Pindasaus niet lusten vind ik iets anders dan water/bami/rijst/spaghetti niet lusten, omdat pindasaus een specifieke smaak heeftquote:Op donderdag 25 februari 2010 12:05 schreef theguyver het volgende:
pindasaus alleen bij de lucht al
maar voor de restowh nog een kleine 20 min
Nou, ik als pindaquote:Op donderdag 25 februari 2010 12:12 schreef Flammie het volgende:
Ik vind Pindakaas best wel naar poep ruiken![]()
Of ligt dat aan mij
pinda sausquote:Op donderdag 25 februari 2010 12:15 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Nou, ik als pinda, hou zelf helemaal niet van pinda's om te eten of gerechten waar pinda's in verwerkt zijn (ik lust het wel, maar ik eet het niet met liefde). Ik vind het zwaar op de maag liggen. Maar als je pindakaas naar poep ruikt, dan is ie denk ik over de datum
.
Drop vind ik trouwens naar poep ruiken, en honingdrop helemaal.
Voor Chinees zoals we het allemaal kennen hier doe ik altijd:quote:Op donderdag 25 februari 2010 12:55 schreef Bastard het volgende:
Pindasaus en dan flink wat sambal er doorheen
Verdomme water loopt me in de mond!quote:Op donderdag 25 februari 2010 12:59 schreef Flammie het volgende:
[..]
Voor Chinees zoals we het allemaal kennen hier doe ik altijd:
Bami
Daar bovenop Nasi
Daar boven op babi pangang
Door roeren
Men neme Sambal (Brandal, Oelek, Badjak whatever) en roert dat nog eenmaal goed er doorheen
Smullen maar
lucky Bastardquote:Op donderdag 25 februari 2010 16:00 schreef Bastard het volgende:
Dus sprak ik mijn vrouw net en zei dat we chinees gingen halen vanaaf
Ik doe hetquote:Op donderdag 25 februari 2010 16:12 schreef Flammie het volgende:
nice Bastard. doe zoals ik al zeilekker doorroeren.
AARGH wil ook chineesquote:Op donderdag 25 februari 2010 16:20 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik doe het
En heb je filmtopic gevonden!
Kheb gisteren 3x opgescheptquote:Op donderdag 25 februari 2010 23:07 schreef Flammie het volgende:
[..]
AARGH wil ook chinees![]()
Bastard .... je moet eens thais proberen. ga gewoon naar een Thais restaurant en ga voor (ik zal het maar in normale letters schrijven)
Pad Thai Gai (thaise kip noodles ofzo)
Dat is heeeerlijk. biertje erbij en dan chili erbij roeren
doen!
Ligt eraan waar het over gaat?quote:Op vrijdag 26 februari 2010 09:39 schreef Burner82 het volgende:
bij wie moet ik zijn voor een serieuze vraag?(niet pindasaus-gerelateerd
)
Ligt aan het antwoord wat je wilt hebben, in dit topic hoeft dat niet te serieus te zijnquote:Op vrijdag 26 februari 2010 09:39 schreef Burner82 het volgende:
Goedemorgen
bij wie moet ik zijn voor een serieuze vraag?(niet pindasaus-gerelateerd
)
Kheb je een pm gestuurdquote:
Ik weet dat ik voor serieuze culinaire hoogstandjes met pindasaus, wel hier moet zijnquote:Op vrijdag 26 februari 2010 09:51 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ligt aan het antwoord wat je wilt hebben, in dit topic hoeft dat niet te serieus te zijn
quote:Op vrijdag 26 februari 2010 10:18 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Ik weet dat ik voor serieuze culinaire hoogstandjes met pindasaus, wel hier moet zijn
Dat zijn vaak de bestequote:Op vrijdag 26 februari 2010 08:05 schreef Bastard het volgende:
[..]
Kheb gisteren 3x opgeschept![]()
Ik weet hier wel een Thai te zitten vlgs mij,.. maar ziet er een beetje louche uit, typisch restaurant waar de katten aan de achterkant worden binnengebracht zeg maar.
tip verkoop ze aan de thaiquote:Op vrijdag 26 februari 2010 11:32 schreef nokwanda het volgende:
Ik heb hier trouwens flink wat katteboutjes rondlopen. Ze zijn
Nee, ik ben gierig. Ik wil ze allemaal zelf. Er liggen er op het moment twee me te lezen met zo'nquote:Op vrijdag 26 februari 2010 11:34 schreef theguyver het volgende:
[..]
tip verkoop ze aan de thai![]()
misschien levert het nog wat op en is het ook nog eens goed te bikken
quote:Op vrijdag 26 februari 2010 11:36 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Nee, ik ben gierig. Ik wil ze allemaal zelf. Er liggen er op het moment twee me te lezen met zo'ngezicht
Wat ziet er zo louche aan uit dan? Wat Chinese restaurants betreft, zijn juist de misschien iets louchere uitziende de echte goeie Chinese restaurantsquote:Op vrijdag 26 februari 2010 08:05 schreef Bastard het volgende:
Kheb gisteren 3x opgeschept![]()
Ik weet hier wel een Thai te zitten vlgs mij,.. maar ziet er een beetje louche uit, typisch restaurant waar de katten aan de achterkant worden binnengebracht zeg maar.
heb je een behoorlijke wokpan voor nodigquote:Op vrijdag 26 februari 2010 12:02 schreef nokwanda het volgende:
Dit is de grootste. Maar liefst ruim 8 kilo poes. Dara valt flink wat vanaf te snoepen
[ afbeelding ]
Natuurlijk is dat wel een probleemquote:Op vrijdag 26 februari 2010 12:01 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Wat ziet er zo louche aan uit dan? Wat Chinese restaurants betreft, zijn juist de misschien iets louchere uitziende de echte goeie Chinese restaurants. Op de Zeedijk (Amsterdam) zitten er een aantal
.
En al zou er kat in je eten zitten. Is dat een probleem? Ik neem aan dat je geen vegetarier bent, dus ook varken en koe eet.
Mooie boskat is datquote:Op vrijdag 26 februari 2010 12:02 schreef nokwanda het volgende:
Dit is de grootste. Maar liefst ruim 8 kilo poes. Dara valt flink wat vanaf te snoepen
[ afbeelding ]
Leg uitquote:
Dat ik het nog moet uitleggenquote:Op vrijdag 26 februari 2010 12:22 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Leg uit. Ikzelf ben geen vegetarier, maar ik ga dan ook geen onderscheid maken tussen het eten van verschillende diersoorten, zolang het maar lekker smaakt
.
Maine Coon. Ofwel Manie Coonquote:Op vrijdag 26 februari 2010 12:19 schreef Bastard het volgende:
[..]
Mooie boskat is datLappen van beesten worden dat he
Kzal eens kijken of onze Baron een keer op de foto wil gaan.
Hoe smaakt het?quote:Op vrijdag 26 februari 2010 12:27 schreef Bastard het volgende:
[..]
Dat ik het nog moet uitleggen
Als je vlees eet wil dat niet zeggen dat je ieder dier maar op eet natuurlijk.
Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik eet geen huisdieren... smakelijk stukje fret voorzetten voor je?
Laat ik het zo zeggen, ik eet mijn eigen huisdieren niet op, want ik heb ze met het doel als huisdier aangeschaft, niet als voedsel.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 12:27 schreef Bastard het volgende:
Dat ik het nog moet uitleggen
Als je vlees eet wil dat niet zeggen dat je ieder dier maar op eet natuurlijk.
Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik eet geen huisdieren... smakelijk stukje fret voorzetten voor je?
Oh leek op een Boskatquote:Op vrijdag 26 februari 2010 12:29 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Maine Coon. Ofwel Manie Coon
Heb er sinds kort twee bij het team htk-tjes. Het is nog even wennen allemaal, maar het zijn wel twee supermeiden.
Bizar.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 12:30 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Maar ik vind het niet erger om een kat/fret/konijn/whatever op te eten dan een koe.
Neehoor, is genoeg vlees voor mijquote:Op vrijdag 26 februari 2010 12:31 schreef _Led_ het volgende:
Oh een poezentopic, ik doe mee
Dit is mijn siamees Sam :
[ afbeelding ]
Volgens mij te mager om lekker te wokken.
Ik vind het juist bizar als mensen het bijvoorbeeld niet zielig vinden voor een koe, maar bijvoorbeeld wel voor een konijn.quote:
Waarom ?quote:
Knuffelfactor.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 12:35 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Ik vind het juist bizar als mensen het bijvoorbeeld niet zielig vinden voor een koe, maar bijvoorbeeld wel voor een konijn.
Waarom vind jij het zieliger voor een konijn dan voor een koe, Bastard?
Ik vind de koe ook zielig, zei ik van niet?quote:Op vrijdag 26 februari 2010 12:35 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Ik vind het juist bizar als mensen het bijvoorbeeld niet zielig vinden voor een koe, maar bijvoorbeeld wel voor een konijn.
Huis tuin en keukenkatjes. Daarvan hadden we er al 5 en een hlave coon of zoiets. In ieder geval niet helemaal gelukt en wel langharig en fantastisch.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 12:31 schreef Bastard het volgende:
[..]
Oh leek op een Boskat
[ afbeelding ]
Maar schijnen niet zo heel lief te zijn.
htktjes![]()
Wij hebben 2 Karthuizers en een Thaise Siamees
wokfactorquote:
Ik ondek een lijn hier.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 12:35 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Waarom ?
In China wou ik wel hond eten, als zij het eten waarom ik dan niet ?
Ze waren er alleen niet happig op dat bij toeristen te doen.
Wel slang gegeten daar.
In Korea zou ik rustig kat eten.
Soit, ik zou het naar vinden om te zien hoe zo'n beest afgemaakt wordt om voor mij gewokt te worden,
maar datzelfde geldt hier voor een koe - daar hoef ik ook niet per se naast te staan als ie afgemaakt wordt.
Imo is de manier waarop doorslaggevender dan wat precies. Eerlijk doden om te eten en met respect voor het dier is imo altijd beter dan bio-industrie.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 12:35 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Een vagetarierquote:Op vrijdag 26 februari 2010 12:37 schreef theguyver het volgende:
[..]
wokfactor
zolang het niet meer herkenbaar op mijn bord ligt eet ik vrijwel alles![]()
Dat vind ik een slecht argument. Ik zie er ook schattiger uit dan Sugar Lee Hooper. Is het dan rechtvaardiger om haar op te eten dan mij op te eten in tijden van nood?quote:
Boskatten niet lief.. dat bedoel ik.. my god je hebt veel poezenstaarten thuisquote:Op vrijdag 26 februari 2010 12:36 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Huis tuin en keukenkatjes. Daarvan hadden we er al 5 en een hlave coon of zoiets. In ieder geval niet helemaal gelukt en wel langharig en fantastisch.
Maine Coons niet zo heel lief? Wel hoor. Zijn echte maatjes die kletsen en er graag bij willen zijn, maar niet telkens op schoot.
@Led, mooie kat, die Sam. Is het echt zo dat siamezen zo veel kletsen?
Vet.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 12:38 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Sugar Lee Hooper zit meer vlees.
Maar als je het voor de koe ook zielig vindt, waarom eet je die dan wel op en het konijn niet?quote:Op vrijdag 26 februari 2010 12:36 schreef Bastard het volgende:
Ik vind de koe ook zielig, zei ik van niet?
Wat zit jij trouwens vol met vragen zeg, je lijkt mn dochter van 4 welquote:Op vrijdag 26 februari 2010 12:40 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Maar als je het voor de koe ook zielig vindt, waarom eet je die dan wel op en het konijn niet?
Nee, in het NU zijn geen vragen nodig.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 12:45 schreef Amos_ het volgende:
Zodra je stopt met vragen stellen, stop je met bestaan Bastard.
Waarom niet?quote:Op vrijdag 26 februari 2010 12:46 schreef Bastard het volgende:
[..]
Nee, in het NU zijn geen vragen nodig.
kinderen met wel 1000 vragenquote:Op vrijdag 26 februari 2010 12:46 schreef Bastard het volgende:
[..]
Nee, in het NU zijn geen vragen nodig.
waarom niet?quote:Op vrijdag 26 februari 2010 12:51 schreef Amos_ het volgende:
You don't have the guts to pull the trigger, son
Daarom weet ik ook zoveel, ik heb veeeel vragen gesteld in mijn levenquote:Op vrijdag 26 februari 2010 12:44 schreef Bastard het volgende:
Wat zit jij trouwens vol met vragen zeg, je lijkt mn dochter van 4 wel
Waarom waarom waarom... ja DAAROM
Natuurlijk, en ook zeker wat dit betreft:quote:Koe ken ik, ben ik mee opgegroeid, altijd koe gegeten, pakt lekker weg bij de super, lijkt niet meer op koe.
Kat eet ik niet, principe kwestie, heb jij principes?
Oh je hebt er ervaring meequote:Op vrijdag 26 februari 2010 12:54 schreef Amos_ het volgende:
Dichtgeknepen ogen, pijnlijke/angstige blik... Iemand die bereid is de trekker over te halen doet dit emotieloos, want dit soort emoties zijn je natuurlijke kick en houden je tegen.
Dus...
Wat weet jij dan echt?quote:Op vrijdag 26 februari 2010 12:55 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Daarom weet ik ook zoveel, ik heb veeeel vragen gesteld in mijn leven.
quote:Op vrijdag 26 februari 2010 12:37 schreef Bastard het volgende:
Ik ondek een lijn hier.
Ongelovige eten alles wat beweegt op.
Bizar
Mag ik niet zeggen van mijn geloofquote:
Of heeft veel naar mentalisten gekeken of studeert psychologiequote:
Nee hoor. Gelovige ook.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 12:37 schreef Bastard het volgende:
Ik ondek een lijn hier.
Ongelovige eten alles wat beweegt op.
Bizar
Kweet niet, ik denk dat ik mn oogjes dan ook dichtknijp... geeft denk ik een behoorlijke knalquote:Op vrijdag 26 februari 2010 12:58 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Of heeft veel naar mentalisten gekeken of studeert psychologie
Sprinkhanen ook?quote:Op vrijdag 26 februari 2010 13:04 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Nee hoor. Gelovige ook.
* Darkwolf meldt zich.
En ja, zelfs paard!
Owww, die verkopen ze in het volkenkundig museum in Leidenquote:
Been there maar dat viel mij niet opquote:Op vrijdag 26 februari 2010 13:06 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Owww, die verkopen ze in het volkenkundig museum in Leiden
En gedroogde meelwormen en lollies met beest
Nou echt neverrrrrr dat ik dat zou eten..quote:
quote:Op vrijdag 26 februari 2010 13:10 schreef Bastard het volgende:
[..]
Nou echt neverrrrrr dat ik dat zou eten..
Net als ik dat niet alles geloof eet ik dus ook niet alles
Was er eergister en dat verkochten ze in de museumwinkelquote:Op vrijdag 26 februari 2010 13:09 schreef Bastard het volgende:
[..]
Been there maar dat viel mij niet op
Ja, Sam lult me de oren van m'n kop.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 12:36 schreef nokwanda het volgende:
@Led, mooie kat, die Sam. Is het echt zo dat siamezen zo veel kletsen?
"I think I can honestly say I'd rather eat you out than Sugar Lee Hooper"quote:Op vrijdag 26 februari 2010 12:38 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Dat vind ik een slecht argument. Ik zie er ook schattiger uit dan Sugar Lee Hooper. Is het dan rechtvaardiger om haar op te eten dan mij op te eten in tijden van nood?
Morbide en verkeerd voorbeeld misschien, want aan Sugar Lee Hooper zit meer vlees.
Bij sugar heb je meer te etenquote:Op vrijdag 26 februari 2010 13:13 schreef _Led_ het volgende:
[..]
"I think I can honestly say I'd rather eat you out than Sugar Lee Hooper"
*misselijk is*quote:Op vrijdag 26 februari 2010 13:06 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Owww, die verkopen ze in het volkenkundig museum in Leiden
En gedroogde meelwormen en lollies met beest
Teveel van opquote:
quote:Op vrijdag 26 februari 2010 14:32 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Heb jij die wormen gegeten? Nee toch he?
Nou, dan trek ik wel een wortel uit de grond. Alleen al bij het idee dat ik een worm zou moeten eten ga ik bijna over mijn nekquote:Op vrijdag 26 februari 2010 14:34 schreef nokwanda het volgende:
[..]
nee. Misschien als ik heeeel veel honger zou hebben en geen uitzicht op een andere maaltijd.
Dan lig je snachts toch ook niet stil als dit je werk isquote:Op vrijdag 26 februari 2010 14:45 schreef _Led_ het volgende:
Man, je zal maar bij de verkeerspolitie zitten in pyongyang !
http://www.flickr.com/pho(...)ongyangtrafficgirls/
OMFB arme kind heeft gelukkig wel mooi afdakjequote:Op vrijdag 26 februari 2010 14:48 schreef Bastard het volgende:
[..]
Dan lig je snachts toch ook niet stil als dit je werk is
als er echt niks anders op zit en ik heb honger..quote:Op vrijdag 26 februari 2010 14:41 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nou, dan trek ik wel een wortel uit de grond. Alleen al bij het idee dat ik een worm zou moeten eten ga ik bijna over mijn nek
Jammer. Maar ik ga je geen gezelschap houden voor dat laatste half uur. Of ik moet online komen in de trein, maar dat zie ik dan wel weer!quote:
Ja maar ja, jij bent dan ook een rustige jongen, die eet gewoon heel cool een paar wormenquote:Op vrijdag 26 februari 2010 15:02 schreef Michielos het volgende:
ik heb dat wel gehad en ik kan je zeggen, het was bijzonder smakelijk, gewoon een beetje openminded in zijn, het smaakt echt niet fout of vies ofzo.
quote:Op vrijdag 26 februari 2010 15:28 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja maar ja, jij bent dan ook een rustige jongen, die eet gewoon heel cool een paar wormen
En na afloop niet onpasselijk?quote:Op vrijdag 26 februari 2010 15:14 schreef theguyver het volgende:
[..]
als er echt niks anders op zit en ik heb honger..
tja moet die arme worm er maar aan geloven.
btw heb ooit wel eens een gehad maar zit weinig smaak aan
nee hoor kriebelt alleen beetje op je tong gewoon goed kauwenquote:Op vrijdag 26 februari 2010 15:30 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En na afloop niet onpasselijk?
Ik heb weleens gezien dat iemand lévende wormen at, the horror
Iewww ja die programma's van 'dare' ofzo in teamsquote:Op vrijdag 26 februari 2010 15:30 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
zeg dat nu nietquote:Op vrijdag 26 februari 2010 15:33 schreef theguyver het volgende:
[..]
nee hoor kriebelt alleen beetje op je tong gewoon goed kauwen
ik eet liever een meelworm dan een theelepel pinda saus![]()
Dan vind je dit vast ook niksquote:Op vrijdag 26 februari 2010 15:30 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ow wat kunnen mensen toch ziek in hun kop zijn.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 15:49 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Dan vind je dit vast ook niks
Levende, nog krioelende octopus eten.
De truc is dat je snel moet doorslikken omdat je anders het risico loopt dat de zuignappen zich aan de binnenkant van je keel vastzetten
dat is wel erg kortzichtig, andere cultuur andere gebruiken.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 15:54 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ow wat kunnen mensen toch ziek in hun kop zijn.
Ander cultuur ander gebruik prima, maar fuck levend dier eten omdat het toevallig geen stembanden heeft is gewoon krankzinnig...quote:Op vrijdag 26 februari 2010 15:55 schreef Michielos het volgende:
[..]
dat is wel erg kortzichtig, andere cultuur andere gebruiken.Het zou me dus echt niet boeien als ik naar india ga en bij wijze van spreke sprinkhaan krijg aangeboden.
(dat ik liever griek, moge duidelijk zijn
)
herten worden ook levend gegeten door leeuwen enz. hoor? ik snap het probleem gewoon niet.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 16:00 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ander cultuur ander gebruik prima, maar fuck levend dier eten omdat het toevallig geen stembanden heeft is gewoon krankzinnig...
Overigens zou ik ook geen kreeft eten die net levend gekookt is om zn mooie rode kleur, maar vind wel kreeft lekker. Vergaat mn eetlust gewoon van en nee ik ben geen groenlinks stemmer.
die lust ik dan weer niet, eet het wel maar vind het niet lekkerquote:Op vrijdag 26 februari 2010 16:05 schreef _Led_ het volgende:
Toevallig heb ik voor vanavond een bak oesters gehaald
Maar je hebt wel zo'n enorme hekel aan Sla dat je het daarvan niet erg vindt als het opgegeten wordt ?quote:Ander cultuur ander gebruik prima, maar fuck levend dier eten omdat het toevallig geen stembanden heeft is gewoon krankzinnig...
quote:Op vrijdag 26 februari 2010 15:57 schreef JoepiePoepie het volgende:
Waarom zou het goor zijn om bijvoorbeeld een sprinkhaan te eten? Ik denk dat als je het goed bekijkt, een koe goorder is van binnen.
Ik denk dat je voor vandaag door je vragen heen bent, wat denk jij?quote:Op vrijdag 26 februari 2010 16:10 schreef JoepiePoepie het volgende:
Maar eh Bastard, wat vind jij:
[..]
Oh nee hoor, ik heb nog een hele lijstquote:Op vrijdag 26 februari 2010 16:15 schreef Bastard het volgende:
Ik denk dat je voor vandaag door je vragen heen bent, wat denk jij?
Chineesquote:Op vrijdag 26 februari 2010 16:18 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Oh nee hoor, ik heb nog een hele lijst.
Wat ga je vanavond eten?
Nee, niet 'waarom'. Wel: Alweer?quote:Op vrijdag 26 februari 2010 16:19 schreef Bastard het volgende:
Chinees
Verwacht antwoord: Waaarroomm?
Bij deze chinees wel.. andere chinees al eens een stuk glas er in gehad en dan tja... ga je er niet nog eens wat halen he.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 16:21 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Nee, niet 'waarom'. Wel: Alweer?
Vertrouw je de ingredienten wel die erin zitten?
welke kleur voordeur heb je?quote:Op vrijdag 26 februari 2010 16:22 schreef Bastard het volgende:
[..]
Bij deze chinees wel.. andere chinees al eens een stuk glas er in gehad en dan tja... ga je er niet nog eens wat halen he.
Nog meer vragen? Vooruit, nog 1 dan
Nee dat zeg ik niet want dan krijg ik straks mentalisme shit over me heenquote:
ik bedoelde het meer als vragen wat kinderen stellen:quote:Op vrijdag 26 februari 2010 16:26 schreef Bastard het volgende:
[..]
Nee dat zeg ik niet want dan krijg ik straks mentalisme shit over me heen
Geloofde je altijd al in meer of is dat pas op latere leeftijd gekomen? Of eventueel dat je wel gedachten had dat er meer zou zijn, maar dat je je er niet echt bewust mee bezighield verder en nu je wat ouder bent dat je je erin bent gaan verdiepen?quote:
quote:Op vrijdag 26 februari 2010 15:49 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Dan vind je dit vast ook niks
Levende, nog krioelende octopus eten.
De truc is dat je snel moet doorslikken omdat je anders het risico loopt dat de zuignappen zich aan de binnenkant van je keel vastzetten
over dierenleed gesproken, we zouden eigenlijk leeuwen moeten dwingen om sla te eten ofzoquote:Op vrijdag 26 februari 2010 16:34 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Waarom zou je zoiets wíllen?
En wat erg voor die beesten over dierenleed gesproken
Já!! Neem jij die nobele taak op je?quote:Op vrijdag 26 februari 2010 16:36 schreef Michielos het volgende:
[..]
over dierenleed gesproken, we zouden eigenlijk leeuwen moeten dwingen om sla te eten ofzo
nah, ik heb er geen problemen mee. Eat or be eatenquote:Op vrijdag 26 februari 2010 16:44 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Já!! Neem jij die nobele taak op je?
Zodra jij zonder enig hulpmiddel een hertje vangt mag je die ook zo opeten ok?quote:Op vrijdag 26 februari 2010 16:36 schreef Michielos het volgende:
[..]
over dierenleed gesproken, we zouden eigenlijk leeuwen moeten dwingen om sla te eten ofzo
Ik wel. Is dat iets om je voor te schamen of zo?quote:Op vrijdag 26 februari 2010 16:00 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ander cultuur ander gebruik prima, maar fuck levend dier eten omdat het toevallig geen stembanden heeft is gewoon krankzinnig...
Overigens zou ik ook geen kreeft eten die net levend gekookt is om zn mooie rode kleur, maar vind wel kreeft lekker. Vergaat mn eetlust gewoon van en nee ik ben geen groenlinks stemmer.
Heb ik al eerder gezged in dit topic: Volkenkundig museum Leiden, in de museumwinkelquote:Op vrijdag 26 februari 2010 18:34 schreef BarraCupraCuda het volgende:
lijkt me lekker met wat honing... maarja waar koop je ze
ow dus dat is het enige verschil?quote:Op vrijdag 26 februari 2010 18:35 schreef erodome het volgende:
[..]
Zodra jij zonder enig hulpmiddel een hertje vangt mag je die ook zo opeten ok?
Laten we zeggen dat ik al heel vroeg wist dat er meer was en dat het beeld alleen maar meer bevestigd is door de tijd heen.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 16:28 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Geloofde je altijd al in meer of is dat pas op latere leeftijd gekomen? Of eventueel dat je wel gedachten had dat er meer zou zijn, maar dat je je er niet echt bewust mee bezighield verder en nu je wat ouder bent dat je je erin bent gaan verdiepen?
En zo ja: Waarom ben je je pas op latere leeftijd in het 'meer' gaan verdiepen? (Is er bijvoorbeeld iets gebeurd in je leven wat deze omslag veroorzaakt heeft?)
Nee voor jou niet, en dat is prima, maar ik krijg het niet over mn hart om hem te gaan eten.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 18:41 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Ik wel. Is dat iets om je voor te schamen of zo?
Ow.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 19:15 schreef Amos_ het volgende:
Bastard, ik denk dat nokwanda het stemmen op groenlinks bedoelt
quote:Op vrijdag 26 februari 2010 19:15 schreef Amos_ het volgende:
Bastard, ik denk dat nokwanda het stemmen op groenlinks bedoelt
En wat klink jij Limburgs ook Hollandsquote:Op vrijdag 26 februari 2010 23:53 schreef Flammie het volgende:
En ik Joepie... kutje pik andijvie wat klinkt zij Hollands ;D
quote:Op vrijdag 26 februari 2010 23:58 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
En wat klink jij Limburgs ook Hollands!
Tja, dat dier kan niet anders, het is of zo doden of doodgaan van de honger.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 18:52 schreef Michielos het volgende:
[..]
ow dus dat is het enige verschil?
Super verheldering. Ben het met bepaalde stukken oneens maar met het meeste zeker eens (zie flammies stuk voor iets waar ik ook meteen aan dacht) . Bedanktquote:Op zaterdag 27 februari 2010 12:44 schreef erodome het volgende:
[..]
Tja, dat dier kan niet anders, het is of zo doden of doodgaan van de honger.
Ik vind eten om te overleven wat anders als wat eten omdat het zo apart is en je je dan zo stoer kan voelen dat je een dier levend zit op te eten, net zoals in faces of death waarin er zo'n aapje vastgezet wordt, schedel gelicht en hersenen opgegeten.
Dat dient geen nut, is onzinnig, dat is geen overleven, dat is vermaak.
Als jij ergens verzeilt raakt en je moet op brute wijze een dier doden omdat dat da de enige manier om aan wat te eten te komen dan heb je mijn zegen, ik zou het zelf dan ook doen, maar om nu terwijl het absoluut niet nodig is een dier te laten lijden zodat ik me daarmee kan vermaken, nee.
Dat is idd anders naar mijn mening.
Als een leeuw geen honger heeft kan hij tussen de antilope's doorlopen zonder dat ze over de zeik gaan, ze nemen wat ze nodig hebben om te overleven en succes te hebben als groep, ze doen er niet langer over een prooi dood te maken omdat dat grappig is, leuk is, dat doen ze omdat het gewoon niet anders gaat, gelijk doodmaken is namelijk best prettig, minder kans op verwondingen en ontsnappingen.
In hun overlevingsdrang en hang naar succes voor de groep kunnen ze wat bruut overkomen, prooien worden verschalkt, concurenten worden bruut uitgeschakeld waar ze kunnen.
Maar je doet wat je moet doen om te overleven, dat is een waarheid in dit leven, in die bruutheid ligt tegelijkertijd een balans, omdat het nut heeft.
Deze aarde is niet allee kusje kroel, het kent meerdere kanten, maar een "wet" is toch wel neem wat je nodig hebt en niet meer.
Nou, ik vond het wel grappig, omdat ik nog nooit zo'n fokpersoon live had gesproken, want ik wilde dat nooitquote:
Het valt meestal zoooo meequote:Op zaterdag 27 februari 2010 15:54 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Nou, ik vond het wel grappig, omdat ik nog nooit zo'n fokpersoon live had gesproken, want ik wilde dat nooit.
Flammie, dat feest waar ik het over had was trouwens![]()
. En ik lag pas om 8.30 uur in bed
.
Katten jagen vaak op muizen en laten ze pijn lijden zonder ze op te eten. Dus echt om te spelen // voor hun eigen plezier.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 12:44 schreef erodome het volgende:
[..]
Tja, dat dier kan niet anders, het is of zo doden of doodgaan van de honger.
Ik vind eten om te overleven wat anders als wat eten omdat het zo apart is en je je dan zo stoer kan voelen dat je een dier levend zit op te eten, net zoals in faces of death waarin er zo'n aapje vastgezet wordt, schedel gelicht en hersenen opgegeten.
Dat dient geen nut, is onzinnig, dat is geen overleven, dat is vermaak.
Als jij ergens verzeilt raakt en je moet op brute wijze een dier doden omdat dat da de enige manier om aan wat te eten te komen dan heb je mijn zegen, ik zou het zelf dan ook doen, maar om nu terwijl het absoluut niet nodig is een dier te laten lijden zodat ik me daarmee kan vermaken, nee.
Dat is idd anders naar mijn mening.
Als een leeuw geen honger heeft kan hij tussen de antilope's doorlopen zonder dat ze over de zeik gaan, ze nemen wat ze nodig hebben om te overleven en succes te hebben als groep, ze doen er niet langer over een prooi dood te maken omdat dat grappig is, leuk is, dat doen ze omdat het gewoon niet anders gaat, gelijk doodmaken is namelijk best prettig, minder kans op verwondingen en ontsnappingen.
In hun overlevingsdrang en hang naar succes voor de groep kunnen ze wat bruut overkomen, prooien worden verschalkt, concurenten worden bruut uitgeschakeld waar ze kunnen.
Maar je doet wat je moet doen om te overleven, dat is een waarheid in dit leven, in die bruutheid ligt tegelijkertijd een balans, omdat het nut heeft.
Deze aarde is niet allee kusje kroel, het kent meerdere kanten, maar een "wet" is toch wel neem wat je nodig hebt en niet meer.
Over het algemeen is dat zo. Het staat zelfs in deleer van een paar grote godsdiensten geschreven.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 17:36 schreef Michielos het volgende:
hier staan juist de mensen die zich niet verheven voelen. Ik ben er uitermate content mee te zeggen dat ik een dier, net zoals elk ander dier ben. Vandaar dat ik degene was die me niet verheven voelde, en er niet automatisch vanuit ging dat ik volgens zogenaamde moralen moet handelen e.d., me wel aan kan passen aan andermans cultuur *(het eten van worm en kat) en hier geen enkel probleem mee heb.
en ik vind "als mensen zich zo verheven voelen" een beetje generaliserend. ik was juist degene die state dat ik een dier ben en geen enkel probleem heb ermee.
Ik kan er ook echt met mijn hoofd niet bij dat mensen dat uit principe * niet willen etenquote:Op zaterdag 27 februari 2010 17:36 schreef Michielos het volgende:
me wel aan kan passen aan andermans cultuur *(het eten van worm en kat) en hier geen enkel probleem mee heb.
Als je weet dat je zo bent bestel je toch gewoon veiligquote:Op zaterdag 27 februari 2010 17:50 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Ik kan er ook echt met mijn hoofd niet bij dat mensen dat uit principe * niet willen etenIrl kom ik ook weleens van die mensen tegen trouwens. Of soms ook als je met een hele groep (bijvoorbeeld van het werk ofzo) uit eten gaat, dan zitten er altijd wel een aantal bij die al bij de aanblik van sommige gerechten een vies hoofd trekken en rare dingen gaan zeggen erover **, gaan giechelen, niet durven, bord wegduwen, of een klein hapje en dan zo heel raar gaan smakken en het dan soms ook nog uitspugen... Ik vind dat zo kinderachtig, lomp, boers, en onbeschoft
. En alleen maar omdat het er anders uitziet dan moeders gehaktbal met geprakte aardappels met jus en appelmoes...
* Tja, als je het echt vies vindt smaken, is het wat anders natuurlijk.
** "Ieuw, het lijken wel hersens/ogen" "Nou, dat ga ik niet opeten hoor" Of als iemand anders wel gewoon een hap neemt, heel vies naar die persoon kijken en dan voorzichtig "en?" zeggen.
Ja maar soms juist met werkuitjes, wordt er vantevoren een menu samengesteld en krijgt iedereen dus hetzelfde en mag je niet zelf iets uitkiezenquote:Op zaterdag 27 februari 2010 17:54 schreef nokwanda het volgende:
Als je weet dat je zo bent bestel je toch gewoon veilig
Met een algemeen uitje houdt men toch ook wel rekening met voorkeuren en voedselallergieen en dergelijke?quote:Op zaterdag 27 februari 2010 17:56 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Ja maar soms juist met werkuitjes, wordt er vantevoren een menu samengesteld en krijgt iedereen dus hetzelfde en mag je niet zelf iets uitkiezen.
Ja, dat zal best, maar het lijkt me ook dat als je een voedselallergie hebt of bijvoorbeeld vegetarier bent dat je dat dan zelf even vantevoren kenbaar moet maken, dus als niemand dat doet, dan zal er wel geen vegetarier/voedselallergie zijn. En zo wel, dan wordt daar heus rekening mee gehouden neem ik aanquote:Op zaterdag 27 februari 2010 17:58 schreef nokwanda het volgende:
Met een algemeen uitje houdt men toch ook wel rekening met voorkeuren en voedselallergieen en dergelijke?
ah, nee, okay. dat is net als die Nederlanders die op vakantie gaan in Turkije of Egypte om vervolgens een zak piepers mee te nemen en alles af te kraken wat er plaatselijk aan voedsel verkrijgbaar is.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 18:06 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Ja, dat zal best, maar het lijkt me ook dat als je een voedselallergie hebt of bijvoorbeeld vegetarier bent dat je dat dan zelf even vantevoren kenbaar moet maken, dus als niemand dat doet, dan zal er wel geen vegetarier/voedselallergie zijn. En zo wel, dan wordt daar heus rekening mee gehouden neem ik aan.
En voorkeuren, je kan niet met iedereens specifieke voorkeuren rekening houden als je met 20+ mensen bent. En de keren dat ik het meegemaakt heb, waren het gewoon normale gerechten hoor, echt geen extreme dingen, niks mis mee dus. Het lijkt alleen niet op moeders gehaktbal met aardappels en appelmoes.
quote:Op zaterdag 27 februari 2010 18:22 schreef nokwanda het volgende:
ah, nee, okay. dat is net als die Nederlanders die op vakantie gaan in Turkije of Egypte om vervolgens een zak piepers mee te nemen en alles af te kraken wat er plaatselijk aan voedsel verkrijgbaar is.
Van die mensen die ik niet wil tegenkomen als ik op vakantie ben
haha .. sowieso altijd mensen die langzamer spreken.. zo een onbekend woord...quote:Op zaterdag 27 februari 2010 18:29 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
![]()
Een keer toen ik in een supermarkt in Frankrijk was kwam ik een stel Hollanders tegen en die hadden dus blijkbaar niet hun eigen aardappels meegenomen en konden ze ook niet vinden in die winkel en toen gingen ze zeggen tegen zo'n winkeljongen:
"Aardappels!"
Hij verstond het natuurlijk niet..., dus dan zeg je het natuurlijk wat harder:
"AARDAPPELS!"
En ze gingen het steeds harder roepen.
Ik heb ze niet geholpen door te zeggen dat ze pommes de terre bedoelen.
Als ik zo'n woord echt niet zou weten in een of ander buitenland, dan zou ik het tekenen of mediaconsument een aardappel na ga doenquote:Op zaterdag 27 februari 2010 18:30 schreef Flammie het volgende:
haha .. sowieso altijd mensen die langzamer spreken.. zo een onbekend woord...
Alsof het wat uitmaakt als je het hard of zacht zegt, langzaam of snel... de andere persoon kent het hele woord niet
Waarom niet?quote:Op zaterdag 27 februari 2010 18:22 schreef nokwanda het volgende:
[..]
ah, nee, okay. dat is net als die Nederlanders die op vakantie gaan in Turkije of Egypte om vervolgens een zak piepers mee te nemen en alles af te kraken wat er plaatselijk aan voedsel verkrijgbaar is.
Van die mensen die ik niet wil tegenkomen als ik op vakantie ben
Nou, gewoon, omdat ik niets heb met het tegenkomen van andere toeristen die vervolgens alles gaan afkraken. Ik vraag me dan af waarom ze dan niet gewoon lekker thuis blijven of lekker op de camping in Renesse of zo?quote:Op zaterdag 27 februari 2010 18:43 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Waarom niet?
Trouwens, ik geloof niet dat mensen die naar Egypte of Turkije gaan piepers meenemen. Tenzij ze met de camper gaan en een voorraad eten meenemen voor de eerste dagen.
Wie weet zelfs wel biologisch verantwoord eten omdat ze bang zijn dat ze dat in Turkije of Egypte niet kunnen kopen
Ja, maar als die mensen dat nu leuk vinden?quote:Op zaterdag 27 februari 2010 19:42 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Nou, gewoon, omdat ik niets heb met het tegenkomen van andere toeristen die vervolgens alles gaan afkraken. Ik vraag me dan af waarom ze dan niet gewoon lekker thuis blijven of lekker op de camping in Renesse of zo?
En geloof me, er zijn daar resorts waar men alles hollands kan krijgen in Egypte en Turkije. Dan zien ze nauwelijks iets van het land, maar zitten met een lading alcohol en een lopend buffet alleen maar in dat resort.
Léuk! Mag ik ze dan aaien?quote:Op zaterdag 27 februari 2010 21:26 schreef Michielos het volgende:
lavenderr ik ga eens mee op vakantie.. dan stel ik je mijn krekelvrienden voor![]()
quote:Op zaterdag 27 februari 2010 21:25 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, maar als die mensen dat nu leuk vinden?
Niks mis met een lading alcohol en een lopend buffet toch? Ik ben vorig jaar ook all inclusive op vakantie geweest naar Lanzarote, en ik vond het super! En heb enorm veel van het eiland gezien, excursies gedaan, zelfs een dag met een gids het eiland over geweest met een fourwheeldrive naar plekken waar bijna geen touristen kwamen. Geweldig was het!
En als je dan weer in je hotel komt en je kunt op het terras gaan zitten met de cocktail van de dag en later op de avond alles wat je lekker vindt van het buffet kunt pakken is dat echt luxe.
Ja, dat zou de enige manier zijn he?quote:Op zaterdag 27 februari 2010 22:10 schreef nokwanda het volgende:
[..]Mot jij weten. Mij zie je op zulke plekken niet gauw. Moeten we, om elkaar tegen te komen dan toch een meet plannen.
Omdat je dan ook op vakantie naar Zeeland kunt gaan en er in elk land voldoende geweldig lekkere alternatieven zijn. En omdat mensen altijd panisch zijn voor vakantie.quote:
Ik ken ze niet hoor.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 22:30 schreef Flammie het volgende:
[..]
Omdat je dan ook op vakantie naar Zeeland kunt gaan en er in elk land voldoende geweldig lekkere alternatieven zijn. En omdat mensen altijd panisch zijn voor vakantie.
Ze nemen daarom ook vaak de grootste onnodige onzin mee (muggennetjes, aardappelen etc)
Hell yeah! En dat heb ik ook gedaan. Na het eten toen naar een verjaardag gegaan. Ach, ik kwam daar voor het bier en niet de chicks. Dus boeiend!quote:Op zaterdag 27 februari 2010 19:52 schreef Flammie het volgende:
Dat vind ik ook altijd lekker.. met flink veel knoflooksaus![]()
quote:Op zondag 28 februari 2010 01:39 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Hell yeah! En dat heb ik ook gedaan. Na het eten toen naar een verjaardag gegaan. Ach, ik kwam daar voor het bier en niet de chicks. Dus boeiend!
Ik zou als ik jou was (maar ik ben jou nietquote:Op zondag 28 februari 2010 01:51 schreef Flammie het volgende:
[ afbeelding ]
1.5 uur durende les.. moet powerpoint nog helemaal afmaken.. finetunen en wat bijwerken. Als ik eerst de indeling eens goed heb ga ik daarna wel naar de vormgeving kijkenpapierwerk is GELUKKIG af, de rest ook
Gaat de goede kant uit dus..
Nog een beetje uitdeelmateriaal en ik ben klaar als ik de presentatie af heb
eeehm niet zo moeilijk klein bedrijf en defecte verwarmingquote:Op maandag 1 maart 2010 10:22 schreef Darkwolf het volgende:
Dat is altijd kut. Ziek worden in het weekend. Mag je weer 5 dagen aan de bak zonder echt uit te kunnen rusten.
En dan ook echt maandag weer beter. Hoe krijg je het voor elkaar!
Ok, fail!quote:Op maandag 1 maart 2010 10:24 schreef theguyver het volgende:
eeehm niet zo moeilijk klein bedrijf en defecte verwarming![]()
![]()
verwarming is wel gefikstquote:Op maandag 1 maart 2010 11:14 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Ok, fail!
Nou gelukkig heb je de rest nog niet aangestoken dan.
Sommige mensen die ziek zijn gaan ook gerust naar werk (al was het bij jou dus in het weekend) en dat is zo verschrikkelijk scheef vind ik altijd.
Zoals?quote:Op maandag 1 maart 2010 11:25 schreef theguyver het volgende:
maar had mijn weekend zo graag wat anders gedaan dan lam en brak in bed liggen
Ik dus ook vandaar mijn vraagquote:Op dinsdag 2 maart 2010 13:07 schreef VaderVanJezus het volgende:
Ik dacht dat ie een grapje maakte ofzo
quote:Op dinsdag 2 maart 2010 12:21 schreef JoepiePoepie het volgende:
Maar je bent wel serieus wat betreft die weermanipulatiemanouvres? Zou je daar dan iets meer over willen vertellen (misschien in een nieuw topic)? Dat vind ik wel interessant namelijk, want ik hou helemaal niet van kou.
als dat zo was kwam hij wel in het nieuws of bij de G8 top of VN ipv op dit forumquote:Op dinsdag 2 maart 2010 13:03 schreef Amos_ het volgende:
Is Spellmeista serieus van mening dat hij alle wereldzaken kan beinvloeden? Dat was toch de insteek van dat topic?
Zeg dat wel, er ligt een moddervette kat (overburen denk ik) in mijn tuin te zonnenquote:Op dinsdag 2 maart 2010 14:20 schreef Darkwolf het volgende:
De zon heeft tot heden aardig zijn best gedaan vandaag! Heerlijk!
Vandaag ook. Een mooie dag om te gaan stemmenquote:
HEY!!! JIJ DAAR!!!quote:Op woensdag 3 maart 2010 12:04 schreef Flammie het volgende:
Vanavond Nederland - Amerika
Altijd leuk om voetbal te kijken met wat Chips en snacks er bij
En dan heb je je 1e les en mis je het "spektakel" ;D
quote:Op woensdag 3 maart 2010 12:48 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Vandaag ook. Een mooie dag om te gaan stemmen
Internetheldquote:Op woensdag 3 maart 2010 18:49 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
ik heb vandaag bijna iemand vermoord... maarja heb me nog net in kunnen houden... nu probeer ik weer zen te worden
quote:Op woensdag 3 maart 2010 18:49 schreef BarraCupraCuda het volgende:
ik heb vandaag bijna iemand vermoord... maarja heb me nog net in kunnen houden...
2 weken terug werd ik bijna vermoordquote:Op woensdag 3 maart 2010 18:49 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
ik heb vandaag bijna iemand vermoord... maarja heb me nog net in kunnen houden... nu probeer ik weer zen te worden
haha wat gebeurde erquote:Op woensdag 3 maart 2010 19:20 schreef Bastard het volgende:
[..]
2 weken terug werd ik bijna vermoord
Tis maar goed dat mn auto automatisch op slot gaat bij wegrijden
quote:Op woensdag 3 maart 2010 19:08 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Internetheld
Nederlanders en verkeersagressie
quote:Op woensdag 3 maart 2010 19:15 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Jij ook al, ik ook, maar heb me ook ingehouden
. Maar goed dat we niet samen aan de wandel waren dan, dan hadden we elkaars moordgevoelens versterkt... Dat zou dan uitgelopen zijn op massamoord
.
Heerlijk die afbeelding, ik word er helemaal rustig vanquote:
Lastig om precies uit te leggen maar zal het proberen.. ik reed vrij pittig naar huis, over een 80 weg reed ik 100. Ik kom bij een stoplicht die net op oranje springt, dus ik geef nog wat gas bij en rij 110 ofzo door het oranje... 200 meter verder rijd een Opel Safira, met een gangetje van 70 of 75.. en ik denk he shit, dus laat mn gas los, voorbij met de pret en laat de auto uitrollen achterop de Safira.quote:
WHAHAHAH gevalletje Pwned dus! nicely done!quote:Op woensdag 3 maart 2010 19:44 schreef Bastard het volgende:
[..]
Lastig om precies uit te leggen maar zal het proberen.. ik reed vrij pittig naar huis, over een 80 weg reed ik 100. Ik kom bij een stoplicht die net op oranje springt, dus ik geef nog wat gas bij en rij 110 ofzo door het oranje... 200 meter verder rijd een Opel Safira, met een gangetje van 70 of 75.. en ik denk he shit, dus laat mn gas los, voorbij met de pret en laat de auto uitrollen achterop de Safira.
Die voelde zich kennelijk opgenaaid omdat ik wat achter hem bleef hangen dus hij ging 65 ofzo rijden... en dan zit ik al zo
Een klein stukje verder komen we bij een tweebaansrotonde... dus je raad het al, ik dacht maakt me niet uit welke baan jij neemt, ik neem de andere.. zogezegd zogedaan he... maar toen werd die kerel dapper.
Dus hij trapt ineens gas in, ik trap het gas in en we moesten beide rechtdoor over de rotonde, maar ik zat op de baan waarbij je niet moet invoegen, dus liet hem er lekker niet voor en hij moest achter me aansluiten.
Baan vrij voor me, ik blij want ik kan door, hij blij want hij kan rustig door sukkelen.
Mis.
Hij gaat achter me zitten seinen, en zwaaien en boos doen.. ik zeg.. geen trek in, ik geef gas en rij weg. Maar hij komt achter me aan heBepaald moment rij ik zelfs 130 om weg te rijden, maar hij komt gewoon seinend bij. Dat ging zo even verder tot we bij een stoplicht aankwamen. Hij wilde me over een doorgtrokken streep nog even voorbij komen, maarrr.. ik doe mn knipperd aan en sluit voor hem op de linkerbaan aan.
We stoppen.. hij stapt uit .. en ik denk nu krijgen we het...WOEST die kerel .. klein dikke turk, dikke snor staat te zwaaien en te schreeuwen "JIJ BENT EEN IDIOOOT WEET JE WEL" .. de grootste idioot op de weg.. maar hee de auto's voor me beginnen net te rijden, dus ik toeter en zwaai naar hem met een vriendelijke lachrji ik weg. Hij vlug zn eigen auto in.. komt me gewoon weerrrr achterna, knipperen.
Ik denk nu word het gewoon zielig.. andere dagen zou ik uitgestapt zijn maar op de een of andere manier werd ik nu kalm.. ik denk wat een hysterisch mannetje.
Dus hij moest weer achter me aan, moest invoegen net achter me.. nog steeds knipperen. Turkse vrouw naast m in de auto zat gewoon muisstil naast die kerel.
Komen we weer bij een stoplicht, hij heeft kans om naast me te staan.. doet zn raam open, ik doe mn raam open en hij tiert weer verder.. je bent een lul weet je dat wel, gladjannusen als jou zijn een kanker op de weg! Allemaal in die auto's rijden als idioten.. en ik zeg alleen maar zoiets van. vent.. please. doe ff chillen.
Probeer nog te zeggen, jij rijdt als een opa op een 80 weg.. ik wil er netjes langs wanneer het kan en jij doet ineens dapper. DOE eens even normaal dan!
Dus hij tiert verder, en zegt nog zoiets als mannen zoals jij komen thuis en zijn kut voor hun vrouwen, die snauwen ze af.. dus ik was uitgepraat en doe mn raam dicht.
Hij pissig.. maar geeft op en geeft een dot gas om weg te rijden, aansluiten in zijn rij.. en hij rijdt zo met zn boze kop achterop een andere auto![]()
Nou die kerel werd daar niet kalmer van.. maar het werd weer groen, dus ik groet en reed weg
een manager die het bloed onder mn nagels vandaan bleef halen...quote:Op woensdag 3 maart 2010 20:25 schreef nokwanda het volgende:Bastard
![]()
Maar Barra, wat overkwam jou dan?
Ik zou ook totaaaal flippen als ik in jouw schoenen stondquote:Op woensdag 3 maart 2010 21:15 schreef JoepiePoepie het volgende:
En niemand die aan mij vraagt waarom ik moordneigingen had...
Nou, ik vertel het lekker toch.
Afgelopen vrijdagnacht ben ik bestolen op een feestje, ben dus al de hele week bezig om tussen de bedrijven door dingen m.b.t. de diefstal te regelen en te zoeken naar de dieven. Vanmiddag had ik eindelijk tijd om wat vervangende spullen te kopen. Ik liep dus in een winkelcentrum met heel veel tassen. Word ik *&!!%%&^^ aangehouden door een beveilingsbeambte die in mijn tassen wil kijken. Terwijl mijn spullen net gestolen zijn en ik daarom aan het winkelen was
.
Ik werd zo boos! Toen een heel verhaal waarvan ik geen zin heb om het uit te typen. Maar mijn moordneigingen waren wel terecht
.
Ja, dat weet ik, hij stond dan ook op het punt om de politie te bellen.quote:Op woensdag 3 maart 2010 21:46 schreef Amos_ het volgende:
Die overigens totaal geen recht heeft om jouw tas te doorzoeken. Dat mag alleen de politie. Of een wettelijk bevoegde beambte. Niet een parttime steuntrekker annex wachtertje.
Ja klopt, en:quote:
quote:Op woensdag 3 maart 2010 21:46 schreef Amos_ het volgende:
Die overigens totaal geen recht heeft om jouw tas te doorzoeken. Dat mag alleen de politie. Of een wettelijk bevoegde beambte. Niet een parttime steuntrekker annex wachtertje.
quote:Op woensdag 3 maart 2010 21:54 schreef JoepiePoepie het volgende:
Nou komt er hier zodirect natuurlijk weer iemand posten die gaat beweren vandaag bijna vermoord te zijn:
"Nou, ik ben beveilingsbeambte in een winkelcentrum, ik vind dat al zo'n kutbaan, maar goed. Rustig dagje, ik deed gewoon m'n werk. Loopt er zo'n klein kaboutervrouwtje van nog geen 2 turven hoog met enorme boodschappentassen
. Dat is natuurlijk verdacht en ik met mijn 3 meter lengte vraag of ik in haar tassen mag kijken... Wordt ze me toch een partij boos en gaat me toch tegen me tekeer, ik schrok me rot, ik werd bang en ik wilde de politie bellen
![]()
. Kabouters bestaan niet toch
? En nu zit ik al de hele avond natrillend en huilend op de bank voor me uit te staren
![]()
. Ik weet niet of ik morgen nog naar mijn werk durf
![]()
."
maar waarom dan?quote:Op woensdag 3 maart 2010 22:08 schreef Amos_ het volgende:
Dat staat ieder vrij natuurlijk, maar ik ben zo'n principiële klootzak die dat niet toestaat.
Omdat ik een immorele klootzak ben die het liefst alle regels en wetten tot op het randje mis/gebruiktquote:
Ligt er maar net aan op welke manier het gevraagd wordt. Als ik gesommeerd wordt dus niet. En omdat ik nioks te verbergen heb, geeft dat niemand het recht om zijn neus in mijn zaken te steken.quote:Op woensdag 3 maart 2010 22:06 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
recht recht.... recht is natuurlijk een groot woord...
Ze vroegen me laatst bij de setpoint of ze in mn tas mochten kijkengeef je klauwen met geld uit daar... gaat het piepertje bij de deur af en dan vragen ze nog of ze mogen kijken.
tuurlijk mag dat. ik heb toch niets te verbergen.
oke maar waarom?quote:Op woensdag 3 maart 2010 22:43 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Omdat ik een immorele klootzak ben die het liefst alle regels en wetten tot op het randje mis/gebruikt
tuurlijk ik respecteer alleen mensne die mij respecterenquote:Op woensdag 3 maart 2010 22:49 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Ligt er maar net aan op welke manier het gevraagd wordt. Als ik gesommeerd wordt dus niet. En omdat ik nioks te verbergen heb, geeft dat niemand het recht om zijn neus in mijn zaken te steken.
Dan heb je het lastig als je ooit jezelf tegen zou komenquote:Op woensdag 3 maart 2010 22:51 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
tuurlijk ik respecteer alleen mensne die mij respecteren
Eerlijk? Omdat er niets zo hypocriet en egoïstisch is als een mens. Zelfs de grootste, gulste gever doet dit enkel uit eigenbelang, ook al zijn ze heilig overtuigd van niet. Men voegt een x aantal mensenjaren toe + veel ervaring en voila, een cocktail de cul du sacquote:
quote:Op woensdag 3 maart 2010 22:56 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Dan heb je het lastig als je ooit jezelf tegen zou komen
quote:Op woensdag 3 maart 2010 22:59 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
ik ga douchen dus ik ga mezelf weer tegenkomen in de spiegel. Wish me luck!
Eigenbelang kan ook betekenen: verbeter de wereld en begin bij jezelf. Of zoals in het voor mij belangrijkste gebod: heb uw naaste lief gelijk uzelf. Die is best trickyquote:Op woensdag 3 maart 2010 22:57 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Eerlijk? Omdat er niets zo hypocriet en egoïstisch is als een mens. Zelfs de grootste, gulste gever doet dit enkel uit eigenbelang, ook al zijn ze heilig overtuigd van niet. Men voegt een x aantal mensenjaren toe + veel ervaring en voila, een cocktail de cul du sac
Niet te lang bij stilstaanquote:Op woensdag 3 maart 2010 22:59 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
ik ga douchen dus ik ga mezelf weer tegenkomen in de spiegel. Wish me luck!
Haha dat is ook zo'n mooie. Als jij voor de keuze stond om je eigen leven te redden of dat van je geliefde, waar kies je dan voor? Iedereen zal zeggen "mijn geliefde" maar in die echte situatie?quote:Op woensdag 3 maart 2010 23:04 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Eigenbelang kan ook betekenen: verbeter de wereld en begin bij jezelf. Of zoals in het voor mij belangrijkste gebod: heb uw naaste lief gelijk uzelf. Die is best tricky
Dat weet ik pas als de situatie zich voordoet.quote:Op woensdag 3 maart 2010 23:05 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Haha dat is ook zo'n mooie. Als jij voor de keuze stond om je eigen leven te redden of dat van je geliefde, waar kies je dan voor? Iedereen zal zeggen "mijn geliefde" maar in die echte situatie?
quote:
Nee, je bent altijd nog afhankelijk van de invloed van anderen op je wereld. Je kunt nu eenmaal niet alles verbeteren.quote:Op woensdag 3 maart 2010 23:23 schreef BarraCupraCuda het volgende:
wanneer je de wereld om jezelf heen beter maakt word het voor jezelf ook beter!
klopt! maar het kan geen kwaad!quote:Op woensdag 3 maart 2010 23:26 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Nee, je bent altijd nog afhankelijk van de invloed van anderen op je wereld. Je kunt nu eenmaal niet alles verbeteren.
haha nee hoor ik vind het wel een mooie discussie... maar wat is je voordeel als je dat niet doet? (elkaar helpen)quote:Op woensdag 3 maart 2010 23:28 schreef Amos_ het volgende:
Sorry, deze ras-pessimist zal zijn mond houden weer
one word; karmaquote:Op woensdag 3 maart 2010 23:33 schreef Amos_ het volgende:
Daar zit niet per se een voordeel aan, maar je moet kijken naar wat het je oplevert. Kun je eenzelfde dienst terugverwachten de ja de nee?![]()
Uiteindelijk zal een mens toch voor zichzelf kiezen. Ook diegene die je beschouwt als zielenmaatje bijvoorbeeld.
niet? ik geloof er heilig in!quote:Op woensdag 3 maart 2010 23:35 schreef Amos_ het volgende:
Ik geloof niet in karma. Of het moet zich nu alsnog gaan openbaren, maar ik sta heel wat kudos in de + bij karma en heb er nog niks van gemerkt
Da's jammer voor je. Maar soms moet je er ook wel oog voor hebben omdat goeie dingen niet altijd even obvious zijn. Ik heb vaak ervaren dat ik iets goeds kan doen zonder er iets voor terug te verwachten, maar dat ik, als nodig, uit een heeeel andere hoek, die ik misschien niet verwacht, opeens hulp krijg. Of geen hulp, maar gewoon een lief gebaar in een moeilijke tijd. Of van heeel andere aard, dat ik gewoon een mazzeltje heb, of iets heeeel moois zie dat heel bijzonder is in de natuur of zo.quote:Op woensdag 3 maart 2010 23:35 schreef Amos_ het volgende:
Ik geloof niet in karma. Of het moet zich nu alsnog gaan openbaren, maar ik sta heel wat kudos in de + bij karma en heb er nog niks van gemerkt
Toeval inderdaad. Want al die mensen die zich op datzelfde moment bij jou in de buurt vinden, hebben dezelfde schitterend mooie lucht, ook al hebben ze misschien net een massamoordquote:Op donderdag 4 maart 2010 16:31 schreef nokwanda het volgende:
Maar... op de terugweg is de lucht opeens schitterend mooi. Voor mij is dat dan de bekroning op de dag. Het is toeval, maar het voelt wel aan als een cadeautje dat ik krijg en toevallig was ik net ook voor een ander mens een cadeautje omdat ik iets aardigs deed.
Maar toch ervaar ik het als een cadeautje en daar zoek ik niets paranormaals achter. Ik heb de mazzel dat ik op dat moment net daar ben en de instelling/opmerkzaamheid heb om het te kunnen zien.quote:Op donderdag 4 maart 2010 16:53 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Toeval inderdaad. Want al die mensen die zich op datzelfde moment bij jou in de buurt vinden, hebben dezelfde schitterend mooie lucht, ook al hebben ze misschien net een massamoordgepleegd.
Actie-->reactie is toch wel een beetje een feit in deze wereld.quote:Op woensdag 3 maart 2010 23:35 schreef Amos_ het volgende:
Ik denk van wel.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 09:23 schreef Amos_ het volgende:
Actie-->reactie als natuurkundig verschijnsel wel ja, maar niet op basis van menselijk handelen.
Dan verschillen we daarin van meningquote:
quote:Op vrijdag 5 maart 2010 10:21 schreef _Led_ het volgende:
Karma is helemaal te gek, karma houdt in dat je mensen gerust kunt besodemieteren, want als je dat doet hebben zij het verdiend vanwege iets in hun vorig leven
Ik geloof dat ik al lang op TRU zit, deze tekst heb ik al zeker 4x van je gelezenquote:Op vrijdag 5 maart 2010 10:21 schreef _Led_ het volgende:
Karma is helemaal te gek, karma houdt in dat je mensen gerust kunt besodemieteren, want als je dat doet hebben zij het verdiend vanwege iets in hun vorig leven
actie -> reactie he, geneuzel over karma -> opmerking die tot nadenken aan zou moeten zettenquote:Op vrijdag 5 maart 2010 10:22 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik geloof dat ik al lang op TRU zit, deze tekst heb ik al zeker 4x van je gelezen
Ik heb niet de ijdele hoop dat ik jou ooit tot nadenken aan zal zetten hoor, ik weet dat het je hobby is om dat ten alle koste te vermijdenquote:Op vrijdag 5 maart 2010 10:25 schreef Summers het volgende:
nadat de roze olifant inene ter wereld kwam , moest dat gat natuurlijk worden opgevuld .
Ja die flauwekul hebben we mooi gedebunkedquote:Op vrijdag 5 maart 2010 10:25 schreef Summers het volgende:
nadat de roze olifant inene ter wereld kwam , moest dat gat natuurlijk worden opgevuld .
Ik snap soms gewoon niet waarom jij niet meer karma ingesteld bent als je in die contreien leeft.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 10:26 schreef Flammie het volgende:
Karma is weer typisch zoiets dat met onze wetserse geest op geen enkele wijze te rechtvaardigen valt.
Ja je zou volgens de karma iedereen met een kalashnikov op school verrot kunnen schieten want dat hebben ze immers zelf te danken. Vorige leven en zulks.. shit happens...
In het oosten zijn dit geen denkbare scenarios (om welke reden dan ook, oosterse mindset, brainwash whatever)
Dat ie van minderjarige thaise meisjes houdt wil toch niet zeggen dat ie ook gelijk in hun zweefteverij hoeft te geloven ?quote:Op vrijdag 5 maart 2010 10:30 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik snap soms gewoon niet waarom jij niet meer karma ingesteld bent als je in die contreien leeft.
Omdat ik een westers persoon ben die westers denkt en westerse vragen stel.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 10:30 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik snap soms gewoon niet waarom jij niet meer karma ingesteld bent als je in die contreien leeft.
en dat iemand in Thailand woont, wil nog niet zeggen dat ie dat geleuter per direct aanneemtquote:Op vrijdag 5 maart 2010 10:32 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Dat ie van minderjarige thaise meisjes houdt wil toch niet zeggen dat ie ook gelijk in hun zweefteverij hoeft te geloven ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |