ja, dat is ook zo. T moet vast goedkomen. Appeltaart is tenslotte niet vloeibaar! Ik ga het gewoon proberen!quote:Op dinsdag 2 maart 2010 14:27 schreef Hik het volgende:
[..]
Sure, maar dat kan je best uitleggen natuurlijk.
En zoals gezegd: als ze moeilijk doen laat je het daar.
Ze denken er toch wel makkelijk over...quote:Op woensdag 3 maart 2010 09:20 schreef Vogue het volgende:
Gelukkig Flipsen!
Ik heb een distributeur in Santiago zitten en had ze gemaild, en dit kreeg ik terug:
Hola Maaike:
Muchas gracias por tus alentadoras palabras, en xxxx estamos todos bien, en la capital Santiago no fue gran cosa la ciudad está muy bien construida por lo que no fue tan grave. En las provincias fue un poco más devastador. Pero en general estamos todos muy bien, en Chile tenemos una amplia cultura de terremotos, por lo menos cada 10 años tenemos uno.
Is het niet zo dat Haiti helemaal platligt door het ontbreken/negeren van bouwvoorschriften? Chile is een goed ontwikkeld land voor Latijs Amerika en heeft meer geld en oranisatie voor bouwvoorschriften, Haiti is het armste land van het westerse halfrond.quote:Op woensdag 3 maart 2010 09:20 schreef Vogue het volgende:
Op één of andere manier heeft deze aardbeving blijkbaar alleen plaatselijk veel schade aangericht. Raar hoor, dat het ene land geheel in puin ligt, en het andere land relatief goed een zware aardbeving verdraagt.
Tuurlijk is dat het, fatsoenlijke huizen kunnen ze daar amper bouwen. Bij een aardbeving storten al die huizen in. Infrastructuur ligt in puin etc. Kijk naar China, iets teveel zand bij het cement en het cement wordt zwakker waardoor complete scholen instorten.quote:Op woensdag 3 maart 2010 12:14 schreef Individual het volgende:
[..]
Is het niet zo dat Haiti helemaal platligt door het ontbreken/negeren van bouwvoorschriften? Chile is een goed ontwikkeld land voor Latijs Amerika en heeft meer geld en oranisatie voor bouwvoorschriften, Haiti is het armste land van het westerse halfrond.
Wat een makkelijke taal is dat Spaans. Ik heb nooit een woord Spaans geleerd, spreek het niet, maar kan prima de strekking van het berichtje begrijpen.quote:Op woensdag 3 maart 2010 11:42 schreef Blik het volgende:
hey, dit is een NL-forum. Spaans lezen doe je maar in je eigen tijd
Tja, Spaans is ook niet moeilijk oom mee te beginnen. De details echter...quote:Op woensdag 3 maart 2010 17:08 schreef k_man het volgende:
[..]
Wat een makkelijke taal is dat Spaans. Ik heb nooit een woord Spaans geleerd, spreek het niet, maar kan prima de strekking van het berichtje begrijpen.
Die van mij deed het niet bij geldautomaten, maar verder wel. Heb wel 5 geldautomaten geprobeerd voordat ik tot de conclusie kwam dat het niet aan mij lag, maar aan de pas.quote:Op woensdag 3 maart 2010 12:28 schreef UIO_AMS het volgende:
M'n pinpas is eergisteren ingeslikt. Lekker irritant wel. Besef me nu wel hoe vaak ik zo'n pas gebruik.
UIO, ben je verliefd?quote:
Niet HIK aansteken hè!quote:Op maandag 1 maart 2010 11:54 schreef k_man het volgende:
[..]
Hmm, dan weet ik kennelijk goed te verbergen dat ik me niet al te best voel. Hoofdpijn, snotneus. Hopen dat dit een kleine verkoudheid is en niet de opmaat tot een flinke griep.
Klopt, Spaans is een relatief makkelijke taal. Omdat ik al Frans sprak was de subjuntivo niet moeilijk te leren, het enige waar ik moeite mee had waren de verschillende verleden en toekomstige tijden. Maar ook dat is inmiddels onder de knie. Spaans is een heel stuk makkelijker te leren dan Fransquote:Op woensdag 3 maart 2010 18:01 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Tja, Spaans is ook niet moeilijk oom mee te beginnen. De details echter...
Met name alle verschillende tijden en de subjuntivo zijn niet zo makkelijk
Bovendien bestaan er heel wat méér zelfstandig naamwoorden en heel wat minder verschillende werkwoorden dan in het Nederlands
Hoe is het afgelopen met je appeltaart?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 15:05 schreef AKnynke het volgende:
[..]
ja, dat is ook zo. T moet vast goedkomen. Appeltaart is tenslotte niet vloeibaar! Ik ga het gewoon proberen!
Het zijn die foto's in FC, Bora. Ben helemaal van slag.quote:Op donderdag 4 maart 2010 02:08 schreef Bora-Bora het volgende:
UIO, ben je verliefd?
Of gewoon lekker sex taart gehad?![]()
Tuurlijk UIO, tuurlijk.quote:Op donderdag 4 maart 2010 09:44 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Het zijn die foto's in FC, Bora. Ben helemaal van slag.
De appeltaart is veilig aangekomen in Bremen!quote:Op donderdag 4 maart 2010 08:50 schreef Vogue het volgende:
[..]
Hoe is het afgelopen met je appeltaart?
Dat hebben wij altijd met verhuizingen: je weet dat je een stad moet gaan verlaten als je continu je vrienden tegenkomt op de societypagina's van de krant. Nu dacht ik dat dat in Bangkok niet zou gaan gebeuren, maar nu is 't toch tijd geworden om te gaan......quote:Op vrijdag 5 maart 2010 09:17 schreef AKnynke het volgende:
Je weet trouwens dat je teveel met ryanair vliegt als de stewards je herkennen. "oh, I remember you! How are you?"
Is een kwartiertje, maar neem dan de S-bahn nog wel een halte verder het centrum in, want vanaf het Hbf is het best ver lopen.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 13:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Is het makkelijk om van Frankfurt airport naar het centrum te komen en weer terug met de trein/u-bahn?
Is Frankfurt een leuke stad om een uurtje of 3,4 te killen?
Wanneer?quote:Op vrijdag 5 maart 2010 13:44 schreef Vogue het volgende:
Ik ben volgende week ook weer 3 dagen in Frankfurt
Ik moet werkenquote:Op vrijdag 5 maart 2010 14:08 schreef Vogue het volgende:
Leuk, kom je ook? Ik sta 3 dagen in de OK en 's avonds moet ik socializen met 2 nieuwe sales-collega's, waaronder een Russische die onverstaanbaar Engels spreekt.
quote:Op vrijdag 5 maart 2010 13:05 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
nee, ik zie al de hele tijd andere topictitels
Neeeee, je snapt het nietquote:Op zaterdag 6 maart 2010 01:36 schreef Bora-Bora het volgende:
Kat in andere kant van het huis laten "slapen", 's nachts? (Dus niet dat 'ie dan 's morgens voor de deur of het raam staat te jengelen...)
Uit het raam gooienquote:Op zaterdag 6 maart 2010 00:17 schreef Gaoxing het volgende:![]()
Mogguh! Iemand een idee hoe je een kat leert over het belang van weekends? Ik werd net wakker omdat ze luid en effectief de kinderen stond wakker te mauwen. Het was precies 6 uur, de tijd dat oudste op schooldagen wakker moet worden.
En bij voorkeur vanaf de derde verdiepingquote:
quote:Op zaterdag 6 maart 2010 09:26 schreef Fogel het volgende:
Koop waakganzen ipv katten...bij de kerncentrale in Dodewaard werkte dat ook prima, dus waarom niet bij jou thuis?
Wat een portretten! Wel schitterend indd.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 09:16 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Neeeee, je snapt het niet: ze (ja, er zijn twee van die monsters) moeten voor ons zorgen. En kijken of er geen enge mannen in huis komen. Of honden, ofzo.... Vinden ze, althans. En als ik de slaapkamerdeur dicht doe, gaan ze daaraan krabben en zitten jengelen dat ze naar binnen moeten.
Ze zijn best wel schattig, zij het een beetje doorgeschoten, in hun regelgedrag. De zwarte is wel eens hard mauwend komen aanrennen omdat de schoolbus stond te wachten, en ik dat niet had gehoord. En ze heeft op het punt gestaan een fikse hond aan te vallen omdat die in de buurt van een van de kinderen kwam. Alleen... tja.... zaterdag, 6 uur.....
Doen ze het daarna niet meer?quote:Op zondag 7 maart 2010 11:16 schreef Blik het volgende:
De plantenspuit is altijd mijn favoriet, vinden ze niet leuk
daarmee leren ze het idd afquote:Op zondag 7 maart 2010 15:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Doen ze het daarna niet meer?
-12 met ijzige wind en sneeuw, ik vond het iig erg koud!quote:Op zondag 7 maart 2010 20:16 schreef Fogel het volgende:
Hoe koud was het daar?
Tof! Volgende week ga ik ook voor de tweede keer in m'n leven boven de poolgrens!quote:Op maandag 8 maart 2010 09:23 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
-12 met ijzige wind en sneeuw, ik vond het iig erg koud!
Dat dusquote:Op maandag 8 maart 2010 10:02 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Tof! Volgende week ga ik ook voor de tweede keer in m'n leven boven de poolgrens!
Je weet trouwens dat je aan echte winters gewend bent als je bij -12 denkt "oh, dat valt best wel mee!"..
bij -12 doe ik m'n dikke handschoenen wel aan. Maar, zodra de temperatuur boven de -5 komt niet meer, want dan krijg ik van die zweet handen!quote:Op maandag 8 maart 2010 11:18 schreef ultra_ivo het volgende:
Als je bij -12 de dikke handschoenen thuislaat en de klep van je bivakmuts afhaalt omdat je anders oververhit raakt
Luieren. Daar heeft hij normaal de tijd niet voor.quote:
Geldt voor mij in Nederland ook.quote:Op maandag 8 maart 2010 12:04 schreef AKnynke het volgende:
[..]
bij -12 doe ik m'n dikke handschoenen wel aan. Maar, zodra de temperatuur boven de -5 komt niet meer, want dan krijg ik van die zweet handen!
