quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:36 schreef JoepiePoepie het volgende:
Oh, het gaat alweer over eten.
Ritueel geslacht kattenvleesgeserveerd in de darmen van _Led_
.
heb ergens gelezen dat het 'eten' ervan niet strafbaar is, maar het 'bereiden' en/of slachten van dit soort dieren niet is toegestaan, dacht ik! Maar ik probeer even terug te zoeken waar ik dat gelezen heb.quote:
Hoe en waarom maken ze dan onderscheid tussen vee en huisdieren?quote:Op vrijdag 5 maart 2010 16:10 schreef motorbloempje het volgende:
heb ergens gelezen dat het 'eten' ervan niet strafbaar is, maar het 'bereiden' en/of slachten van dit soort dieren niet is toegestaan, dacht ik! Maar ik probeer even terug te zoeken waar ik dat gelezen heb.
nogmaals, ik dacht het ergens gelezen te hebben!quote:Op vrijdag 5 maart 2010 16:11 schreef error_404 het volgende:
[..]
Hoe en waarom maken ze dan onderscheid tussen vee en huisdieren?
In Nederland is het toegestaan om je eigen kat te doden en te slachten.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 16:10 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
heb ergens gelezen dat het 'eten' ervan niet strafbaar is, maar het 'bereiden' en/of slachten van dit soort dieren niet is toegestaan, dacht ik! Maar ik probeer even terug te zoeken waar ik dat gelezen heb.
Roofdieren schijnen eigenlijk per definitie niet lekker te zijn. Alle dieren die we eten zijn niet-roofdieren, zoals koeien, schapen, paarden, varkens, konijnen etc. Anders aten we ook wel vos en dergelijke.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 18:00 schreef Underdoggy het volgende:
Overigens wil ik je waarschuwen, ik weet uit ervaring dat het bereiden van kat een enorm penetrante geur veroorzaakt. Ik weet niet waar het vandaan komt maar het stinkt gruwelijk. Daarnaast is het niet lekker. Erg mager en sterke smaak.
Dat heeft ook wel te maken met efficientie en kosten. Vlees eten is op zich al inefficiënt (maar wel lekkerquote:Op vrijdag 5 maart 2010 23:16 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Roofdieren schijnen eigenlijk per definitie niet lekker te zijn. Alle dieren die we eten zijn niet-roofdieren, zoals koeien, schapen, paarden, varkens, konijnen etc. Anders aten we ook wel vos en dergelijke.
Nou, schiet nou op, ik zit al 2 jaar te wachten en ik heb honger!quote:Op zondag 7 maart 2010 11:03 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb nog ergens een portugees recept voor kat liggen. Zal eens kijken of ik het nog kan vinden.
Dat zal niet lukken. Kucing pangang waarschijnlijk wel.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 23:16 schreef Isabeau het volgende:
Dus ik denk dat je weinig recepten specifiek voor kat kunt vinden, maar je schijnt er prima babi pangang van te kunnen maken.
Inderdaad.quote:Op donderdag 23 februari 2012 13:38 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat zal niet lukking. Kucing pangang waarschijnlijk wel.
Jij hebt een keer kat gegeten? En zo ja, hoe was het klaargemaakt en hoe smaakte dat?quote:Overigens heeft de dakhaas een bijzondere eigenschap die hem onderscheidt van de meeste vleesdieren. Waar bij de meeste dieren de vleeskwaliteit achteruit gaat door stress bij het overlijden, wordt het kattenvlees juist veel lekkerder van een lange lijdensweg.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |