quote:
Makkelijk misschien niet, maar onmogelijk? Indien je het onmogelijk acht, dan werden de vliegtuigen dus dmv automatische piloot bestuurd? --> Almaar uitdijende complot.
De twin towers staken ver uit boven de omgeving, je kon ze al van tientallen kilometers afstand zien. Bovendien waren de twin towers breder dan een landingsbaan. De kapers hadden dus een duidelijk mikpunt.
quote:
" vrij grote kans"
was misschien niet groot genoeg voor ze...
Zelfs met een gecontroleerde sloop ben je niet zeker of het gebouw instort...
In de wetenschap zijn er geen absolute zekerheden maar ik denk dat je je vergist in hoe zeker zeer waarschijnlijk is, dan heb ik het dus over enkele ordes van magnitude - iig ver buiten de marge van onzekerheid: >>2 maal de standaardafwijking.
quote:
jij laat imho constant teveel parameters/ onzekerheden weg in je verhaal..
je denkt met je binas in de hand de gebeurtenissen wel even in een natuurkundige vergelijking te kunnen gieten...
man, er zijn zoveel parameters onbekend en opgeteld kunnen ze significant zijn...
je versimplificeert de werkelijkheid tot 4, 5 parameters. massa. snelheid, materiaal en nog een paar...
en denkt daarmee het event te kunnen "uitrekenen"...
het model als werkelijkheid...
get real!
Het is een beetje loos gelul als je niet een paar concrete voorbeelden weet aan te wijzen waar ik in jouw ogen de mist inga.
Als er daadwerkelijk zoveel onbekende significante grootheden zouden zijn dan zouden er om de haverklap wolkenkrabbers moeten instorten omdat er geen rekening is gehouden met deze mysterieuze onzekerheden. Je staat natuurlijk vrij om deze onbekenden te benoemen en de Nobelprijs voor de natuurkunde op te halen...
Je hebt natuurlijk wel kans dat je niet alle parameters exact kunt bepalen. In dat geval zul je die moeten schatten. Zo'n schatting is overigens geen puur giswerk, vaak zijn de onder- en bovenlimieten bekend of je kunt ze afleiden uit andere parameters (dat is ook een van de redenen waarom je met een beperkt aantal parameters toe kan). Als je die schattingen nu zo conservatief mogelijk neemt, en het resultaat blijkt alsnog een instorting met ruime marge te zijn dan kun je met vrij grote zekerheid zeggen dat de twin towers niet bestand zullen zijn tegen de impact van een vliegtuig + de daaropvolgende branden.
Waar beroep jij je dan eigenlijk op als ik mag vragen? Wat geeft jou het vertrouwen dat je meent je een relevant oordeel te kunnen aanmatigen over deze technische zaken?
quote:
als wetenschappers dit soort events netjes konden uitrekenen, voorspellen... zouden er bijvoorbeeld geen crash-testen meer hoeven worden gedaan...
men zou simpelweg de vorm, het materiaal, snelheid etc van crashobjecten in het model kunnen invoeren, en men zou dan precies kunnen voorspellen hoe de crash zal verlopen...maar zover is de wetenschap, zover ik weet, nog niet.
Merk op dat je hier precies dezelfde parameters opnoemt daar waar je even hiervoor nog beweerde dat die niet afdoende zouden zijn.
Autocrashes kunnen tegenwoordig dermate accuraat gesimuleerd worden dat IRL testen niet meer nodig zouden hoeven zijn. Dat is ook de reden dat er in de ontwerpfase een stuk minder hardwarematig getest wordt dan vroeger. Ik denk echter dat de vergelijking die je hier maakt niet de juiste is voor de twin towers. Je hoeft een autocrash niet tot in het kleinste detail te simuleren om te schatten of de auto nog zal starten. Je hoeft niet het gedrag van elke afzonderlijke molecuul in een lantaarnpaal te achterhalen om te bepalen of het een autobotsing zal overleven. Dat kun je bij wijze van spreken op een bierviltje wel afschatten zoals een van m'n profs het zegt.
Ik denk dat je de situatie met de twin towers ook zo moet zien. Je hoeft niet de positie van elke bureaustoel te kennen om te bepalen of de inslag van een vliegtuig in staat is kernkolommen te vernielen. Je hoeft niet van elk papierstuk te kennen waar het zich bevindt om te bepalen hoeveel brandbaar materiaal er voorhanden is in de twin towers.
quote:
nee, het is, zoals al opgemerkt, tijd voor een test.
herhaal dit geintje maar eens...
mijn voorspelling: een kind zal kunnen zien dat resultaat het niet in de verste verte gelijkenis vertoont met de wtc's tijdens 911...
hoe je de test ook uitvoert..(uiteraard zonder explosieven of andere pyro-shit)
plus: het zal je niet lukken om dat staal zo te "minimaliseren" als op 911
Interessant. Hoe zou het resultaat eruit moeten zien dan? Wat bedoel je met het minimaliseren van het staal?
quote:
en je argument dat 2 vliegtuigen wel genoeg waren, en waarom moest dan ook nog dit en dat...:
omdat dit het event van de eeuw moest worden?
omdat het gevoel van een totale US attack wenselijk was?
of omdat men dan zou zeggen: "Ja maar dat zouden ze nooit doen..dat gaat té ver..."?
of misschien omdat "ze" net een stukje zieker in hun hoofd zijn dan jij ooit kan bevroeden..?
Dit zijn allemaal geen verklaringen. De eerste 3 zijn gericht op effectbejag maar dat motief heb ik nou juist verworpen.
Misschien kan ik idd niet bevroeden hoe ziek de complotteurs zijn aangezien ik geen truther ben die het grote boze complot in de smiezen heeft. Maar gelukkig bevroeden truthers dit wel aangezien zij de daders menen te kennen, en dat is dat de vermeende complotteurs zeer koel en berekenbaar te werk gaan en dat niks toevallig is. De instortingen dus ook niet, daar is over nagedacht. Mochten de truthers ook niet bevroeden hoe ziek de vermeende complotteurs zijn, dan sta ik dus ook in mijn recht een complotje op te werpen: wellicht waren de complotteurs zo ziek dat ze met 19 man de aanslag gepleegd hebben en daarna heeft de rest van het gezelschap geruchten over een inside job verspreid onder de bevolking om zo twijfel te zaaien en de burgers op te jutten tegen de de overheid. Ik bedoel, weet jij eigenlijk wel waar al die complotheorieen vandaan komen? Wel eens over nagedacht, huh? OPEN JE OGEn11!!!!