Ah, jij hebt er ook zo een?quote:Op maandag 8 maart 2010 12:13 schreef UIO_AMS het volgende:
Luieren. Daar heeft hij normaal de tijd niet voor.
Ik denk dat de eerste keer dat het -6 is, in Thailand nog moet komenquote:Op dinsdag 9 maart 2010 19:30 schreef Halcon het volgende:
[..]
Met een emmer water bij een temperatuur van -6 begrijpen ze het net wat beter.
quote:Op dinsdag 9 maart 2010 22:44 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik denk dat de eerste keer dat het -6 is, in Thailand nog moet komen
Argentinie is dus niet echt een optie voor jequote:Op woensdag 10 maart 2010 07:28 schreef Gaoxing het volgende:
Ik geloof dat het echt weer tijd is om te vertrekken hier. Hier heb zo vreselijk genoeg van al het politieke gekloot, echt he-le-maal genoeg
Hahahaha, effe gegoogled: filmpje.quote:Op woensdag 10 maart 2010 16:50 schreef Gaoxing het volgende:
Hmm, dan klinkt volgend jaar inderdaad wat relaxter.
Ik zag trouwens (een heel klein beetje van) Bariloche in The Amazing Race.
Dat klinkt verbazingwekkend efficient voor India.quote:Op woensdag 10 maart 2010 16:51 schreef k_man het volgende:
Ach, ik heb zo'n soort procedure (en erger) ook elders wel eens gezien. India, geloof ik. Moest een reisgenootje eerst naar het stadhuis om een formulier te halen, daar wachten, met het formulier naar de politie, wachten, politie vult het in, met het ingevulde formulier naar het gemeentehuis voor een stempel, wachten, met het gestempelde formulier terug naar de politie, wachten, formulier inleveren... En weer een ochtend om.
Best OK, mits je van archeologie en soufflaki houdt. In mei is het daar wat betreft temperatuur en smog wel goed uit te houden.Houdt wel rekening met 1 mei, gezien de rellen en stakingen nu in Griekenland.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 21:03 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Zou Athene een leuke stad zijn voor een lang weekend?
En kun je vanuit Athene nog leuke trips doen? Ik zat te denken om het koninginnedag/bevrijdingsdag weekend zinvol te besteden en daar gelijk een bandje te bekijken.
Dat van die stakingen en rellen in Griekenland was ik even vergeten, daar werd ik al op gewezen door een collega. Maar ik ga een Griekse oud collega eens mailen om te horen wat hij aanraadt.quote:Op woensdag 10 maart 2010 21:12 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Best OK, mits je van archeologie en soufflaki houdt. In mei is het daar wat betreft temperatuur en smog wel goed uit te houden.Houdt wel rekening met 1 mei, gezien de rellen en stakingen nu in Griekenland.
Vanuit Athene kun je naar Piraeus, waar niet veel te doen is of naar Marathon en dat soort stadjes, die bekender zijn vanwege hun naam, dan wat er werkelijk te zien is. Of je gaat aan boord van www.easycruise.com en vaart nog naar een leuk eiland
Ik ga in oktober een lang weekend naar Athenequote:Op dinsdag 9 maart 2010 21:09 schreef Hik het volgende:
Ik vond Athene lang de meest waardeloze stad van Europa (ok, op Pisa na), maar ik moet eerlijk zeggen dat ik er voor het laatst in 1997 was...
Misschien is het inmiddels wel hartstikke opgehipt en opgeleukt...
oeh, hoe was het? Ben van plan om naar Marrakech te gaan in September of Oktober.quote:Op zondag 14 maart 2010 19:24 schreef Thetallguy het volgende:
Terug uit Marrakech
Flink wat liters thé à la menthe achter de kiezen, lekker zonnetje
Druk, chaotisch, en de oude stad is een groot doolhofquote:Op zondag 14 maart 2010 19:46 schreef Blik het volgende:
[..]
oeh, hoe was het? Ben van plan om naar Marrakech te gaan in September of Oktober.
Plan is idd om een lang weekend te gaan, donderdag heen en zondag (of iets vergelijkbaars).quote:Op zondag 14 maart 2010 19:58 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Druk, chaotisch, en de oude stad is een groot doolhofMaar wel mooi om in rond te lopen. Weet niet hoe lang je van plan bent te gaan maar voor de stad zelf is 3 dagen meer dan genoeg vind ik. Ga je langer zou ik er wel op uit trekken naar de woestijn/kust/bergen oid.
Maar september/oktober lijkt mij wel prima, weer is dan net zoals nu in maart (20-25 graden was het) dus dat is niet te heet om rond te lopen. En kies een mooie riad met dakterras
@Fogel, ik had dit keer ook meer dan 55 minuten tussen start en landing dus kon iets meer zien
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |