Best mogelijk, ik meen dat het CU ook al had aangegeven niet met Wilders te willen toch?quote:Op donderdag 25 februari 2010 00:27 schreef Monolith het volgende:
Hoe zou het zitten met CDA stemmers die niet zitten te wachten op een coalitie met Wilders? Denk je dat zij nog eventueel een alternatief als de CU overwegen?
Ja, en ik vrees voor de PVV dat ze nog niet niet zo’n coherent programma heeft. En Jack de Vries zal nog wel een paar troeven spelen.quote:In de verkiezingsdebatten is het speelveld natuurlijk wat meer geëgaliseerd. CDA en PvdA kunnen nog steeds worden aangevallen op kabinetsbeleid, maar andere partijen zullen zich ook meer moeten profileren en hun eigen beleid moeten verdedigen.
Met Balkenende I zag je wel dat het in de peilingen vrij spannend was qua LPF–CDA als ik het me goed herinner, maar uiteindelijk werd het CDA toch duidelijk de grootste. Dat werd toen, alhoewel ik niet weet of dat echt gepeild was, naast de moord op Fortuyn natuurlijk, ook toegeschreven aan het feit dat mensen de LPF als grootste niet zagen zitten.quote:Op donderdag 25 februari 2010 00:34 schreef Harry_Redknapp het volgende:
Ik denk dat er relatief gezien erg weinig mensen zijn die 'strategisch' stemmen. Bij maar weinig mensen gaat er enig denkwerk vooraf aan het moment dat ze na het werk nog ff snel langs het stemhokje fietsen.
Ja en dat betwijfel ik dus; of echt een noemenswaardig percentage van de stemmers zo heeft geredeneerd. Ik heb meer een gevoel dat zoiets er naderhand bij wordt verzonnen, omdat het misschien logisch lijkt voor mensen die er meer mee bezig zijn. Ik zou er weleens een onderzoek naar willen zien..quote:Op donderdag 25 februari 2010 00:36 schreef Iblis het volgende:
[..]
Met Balkenende I zag je wel dat het in de peilingen vrij spannend was qua LPF–CDA als ik het me goed herinner, maar uiteindelijk werd het CDA toch duidelijk de grootste. Dat werd toen, alhoewel ik niet weet of dat echt gepeild was, naast de moord op Fortuyn natuurlijk, ook toegeschreven aan het feit dat mensen de LPF als grootste niet zagen zitten.
Ik kan me geen formele uitsluiting herinneren, maar het CU met de PVV is natuurlijk wel een beetje als de SP met de VVD.quote:Op donderdag 25 februari 2010 00:32 schreef Iblis het volgende:
[..]
Best mogelijk, ik meen dat het CU ook al had aangegeven niet met Wilders te willen toch?
Ik weet niet of het zozeer het gebrek aan coherentie bij de PVV is. Wel heb ik m'n twjifels bij de economische haalbaarheid van het programma en bijster weinig vertrouwen in de 'Hennie van der Most' aanpak bij de overheid. Bij grote organisaties als de overheid werkt dat m.i. nou eenmaal niet. Ook over allerlei saneringsideetjes bij de overheid heb ik grote twijfels. Wat dat betreft hangt het er voor de PVV ook erg vanaf hoe de andere partijen nu omgaan met de PVV. Simpelweg ageren tegen de partij als racistisch, ondemocratisch, xenofoob, etcetera zal niet bijster effectief zijn en waarschijnlijk juist in het voordeel van de PVV werken. Ik acht o.a. de CDA strategen echter inderdaad wel wat verstandiger.quote:[..]
Ja, en ik vrees voor de PVV dat ze nog niet niet zo’n coherent programma heeft. En Jack de Vries zal nog wel een paar troeven spelen.
Zeker.quote:Op donderdag 25 februari 2010 00:45 schreef StormWarning het volgende:
Maar is het al eens voorgekomen dat de grootste partij niét in de coalitie zit?
Qua MP iig niet, zou je denken.quote:Op donderdag 25 februari 2010 00:58 schreef DennisMoore het volgende:
Slechter kan 't er niet op worden, zou je denken.
En dan Mark Rutten MP?quote:Op donderdag 25 februari 2010 01:29 schreef DaverzNL het volgende:
Een coalitie waar ik mee zou kunnen leven inderdaad. CDA mag van mij wel weer even in de oppositie, en VVD mag weer regeren. D66 trek ik ook nog wel, maar die twee samen gaat natuurlijk nooit lukken qua zetelaantal. Dus dan liever PvdA + GL erbij dan het CDA denk ik, maar het blijft moeilijk. En dan wat zetelverdeling betreft: VVD (25) PvdA (15) D66 (25) GL (11), dus VVD de grootste en PvdA en GL klein.
Ruttequote:Op donderdag 25 februari 2010 01:31 schreef Harry_Redknapp het volgende:
En dan Mark Rutten MP?
quote:Op woensdag 24 februari 2010 21:53 schreef Citizen.Erased het volgende:
maar pas na de verkiezingen weten we hoe het zit met de zetelverdeling.
Zou kunnen, maar vind hem eigenlijk nog te jong ervoor. Bos zie ik ook niet zitten overigens. Cohen zou kunnen, of een oudere VVD-er, maar Wiegel en Bolkestein zijn helaas over hun houdbaarheidsdatum heen.quote:
Ik heb de man hoog zitten, maar die voorspelling gaat nooit uitkomen. De PVV kan nooit regeren, dus die valt af. De andere winnaar gaat D66 worden, dus die moet inderdaad regeren. Dat doet die partij met CDA, VVD en nog een vierde, kleine partij. Misschien GL, maar ik denk eerder opnieuw een partij als de CU.quote:Op woensdag 24 februari 2010 21:25 schreef Arcee het volgende:
Maarten van Rossem deed vanavond in Netwerk een voorspelling over de nieuw te vormen coalitie na de Tweede Kamer-verkiezingen van 9 juni. Dat wordt, volgens hem, een hele klus en een lange formatie, maar hij is toch overtuigd van zijn uiteindelijke keuze:
[ afbeelding ]
D66, VVD, GroenLinks en PvdA dus. Paars+ met Bos als premier
We zullen zien.
Bos is de beste president voor dit land. Raar dat men liever guppie Balkenende heeft.quote:Op donderdag 25 februari 2010 02:08 schreef DaverzNL het volgende:
[..]
Zou kunnen, maar vind hem eigenlijk nog te jong ervoor. Bos zie ik ook niet zitten overigens. Cohen zou kunnen, of een oudere VVD-er, maar Wiegel en Bolkestein zijn helaas over hun houdbaarheidsdatum heen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |