Opgelost.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:44 schreef Lastpost het volgende:
Inderdaad, loonheffing kun je enkel toepassen op éen baan, over het algemeen doe je dat bij degene waarbij je het meest verdient.
Het enige juiste antwoord.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:44 schreef Lastpost het volgende:
Inderdaad, loonheffing kun je enkel toepassen op éen baan, over het algemeen doe je dat bij degene waarbij je het meest verdient.
En doorgaans is dat ook het baantje waar je de meeste uren maaktquote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:44 schreef Lastpost het volgende:
Kans dat je moet terugbetalen..quote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:53 schreef Jojoortje het volgende:
Wat gaat er trouwens gebeuren als ik op beide loonheffingskorting toepas?
Boete? Cel?
Ja maar, dat kreeg ik toch al sowieso terug? Ik haal er geen voordeel uit eigenlijk, behalve dat ik het geld eerder krijg en niet later hoef terug te vragenquote:
Er gebeurt niets. Hooguit bestaat het risico dat je te weinig belasting betaalt, en nadien fors moet bijbetalen.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:53 schreef Jojoortje het volgende:
Wat gaat er trouwens gebeuren als ik op beide loonheffingskorting toepas?
Boete? Cel?
www.gratisadviseurs.nlquote:Het klopt dat je bij een gering inkomen de heffingskorting op meer adressen kunt toepassen.
Stel je verdient bij 2 werkgevers elk ¤ 3.000; totaal dus ¤ 6.000.
Van die ¤ 3.000 wordt 33.5% belasting berekend: ¤ 1.005,-
Bij 2 werkgevers dus ¤ 2.010,-
De algemene heffingskorting voor het jaar 2009 is ¤ 2.007.
De arbeidskorting is tot een inkomen van ¤ 8.860 1,738%. Bij een inkomen van ¤ 6.000 is dat ¤ 104,-
Totaal heffingskorting: ¤ 2.007 plus ¤ 104 = ¤ 2.111
De berekende belasting is ¤ 2.010, zodat er nog ¤ 100 euro heffingskorting onbenut blijft.
Normaal gesproken is het wel gevaarlijk om de heffingskorting op meer dan 1 adres gelijktijdig te laten toepassen, maar als het loon vaststaat dan kun je dat doen.
Een juist antwoord. Niet het enige juiste.quote:
Wat een onzin.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:51 schreef HolleKies het volgende:
yep, daarom doe ik mn 2e baantje zwart... is echt niet rendabel om een 2e baan te hebben voor een paar uurtjes per week.
quote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:51 schreef HolleKies het volgende:
yep, daarom doe ik mn 2e baantje zwart... is echt niet rendabel om een 2e baan te hebben voor een paar uurtjes per week.
Gewoon bij personeelszaken van bedrijf A melden dat ze geen heffingskorting meer mogen berekenen en bij bedrijf B dat ze het juist moeten gaan berekenenquote:Op dinsdag 23 februari 2010 15:54 schreef G-NiLES het volgende:
Ik ben met hetzelfde bezig, alleen dan bij een ander bedrijf. Ik wil niet op twee werkgevers loonheffingskorting, maar ik wil ze wisselen. (dus bij de ene afmelden, bij de andere aanmelden)
hoe moet dat?
En als je dit topic had gelezen, weet je dat dat misschien wel niet klopt.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 19:17 schreef ManAtWork het volgende:
En als je de FAQ had gelezen had daar een antwoord op je vraag al gestaan.
Wat klopt er dan niet?quote:Op dinsdag 23 februari 2010 20:28 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
En als je dit topic had gelezen, weet je dat dat misschien wel niet klopt.
Het gaat nu even niet of het officieel wel mag of niet.. Ik heb het gevoel dat er nog een heel grijs gebied bij zit, onder andere in mijn geval.quote:
Er is helemaal geen grijs gebied. Ook niet in jouw geval.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 20:50 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Het gaat nu even niet of het officieel wel mag of niet.. Ik heb het gevoel dat er nog een heel grijs gebied bij zit, onder andere in mijn geval.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |