 25 februari 2010 22:19 schreef waht het volgende:
[..]
Yeah. 6+ miljard mensen direct als crimineel bestempelen. Alle problemen opgelost.![]()
En dan nog een stel simpele zielen die het er mee eens zijn.Deze anti-religieuze personen zijn hier de wereldvreemden, niet de gelovigen. Maar 'dat is niet te vergelijken', natuurlijk.
Daarom moet je dominante religies niet in 1 land gaan proppen. Want dan krijg je geheid problemen.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 17:57 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Geloof verbieden is inderdaad een wat dommig idee.
Maar je mag gelovigen best op hun wereldse verantwoordelijkheden wijzen. En je kunt moeilijk ontkennen dat religie een veelgebruikt instrument is om conflicten te voeden.
En Israel is ook lekker beestachtig bezig, en laat dat nou net de grote factor zijn in het antisemitisme. Sneu voor de joden die niets van Israel moeten hebben, maar de zionisten zijn daar medeverantwoordelijk voor en spinnen er garen bij.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 17:17 schreef dinamite het volgende:
[..]
De geschiedenis, dus ons verleden leert ons dat de mens zich beestachtig kan gedragen. 65 jaar geleden????
Ik dacht dat we de Balkanoorlog nog maar een aantal jaren achter ons hebben gelaten. Het verleden laten rusten??? Nee, niet zolang de mensheid er geen lering uit trekt.
Ik denk niet dat het enkel met het aantal moslims in een stad te maken heeft. Het heeft ook met het gedrag van beide groepen te maken. Natuurlijk hebben de Joden het recht om te demonstreren, maar als zij een demonstratie organiseren om hun steun te betuigen aan de misstanden van Israël in de Palestijnse gebieden, dan verpesten zij daarmee de sfeer. Ik ben ervan overtuigd dat ook joden en moslims best vredig kunnen samenleven, bijvoorbeeld in Stockholm, als beide kanten van dit soort provocaties afzien.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 17:52 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat heeft te maken met vooruitdenken. Joden zijn ook al niet veilig in steden als Amsterdam, Antwerpen, Toulouse etc. Als ze in Malmo niet veilig zijn, denk je dan wel dat ze in Stockholm, waar het aantal islamitische immigranten toeneemt, wel veilig blijven? Ik begrijp heel goed dat ze het zekere voor het onzekere nemen.
Joden mogen demonstreren wat ze willen. Moslims dienen zich dan gewoon te gedragen. Net zoals moslims in Engeland voor de sharia mogen demonstreren....dan gaan joden toch ook niet rellen?quote:Op vrijdag 26 februari 2010 18:04 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het enkel met het aantal moslims in een stad te maken heeft. Het heeft ook met het gedrag van beide groepen te maken. Natuurlijk hebben de Joden het recht om te demonstreren, maar als zij een demonstratie organiseren om hun steun te betuigen aan de misstanden van Israël in de Palestijnse gebieden, dan verpesten zij daarmee de sfeer. Ik ben ervan overtuigd dat ook joden en moslims best vredig kunnen samenleven, bijvoorbeeld in Stockholm, als beide kanten van dit soort provocaties afzien.
Ze willen best samenleven, maar dan moet de overheid er ook voor zorgen dat ze beschermd worden en intimidatie jegens die groep keihard wordt aangepakt.quote:En als sommige joden het idee hebben dat dit niet kan, dat een vredig samenleven van joden en moslims per definitie onmogelijk is, dan mogen zij best verhuizen naar elders, maar dan is dat hun eigen keus en dan moeten ze niet de schuld bij iemand anders leggen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |