abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79486594
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 11:09 schreef EchtGaaf het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)zakken__.html?p=16,1

Slecht presteren, maar wel 17% erbij. Werknemers op nul of negatief. A-werknemers, B-werknemers?

Waar is in vredesnaam het moraal gebleven bij die lui?
Toen ik het las dacht ik al, hier gaat EG zich druk om maken.

Is jou opgevallen dat het maar om één werknemer gaat en dat hij slechts 270K per jaar krijgt (hoewel dat gelet op het feit dat CBR een monopolist is en bizar slecht functioneert eigenlijk ook weer enorm veel is)?

Het is volslagen idioot om te stellen dat "de directie" er 17% bij krijgt. Het gaat gewoon om een enkel directielid. En dat wordt dan weer afgezet tegen alle niet directieleden, maar onder die groep zitten ook best mensen die er een leuk bedrag bij hebben gekregen (het zal toch niet zo zijn dat ze allemaal precies op 0 zijn blijven staan?).
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_79486624
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 11:16 schreef EchtGaaf het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)is_koud__.html?p=4,2

Zonnekoningen gedrag. Ze staan zo ver van de realiteit , zo wereldvreemd, dat ze van geen kwaad bewust zijn.

Hoe kan je dit volhouden in tijden van crisis en iedereen pas op de plaats moet maken?

Heb je het stuk wel gelezen? Want dat je dit hier plaatst vind ik ronduit lachwekkend!
pi_79497744
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 12:52 schreef DS4 het volgende:

[..]

Toen ik het las dacht ik al, hier gaat EG zich druk om maken.

Is jou opgevallen dat het maar om één werknemer gaat en dat hij slechts 270K per jaar krijgt (hoewel dat gelet op het feit dat CBR een monopolist is en bizar slecht functioneert eigenlijk ook weer enorm veel is)?

Het is volslagen idioot om te stellen dat "de directie" er 17% bij krijgt. Het gaat gewoon om een enkel directielid. En dat wordt dan weer afgezet tegen alle niet directieleden, maar onder die groep zitten ook best mensen die er een leuk bedrag bij hebben gekregen (het zal toch niet zo zijn dat ze allemaal precies op 0 zijn blijven staan?).
"Slechts"270 k?

Maar al is het "slechts" 1 werknemer, maakt dat het allemaal niet zo erg is?

Jij praat alles goed.
pi_79497785
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 12:53 schreef DS4 het volgende:

[..]

Heb je het stuk wel gelezen? Want dat je dit hier plaatst vind ik ronduit lachwekkend!
Dat jij het dieper gelegen probleem aan de top niet begrijpt, is niet mijn probleem.
pi_79499233
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 17:16 schreef EchtGaaf het volgende:

"Slechts"270 k?
Ooit begon je hier over miljoenensalarissen en nu maak je je al druk om slechts 270K. Slechts, ja!
quote:
Maar al is het "slechts" 1 werknemer, maakt dat het allemaal niet zo erg is?

Jij praat alles goed.
Nee, het is gewoon onzin om een individueel geval te nemen.
pi_79499274
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 17:17 schreef EchtGaaf het volgende:

Dat jij het dieper gelegen probleem aan de top niet begrijpt, is niet mijn probleem.
Het gaat om een fucking dienstreis, maar belangrijker... het gaat helemaal niet om salarissen, laat staan van CEO's, laat staan in de private sector.

Je sleept er vanalles en nogwat bij, naar gelang jij denkt dat het je uit komt.
pi_79523315
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 17:56 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ooit begon je hier over miljoenensalarissen en nu maak je je al druk om slechts 270K. Slechts, ja!
[..]
Slechts een handjevol mensen krijgt dit bedrag hoor.
quote:
Nee, het is gewoon onzin om een individueel geval te nemen.
Waarom is het onzin? Het is toch gewoon waar? Slecht presteren maar wel 17% erbij. Vind jij dat logisch?
pi_79523359
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 17:57 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het gaat om een fucking dienstreis, maar belangrijker... het gaat helemaal niet om salarissen, laat staan van CEO's, laat staan in de private sector.

