Ik vind ze anders niet gekarteld als in 'voetstap'gekarteld! Serieus, we hebben geen sneeuw nu buiten maar probeer het eens na te doen, gaat gewoon niet, de sneeuw zou in een hoopje er naast gaan liggen, je zal voetafdrukken zien en de kans op een foutje is erg groot wat natuurlijk bij daglicht makkelijk te zien is (ik ga er vanuit dat de cirkels snachts ontstaan/gemaakt worden.)quote:Op woensdag 3 maart 2010 11:16 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Ze zijn behoorlijk scheef, meer een ellipsvorm die half gelukt is.
Overigens zijn de randen ook niet scherp maar vrij gekarteld wat ook duidt op menselijk handelen.
Dat ze ook na te maken zijn, ja dat is algemeen bekend.quote:Op woensdag 3 maart 2010 10:12 schreef VaderVanJezus het volgende:
Ik dacht dat het eigenlijk al algemeen bekent is dat graancirkels door mensen worden gemaakt.
Jij zou het niet zomaar kunnen, omdat... [lees verder]quote:Op woensdag 3 maart 2010 11:53 schreef Bastard het volgende:
Ik vind ze anders niet gekarteld als in 'voetstap'gekarteld! Serieus, we hebben geen sneeuw nu buiten maar probeer het eens na te doen, gaat gewoon niet, de sneeuw zou in een hoopje er naast gaan liggen, je zal voetafdrukken zien en de kans op een foutje is erg groot wat natuurlijk bij daglicht makkelijk te zien is (ik ga er vanuit dat de cirkels snachts ontstaan/gemaakt worden.)
Daarbij.. het kartelen zegt eigenlijk helemaal niks als we niet weten wat het voor ding is die ze maakt.
je bedoeld , die wil je niet zien , dat is niet mijn probleemquote:Op woensdag 3 maart 2010 11:51 schreef Flammie het volgende:
Ik volg het ook allemaal niet zo.. Kunnen we AUB inhoudelijk reageren in plaats van te trollen met dingen zoals:
ja lees maar terug
terwijl het antwoord gewoon helemaal nergens te vinden is
Dus omdat ze zijn gemaakt en jij of ik het niet kan, is dat het bewijs dat ze door RvdB zijn gemaaktquote:Op woensdag 3 maart 2010 11:55 schreef Flammie het volgende:
Oefening baart kunst
Dat is met alles zo.. Probeer jij eens Chopin op de piano te spelen.. dat lukt echt niet!!
Probeer jij eens een portret te tekenen.. dat lukt echt heul niet!
Probeer jij eens 1000 keer hoog te houden.. dat lukt echt heul niet!
Probeer jij eens te jongleren met fakkels... dat lukt echt heul niet!
Dat het jou niet lukt wil niet zeggen dat het niemand lukt. En omdat het jou niet lukt wil ook niet zeggen dat het meteen groene mannetjes zijn. We hebben het over iemand die dit al langer doet. Sterker nog: we hebben het over iemand die aantoonbaar keihard heeft lopen te liegen. Waarom zou jij dit uberhaubt nog geloven. Ik vind het leuk om in graancirkels te geloven maar niet als ze door van den Broeke gemaakt zijnIemand die de boel al langere tijd zit te flessen...
Heequote:Op woensdag 3 maart 2010 12:01 schreef Summers het volgende:
je bedoeld , die wil je niet zien , dat is niet mijn probleem
Nee. Dan mis je het punt volledig Bastard want dit zijn gewoon voorbeelden.quote:Op woensdag 3 maart 2010 12:04 schreef Bastard het volgende:
[..]
Dus omdat ze zijn gemaakt en jij of ik het niet kan, is dat het bewijs dat ze door RvdB zijn gemaakt![]()
Voor mij staan 2 dingen vast:
- Er zijn graancirkels gemaakt
- Ik weet niet door wie
Als je nu eens even de mogelijkheden openhoud, dan kan het vanuit allerlei factoren zijn ontstaan. En of ik dan wel geen Spaans kan spreken en RvdB wel helpt niet mee als antwoord. Sterker nog, DAT slaat als een kip op een drumstel.
En daar heb je nou wetenschap voor :quote:Op woensdag 3 maart 2010 11:54 schreef Bastard het volgende:
[..]
Dat ze ook na te maken zijn, ja dat is algemeen bekend.
.quote:Eén van de takken van wetenschap die de hardste bewijzen heeft geleverd dat het graancirkelfenomeen een werkelijk mysterie is, is de biofysica. De biofysica houdt zich bezig met de leer van de toepassing van fysische methoden bij het onderzoek van levensverschijnselen. Eind jaren ’80 werd de Amerikaanse biofysicus dr. W.C. Levengood van het Biofysisch Laboratorium in Grasslake, in de Noord-Amerikaanse staat Michigan, geconfronteerd met het graancirkelfenomeen. In eerste instantie was hij zeer sceptisch; zoals zovelen vermoedde hij dat alle graancirkels door mensen werden gemaakt. Maar uit pure nieuwsgierigheid besloot hij toch proeven te gaan doen met planten uit graancirkels. Zijn ontdekkingen waren ronduit spectaculair te noemen.
Natuurlijk heeft dr Levengood vele proeven gedaan met zelfgemaakte graancirkels; na goedkeuring te hebben gekregen ven een boer maakte hij zelf een groot aantal graancirkels. Deze cirkels heeft hij vervolgens grondig onderzocht en zijn vermoedens werden bevestigd: een mens kan best een graancirkel maken, bijvoorbeeld met een plank en wat touwen, maar kan nooit biofysische afwijkingen creëren. Alle afwijkingen, van vergrote en geëxplodeerde knopen tot en met verdwenen zaden en afwijkende ontkiem- en groeipatronen, kon dus onmogelijk door mensenhanden zijn ontstaan. Hiermee was het wetenschappelijk bewijs voor de niet-menselijke oorsprong van het graancirkelfenomeen geleverd.
In de loop der jaren is het onderzoek van dr. Levengood vele malen herhaald; niet alleen door hemzelf, maar ook door anderen. Steeds weer kwam men tot dezelfde conclusie: hier was meer aan de hand dan een gewone mensengrap. Ook werden de onderzoeken van dr. Levengood ‘peer-reviewed’, wat betekend dat andere wetenschappers – eveneens experts op dat gebied – zijn bevindingen door de mangel haalden. En steeds weer bleven zijn bevindingen onaangetast: zijn experimenten waren goed uitgevoerd en zijn conclusies waren correct.
Niet alleen de planten, ook de bodem werd grondig onderzocht. In een groot deel van de onderzochte graancirkels werden hoge concentraties magnetiet in de bodem ontdekt. Magnetiet is magnetisch ijzer, dat op zich niet zo bijzonder is, want magnetiet komt in veel gebieden op aarde als mineraal voor. Maar deze graancirkelmagnetiet was bijzonder qua vorm en samenstelling: het was eerst gesmolten en vervolgens gestold tot prachtige ronde bolletjes, die onder de microscoop uitstekend zichtbaar waren. Deze magnetietvorm kennen de wetenschappers wel, maar alleen als meteorietstof. Elke dag dwarrelen grote hoeveelheden meteorietstof door de atmosfeer op de aarde neer. Dit stof (dat veel van de hierboven beschreven magnetiet bevat) kan dus in elk veld worden aangetroffen, in een bepaalde ‘normale’ hoeveelheid. In de graancirkels wordt echter veel meer dan deze normale hoeveelheid aangetroffen: tot 800 keer zo veel als normaal! Hiermee werd de wetenschap wederom voor een raadsel gesteld
Toe maar. Iedereen kan ze na-maken inderdaad ja. Er zijn voorbeelden genoeg van complexe graancirkels waarmee je rustig kan zeggen dat het niet anders gemaakt kan zijn zonder groot teamwork, stellages, en vlot doorwerken zonder sporen achter te laten... maar dat wil niet zeggen dat het DAT ook was om de cirkel te maken.quote:Op woensdag 3 maart 2010 12:09 schreef Flammie het volgende:
- Iedereen kan graancirkels maken na wat oefening
Kijk dat bedoel ik nou.quote:Op woensdag 3 maart 2010 12:10 schreef Summers het volgende:
[..]
En daar heb je nou wetenschap voor :
[..]
