abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 25 februari 2010 @ 00:32:07 #126
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_78420504
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 00:27 schreef Monolith het volgende:
Hoe zou het zitten met CDA stemmers die niet zitten te wachten op een coalitie met Wilders? Denk je dat zij nog eventueel een alternatief als de CU overwegen?
Best mogelijk, ik meen dat het CU ook al had aangegeven niet met Wilders te willen toch?
quote:
In de verkiezingsdebatten is het speelveld natuurlijk wat meer geëgaliseerd. CDA en PvdA kunnen nog steeds worden aangevallen op kabinetsbeleid, maar andere partijen zullen zich ook meer moeten profileren en hun eigen beleid moeten verdedigen.
Ja, en ik vrees voor de PVV dat ze nog niet niet zo’n coherent programma heeft. En Jack de Vries zal nog wel een paar troeven spelen.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  donderdag 25 februari 2010 @ 00:34:05 #127
292827 Harry_Redknapp
The Spurs go marching in
pi_78420562
Ik denk dat er relatief weinig mensen zijn die 'strategisch' stemmen. Bij maar weinig mensen gaat er enig denkwerk vooraf aan het moment dat ze na het werk nog ff snel langs het stemhokje fietsen.
There is not enough love and goodness in the world to permit giving any of it away to imaginary beings.
  donderdag 25 februari 2010 @ 00:36:09 #128
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_78420624
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 00:34 schreef Harry_Redknapp het volgende:
Ik denk dat er relatief gezien erg weinig mensen zijn die 'strategisch' stemmen. Bij maar weinig mensen gaat er enig denkwerk vooraf aan het moment dat ze na het werk nog ff snel langs het stemhokje fietsen.
Met Balkenende I zag je wel dat het in de peilingen vrij spannend was qua LPF–CDA als ik het me goed herinner, maar uiteindelijk werd het CDA toch duidelijk de grootste. Dat werd toen, alhoewel ik niet weet of dat echt gepeild was, naast de moord op Fortuyn natuurlijk, ook toegeschreven aan het feit dat mensen de LPF als grootste niet zagen zitten.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_78420713
Idee lijkt mij prima. Iedergeval een sfeer van hoop en vertrouwen van de overheid in de burger.
Nadeel is dat het alleen gebeurt als de pvda het grootst wordt. Dat zie ik niet snel gebeuren.
Grote verschillen zullen overbrugt moeten worden. tussen bv of gl en vvd of anders cda en pvv. Het gaat uiteindelijk om de grootsheid van de personen aan het roer. Eigenlijk heeft van de pvda,gl,vvd,d66 alleen rutte nog niet aangegeven concessies te willen doen die pijnlijk voor vvd zijn. Hij voert een klassieke campagne tot nu toe.
Ik denk dat deze campagne anders gaat worden dan eerder. Dat de partij die het anders gaat doen goed gaat scoren. Of iemand nou 200 mil. of 300. ergens bezuinigd/investeert, zal mij een beetje een zorg zijn. Het gaat nu om de algehele staat van hoe om te gaan met 35 miljard bezuinigen.Totaalplaatje met bandbreedtes lijkt mij veel zinvoller en van meer visie getuigen dan gezeik achter de komma waarvan je weet dat met de huidige verdeeldheid er bijna per definitie niks van terechtkomt.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  donderdag 25 februari 2010 @ 00:40:26 #130
292827 Harry_Redknapp
The Spurs go marching in
pi_78420726
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 00:36 schreef Iblis het volgende:

[..]

Met Balkenende I zag je wel dat het in de peilingen vrij spannend was qua LPF–CDA als ik het me goed herinner, maar uiteindelijk werd het CDA toch duidelijk de grootste. Dat werd toen, alhoewel ik niet weet of dat echt gepeild was, naast de moord op Fortuyn natuurlijk, ook toegeschreven aan het feit dat mensen de LPF als grootste niet zagen zitten.
Ja en dat betwijfel ik dus; of echt een noemenswaardig percentage van de stemmers zo heeft geredeneerd. Ik heb meer een gevoel dat zoiets er naderhand bij wordt verzonnen, omdat het misschien logisch lijkt voor mensen die er meer mee bezig zijn. Ik zou er weleens een onderzoek naar willen zien..
There is not enough love and goodness in the world to permit giving any of it away to imaginary beings.
pi_78420761
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 00:32 schreef Iblis het volgende:

[..]

Best mogelijk, ik meen dat het CU ook al had aangegeven niet met Wilders te willen toch?
Ik kan me geen formele uitsluiting herinneren, maar het CU met de PVV is natuurlijk wel een beetje als de SP met de VVD.
quote:
[..]

Ja, en ik vrees voor de PVV dat ze nog niet niet zo’n coherent programma heeft. En Jack de Vries zal nog wel een paar troeven spelen.
Ik weet niet of het zozeer het gebrek aan coherentie bij de PVV is. Wel heb ik m'n twjifels bij de economische haalbaarheid van het programma en bijster weinig vertrouwen in de 'Hennie van der Most' aanpak bij de overheid. Bij grote organisaties als de overheid werkt dat m.i. nou eenmaal niet. Ook over allerlei saneringsideetjes bij de overheid heb ik grote twijfels. Wat dat betreft hangt het er voor de PVV ook erg vanaf hoe de andere partijen nu omgaan met de PVV. Simpelweg ageren tegen de partij als racistisch, ondemocratisch, xenofoob, etcetera zal niet bijster effectief zijn en waarschijnlijk juist in het voordeel van de PVV werken. Ik acht o.a. de CDA strategen echter inderdaad wel wat verstandiger.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_78420829
Dat zou een prachtige coalitie zijn.

Maar is het al eens voorgekomen dat de grootste partij niét in de coalitie zit? Ik dacht dat die het altijd (als eerste) voor het zeggen heeft bij de formatie..
  donderdag 25 februari 2010 @ 00:47:51 #133
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_78420873
Kan ik mee leven.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 25 februari 2010 @ 00:48:54 #134
862 Arcee
Look closer
pi_78420894
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 00:45 schreef StormWarning het volgende:
Maar is het al eens voorgekomen dat de grootste partij niét in de coalitie zit?
Zeker.

Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_78421033
Lijkt mij een prima kabinet..
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_78421072
Slechter kan 't er niet op worden, zou je denken.
  donderdag 25 februari 2010 @ 01:01:39 #137
292827 Harry_Redknapp
The Spurs go marching in
pi_78421123
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 00:58 schreef DennisMoore het volgende:
Slechter kan 't er niet op worden, zou je denken.
Qua MP iig niet, zou je denken.
pi_78421536
Een coalitie waar ik mee zou kunnen leven inderdaad. CDA mag van mij wel weer even in de oppositie, en VVD mag weer regeren. D66 trek ik ook nog wel, maar die twee samen gaat natuurlijk nooit lukken qua zetelaantal. Dus dan liever PvdA + GL erbij dan het CDA denk ik, maar het blijft moeilijk. En dan wat zetelverdeling betreft: VVD (25) PvdA (15) D66 (25) GL (11), dus VVD de grootste en PvdA en GL klein.
  donderdag 25 februari 2010 @ 01:31:16 #139
292827 Harry_Redknapp
The Spurs go marching in
pi_78421562
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 01:29 schreef DaverzNL het volgende:
Een coalitie waar ik mee zou kunnen leven inderdaad. CDA mag van mij wel weer even in de oppositie, en VVD mag weer regeren. D66 trek ik ook nog wel, maar die twee samen gaat natuurlijk nooit lukken qua zetelaantal. Dus dan liever PvdA + GL erbij dan het CDA denk ik, maar het blijft moeilijk. En dan wat zetelverdeling betreft: VVD (25) PvdA (15) D66 (25) GL (11), dus VVD de grootste en PvdA en GL klein.
En dan Mark Rutten MP?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 25 februari 2010 @ 01:35:45 #140
862 Arcee
Look closer
pi_78421628
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 01:31 schreef Harry_Redknapp het volgende:
En dan Mark Rutten MP?
Rutte
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_78421657
quote:

En dan Mark Rutten MP?
Rinnooy Kan .
pi_78421729
Ik zie in Neelie Kroes wel een geschikte premier.
pi_78421925
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 21:53 schreef Citizen.Erased het volgende:
maar pas na de verkiezingen weten we hoe het zit met de zetelverdeling.
Visionair
dag
pi_78422032
quote:

[..]

En dan Mark Rutten MP?
Zou kunnen, maar vind hem eigenlijk nog te jong ervoor. Bos zie ik ook niet zitten overigens. Cohen zou kunnen, of een oudere VVD-er, maar Wiegel en Bolkestein zijn helaas over hun houdbaarheidsdatum heen.
  donderdag 25 februari 2010 @ 02:15:30 #145
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_78422115
Wat zien mensen toch zo in een Wouter Bos eigenlijk. Hij heeft toch al bewezen dat hij een draaier is, met mooie praatjes tijdens de verkieizngen. Maar eenmaal geinstalleerd met een ton per jaar steekt hij Onnodig iedereen in de rug. Zelfs de coalitie partij cda laatst voor een paar stemmen meer in de polls.

TAALGEBRUIK

[ Bericht 4% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 25-02-2010 09:49:08 ]
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_78422315
Als een Jood iemand in de rug steken? Is dat een nieuw spreekwoord ofzo? ....

En Wouter Bos is een intelligente man met z'n hart op de juiste plek. Alleen te aardig voor de politiek.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  donderdag 25 februari 2010 @ 04:10:05 #147
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_78422855
Ja, omarmen je met links steken je met rechts ofzo, toch? Bos zn hart op de goede plek? Die gast komt uit de grotten van Shell.. Tijdens verkiezingen mooie praatjes en achteraf draaien en zichzelf tegenspreken met zn daden. Te aardig voor de politiek, laat me niet lachen.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_78422860
Alsjeblieft niet zeg
pi_78422920
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 21:25 schreef Arcee het volgende:
Maarten van Rossem deed vanavond in Netwerk een voorspelling over de nieuw te vormen coalitie na de Tweede Kamer-verkiezingen van 9 juni. Dat wordt, volgens hem, een hele klus en een lange formatie, maar hij is toch overtuigd van zijn uiteindelijke keuze:

[ afbeelding ]

D66, VVD, GroenLinks en PvdA dus. Paars+ met Bos als premier

We zullen zien.
Ik heb de man hoog zitten, maar die voorspelling gaat nooit uitkomen. De PVV kan nooit regeren, dus die valt af. De andere winnaar gaat D66 worden, dus die moet inderdaad regeren. Dat doet die partij met CDA, VVD en nog een vierde, kleine partij. Misschien GL, maar ik denk eerder opnieuw een partij als de CU.
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_78422922
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 02:08 schreef DaverzNL het volgende:

[..]

Zou kunnen, maar vind hem eigenlijk nog te jong ervoor. Bos zie ik ook niet zitten overigens. Cohen zou kunnen, of een oudere VVD-er, maar Wiegel en Bolkestein zijn helaas over hun houdbaarheidsdatum heen.
Bos is de beste president voor dit land. Raar dat men liever guppie Balkenende heeft.
My soul is painted like the wings of butterflies
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')