Je sleept er vanalles en nogwat bij, naar gelang jij denkt dat het je uit komt.
Ik wil ermee aangeven dat die lui zich groter wanen dan ze zijn en dit gedrag gaan vertonen.
pi_79523453
Overigens zijn in de VS mensen de straat op gegaan om te demonstreren tegen de absurde beloningen aan de top bij ondernemingen die staatssteun hebben gekregen.

Het geeft aan hoe groot het morele verval is bij die lui aan de top. Die denken dat ze dit kunnen maken.
  † In Memoriam † woensdag 24 maart 2010 @ 11:27:15 #160
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_79524673
Waar haal je eigenlijk alle tijd vandaan om hier te posten? Wordt je niet elke keer gezweept door de bovenlaag dat je aan het werk moet?
Carpe Libertatem
pi_79527739
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 10:56 schreef EchtGaaf het volgende:

Slechts een handjevol mensen krijgt dit bedrag hoor.
Dat weet ik, maar er zijn ook weinigen die een vergelijkbare positie bekleden, nietwaar?
quote:
Waarom is het onzin? Het is toch gewoon waar? Slecht presteren maar wel 17% erbij. Vind jij dat logisch?
Heeft HIJ slecht gepresteert? Bron?
pi_79527760
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 10:57 schreef EchtGaaf het volgende:

Ik wil ermee aangeven dat die lui zich groter wanen dan ze zijn en dit gedrag gaan vertonen.
Wat doen ze precies fout. Concreet graag.
  † In Memoriam † donderdag 25 maart 2010 @ 11:48:04 #163
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_79564182
EchtGaaf, een kijktip: Capitalism: a love story van Michael Moore.

Het zit nog voller met stropoppen dan al jouw posts in deze reeks bij elkaar. Ik zie je al helemaal voor de TV zitten, JA ZIE JE WEL, IK HAD ALTIJD GELIJK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hij duurt 2 uur, maar na 45 minuten (vond ik al lang) kwamen mijn hersens toch echt vloeibaar mijn oren uitlopen, wat een ellende.
Carpe Libertatem
pi_79565063
Moedig hem nou niet aan. Volgens mij heeft EG al moeite met de scheiding tussen Nederland en de VS.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_79565122
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 11:48 schreef Boze_Appel het volgende:
EchtGaaf, een kijktip: Capitalism: a love story van Michael Moore.

Het zit nog voller met stropoppen dan al jouw posts in deze reeks bij elkaar. Ik zie je al helemaal voor de TV zitten, JA ZIE JE WEL, IK HAD ALTIJD GELIJK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hij duurt 2 uur, maar na 45 minuten (vond ik al lang) kwamen mijn hersens toch echt vloeibaar mijn oren uitlopen, wat een ellende.
Dank, ik ga kijken
pi_79565133
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 12:11 schreef waht het volgende:
Moedig hem nou niet aan. Volgens mij heeft EG al moeite met de scheiding tussen Nederland en de VS.
NL=US_light.
pi_79565187
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 13:01 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat weet ik, maar er zijn ook weinigen die een vergelijkbare positie bekleden, nietwaar?
[..]
Hoe kan je het bedrag als "weinig" afdoen?
quote:
Heeft HIJ slecht gepresteert? Bron?
Ach, het kabinet ziet kennelijk aanleiding voor ingrijpen. En terecht.
pi_79565257
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 12:11 schreef waht het volgende:
Eerder met 'hunnie' en 'hullie'. Als je ziet tegen wie hij allemaal rant, straks gaat hij al schuimbekken als je meer dan 2x modaal verdiend
pi_79568558
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 12:14 schreef EchtGaaf het volgende:

Hoe kan je het bedrag als "weinig" afdoen?
Meer hebben. Dat scheelt.

Maar belangrijker: ik weet wat normaal is bij dat soort functies.
quote:
Ach, het kabinet ziet kennelijk aanleiding voor ingrijpen. En terecht.
Ik noteer: jij hebt geen idee.
pi_79575436
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 13:46 schreef DS4 het volgende:

[..]

[..]

Ik noteer: jij hebt geen idee.
Wel dat er een duidelijk signaal uitgaat...
pi_79579156
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 16:50 schreef EchtGaaf het volgende:

Wel dat er een duidelijk signaal uitgaat...
Wat een flauwekul. Maar wat daar ook van moge zijn: ik vraag je om concreet in beide gevallen aan te geven wat er volgens jou mis is en er komt helemaal niets...

Kortom: je zeikt en zeikt, maar je weet helemaal niet waarom en waarover je zeikt. Dat is zeiken om het zeiken.
  donderdag 25 maart 2010 @ 18:26:07 #172
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_79579188
mijn god, zijn jullie nog steeds bezig ??!!
zonnig Brasil
pi_79579495
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 18:26 schreef qwerty_x het volgende:
mijn god, zijn jullie nog steeds bezig ??!!
Het is ofwel mijn god, bent u nog steeds bezig, ofwel mijn goden zijn jullie nog steeds bezig.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 14:50:48 #174
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_79610009
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 18:35 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het is ofwel mijn god, bent u nog steeds bezig, ofwel mijn goden zijn jullie nog steeds bezig.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
was die spoiler maar waar ....
zonnig Brasil
pi_79611539
Sorry, ik wilde geen zout in de wonden strooien...
pi_79616255
Die oudjes van tegenwoordig
pi_79616276
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 18:24 schreef DS4 het volgende:

[..]

Wat een flauwekul. Maar wat daar ook van moge zijn: ik vraag je om concreet in beide gevallen aan te geven wat er volgens jou mis is en er komt helemaal niets...

Kortom: je zeikt en zeikt, maar je weet helemaal niet waarom en waarover je zeikt. Dat is zeiken om het zeiken.
Niet alles wat kan moet. Fatsoen moet je doen. Enfin, soms ben ik echt een fan van JP
pi_79616317
Och ja, nu de AFM weer. De top declareert er lekker op los. Terwijl ze een onkostenvergoeding krijgen.
pi_79616339
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 17:29 schreef EchtGaaf het volgende:

Niet alles wat kan moet. Fatsoen moet je doen. Enfin, soms ben ik echt een fan van JP
Wollig taalgebruik verhult niet dat je niet weet waarover je zeikt.
pi_79616413
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 17:31 schreef DS4 het volgende:

[..]

Wollig taalgebruik verhult niet dat je niet weet waarover je zeikt.
Zeiken doe ik op de WC. Er staat niets wat onwaar is. Het jammerlijke is dat je de kwestie moreel niet wilt duiden. En dan mis je toch een belangrijk stuk.

[ Bericht 0% gewijzigd door EchtGaaf op 26-03-2010 17:39:24 ]
pi_79617145
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 17:33 schreef EchtGaaf het volgende:

Er staat niets wat onwaar is.
Wis en waarachtig!

Er staat dat het kabinet aanleiding ziet om in te grijpen en dat dat terecht is. Dat lijkt mij een vreemde constatering als je niet weet wat er speelt.

EG, ik zit in de politiek, dus inhoudsloos geneuzel herken ik met het grootste gemak...
pi_79617315
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 17:54 schreef DS4 het volgende:

[..]

Wis en waarachtig!

Er staat dat het kabinet aanleiding ziet om in te grijpen en dat dat terecht is. Dat lijkt mij een vreemde constatering als je niet weet wat er speelt.

EG, ik zit in de politiek, dus inhoudsloos geneuzel herken ik met het grootste gemak...
Och, ik weet ook wel dat ze soms dingen zeggen....

Ik herinner mij de uitspraken van Kok nog als de dag van gister over de "exhibitionistische zelfverrijking aan de top". De rest is geschiedenis....

Ik zou soms willen dat er echte oprechte politici zouden bestaan.
pi_79617408
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 17:59 schreef EchtGaaf het volgende:

Ik herinner mij de uitspraken van Kok nog als de dag van gister over de "exhibitionistische zelfverrijking aan de top". De rest is geschiedenis....
Ja, zoals hij zelf aangaf: toen hij voor die keuze stond zag hij ook in dat het niet anders kan...
quote:
Ik zou soms willen dat er echte oprechte politici zouden bestaan.
Ik beschouw mijzelf als oprecht. Maar dat is voor een politicus niet altijd even slim...
pi_79617627
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 18:01 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ja, zoals hij zelf aangaf: toen hij voor die keuze stond zag hij ook in dat het niet anders kan...

[..]
Tja, dat heet dan opportunisme in optima forma. Oftewel handelen zonder principes. De politiek is eigenlijk verziekt door al het gegoochel met agenda's en petten die ze dragen. Het zou mijn ding niet zijn.
quote:
Ik beschouw mijzelf als oprecht. Maar dat is voor een politicus niet altijd even slim...
Ik geloof ook dat je het als politicus niet zou redden als je het spel niet kan spelen... Het is eigenlijk een heel vies spel heel de politiek . Brrr. Voor de liefhebbers zullen we maar zeggen
pi_79618464
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 18:07 schreef EchtGaaf het volgende:

Tja, dat heet dan opportunisme in optima forma. Oftewel handelen zonder principes.
Nee, verstand komt met de jaren.

Maarre, leuk dat je het over een andere boeg gooit... ik zou toch graag alsnog een goede onderbouwing van die "en terecht" willen zien. Anders moet je je woorden gewoon eens terug nemen. Dat is wel zo eerlijk.
pi_79618518
quote:
Afspraken nakomen... Heel goed!
pi_79618637
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 18:31 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee, verstand komt met de jaren.
Dat is zo, maar het is volgens mij gewoon pure opportunisme. Je kent toch het spreekwoord: Wiens brood men eet, diens woord men spreekt?
quote:
Maarre, leuk dat je het over een andere boeg gooit... ik zou toch graag alsnog een goede onderbouwing van die "en terecht" willen zien. Anders moet je je woorden gewoon eens terug nemen. Dat is wel zo eerlijk.
Het kan juridisch allemaal wel kunnen, maar er is ook een morele kant aan het verhaal. Nogmaals, niet alles wat kan moet.... Je afvragen of je eea kan maken. Vooral door lui aan de top die het goede voorbeeld zouden moeten geven.
pi_79618682
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 18:33 schreef DS4 het volgende:

[..]

Afspraken nakomen... Heel goed!
Niet alles wat kan moet. Fatsoen moet je doen. Een vent zijn, en zo sportief zijn om van de bonus af te zien.

Maar grote mensen bestaan kennelijk niet meer
pi_79618864
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 18:37 schreef EchtGaaf het volgende:

Niet alles wat kan moet. Fatsoen moet je doen. Een vent zijn, en zo sportief zijn om van de bonus af te zien.

Maar grote mensen bestaan kennelijk niet meer
Welke werknemer zegt tegen zijn werkgever dat hij minder geld wil ontvangen? Geen enkele. Maar toch verlangen dat anderen wel zo "sportief" zijn...

Heeft niets met fatsoen te maken, maar met leven in een sprookjeswereld.
pi_79618896
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 18:36 schreef EchtGaaf het volgende:
Het kan juridisch allemaal wel kunnen, maar er is ook een morele kant aan het verhaal. Nogmaals, niet alles wat kan moet.... Je afvragen of je eea kan maken. Vooral door lui aan de top die het goede voorbeeld zouden moeten geven.
Ik vraag je om concreet aan te geven wat er mis is. Er omheen lullen trek ik niet. Gewoon: man-paard.
pi_79641221
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 18:42 schreef DS4 het volgende:

[..]

Welke werknemer zegt tegen zijn werkgever dat hij minder geld wil ontvangen? Geen enkele. Maar toch verlangen dat anderen wel zo "sportief" zijn...

Heeft niets met fatsoen te maken, maar met leven in een sprookjeswereld.
Van dit soort mensen verwacht ik toch wel dat ze over hun eigen schaduw kunnen heen springen. Meer maatschappelijke verantwoordelijkheid. Ze verdienen zoveel dat ze het best gemakkelijk kunnen missen. Ze moeten toch ook beseffen dat forse bonussen en slecht bedrijfsresultaten niet samen kunnen gaan? En hun onderdanen met relatief veel minder stijging genoegen moeten nemen?

Ze gedragen zich teveel als rupjes nooit genoeg
pi_79641243
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 18:43 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik vraag je om concreet aan te geven wat er mis is. Er omheen lullen trek ik niet. Gewoon: man-paard.
Dat begin al met het opstellen van contracten die het mogelijk maken om perverse bonussen uit te keren. En ja, de top doet dat voor hen zelf.
pi_79641363
http://glamour.blog.nl/fa(...)din-liza-naar-100-nl

Geen enkele journalistieke ervaring, maar wel een crème de la crème journalistieke baan.

Je bent vriendin van een BN-er en je kan alles krijgen wat je wilt. Talloze afgestudeerden van journalistieke opleiding zouden maar wat willen ze krijgen geen kans....

Het zoveelste voorbeeldje hoe de markt werkt.

Ga er maar gerust vanuit dat in de top van het bedrijfsleven dit ook zo werkt. Het gaat niet om capaciteiten maar om pure vriendjespolitiek. De lijstjes van kandidaten reiken zelden hoger dan een paar namen uit het kringetje.

Markt. Leuker kunnen we het niet maken. Wel makkelijker..
pi_79641455
edit: verkeerd topic.
pi_79642983
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 12:56 schreef EchtGaaf het volgende:

Ze verdienen zoveel dat ze het best gemakkelijk kunnen missen.
Kulargument. Zo kun je altijd makkelijk naar een ander wijzen.
quote:
Ze moeten toch ook beseffen dat forse bonussen en slecht bedrijfsresultaten niet samen kunnen gaan?
Alsof vakbonden ooit rekening houden met bedrijfsresultaten als ze weer meer geld vragen.
pi_79643007
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 12:57 schreef EchtGaaf het volgende:

Dat begin al met het opstellen van contracten die het mogelijk maken om perverse bonussen uit te keren.
Ik vroeg je concreet naar de twee genoemde voorbeeld. Concreet! Begrijp je de betekenis van dat woord?
quote:
En ja, de top doet dat voor hen zelf.
Dat is een leugen.
pi_79645350
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 13:02 schreef EchtGaaf het volgende:
http://glamour.blog.nl/fa(...)din-liza-naar-100-nl

Geen enkele journalistieke ervaring, maar wel een crème de la crème journalistieke baan.

Je bent vriendin van een BN-er en je kan alles krijgen wat je wilt. Talloze afgestudeerden van journalistieke opleiding zouden maar wat willen ze krijgen geen kans....
Je overdrijft.

Tevens hoef je in de technische wereld echt niet aan te komen met "Ik ben BN'er".
Feit blijft dat er vraag is naar het horen/zien/ruiken/voelen/proeven van BN'ers. Dat is de enige reden dat deze lieden (veel) geld kunnen verdienen.

En wees eens eerlijk, EG. Zou jij zo'n figuur willen zijn die op een feestje door SBS-Shownieuws wordt geïnterviewd?
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_79653336
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 15:55 schreef waht het volgende:

[..]

Je overdrijft.

Tevens hoef je in de technische wereld echt niet aan te komen met "Ik ben BN'er".
Toch speelt daar net zo goed vriendjespolitiek
quote:
Feit blijft dat er vraag is naar het horen/zien/ruiken/voelen/proeven van BN'ers. Dat is de enige reden dat deze lieden (veel) geld kunnen verdienen.
Helaas wel, ja...
quote:
En wees eens eerlijk, EG. Zou jij zo'n figuur willen zijn die op een feestje door SBS-Shownieuws wordt geïnterviewd?
Urgh, nee.
  † In Memoriam † zaterdag 27 maart 2010 @ 20:42:18 #200
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_79653501
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 20:36 schreef EchtGaaf het volgende:
Toch speelt daar net zo goed vriendjespolitiek
Er is al meerdere malen aan je aangetoond dat er een enorm tekort is in die sector. Ze kunnen het zich niet eens veroorloven om vriendjespolitiek te bedrijven al zouden ze willen.
Carpe Libertatem
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')