.
http://www.ufowijzer.nl/t(...)happelijkBewijs.html
Misschien is dat dan ook wel gebeurd? Planning en teamwork. Wie weetquote:Op woensdag 3 maart 2010 12:17 schreef Bastard het volgende:
[..]
Toe maar. Iedereen kan ze na-maken inderdaad ja. Er zijn voorbeelden genoeg van complexe graancirkels waarmee je rustig kan zeggen dat het niet anders gemaakt kan zijn zonder groot teamwork, stellages, en vlot doorwerken zonder sporen achter te laten... maar dat wil niet zeggen dat het DAT ook was om de cirkel te maken.
Ik begrijp wel dat out of the box thinking moeilijk is als je je aan kaders en ervaringen houdt.
dus tot ik wetenschappelijk bewijs zie dat het door mensenhanden is gemaakt, laat ik het openquote:
Is goed hoorquote:Op woensdag 3 maart 2010 12:26 schreef Summers het volgende:
dus tot ik wetenschappelijk bewijs zie dat het door mensenhanden is gemaakt, laat ik het open
en ga ik niet klakkeloos aannemen dat iedereen maar lult die zegt een echte cirkel te hebben
Dat noem ik slechts jouw geloof waar je zelf mee mag leven ,quote:Op woensdag 3 maart 2010 12:29 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Is goed hoor, maar wat vind jij er eigenlijk van dat Robbert van den Broeke plaatjes uit papier knipte, uit boeken knipte, dingen op internet (genverbrander) zocht en dat dat hem door de mand heeft doen vallen?
Hoho!quote:Op woensdag 3 maart 2010 12:29 schreef JoepiePoepie het volgende:
Maar wat vind jij er eigenlijk van dat Robbert van den Broeke plaatjes uit papier knipte, uit boeken knipte, dingen op internet (genverbrander) zocht en dat dat hem door de mand heeft doen vallen?
-persoonlijk worden hoeft niet-quote:Op woensdag 3 maart 2010 12:40 schreef Summers het volgende:
Dat noem ik slechts jouw geloof waar je zelf mee mag leven ,
je doet net alsof je hem zelf hebt zien knippen ,
alsof je over zijn schouder meekeek toen hij iets opzocht ,
je negeert iedere getuige die er bij was , je doet net alsof het paranormale niet kan bestaan ,
je doet net alsof je dat wel van horen zeggen kan weten ,
je negeert de 99% van het geheel en concentreert je puur op die ene procent en denkt de 99% nu ook als feit te weten ,
en dat is allemaal prima , maar leef dat zelf aub en wees er gelukkig mee .
Ik houd het open en blijf naar het geheel kijken .
Dat zijn ook geen zaken die je doorgaans doorkrijgt of mag vertellen.quote:Op woensdag 3 maart 2010 12:51 schreef Godfokt het volgende:
de volgende dag opgebaart ligt omdat de helderziende nu net de bus even niet zag die zijn pad kruiste in zijn toekomst.
En ja ook dat is een veel gehoord antwoord, dus dan maar sprookjes om zijn laatste uurtjes wat vrolijk te maken?quote:Op woensdag 3 maart 2010 12:55 schreef Bastard het volgende:
[..]
Dat zijn ook geen zaken die je doorgaans doorkrijgt of mag vertellen.
Nee maar dat was wel het bedoelde pad geweest misschien?quote:Op woensdag 3 maart 2010 12:57 schreef Godfokt het volgende:
[..]
En ja ook dat is een veel gehoord antwoord, dus dan maar sprookjes om zijn laatste uurtjes wat vrolijk te maken?
we verschillen van mening en bekijken iets vanuit eigen kennis en ervaring , laten we het daarbij laten .quote:Op woensdag 3 maart 2010 12:51 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
-persoonlijk worden hoeft niet-
Die dingen waarmee Robbert van den Broeke door de mand is gevallen, zijn allemaal dingen die in amusementsprogramma's te zien waren. Dat heeft niks met geloof of wat dan ook te maken.
Heb jij weleens iets gedaan bij de amusementstelevisie? Ik raad je aan om daar een tijdje (achter de schermen) stage te gaan lopen en goed te kijken hoe de dingen er daar aan toe gaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |